Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
Als je naar de PE zou gekeken hebben een paar jaar geleden zou je toen al hetzelfde gezegd hebben, en veel winst gemist hebben tussen an en nu.Indalo schreef: ↑31 oktober 2021, 12:25 Ik vind het geen tijd meer om te kopen nu. Wanneer je naar de PE van bv deze dingen kijkt kan je toch moeilijk concluderen dat de beurs goedkoop is?
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... rough=true
S&P500 is maar een deel (groot deel) van de wereldmarkt. Andere delen hebben een lagere PE.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Het gaat wel hard en stijl, en wanneer het gaat regenen in de VS....
Panikeren kost veel geld.karine schreef: ↑31 oktober 2021, 15:37Paniek over gastekorten zorgde begin oktober voor een historisch record van meer dan 160 euro/MWh. De Nederlandse TTF-Future, een referentieprijs voor aardgas in onze contreien, zakte vrijdag ruim 10 procent tot 68,5 euro per MWh. Het is voor het eerst sinds eind september dat de gasprijs onder de 70 euro/MWh duikt.
Het kan soms snel keren.
Wie weet er nog dat vorig jaar iedereen 202,86€ op de rekening gestort kreeg als steun om de energierekening te kunnen betalen. Terwijl de energieprijzen toen quasi op nul stonden.
De slimmerikken profiteren van die paniekaanvallen. De rest maakt daar dan complottheorieën van..
Nog altijd vier keer zo duur als vorig jaar november en de winter staat nog voor de deurkarine schreef: ↑31 oktober 2021, 15:37Paniek over gastekorten zorgde begin oktober voor een historisch record van meer dan 160 euro/MWh. De Nederlandse TTF-Future, een referentieprijs voor aardgas in onze contreien, zakte vrijdag ruim 10 procent tot 68,5 euro per MWh. Het is voor het eerst sinds eind september dat de gasprijs onder de 70 euro/MWh duikt.
Het kan soms snel keren.
Iedereen? Ik heb dat mee gesponsord, maar heb daar zelf geen euro van gezien. Zoals de meesten hier denk ik. Onder deze regering sponseren we veel, maar zien we helaas zelf niets.Woz schreef: ↑31 oktober 2021, 18:36
Panikeren kost veel geld.
Wie weet er nog dat vorig jaar iedereen 202,86€ op de rekening gestort kreeg als steun om de energierekening te kunnen betalen. Terwijl de energieprijzen toen quasi op nul stonden.
De slimmerikken profiteren van die paniekaanvallen. De rest maakt daar dan complottheorieën van..
Iedereen die door Corona tijdelijk werkloos was....Sommigen posten hier maar om het even wat....
Ik heb die premie alvast gekregen, want ik was welgeteld 1 dag tijdelijk werkloos.
Tot nu toe de best betaalde arbeidsdag van mijn carrière: 70% van mijn loon + 202 euro. En dat voor 8 uur niets te doen.
Tot nu toe de best betaalde arbeidsdag van mijn carrière: 70% van mijn loon + 202 euro. En dat voor 8 uur niets te doen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Slimme/ goede werkgever . De mijne wou helaas niet meespelen.
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
Idem hier. Niks gekregen en wist ook van niks.
Weer een geval van een lekker extraatje voor de netto-ontvangers, betaald door de netto-betalers. Heel veel Paultjes hebben weer met de handjes open gestaan voor hun deel van wat er bij de Petertjes geroofd werd.
Peter is het al zo gewend van te betalen dat hij niet meer kan bijhouden waar hij nu weer voor betaalt. Paul is het zo gewend te ontvangen, dat het niet meer uitmaakt hoe het genoemd wordt zolang er maar meer zijn richting uit blijft komen.
Het zal wel weer aan mij liggen, maar dit lijkt me een vat dat op springen staat.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Si vis pacem, para bellum.
Si vis pacem, para bellum.
Een slimmere werkgever kon zijn personeel wel wat meer dan 1 dag op onbetaald werkloos zetten, door die 202 euro gingen de meesten akkoord met heel wat meer dan 1 dagje thuis. Ik alleszins ook, heb op al die dagen leuke fietsavonturen beleefd.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Hier was de regel dat je 1 dag werkloosheid moest nemen als je in die week geen 4 dagen kon werken. Meer werkloosheid nemen was mogelijk indien je dat zelf nodig achtte.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Ben zelf in die periode een tiental dagen technisch werkloos geweest. In die dagen ben ik dan bij een bevriende landbouwer gaan werken met seizoenskaart.