Toekomstige wettelijke rente i.v.m. Mijn VerbouwLening
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Toekomstige wettelijke rente i.v.m. Mijn VerbouwLening
Enig idee hoeveel dagen we nog hebben? Offertes zijn in opmaak maar mss kunnen die een tijdelijke hoog ingeschatte offerte afleveren.anonymuis schreef: ↑1 februari 2023, 09:57Wat betreft inkomensgrenzen, die zijn bekend voor 2023.Hoe de inkomstengrenzen gaan evolueren is niet bekend maar we hebben beiden vorig jaar nog relatief laag gescoord qua gezamenlijk inkomen, dat zal volgend jaar een pak meer zijn waardoor we misschien niet meer in aanmerking komen. En hoe de rentevoeten gaan evolueren is wsl nog meer natte vingerwerk maar ik vermoed niet dat de wettelijke rentevoet begin 2024 weer onder de 3% gaat duiken? Tenzij iemand hier daar meer zicht op heeft?
Zie daarvoor op de website van mijn verbouwlening:
Vergeet ook niet dat ze daarvoor kijken naar "laatst beschikbare aanslagbiljet personenbelasting", op dit moment (januari 2023) is dat dus nog op basis van de aangegeven inkomsten van 2021.Hierbij wordt rekening gehouden met de onderstaande inkomensgrenzen (voor aanvragen vanaf 1 januari 2023).
Alleenstaande: maximaal inkomen van 51.840 euro.
Alleenstaande met 1 persoon ten laste(open definitie) of koppel zonder persoon ten laste: maximaal inkomen van 74.060 euro. Dit bedrag wordt met 4.160 euro verhoogd per persoon extra ten laste(open definitie).
Edit : ook nog bij vermelden, dat de rente wordt gekozen van het moment waarop je de verbouwlening aanvraagt. Niet het moment waarop die wordt goedgekeurd.... dwz je hebt renteloos, indien:
* je alle offertes kan indienen
* je vraagt de verbouwlening aan nog voor de nieuwe rente is gepubliceerd in het staatsblad
* je voldoet aan alle voorwaarden
* je hebt alle nodige documenten
-
- Newbie
- Contacteer:
NVM, net op website van mijn verbouwlening gezien dat het renteloos was tot 31 januari...
Heb dossier al maanden geleden ingediend,heb offertesDJSirMatthew schreef: ↑1 februari 2023, 15:00Enig idee hoeveel dagen we nog hebben? Offertes zijn in opmaak maar mss kunnen die een tijdelijke hoog ingeschatte offerte afleveren.anonymuis schreef: ↑1 februari 2023, 09:57
Wat betreft inkomensgrenzen, die zijn bekend voor 2023.
Zie daarvoor op de website van mijn verbouwlening:
Vergeet ook niet dat ze daarvoor kijken naar "laatst beschikbare aanslagbiljet personenbelasting", op dit moment (januari 2023) is dat dus nog op basis van de aangegeven inkomsten van 2021.
Edit : ook nog bij vermelden, dat de rente wordt gekozen van het moment waarop je de verbouwlening aanvraagt. Niet het moment waarop die wordt goedgekeurd.... dwz je hebt renteloos, indien:
* je alle offertes kan indienen
* je vraagt de verbouwlening aan nog voor de nieuwe rente is gepubliceerd in het staatsblad
* je voldoet aan alle voorwaarden
* je hebt alle nodige documenten
maar getekend,alles wordt toch duurder, ondertussen
voorschotten betaald,nog steeds geen antwoord gehad over lening....(al wat we in Vlaanderen doen, doen we beter....)
-
- Newbie
- Contacteer:
Hoi, mijn vraag van hoeveel dagen ging over hoeveel tijd nog vooraleer de renteloze lening een lening wordt met 2,25% rente wat dus gisteren gebeurd is. En ons plan van 35.000€ op 25 jaar plots 45.000€ terugbetalen wordt. We gaan dus wsl downsizen en termijn inkorten om impact rente te verlagen.Gg70 schreef: ↑1 februari 2023, 23:14Heb dossier al maanden geleden ingediend,heb offertesDJSirMatthew schreef: ↑1 februari 2023, 15:00
Enig idee hoeveel dagen we nog hebben? Offertes zijn in opmaak maar mss kunnen die een tijdelijke hoog ingeschatte offerte afleveren.
voorschotten betaald,nog steeds geen antwoord gehad over lening....(al wat we in Vlaanderen doen, doen we beter....)
Er staat op hun website dat de gemiddelde wachttijd nu reeds 3 maanden duurt, hoelang ben jij al aan het wachten? Ik had aan de aannemers gevraagd om hun offertes ruim te schatten net om mogelijke prijsstijgingen op te vangen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Trouwens, iemand enig idee of deze verbouwlening vervroegd af te lossen is en wat de clausules daaromtrent zijn? Bij gewone leningen is dat meestal terugbetalen openstaand kapitaal + als extra "boete" het op dat moment maandelijks interestbedrag x 3 erbij. Want omwille van de toch wel forse renteverhoging van mijnverbouwlening, overwegen we deze te gebruiken tot er meer financiële middelen vrijkomen en dan de lening meteen vervroegd af te lossen.
Gezien ECB de rente net nog eens verhoogd heeft en het erop lijkt dat het zeker nog 2 jaar zal duren eer men renteverlagingen terug zal overwegen, denk ik dat we niet moeten wachten totdat deze rente zakt.
Gezien ECB de rente net nog eens verhoogd heeft en het erop lijkt dat het zeker nog 2 jaar zal duren eer men renteverlagingen terug zal overwegen, denk ik dat we niet moeten wachten totdat deze rente zakt.
Die 'boete' is een wederbeleggingsvergoeding. Bij een hypotheek is dat meestal 3 maanden rente op het terugbetaalde kapitaal. Sommige banken rekenen meer maanden naargelang de overeenkomst.DJSirMatthew schreef: ↑2 februari 2023, 15:09 Trouwens, iemand enig idee of deze verbouwlening vervroegd af te lossen is en wat de clausules daaromtrent zijn? Bij gewone leningen is dat meestal terugbetalen openstaand kapitaal + als extra "boete" het op dat moment maandelijks interestbedrag x 3 erbij. Want omwille van de toch wel forse renteverhoging van mijnverbouwlening, overwegen we deze te gebruiken tot er meer financiële middelen vrijkomen en dan de lening meteen vervroegd af te lossen.
Voor consumentenkrediet (bv auto) is dat 1% op het terugbetaalde kapitaal.
Op de website van mijn verbouwlening staat:
Mijn VerbouwLening kan kosteloos vervroegd terugbetaald worden.
Beetje vreemd vind ik: bij Vlaanderen aankloppen voor een renteloze lening van 25 jaar, zonder verplichte schuldsaldo. En dan een sneer naar dat Vlaanderen.DJSirMatthew schreef: ↑1 februari 2023, 15:00
Heb dossier al maanden geleden ingediend,heb offertes
Vandaag contact gehad met Energiehuis Gent. Ingediend 25 oktober. Ik moet niets voor eind februari verwachten... Voor mensen die nu hun aanvraag indienen rekenen ze op een doorlooptijd van 10 maanden...
Je hebt alleen formulier ingevuld en offertes opgestuurd? Krijg je dan nog steeds tegen 0%?
Ik heb in oktober alles ingediend, met offertes etc.
Aanvraagdatum is 25 oktober, daar kijken ze naar voor alles(zowel rentevoet, maar ook loonvoorwaarden etc. ) Zal bij mij dus idd aan 0 procent zijn
Aanvraagdatum is 25 oktober, daar kijken ze naar voor alles(zowel rentevoet, maar ook loonvoorwaarden etc. ) Zal bij mij dus idd aan 0 procent zijn
Ik heb ook in oktober offerte gestuurd van de zonnepanelen en omvorler en formulier ingevuld wat mijn inkomen is, en gegevens van het huis. Ik heb toen in oktober een mail ontvangen dat ze het hebben ontvangen en dat ze contact op zouden nemen voor een afspraak. Niks gehoord daarna dus 2 weken geleden gebeld. Kon nog even duren voordat er een afspraak komt. Heb ik dus zeker recht op die 0% in dit geval ?
Als je alle documenten hebt ingediend wel. Als je bvb attesten gezinssamenstelling etc niet hebt ingediend dan ben ik niet zeker.
Staat ook heel duidelijk op de site: aanvragen vanaf 1 februari betalen de 2.25 procent. Jij en ik niet, als je alles hebt ingediend..
Staat ook heel duidelijk op de site: aanvragen vanaf 1 februari betalen de 2.25 procent. Jij en ik niet, als je alles hebt ingediend..
Het moment van de aanvraag is van toepassing, niet het moment van goedkeuringMoneyman schreef: ↑3 februari 2023, 14:01 Ik heb ook in oktober offerte gestuurd van de zonnepanelen en omvorler en formulier ingevuld wat mijn inkomen is, en gegevens van het huis. Ik heb toen in oktober een mail ontvangen dat ze het hebben ontvangen en dat ze contact op zouden nemen voor een afspraak. Niks gehoord daarna dus 2 weken geleden gebeld. Kon nog even duren voordat er een afspraak komt. Heb ik dus zeker recht op die 0% in dit geval ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Verkeerde quote?anonymuis schreef: ↑2 februari 2023, 21:24Beetje vreemd vind ik: bij Vlaanderen aankloppen voor een renteloze lening van 25 jaar, zonder verplichte schuldsaldo. En dan een sneer naar dat Vlaanderen.DJSirMatthew schreef: ↑1 februari 2023, 15:00
Heb dossier al maanden geleden ingediend,heb offertes
Inderdaad, sorry daarvoor