TINC
TIP
Re: TINC
De kapitalisatie vermindering was geen éénmalige operatie volgens TINC. Het is geen belastingsontduiking. Het 'zomerakkooord' zou hiervoor een wettelijke basis gelegd hebben. Wel zal het deel van de kapitalisatie vermindering de volgende Jaren kleiner worden.
De Tijd, vandaag, blz 24
Kan iemand mij zeggen wat er daaromtrent in het zomerakkoord stat?
De Tijd, vandaag, blz 24
Kan iemand mij zeggen wat er daaromtrent in het zomerakkoord stat?
https://vanhavermaet.be/artikels/cijfer ... nootschap/
Maar vluchtig doorgelezen, maar ik denk dat je hier het antwoord wel kan uit destilleren.
Maar vluchtig doorgelezen, maar ik denk dat je hier het antwoord wel kan uit destilleren.
Bedankt voor de referentie: klaar en duidelijk.
Dus zal in de toekomst een kapitaalvermindering niet meer volledig vrijgesteld worden van RV. Wat een minder goed rendement betekent dan heden maar beter dan een dividend uitkering, die volledig belast wordt.
Dus zal in de toekomst een kapitaalvermindering niet meer volledig vrijgesteld worden van RV. Wat een minder goed rendement betekent dan heden maar beter dan een dividend uitkering, die volledig belast wordt.
@ Belca.
Tinc heeft sedert 2017 zodanig haar reserves verlaagd dat ze de eerste jaren geen belastingen (zijnde 30% RV op fictief berekende dividenden) zullen betalen op die kapitaalverminderingen.
De wettelijke reserves zijn wel wat verhoogd maar die reserves zijn vrijgesteld van die belasting en TINC zit bijlange nog niet aan hun maximum aan wettlijke reserves zijnde van 10% van het kapitaal.
Het is grappig om hun jaarverslag na te lezen als je boekhouden hebt gestudeerd:
https://www.tincinvest.com/ckfinder/Use ... 017-18.pdf
Schrandere fiscalisten bij TINC, maar dat verwondert me niet omdat ze met de overheden samenwerken om bruggen, windmolens, ..te kunnen bouwen.
Tinc heeft sedert 2017 zodanig haar reserves verlaagd dat ze de eerste jaren geen belastingen (zijnde 30% RV op fictief berekende dividenden) zullen betalen op die kapitaalverminderingen.
De wettelijke reserves zijn wel wat verhoogd maar die reserves zijn vrijgesteld van die belasting en TINC zit bijlange nog niet aan hun maximum aan wettlijke reserves zijnde van 10% van het kapitaal.
Het is grappig om hun jaarverslag na te lezen als je boekhouden hebt gestudeerd:
https://www.tincinvest.com/ckfinder/Use ... 017-18.pdf
Schrandere fiscalisten bij TINC, maar dat verwondert me niet omdat ze met de overheden samenwerken om bruggen, windmolens, ..te kunnen bouwen.
@criticus: Bedankt voor de verduidelijking. Schrander gezien.
Ik heb deze week van de Bank een opsomming gekregen voor de vrijstelling van de roerende voorheffing in de personenbelasting.
TINC stond hier niet tussen. Komt dit aandeel niet in aanmerking? waarom eigenlijk?
TINC stond hier niet tussen. Komt dit aandeel niet in aanmerking? waarom eigenlijk?
TINC heeft geen dividend gegeven maar een kapitaalsvermindering. Deze laatste is vrij van RV.
Er was bij TINC wel een klein dividend, nl. van 0,03 euro per aandeel, dacht ik. Er zou dus wel een spoor van terug te vinden moeten zijn.
Tinc plant in oktober opnieuw een fiscaalvriendelijke uitkering van 0.5€ p/a. Daarvan is 90 procent vrijgesteld van roerende voorheffing. Netto 0.485€ p/a.
Is dit aandeel aan de huidige koers koopwaardig gezien op lange termijn als stabiel dividendaandeel ?
Iemand een verklaring voor de recente opmars van de koers?
Ik vind persoonlijk van niet. Huidige koersdoelen liggen lager dan huidige koers. Lijkt wel een veilige(r) haven. Misschien na ex-dividend oppikken.
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE