Tijd om te kopen
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Tijd om te kopen
Er zijn er heel veel die deze mening toegedaan zijn, ook deels mezelf maar toch een paar kanttekeningen:
- Is het wel correct om voorgaande gebeurtenissen als referentiepunt te nemen?
- deze keer is de crisis mondiaal en bovendien quasi identiek voor alle landen, continenten
- met China als referentiepunt (ook al weet ik niet of dat een goed idee is) is dit ook van zeer tijdelijke aard
Dit valt bvb in het niets in vergelijking met de oorzaak van de crisis in 1929, de oliecrisis werd dan weer gecreëerd en de bankencrisis getuigde dan weer van slecht beleid. Niet dat deze zaken compleet zijn veranderd maar wellicht beter dan in het verleden het geval was.
Dat er nog vele faillissementen en slechte winstcijfers gaan volgen is duidelijk maar voor een aantal sectoren zal deze crisis niet meer dan een rimpel voorstellen, voor anderen een vertraging. Dit is wel in de wetenschap dat we niet in een ernstige recessie verzeilt geraken - waar de kans nog steeds aanwezig is natuurlijk.
Shell, Alfen & KBC Groep winst genomen.
Akkermans gekocht.
Eveneens Arcelor op het dipje daarnet.
Akkermans gekocht.
Eveneens Arcelor op het dipje daarnet.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Even ventileren… Telkens ik Mohamed A. El-Erian (Allianz) hoor, begin ik te flippen. Jullie ook?
https://twitter.com/BloombergTV/status/ ... 18625?s=20
Ik ben niet beschaamd om te zeggen dat het angstzweet uitbreekt en de twijfel toeslaat als ik de woorden "huge capital destruction will follow after March rebalancing" en "schock that will define a generation". Mijn amygdala *schreeuwt* dan om alles te verkopen, en wel meteen maandagochtend. Met één (supergroot) VWCE-order kan ik uit de markt zijn… Ik wou soms dat ik sterker was: deze crisis weegt op mijn gemoed. We zijn niet allemaal beleggers van staal...
Ik ben niet beschaamd om te zeggen dat het angstzweet uitbreekt en de twijfel toeslaat als ik de woorden "huge capital destruction will follow after March rebalancing" en "schock that will define a generation". Mijn amygdala *schreeuwt* dan om alles te verkopen, en wel meteen maandagochtend. Met één (supergroot) VWCE-order kan ik uit de markt zijn… Ik wou soms dat ik sterker was: deze crisis weegt op mijn gemoed. We zijn niet allemaal beleggers van staal...
Zouden we voor zulke berichten niet beter een draadje maken "Tijd om te verkopen"?
Ik begrijp niet dat de beurzen met al die apocalyptische voorspellingen nog zo hoog staan. Zien de beleggers de ernst van de situatie niet of zijn ze nog in een roes door de aankondiging van de onbeperkte stimulus door de Fed?
Heb ik ook al gedacht.
Gok?
Er is nog altijd TINA.
Waarin kan men anders beleggen?
Ik zal troglodytes nog wat banger maken: https://www.cnbc.com/2020/04/02/coronav ... warns.html
Hedge fund manager Mark Yusko is telling investors to brace for a nearly once in a lifetime downturn.
The Morgan Creek Capital Management CEO and CIO sees the Great Depression as the closest comparison to what’s happening to the coronavirus ravaged economy.
The economic shock wave that’s coming is going to be like nothing that any of us has ever experienced because it’s going to be very similar to the 1930s.
It's not too late to go to cash. Cash is king.
Kikker in kokend water syndroom?
Gooi een kikker in kokend water, en hij springt eruit.
Zet hem in koud water dat je langzaam opwarmt, en hij blijft zitten tot hij sterft.
Nu, het klopt biologisch niet maar het beeld is wel sterk.
Zoals het bekende beursgezegde zegt: wie stil blijft zitten, wordt geschoren. Er zullen veel kaalkoppen rondlopen, tegen eind 2020
Ik ben maar bang dat als ik alles verkoop en op de bank zet, en het wordt echt een tweede Grote Depressie, de banken ook overkop zullen gaan en ik mijn geld kwijt ben.
Tijd om te verkopen. We zitten nog niet aan de bodem. Opinie... niet kwaad zijn.
Het hangt af van de GOGI score; jouw versie klopt indien er dipje is, maar niet als de vooruitzichten donker als de nacht zijn; de vooruitzuchten dus als het ware
Winter is coming.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Interessante link, waarvoor dank. El-Erian bevestigt en geeft structuur aan hoe mijn gevoel en mijn gedrag zich de laatste drie weken aan het settelen zijn. Geen angst, eerder bevesting dus.troglodytes schreef: ↑3 april 2020, 18:56 Even ventileren… Telkens ik Mohamed A. El-Erian (Allianz) hoor, begin ik te flippen. Jullie ook?
Niet overdrijven.
Dit is geen kredietcrisis zoals in 2008-2009. Eerder een liquiditeitsprobleem.
De bedrijven met grote cashreserves zullen hier het best uitkomen. Hou vooral Berkshire goed in de gaten met hun 130B cash.