Tijdelijke actie ING
TIP
Tijdelijke actie ING
Ik heb zopas melding gekregen in mijn app van ING dat ze tijdelijk 4% bruto geven op een termijnrekening van 6 maand. Dit enkel voor geld komende van andere banken. De banken beginnen dan toch in actie te schieten?
Re: Tijdelijke actie ING
Rente wordt altijd per jaar uitgedrukt.
In dit geval is dit dus maar 2% ( 4% op jaarbasis ) min 30% roerende voorheffing
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik zie toch vaak dezelfde soort rentevoeten die je dan zelf dient te delen door bv 2 of 4
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik vind dit een misleidende advertentie, de meeste mensen staren zich blind op de 4% maar dat is op 1 jaar.
Je krijgt dus maar 2% zoals Ludo Zij.
Ik heb dan ook een misnoegde mail verstuurd naar de ING klachten maar nog steeds geen antwoord terug gekregen.
Danny.
Ik heb dan ook een misnoegde mail verstuurd naar de ING klachten maar nog steeds geen antwoord terug gekregen.
Danny.
Er is niets misleidend aan. Rentepercentages worden altijd uitgedrukt op jaarbasis. Als een bank reclame maakt voor een termijnrekening op 5 jaar aan 3% weet ook iedereen dat die 3% per jaar is en niet dat je na 5 jaar 3% rente hebt gekregen. Dan hoor je niemand klagen over misleiding.
Dit is een mooi staaltje van "boerenbedrog"! 4% bruto afficheren en in werkelijkheid 2% bruto uitbetalen. Die Hollanders toch; asjemenouDannyHeyman schreef: ↑23 september 2023, 19:33 Ik vind dit een misleidende advertentie, de meeste mensen staren zich blind op de 4% maar dat is op 1 jaar.
Danny.

Het is inderdaad misleidend..
Niet iedereen gaat of weet dat % per jaar worden uitgedrukt en is niet altijd op de hoogte van bank-produkten enz. enz...
Je wil ni weten hoeveel er in die valstrik lopen...
Waarom zetten ze er anders niet bij dat het een jaarpercentage is
? en onderworpen aan 30% rv zodat het voor elk duidelijk is en er géén mis toestanden voorvallen......
Niet iedereen gaat of weet dat % per jaar worden uitgedrukt en is niet altijd op de hoogte van bank-produkten enz. enz...
Je wil ni weten hoeveel er in die valstrik lopen...
Waarom zetten ze er anders niet bij dat het een jaarpercentage is

-
- Hero Member
- Contacteer:
Mooi aanbod. Waar vind je die rente op 6 maand? Bij DB hebben ze het tijdelijk aangeboden toen de inschrijving voor de staatsbon open was. Daarna zakte het direct weer. Nu nog 3,48 voor 6 maand.
Ik heb het bericht niet gekregen. Dus ga morgen eens bellen voor een afspraak.
En uiteraard op jaarbasis. Zou nogal leuk zijn, 4% op 6 maand... dan zou ik wel termijnrekeningen van 1 week pakken
Ik heb het bericht niet gekregen. Dus ga morgen eens bellen voor een afspraak.
En uiteraard op jaarbasis. Zou nogal leuk zijn, 4% op 6 maand... dan zou ik wel termijnrekeningen van 1 week pakken
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Inderdaad..Yaris schreef: ↑23 september 2023, 20:37 Er is niets misleidend aan. Rentepercentages worden altijd uitgedrukt op jaarbasis. Als een bank reclame maakt voor een termijnrekening op 5 jaar aan 3% weet ook iedereen dat die 3% per jaar is en niet dat je na 5 jaar 3% rente hebt gekregen. Dan hoor je niemand klagen over misleiding.
Bij ING zullen ze niet verwacht hebben dat hun klanten zo achterlijk zijn.
De enige achterlijke zijn die personen die goedkeurend meegaan in de misleidende info door ING en geboren werden met de wetenschap dat % altijd per jaar wordt uitgedrukt.. en neerbuigend kijken op diegene die niet van alles op de hoogte zijn..
Over dat aanbod vind ik zo direct niks terug, maar als je gaat kijken bij termijnrekeningen:DannyHeyman schreef: ↑23 september 2023, 19:33 Ik vind dit een misleidende advertentie, de meeste mensen staren zich blind op de 4% maar dat is op 1 jaar.
"De rentevoeten worden uitgedrukt op jaarbasis, vóór aftrek van de roerende voorheffing, en gelden voor de duur van de gekozen looptijd."
"De rente is onderworpen aan 30% roerende voorheffing die door ING aan de bron wordt ingehouden."
https://www.ing.be/nl/retail/daily-bank ... m-deposits
Het misleidende was "" tijdelijk 4% bruto op een termijnrekening van 6 maand """J Lawieck schreef: ↑24 september 2023, 09:19Over dat aanbod vind ik zo direct niks terug, maar als je gaat kijken bij termijnrekeningen:DannyHeyman schreef: ↑23 september 2023, 19:33 Ik vind dit een misleidende advertentie, de meeste mensen staren zich blind op de 4% maar dat is op 1 jaar.
"De rentevoeten worden uitgedrukt op jaarbasis, vóór aftrek van de roerende voorheffing, en gelden voor de duur van de gekozen looptijd."
"De rente is onderworpen aan 30% roerende voorheffing die door ING aan de bron wordt ingehouden."
https://www.ing.be/nl/retail/daily-bank ... m-deposits
Zet daar maar eens een jurist op ////
Er is niks misleidend aan. Dit is de tekst die ik zie (promo is enkel beschikbaar in de beveiligde omgeving):

En de voetnoot:Exclusief 4%* jaarlijkse brutorente op een termijnrekening van 6 maanden
Je kan de bank moeilijk verwijten dat mensen niet alles lezen* Deze termijnrekening met een looptijd van 6 maanden biedt een jaarlijkse brutorente van 4% op het gestorte geld. Je ontvangt dan voor de betreffende periode van 6 maanden het jaarlijkse equivalent van deze rente.
Voorbeeld
Voor een deposito van €10,000. Je verdient €10,000€ bruto * (4%*182/365) = €199.45. Na belastingen levert dit een nettorente van €199.45 * (1-30%) = €139.61.

Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
En of niet alles juist verwoorden in dit topic of maar de helft van het verhaal meedelen... .. wat op zich misleidend is....borgie schreef: ↑24 september 2023, 09:34 Er is niks misleidend aan. Dit is de tekst die ik zie (promo is enkel beschikbaar in de beveiligde omgeving):En de voetnoot:Exclusief 4%* jaarlijkse brutorente op een termijnrekening van 6 maandenJe kan de bank moeilijk verwijten dat mensen niet alles lezen* Deze termijnrekening met een looptijd van 6 maanden biedt een jaarlijkse brutorente van 4% op het gestorte geld. Je ontvangt dan voor de betreffende periode van 6 maanden het jaarlijkse equivalent van deze rente.
Voorbeeld
Voor een deposito van €10,000. Je verdient €10,000€ bruto * (4%*182/365) = €199.45. Na belastingen levert dit een nettorente van €199.45 * (1-30%) = €139.61.![]()