Tijdelijke stopzetting verzekering
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Tijdelijke stopzetting verzekering
Hallo,
Welke mogelijkheden zijn er om een autoverzekering tijdelijk stop te zetten (vb voor 6 maand) wegens thuiswerk ?
Volgens verzekeraar moet nummerplaat opgestuurd worden naar div en is het niet interessant
Jullie mening?
Mvg
Welke mogelijkheden zijn er om een autoverzekering tijdelijk stop te zetten (vb voor 6 maand) wegens thuiswerk ?
Volgens verzekeraar moet nummerplaat opgestuurd worden naar div en is het niet interessant
Jullie mening?
Mvg
Re: Tijdelijke stopzetting verzekering
Jij komt nooit eens met je auto buiten voor boodschappen of zo? Als iedereen zo gaat beginnen: verzekeringen tijdelijk stopzetten, terugvorderen van taks op tweede verblijf, dit niet betalen, dat terugvorderen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Stopzetten voor 6 maand is de sop de kool ni waard.
Je wagen mag dan ook niet op de openbare weg staan zonder nummerplaat en verzekering en technische controle.
Je kan je verzekering opschorten, maar geld ga je misschien niet terug krijgen ervan, gezien dit altijd kontrakt is voor een jaar.
Je auto taks krijg je wel terug voor de niet gereden periode als je je nummerplaat inlevert.
Je wagen mag dan ook niet op de openbare weg staan zonder nummerplaat en verzekering en technische controle.
Je kan je verzekering opschorten, maar geld ga je misschien niet terug krijgen ervan, gezien dit altijd kontrakt is voor een jaar.
Je auto taks krijg je wel terug voor de niet gereden periode als je je nummerplaat inlevert.
Hier staat er ook één van de twee auto's 100% stil, op de eigen oprit.
We betalen autoverzekering en autotaks. Maar zolang die stil staat is het wel betalen, maar staat er niets tegenover.
Ik versta OP wel...
Afhankelijk van de maatschappij kan je wel schorsen en krijg je wel je premie gedeeltelijk terug.
Vroeger moest je dan wel al eens je groene kaart en nummerplaat in bewaring geven bij de maatschappij.
Lees je polis eens of er iets over schorsing in staat.
Vraag het eens aan de maatschappij zelf of het kan. De verzekeringsagent heeft misschien niet veel zin om werk te leveren dat hem minder commissie in plaats van meer oplevert. En dan weet je het ineens ook zeker !
Wegenbelasting .. zes maanden... Vaak imho niet de moeite om daar aan te beginnen. Echter : hoe hoger het bedrag per jaar, hoe meer het de moeite wordt.
Vroeger moest je dan wel al eens je groene kaart en nummerplaat in bewaring geven bij de maatschappij.
Lees je polis eens of er iets over schorsing in staat.
Vraag het eens aan de maatschappij zelf of het kan. De verzekeringsagent heeft misschien niet veel zin om werk te leveren dat hem minder commissie in plaats van meer oplevert. En dan weet je het ineens ook zeker !
Wegenbelasting .. zes maanden... Vaak imho niet de moeite om daar aan te beginnen. Echter : hoe hoger het bedrag per jaar, hoe meer het de moeite wordt.
Weet niet als je hem nadien terug inschrijft of je naar de keuring moet.Kost ook geld.
Je hebt dan wel probleem omdat je géén nummerplaat hebt, en je via garage zal moeten gaan met garagisten plaat.Kost ook geld..
Je hebt dan wel probleem omdat je géén nummerplaat hebt, en je via garage zal moeten gaan met garagisten plaat.Kost ook geld..
Jaros, we hebben nog 2 andere wagens die we wel gebruiken, vandaar ...
Trouwens dit is niet de issue van het bericht , wel dat 1 wagen stilstaat...
Trouwens dit is niet de issue van het bericht , wel dat 1 wagen stilstaat...
Zijn er veel die dit doen met een cabrio bv. Inschrijven vanaf 1.04 tem 30.09
Dan betaal je maar 6 maand tax en verzekering.
Zoek eens op Autoforums. Elke begonnen dag van de maand is een maand tax dacht ik toch
Dan betaal je maar 6 maand tax en verzekering.
Zoek eens op Autoforums. Elke begonnen dag van de maand is een maand tax dacht ik toch
Welke verzekeraar tolereert dit? Heb je enkele voorbeelden? Lukt dit dan ook voor een Mobilhome?
Geen ervaringen mee, maar 1 Google opzoeking:
https://www.autoverzekering-vergelijken ... n-1-maand/
https://www.autoverzekering-vergelijken ... n-1-maand/
Eén van mijn verzekeringen is een kilometerverzekering dus daar heb ik alvast geen last van ... met de andere wagen doen we nu de "essentiële" verplaatsingen.
Ik heb trouwens begin februari ook al mijn reis- en bijstandsverzekering stopgezet omdat ik toen al in de mot had dat er dit jaar geen reizen naar het (verre) buitenland gingen zijn, weer een paar honderd euro die niet nutteloos uitgegeven werden.
Nu nog proberen iets van de 6 maanden "kot-betalen-zonder-student-erin" te recupereren maar ik vrees dat de koteigenaars het zullen horen donderen in Keulen ...
Ik heb trouwens begin februari ook al mijn reis- en bijstandsverzekering stopgezet omdat ik toen al in de mot had dat er dit jaar geen reizen naar het (verre) buitenland gingen zijn, weer een paar honderd euro die niet nutteloos uitgegeven werden.
Nu nog proberen iets van de 6 maanden "kot-betalen-zonder-student-erin" te recupereren maar ik vrees dat de koteigenaars het zullen horen donderen in Keulen ...
Die die ik ken werken niet volgens het principe '0 km gereden = 0 euro'.
Vroeger ING, Ethias en Axa. Lang geleden..
LOL. Dat je juist naar die verzekeringsmaatschappij verwijst, ludo.