Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
De VS winnen steevast de oorlog maar verliezen de vrede. Voorbeelden: Irak en Afghanistan. 's Werelds sterkste militaire mogendheid heeft Afghanistan 20 jaar lang bezet en nu nemen de Taliban in enkele weken tijd terug het hele grondgebied in. Duizenden Amerikaanse doden, tienduizenden doden onder de Afghaanse bevolking en een biljoen dollar gespendeerd, allemaal voor niets. De Taliban voelen zich machtiger dan ooit want ze weten dat noch Rusland noch de VS ooit nog terug zullen komen.
Je impliceert dat een stabiele vrede ooit een doelstelling is geweest? Het is de VS om andere dingen te doen en dat heeft hen geen windeieren gelegd. Desondanks, de VS zijn inderdaad een natie in verval.
https://www.reddit.com/r/india/comments ... =post_body
Omdat je erover bezig was:
https://www.reddit.com/r/india/comments ... =post_body
Omdat je erover bezig was:
Destabilizing Iran which used to be a democratic country, by supporting and arming radical terrorist groups.
Funding and training the Al-Qaeda and the Taliban which led to the downfall of Afghanistan, Afghanistan as of 2014 ranked 175th out of 177 countries in the world for corruption, 175th out of 186 in human development
Destabilizing/invading Iraq under false pretenses which led to a power vacuum and the creation of ISIS rule over large swathes of it.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als de VS een natie in verval is, wat is Europa dan eigenlijk?
Europa is eigenlijk al vervallen?
Europa is een allegaartje van landen waar geen coördinatie is, een regio die te weinig innovatief is, niet ondernemend genoeg is en totaal inefficiënt is door de overregulering. Een regio waar de economische groei al sinds de financiële crisis belabberd is, in tegenstelling tot de VS.
De VS is nog altijd zeer dominant: de grootste technologiebedrijven ter wereld komen vandaar... En waar passen de Europese bedrijven weer in dat plaatje?
Tegen 2030 wordt de economie van de VS misschien ingehaald door China, maar waar zal Europa tegen dan staan?
Europa is altijd goed om aan de zijlijn te staan schreeuwen, maar welk land moet er altijd handelen in naam van het Westen?
Inderdaad, de Verenigde Staten. Nochtans zijn er meer Europeanen dan Amerikanen...
Meer dan 1.000 miljard USD werd in de afgelopen 20 jaar geïnvesteerd in Afghanistan, hoofdzakelijk door de VS...
Het is logisch dat de VS op een bepaald moment zegt dat hun taak erop zit... Dat land is eigenlijk toch hopeloos.
De rol van Europa in dit dossier gedurende die hele periode was redelijk beperkt... Wat mij betreft is Europa dus slecht geplaatst om kritiek te uiten op de VS (en dat is eigenlijk het geval op heel veel vlakken, want Europa is op veel domeinen weinig daadkrachtig).
Europa is eigenlijk al vervallen?
Europa is een allegaartje van landen waar geen coördinatie is, een regio die te weinig innovatief is, niet ondernemend genoeg is en totaal inefficiënt is door de overregulering. Een regio waar de economische groei al sinds de financiële crisis belabberd is, in tegenstelling tot de VS.
De VS is nog altijd zeer dominant: de grootste technologiebedrijven ter wereld komen vandaar... En waar passen de Europese bedrijven weer in dat plaatje?
Tegen 2030 wordt de economie van de VS misschien ingehaald door China, maar waar zal Europa tegen dan staan?
Europa is altijd goed om aan de zijlijn te staan schreeuwen, maar welk land moet er altijd handelen in naam van het Westen?
Inderdaad, de Verenigde Staten. Nochtans zijn er meer Europeanen dan Amerikanen...
Meer dan 1.000 miljard USD werd in de afgelopen 20 jaar geïnvesteerd in Afghanistan, hoofdzakelijk door de VS...
Het is logisch dat de VS op een bepaald moment zegt dat hun taak erop zit... Dat land is eigenlijk toch hopeloos.
De rol van Europa in dit dossier gedurende die hele periode was redelijk beperkt... Wat mij betreft is Europa dus slecht geplaatst om kritiek te uiten op de VS (en dat is eigenlijk het geval op heel veel vlakken, want Europa is op veel domeinen weinig daadkrachtig).
Europa is zo stilaan het afvalputje van de wereld.
De VS hebben het voordeel dat ze omringd zijn door de oceaan en moeilijk te bereiken door vluchtelingen. Europa heeft het nadeel dat het dicht bij Afrika en het Midden-Oosten ligt.
Wacht maar tot de taliban zich gaat beginnen roeren in europa....
Ik denk niet dat de Taliban buitenlandse ambities hebben. Er is nog nooit een terroristische aanslag in het Westen door de Taliban opgeëist.
-
- Hero Member
- Contacteer:
"Der Untergang des Abenedlandes" Oswald Spengler blijft een heel goed boek.
Wanneer het zo zou zijn dat Taliban geen buitenlandse ambities heeft, heeft IS dat zeker wel. En waar denkt u waar IS nu weer een veilige haven heeft gevonden..........
Dat bedoel ik !
Van waar komt deze informatie dat dit pas nu is?Jozefien1969 schreef: ↑16 augustus 2021, 21:09 En waar denkt u waar IS nu weer een veilige haven heeft gevonden..........
Dat was al lang voordat taliban de macht genomen heeft
25 juli
The United Nations has warned that the threat from terror groups such as Daesh and Al-Qaeda is expanding in many places in Afghanistan and said the security situation remains fragile with uncertainty surrounding the peace process and a risk of further deterioration.
A new report by the UN Security Council, published on Thursday, said that despite territorial, leadership, manpower and financial losses during 2020 in Kunar and Nangarhar provinces, Daesh's Khorasan branch, or ISIL-K, has moved into other provinces of Afghanistan, including Nuristan, Badghis, Sar-e-Pul, Baghlan, Badakhshan, Kunduz and Kabul, where the fighters have formed sleeper cells, Tolo News reported.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En moet de VS dat dan maar alleen oplossen? Waar is Europa, indien er al een Europa is ( dus niet ). Europa moet eens daadkrachtiger worden en beslissen. Er is geen Europa, het zijn allemaal landjes met hun eigen behoefte...en wij willen geen Europa....allemaal slecht. Europa is eerst in verval.
Europa wordt bewoond door mensen als u en ik. Als Europa in verval is van wie is dat de schuld. De marsmannetjes, de tuinkabouters? Of toch maar de mensen zoals u en ik?Jozefien1969 schreef: ↑16 augustus 2021, 21:40 En moet de VS dat dan maar alleen oplossen? Waar is Europa, indien er al een Europa is ( dus niet ). Europa moet eens daadkrachtiger worden en beslissen. Er is geen Europa, het zijn allemaal landjes met hun eigen behoefte...en wij willen geen Europa....allemaal slecht. Europa is eerst in verval.
-
- Hero Member
- Contacteer:
bantsee schreef: ↑16 augustus 2021, 21:45Europa wordt bewoond door mensen als u en ik. Als Europa in verval is van wie is dat de schuld. De marsmannetjes, de tuinkabouters? Of toch maar de mensen zoals u en ik?Jozefien1969 schreef: ↑16 augustus 2021, 21:40 En moet de VS dat dan maar alleen oplossen? Waar is Europa, indien er al een Europa is ( dus niet ). Europa moet eens daadkrachtiger worden en beslissen. Er is geen Europa, het zijn allemaal landjes met hun eigen behoefte...en wij willen geen Europa....allemaal slecht. Europa is eerst in verval.
O.a. ik en u (het betreft een schuldvraag dus eerst "ik" daarna u). Blijft het feit dat de meeste mensen in Europa geen Europa willen. Vraag mij elke dag af wat kan België, Italië, Portugal of Nederland betekenen in het ''heelal''. Kan even geen andere woorden vinden. Conclusie is dat ook: we zijn in verval zolang wij geen ''daadkrachtige eenheid vormen". Maar wellicht heeft u andere oplossingen, ik vooralsnog niet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Diplomatisch, zeer goed ;-)Jozefien1969 schreef: ↑16 augustus 2021, 22:07 O.a. ik en u (het betreft een schuldvraag dus eerst "ik" daarna u).
Dat weet ik nog zo niet... vraag is wat voor Europa dat dan zou moeten zijn.Jozefien1969 schreef: ↑16 augustus 2021, 22:07 Blijft het feit dat de meeste mensen in Europa geen Europa willen.
U dat *elke dag* afvragen, zou ik niet doen. Probeer af en toe ook nog wat te leven en ervan te genieten.Jozefien1969 schreef: ↑16 augustus 2021, 22:07 Vraag mij elke dag af wat kan België, Italië, Portugal of Nederland betekenen in het ''heelal''. Kan even geen andere woorden vinden.
Wat dergelijke landen (waaronder zeker ook ons eigen land, België) kunnen betekenen en hebben betekend, zou ik zeker niet onderschatten.
Mijn conclusie is eerder dat we "nog steeds in opbouw" zijn, hoe moeizaam dat dan ook moge zijn.Jozefien1969 schreef: ↑16 augustus 2021, 22:07 Conclusie is dat ook: we zijn in verval zolang wij geen ''daadkrachtige eenheid vormen". Maar wellicht heeft u andere oplossingen, ik vooralsnog niet.
"Dé oplossing" voor de problemen die er nog steeds zijn en er mogelijks/vermoedelijk nog zullen bijkomen, heb ik echter ook niet.
Misschien is die "verdeeldheid" net goed om op lange termijn tot een beter resultaat te komen.