Tijdelijke actie ING
TIP
Re: Tijdelijke actie ING
Bovendien krijg je niet 2% bruto maar 1,9945205479%, afgerond 1,9945% bruto, volgens hun voorbeeld. Ze houden geen rekening met de halve dag voor 6m, dat moet 182,5 zijn i.p.v. 182. Je verliest hierdoor 0,0055% bruto. De ING-termijnrekening is afgesteld op afronden naar beneden.
Je verdient €10,000€ bruto * (4%*182/365) = €199.45. Na belastingen levert dit een nettorente van €199.45 * (1-30%) = €139.61.
Moest zijn: Je verdient €10,000€ bruto * (4%*182,5/365) = €200. Na belastingen levert dit een nettorente van €200 * (1-30%) = €140.
Je verliest netto 0,39€ op de belegde 10.000€.
Je verdient €10,000€ bruto * (4%*182/365) = €199.45. Na belastingen levert dit een nettorente van €199.45 * (1-30%) = €139.61.
Moest zijn: Je verdient €10,000€ bruto * (4%*182,5/365) = €200. Na belastingen levert dit een nettorente van €200 * (1-30%) = €140.
Je verliest netto 0,39€ op de belegde 10.000€.
Waar gaan de meeste leken het snelst voor tekenen?:
ofIk heb zopas melding gekregen in mijn app van ING dat ze tijdelijk 4% bruto geven op een termijnrekening van 6 maand
Zeker nu mensen terug wat meer aandacht schenken aan hun zuurverdiende spaarcentjes, maar zoals velen totaal geen kaas gegeten hebben van financieen, worden ze verleid door 4% te zien ipv 2,85% staatsbon dat ze overal gelezen hebben.Ik heb zopas melding gekregen in mijn app van ING dat ze tijdelijk 1,4% (1,39) Netto in totaal geven op een termijnrekening van 6 maand
Ja dat is de nagel op de kop !Yaris schreef: ↑23 september 2023, 20:37 Er is niets misleidend aan. Rentepercentages worden altijd uitgedrukt op jaarbasis. Als een bank reclame maakt voor een termijnrekening op 5 jaar aan 3% weet ook iedereen dat die 3% per jaar is en niet dat je na 5 jaar 3% rente hebt gekregen. Dan hoor je niemand klagen over misleiding.
Natuurlijk ontvangt men op die zes maand 4% brutto en als men niet langer wil beleggen is dit interesant .
Er is wel een opmerking , men mag dit niet betalen via geld van een rekening bij ING. Men moet eerst dat bedrag overschrijven naar een ING rekening maar via een andere bank !
Eerst bij ING naar een andere bank overschrijven en dan terug van een andere bank naar ING, denk niet dat dat zal pakken
-
- Hero Member
- Contacteer:
Elke bank drukt die percentages uit op jaarbasis en vermeldt dat ook expliciet.
En dat is niet meer dan logisch. Aangezien een willekeurige periode van 6 maand niet altijd evenveel dagen telt is het onmogelijk om op die 6 maand een exact % te plakken. Vb: van jan tem juni 2023 zijn 181 dagen en van juli tem dec 2023 zijn er 184 dagen. Beide periodes zijn 6 maanden.
Dus waarom ING hier afgebroken wordt is mij een raadsel...
En dat is niet meer dan logisch. Aangezien een willekeurige periode van 6 maand niet altijd evenveel dagen telt is het onmogelijk om op die 6 maand een exact % te plakken. Vb: van jan tem juni 2023 zijn 181 dagen en van juli tem dec 2023 zijn er 184 dagen. Beide periodes zijn 6 maanden.
Als iedere bank de rente zou weergeven rekening houdende met de looptijd zou je niet meer kunnen vergelijken. Nu zijn alle rentetarieven op jaarbasis, gemakkelijk toch?
Kan je klant worden bij ING , zonder enige andere kosten , enkel voor die termijnrekening en dan de bankrelatie beeindigen na die 6 maanden ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je moet er een zichtrekening hebben, die kost 1,90 EUR per maand. Die kan je dan later gratis opzeggen.
Zichtrekening kost 1.9€ per maand , voorwaarde is wel dat er maandelijks een loon of pensioen ofzo op gestort wordt.Orakel van Brakel schreef: ↑24 september 2023, 18:29 Je moet er een zichtrekening hebben, die kost 1,90 EUR per maand. Die kan je dan later gratis opzeggen.
Anders is het duurder , ik dacht 4.5€ per maand
Als je mij 4% bruto aanbiedt op 6 maanden, wil ik dit ook zo. Als je dan afkomt na 6 maanden en mij 2% bruto uitbetaald, heb je een probleem.Orakel van Brakel schreef: ↑24 september 2023, 12:32 Elke bank drukt die percentages uit op jaarbasis en vermeldt dat ook expliciet.
En als een bank aanbiedt 4% op 5 jaar dan geloof jij dat je na 5 jaar voor iedere 100€ slechts 4€ krijgt. Zotteke toch.
Trouwens op de website van ING onder sparen > termijndepositos
https://www.ing.be/nl/retail/daily-bank ... m-deposits
.... De rentevoeten worden uitgedrukt op jaarbasis,....
Dit interesseert mij geen r..t; als jij belooft, neem ik je op jouw woord. PS Het kleingedrukte is van gen tel. Deal is deal.iejoor schreef: ↑24 september 2023, 22:51En als een bank aanbiedt 4% op 5 jaar dan geloof jij dat je na 5 jaar voor iedere 100€ slechts 4€ krijgt. Zotteke toch.
Trouwens op de website van ING onder sparen > termijndepositos
https://www.ing.be/nl/retail/daily-bank ... m-deposits
.... De rentevoeten worden uitgedrukt op jaarbasis,....
Dummy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als er geschillen zijn over de uitvoering van een contract zijn de kleine lettertjes juist wel van belang.
Ik snap niet dat er op Spaargids zo een ophef is over die actie. Het zijn hier toch allemaal financieel geletterden? Was er iemand die dacht dat hij na 6 maanden 4% zou krijgen?