Tips voor reisverzekering?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Tips voor reisverzekering?
Ik ben zeer tevreden van de gratis hziv verplichte verzekering. Daar moet ik dan wel een reisverzekering voor buiten europa bij zoeken. Dat is dan vab (geen vrijstelling) of Revolut (heeft ook vrijstelling van 75 euro). Ik heb voorlopig voor vab gekozen via een kortingformule. 87 euro. Belfius is ook een optie geweest maar die dekken een zeer laag bedrag zeker in de us. Ik denk max 150.000 euro. Je zal maar iets groots meemaken.
Kan er iemand bij adviseren ivm reisverzekering (inclusief een goede healtcare) voor reizen naar NY/USA en Brazilie...waar healthcare zeer duur is...als je iets tegen komt.
DANK bij voorbaat!
DANK bij voorbaat!
DANK al voor deze tips bartgo!
Ethias in zijn hoogste formule als je naar landen gaat waar kosten van hospitalisatie hoog zijn.
De goedkoopste formule voor andere landen.
Vooral interessant als je al bij ethias verzekerd bent voor woning- of autoverzekering.
Gratis pechverhelping inbegrepen voor je auto in Europa. Wereldwijde dekking voor personen.
Voor een oudere auto kan je enkel de duurdere versie nemen.
Verschillende tarieven voor 1 of 2 auto's, gezin of 1 persoon, klant of geen klant. Vandaar post ik de bedragen even niet.
Ik heb ethias assistance al vele jaren. Meerdere keren goed geholpen geweest maar ze gooien je wel buiten als je te vaak pech hebt.
De goedkoopste formule voor andere landen.
Vooral interessant als je al bij ethias verzekerd bent voor woning- of autoverzekering.
Gratis pechverhelping inbegrepen voor je auto in Europa. Wereldwijde dekking voor personen.
Voor een oudere auto kan je enkel de duurdere versie nemen.
Verschillende tarieven voor 1 of 2 auto's, gezin of 1 persoon, klant of geen klant. Vandaar post ik de bedragen even niet.
Ik heb ethias assistance al vele jaren. Meerdere keren goed geholpen geweest maar ze gooien je wel buiten als je te vaak pech hebt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Uiteindelijk voor Belfius Assistance gekozen. Eerste jaar 76 euro incl auto pech bijstand en fietsbijstand. Ook als je in belgie een dringende ambulance nodig hebt komen ze tussen. Dat is vrij speciaal. Belangrijkste: 250.000 eur medische kosten in us. In Brazilië of daarbuiten wel maar 50.000 euro.
Ik twijfel zelf of die 50.000 euro genoeg kan zijn. Je moet natuurlijk al zelf iets groots aan de hand hebben. Andere meningen?
Ik twijfel zelf of die 50.000 euro genoeg kan zijn. Je moet natuurlijk al zelf iets groots aan de hand hebben. Andere meningen?
Bij dat laatste : van het moment dat je transporteerbaar bent kan je naar België gebracht worden voor het vervolg van de behandeling. Dan kom je al een eind.
Niemand belet je om nog een tweede verzekering te nemen die elkaar dan zouden kunnen aanvullen indien nodig.
Persoonlijk zou ik me al veilig voelen met deze waarborg alleen.
Belfius was me ook al opgevallen inzake prijs. Voor mij is dat ook een optie als ik ethias zou stopzetten ooit.
Niemand belet je om nog een tweede verzekering te nemen die elkaar dan zouden kunnen aanvullen indien nodig.
Persoonlijk zou ik me al veilig voelen met deze waarborg alleen.
Belfius was me ook al opgevallen inzake prijs. Voor mij is dat ook een optie als ik ethias zou stopzetten ooit.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad. Belfius lijkt goed. Althans het eerste jaar. Maar er zijn altijd wel promoties te rapen. Zo ga ik het trouwens ook doen voor autoverzekeringen.
Voor buiten Europa: Allianz global assistance.
zéér goede waarborgen + service.
Niet de goedkoopste, maar voor zo een reizen kies ik liever voor kwaliteit dan prijs.
zéér goede waarborgen + service.
Niet de goedkoopste, maar voor zo een reizen kies ik liever voor kwaliteit dan prijs.
Ik ga voor een jaar op wereldreis. Ik ben opzoek naar een goede reisverzekering.
Ik heb al redelijk veel verzekeringsmaatschappijen bekeken / gecontacteerd.
Echter heeft iemand hiermee ervaring en wat raad je aan?
https://www.allianz-assistance.be/nl/prijs-berekenen/
Doe hier eens een berekening.
Over hen heb ik ook niet te klagen.
Doe hier eens een berekening.
Over hen heb ik ook niet te klagen.
AIG heeft dergelijke plannen en ook Axa Assistance. In die volgorde zou ik zoeken.Mar001 schreef:Ik ga voor een jaar op wereldreis. Ik ben opzoek naar een goede reisverzekering.
Weeg een verzekering van hier ook altijd eens af tegen een verzekering van daar waar je naartoe gaat.
ik weet een paar landen waar dat goed en goedkoop te regelen is.
Hangt er natuurlijk van af of je in één land blijft en hoe de tarieven of mogelijkheden daar zijn.
Standaard verzekeren maatschappijen je hier voor een verblijf in het buitenland van 3 maanden. Voor één jaar zullen de maatschappijen dunner gezaaid zijn hier.
ik weet een paar landen waar dat goed en goedkoop te regelen is.
Hangt er natuurlijk van af of je in één land blijft en hoe de tarieven of mogelijkheden daar zijn.
Standaard verzekeren maatschappijen je hier voor een verblijf in het buitenland van 3 maanden. Voor één jaar zullen de maatschappijen dunner gezaaid zijn hier.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 26 juli 2018, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
De gezinsbijstand van AG Insurance heeft een optie onbeperkte medische kosten in het buitenland (ziekte/ongeval) en dat kost +- 75 EUR per jaar dacht ik. Indien je auto verzekerd is bij AG, geniet je trouwens dezelfde waarborgen als je de Top Bijstand onderschrijft. Een reisannulering ga je wel apart moeten onderschrijven.
Recent hebben ze bij AG ook een pack "Carrenting" ontwikkeld die je in combinatie met een familiale polis kan afsluiten. Deze verzekering betaalt de schade aan huurauto's terug tot 2.500 EUR per schadegeval (niet per jaar zoals bij de meeste andere verzekeraars). Het grappige is wel dat er een franchise van 200 EUR per schadegeval wordt toegepast. Ik vind het perosonlijk bijzonder voor een "excess cover" .
Recent hebben ze bij AG ook een pack "Carrenting" ontwikkeld die je in combinatie met een familiale polis kan afsluiten. Deze verzekering betaalt de schade aan huurauto's terug tot 2.500 EUR per schadegeval (niet per jaar zoals bij de meeste andere verzekeraars). Het grappige is wel dat er een franchise van 200 EUR per schadegeval wordt toegepast. Ik vind het perosonlijk bijzonder voor een "excess cover" .
Met die formule zal MAR niet echt geholpen zijn want in de voorwaarden staat (net als bij de meeste maatschappijen voor een bijstandsverzekering) :
"""""E. De waarborg van het huidige contract is beperkt tot verplaatsingen van maximaal 90 opeenvolgende kalenderdagen.
De gebeurtenissen die na deze periode plaatsvinden, geven geen recht meer op waarborg."""""
DKV heeft de polis Globality Health. Zal wel niet goedkoop zijn.
Bij Vab, Europ Assistance, Touring, Allianz, etc kan je wel verlengen per maand maar dat komt redelijk duur uit, nl. rond de 40 euro per maand.
Google eens op 'polis medische kosten buitenland lang verblijf'. Dan vind je al veel info.
"""""E. De waarborg van het huidige contract is beperkt tot verplaatsingen van maximaal 90 opeenvolgende kalenderdagen.
De gebeurtenissen die na deze periode plaatsvinden, geven geen recht meer op waarborg."""""
DKV heeft de polis Globality Health. Zal wel niet goedkoop zijn.
Bij Vab, Europ Assistance, Touring, Allianz, etc kan je wel verlengen per maand maar dat komt redelijk duur uit, nl. rond de 40 euro per maand.
Google eens op 'polis medische kosten buitenland lang verblijf'. Dan vind je al veel info.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een jaar is voorbij en ik ben tevreden van de Belfius polis. Voor belgie 2x gebruik gemaakt van de autobijstand en zelfs 1x de fietsbijstand. En normaal zelfs ook na fietsongeval 1x ambulance belgie maar ben nog niet zeker of ze dat gaan betalen. Staat wel in de voorwaarden.
Maargoed. De promotie is voorbij dus op zoek naar de volgende promotie. Niets is heilig en commerce is commerce bij mij. Ik dacht aan Touring, waarbij je korting hebt als lid van een oldtimervereniging. Nu lees ik: geen medische bijstand als vuurwapens direct of indirect betrokken zijn. Tja. Dus als je in de us op straat per ongeluk in een vuurgevecht terechtkomt, maar er uiteraard niks mee te maken hebt, dan geen dekking? Ook in landen in zuid Amerika kan dat belangrijk zijn. Toch? Er zijn bij mijn weten geen andere polissen die dat uitsluiten.
Maargoed. De promotie is voorbij dus op zoek naar de volgende promotie. Niets is heilig en commerce is commerce bij mij. Ik dacht aan Touring, waarbij je korting hebt als lid van een oldtimervereniging. Nu lees ik: geen medische bijstand als vuurwapens direct of indirect betrokken zijn. Tja. Dus als je in de us op straat per ongeluk in een vuurgevecht terechtkomt, maar er uiteraard niks mee te maken hebt, dan geen dekking? Ook in landen in zuid Amerika kan dat belangrijk zijn. Toch? Er zijn bij mijn weten geen andere polissen die dat uitsluiten.