Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
Je schrijft dit nu al reeds vele maanden.
Markt timing is ontzettend moeilijk.
Waarom denk je dat de prijs bij een daling van van 10% lager zou zijn dan vandaag?
Een daling van 10% brengt on terug naar einde mei, waarom heb je toen niet gekocht?
Als je toen gekocht had zou je reeds een stijging hebben met meer dan 11%.
Cash aanhouden heeft een negatief effect op het rendement van een portefeuille.
Als je reeds sinds het begin van het jaar cash opzij houdt heb je een rendement van 20% gemist!
Als je reeds een jaar cash opzij houdt dan heb je een rendement van 30% gemist!
Vele beleggers halen resultaten die lager zijn dan het rendement van de markt.
Om het rendement van de aandelenmarkt te halen moet je in de aandelenmarkt beleggen,
en dus het risico van de aandelenmarkt lopen.
Bepaal dus welk deel van je portefeuille je in aandelen wil beleggen, en doe het dan ook.
Wachten tot de markt 10% gedaald is verlaagt je risico niet.
Ja er zullen correcties, beermarkten en crashes zijn, hoe hiermee rekening in het bepalen van het deel van je portefeuille dat je wil "riskeren".
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Al de tijd dat ik hier al mee lees,merk ik,dat na een crash een heleboel lui hier opduiken die plotsklaps net één minuut voor de crash hebben verkocht.Met bovendien dan nog een hele uitleg er boven op.
Laat je daar niet aan vangen!! Er is maar één verantwoordelijke voor deze hausse,en dat is de FED!
Als die één misstap doen ,is het zover! Tot die tijd is het winsten uittellen...
Laat je daar niet aan vangen!! Er is maar één verantwoordelijke voor deze hausse,en dat is de FED!
Als die één misstap doen ,is het zover! Tot die tijd is het winsten uittellen...
@B7H4long: je hebt gelijk maar ik hou altijd graag wat cash achter de hand. Aangezien jij altijd schrijft dat er gemiddeld om de twaalf maanden een correctie van tien procent is, kan het niet lang meer duren.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat wil je met die grafiek duidelijk maken, EarthNvstr1?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat de kans groot is dat we aan piek zitten en er een substantiële (makkelijk 20%) correctie nabij is.
Zie ook het laag volume t.o.v. bv de aanloop naar de piek van 2015.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 25 augustus 2021, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Die grafiek laat zien dat we al elf jaar van piek naar piek gaan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat ben je met een correctie die er enkel voor zorgt dat de markt terug staat waar ze eind mei stond?
"Gemiddeld om de 12 maand" wil niet zeggen "elke 12 maand"
In 2018 waren er twee correcties, in 2019 geen, in 2020 een.
"Men kan verdrinken in een rivier van 1m diep"
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Dat je op elke grafiek achteraf lijnen kunt zetten Teken eens die lijnen in de veronderstelling dat we begin 2020 zijn, voor de corona dip of veronderstel dat de koersen over een paar maand nog eens 10% hoger staan, gewoon andere lijntjes die de voorbije toppen en dalen verbinden waardoor het lijkt alsof ze een grens vormen maar uiteindelijk geen enkele voorspellende waarde hebben.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Aub:
Toen was er nog redelijk wat ruimte voor een verdere stijging ...
Uiteraard weet je nooit wat de toekomst zal brengen.
- De beurzen stijgen niet alle drie maanden met tien procent.
- Achteraf is het gemakkelijk om te zeggen "Je had toen moeten kopen, toen stond de beurs tien procent lager dan vandaag".
- Zou je hetzelfde vandaag zeggen? Zou je vandaag zeggen: "Koop nu want eind november zal de beurs tien procent hoger staan"?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien interessant artikel. Die gigantische blow-off lijkt wel mee te vallen, historisch gezien.
Are We in a Melt-Up?
https://ofdollarsanddata.com/are-we-in-a-melt-up/
"How Bad is the Current Melt-Up?
As much as I want to draw parallels between today and the DotCom Bubble, the data suggests that this melt-up isn’t as bad as it seems. For example, over the last 18 months (i.e., right before COVID) the S&P 500 is up 40% with dividends. While this might seem like a lot, this 18-month return is only in the top 14% of all 18-month returns since 1920. And if we look over the last 5 years, the S&P 500 is up 123% (with dividends), which would be in the top 13% of all periods since 1920."
Nog ene die koud en warm tegelijk blaast in dit artikel.
Auteur zoekt toch ook dekking in crypto en kunst.....
Een artikel schrijven maar toch een slag om de arm houden,om straks bij een correctie zijn beslissing om kunst en crypto te kopen extra in de verf te zetten!
Auteur zoekt toch ook dekking in crypto en kunst.....
Een artikel schrijven maar toch een slag om de arm houden,om straks bij een correctie zijn beslissing om kunst en crypto te kopen extra in de verf te zetten!
Beleggen in aandelen is voor de lange termijn. Het verwacht rendement van breed gediversifeerde aandelen is hoger rendement dan cash. Of dit voor de volgende 3 maand het geval zal zijn weet niemand. Indien je echt wil beleggen in aandelen is er weinig reden om dit niet te doen; ook als er een correctie zou zijn kan het nog altijd alle kanten uit. Indien je het risico te groot vindt dan kan je eventueel in delen beleggen. als je daarvan het risico nog te groot vindt dan zou ik zeggen dat je gewenste portefeuille te risicovol is; en dat je dus eigenlijk niet echt die cash in aandelen kan/moet/wil beleggen.Yaris schreef: ↑25 augustus 2021, 16:50
- De beurzen stijgen niet alle drie maanden met tien procent.
- Achteraf is het gemakkelijk om te zeggen "Je had toen moeten kopen, toen stond de beurs tien procent lager dan vandaag".
- Zou je hetzelfde vandaag zeggen? Zou je vandaag zeggen: "Koop nu want eind november zal de beurs tien procent hoger staan"?
Er zijn veel beleggers die in hun portefeuille een verdeling kiezen tussen risicovolle aandelen en meer stabiele beleggingen. Wanneer de aandelen dalen zullen zij een deel van hun stabiele beleggingen gebruiken om hun risico terug op pijl te brengen.
Deze beleggers managen hun portefeuille vanuit het risico standpunt. Misschien kan je dat eens bekijken.