Top 5 Stockpicks voor 2024
TIP
Re: Top 5 Stockpicks voor 2024
- ouster
- Alberthein delhaize
- ABB
- fastned
- amazon
- Alberthein delhaize
- ABB
- fastned
- amazon
Paul zegt :
Deze 5 Belgische aandelen raadt Paul D’Hoore aan:
1. D’Ieteren (Brussel: DIE – BE0003669802; koers: 176,900 euro)
2. UCB (Brussel: UCB – BE0003739530; koers: 78,900 euro)
3. Lotus Bakeries (Brussel: LOTB – BE0003604155; koers: 8.230,000 euro)
4. Argenx (Brussel: ARGX – NL0010832176; koers: 343,500 euro)
5. VGP (Brussel: VGP – BE0003878957; koers: 105,000 euro)
1. Linde (New York: LIN – IE000S9YS762; koers: 410,74 dollar)
2. Atoss Software (Frankfurt: AOF – DE0005104400; koers: 209,00 euro)
3. Capri Holdings (New York: CPRI - VGG1890L1076; koers: 50,24 dollar)
4. Novo Nordisk (New York: NVO – US6701002056; koers: 103,45 dollar)
5. Yellow Cake (Londen: YCA – JE00BF50RG45; koers: 618,50 pence)
Lotus Koers/winstverhouding 60,82 aan deze koers nog aankopen
P.S :
Hoe kwam de selectie van deze aandelen tot stand?
De vijf Belgische aandelen in deze selectie vormen de top-vijf van De Grote Geldbarometer van ‘VTM NIEUWS’. De top-vijf komt tot stand via een enquête bij vijf financiële instellingen: KBC, ING, Belfius, Argenta en ABN Amro Belgium.
De vijf buitenlandse aandelen zijn de persoonlijke selectie van onze geldexpert Paul D’Hoore.
Deze 5 Belgische aandelen raadt Paul D’Hoore aan:
1. D’Ieteren (Brussel: DIE – BE0003669802; koers: 176,900 euro)
2. UCB (Brussel: UCB – BE0003739530; koers: 78,900 euro)
3. Lotus Bakeries (Brussel: LOTB – BE0003604155; koers: 8.230,000 euro)
4. Argenx (Brussel: ARGX – NL0010832176; koers: 343,500 euro)
5. VGP (Brussel: VGP – BE0003878957; koers: 105,000 euro)
1. Linde (New York: LIN – IE000S9YS762; koers: 410,74 dollar)
2. Atoss Software (Frankfurt: AOF – DE0005104400; koers: 209,00 euro)
3. Capri Holdings (New York: CPRI - VGG1890L1076; koers: 50,24 dollar)
4. Novo Nordisk (New York: NVO – US6701002056; koers: 103,45 dollar)
5. Yellow Cake (Londen: YCA – JE00BF50RG45; koers: 618,50 pence)
Lotus Koers/winstverhouding 60,82 aan deze koers nog aankopen
P.S :
Hoe kwam de selectie van deze aandelen tot stand?
De vijf Belgische aandelen in deze selectie vormen de top-vijf van De Grote Geldbarometer van ‘VTM NIEUWS’. De top-vijf komt tot stand via een enquête bij vijf financiële instellingen: KBC, ING, Belfius, Argenta en ABN Amro Belgium.
De vijf buitenlandse aandelen zijn de persoonlijke selectie van onze geldexpert Paul D’Hoore.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Newbie
- Contacteer:
in alfabetische volgorde
Bonheur ASA (239,00 NOK)
Hello Fresh (13,85 EUR)
Payton Planar Magnetics (7,40 EUR)
Persimmon PLC (13,785 GBP)
Thermo Fisher Scientific Inc. (545,64 USD)
Bonheur ASA (239,00 NOK)
Hello Fresh (13,85 EUR)
Payton Planar Magnetics (7,40 EUR)
Persimmon PLC (13,785 GBP)
Thermo Fisher Scientific Inc. (545,64 USD)
Roulette roulette
ARM
Pfizer
Disney
Coinbase
Amazon
ARM
Pfizer
Disney
Coinbase
Amazon
Keuze voor britse trusts, gemengde namen om hopelijk in iedere markt mss niet top te scoren doch redelijk over de hele lijn.
- jp morgan global growth & income ( jggi )
- avi global trust ( agt )
- blackrock energy and resources income ( beri )
- 3i infrastructure ( 3i )
- ruffer investment company ( rica )
- jp morgan global growth & income ( jggi )
- avi global trust ( agt )
- blackrock energy and resources income ( beri )
- 3i infrastructure ( 3i )
- ruffer investment company ( rica )
Waarom eigenlijk 5?
Een selectie, vooral om geen geld mee te verliezen (regel 1 van Warren Buffett), op alfabetische volgorde:
Disclaimer: long alle vermelde aandelen, met uitzondering van XOM en CVX.
Een selectie, vooral om geen geld mee te verliezen (regel 1 van Warren Buffett), op alfabetische volgorde:
- Allison Transmission - noteert erg goedkoop, genereert veel FCF, koopt consistent flink goedkope eigen aandelen in, winst per aandeel stijgt jaar na jaar met mooie groeicijfers.
- Becton, Dickinson - hoewel het bedrijf consistent groeit, o.a. door grote overnames die snel met goedkoop geld gefinancieerd werden, gaat het op de beurs al een 6-tal jaar zijdelings.
- Colruyt - ondanks verdubbeling vorig jaar noteert het aandeel nog bijna 40 procent onder z'n top van mei 2019, terwijl het eigenlijk een typisch recessie-aandeel is (kans op een recessie lijkt me nogal groot), het bedrijf marktaandeel wint en er ook financieel beter voor staat dan tal van concurrenten.
- Diageo - kijk hier voor een verantwoording
- Floridienne - het belang in Biobest alleen al is volgens de laatste kapitaalsverhogingen meer waard dan de beurskapitalisatie van Floridienne zelf, kortom de kans is groot dat de holdingkorting, bv. bij een eventuele nieuwe operatie bij Biobest, onterecht te groot blijkt.
- Hershey - kijk hier voor een verantwoording; noteert zo'n 30 procent onder de top van april 2023.
- McCormick - wereldleider in kruiden - noteert ruim 30 procent onder de top van augustus 2020.
- Roche - Noteert zo'n derde onder de top van 2 jaar geleden, en loopt qua waardering achter op de concurrentie - dat er met Covid minder omzet gedraaid wordt (idem voor Becton, Dickinson) en dat Roche de trein van de Ozempic-hype wat gemist heeft vind ik onvoldoende redenen.
- Stanley Black & Decker - wereldleider in power tools met tal van bekende merken zoals ook Facom, DeWalt, Craftsman, Irwin, Bostitch... noteert bijna 60 procent onder de top van mei 2021.
- Unilever - los van de Covid-dip is dit al 7 jaar een verliesaandeel, het blijft fameus en volgens mij onterecht achter op concurrenten, en heeft tal van troeven zoals sterke aanwezigheid in groeilanden (die hoogstwaarschijnlijk ook de komende decennia nog veel sterker zullen groeien dan het Westen) inclusief de Russische Federatie waar ze in tegenstelling tot heel veel concurrenten niet vertrekken (langetermijn zakelijke overwegingen die voorgaan op kortetermijn politieke grillen), of het belang van intussen bijna 70 procent in Hindustan Unilever dat als ik me niet vergis overeenstemt met zowat de helft van de marktkapitalisatie van Unilever zelf.
Disclaimer: long alle vermelde aandelen, met uitzondering van XOM en CVX.
Zeer oneens met Unilever, blijft achter voor een reden. Onderschat de concurrentie van 'hippe' merken en lokalere producten niet tov de oude conglomeraten. Hebben ook een hoop rommel voeding in hun assortiment (denk aan Kraft Heinz) en middelmatige marketing. Vergelijk dat met een Nestlé, Pepsi, Mondelez of P&G die hun zaken veel beter op orde hebben.
McCormick inderdaad een zeer mooi 'saai' bedrijf. Fundsmith heeft die ook. Opgelet met price anchoring wel, want ze noteren eigenlijk nog best duur (hoger dan S&P avg) en hebben behoorlijk wat schulden op de balans.
Verder mooi lijstje, een van de betere antwoorden al
McCormick inderdaad een zeer mooi 'saai' bedrijf. Fundsmith heeft die ook. Opgelet met price anchoring wel, want ze noteren eigenlijk nog best duur (hoger dan S&P avg) en hebben behoorlijk wat schulden op de balans.
Verder mooi lijstje, een van de betere antwoorden al
Bedankt voor de feedback! Je opmerkingen zijn terecht. Hoe ik het zie: concurrentie van 'hippe' merken en lokalere producten is er altijd al geweest, maar wat Unilever, Nestlé, PepsiCo, P&G, enz. gemeen hebben zijn o.a. de schaalvoordelen en de contacten met hun distributieklanten. Probeer vandaag maar eens een lokaal merkje van wasmiddel, energybar of deodorant te starten... als je het al voor mekaar krijgt, waar ga je het verkopen? En stel dat je een supermarkt overtuigt je product in hun aanbod op te nemen, dan heb je er nog duizenden te gaan. Voor je wat gegroeid bent en uitzicht hebt op winstgevendheid wordt je al door een grote speler opgekocht. Ik ben net blij met de "rommelvoeding", want kijk maar eens naar de marges, zowel qua winst als qua fcf. Bovendien zorgt het voor diversificatie. O.a. P&G heeft een aantal jaar geleden ook een tijdje "problemen" gekend, ze hebben daar wat gereorganiseerd en ze zijn terug goed bezig. Warren Buffett zei ook "I try to invest in businesses that are so wonderful that an idiot can run them. Because sooner or later, one will." Bij Unilever is dat de afgelopen jaren inderdaad het geval geweest. Neem nu het idee om een stuk van GSK op te kopen met een veel te hoog bod. Gelukkig is die onzin niet doorgegaan. Het dividend ging jaar na jaar omhoog, en is nu al enkele jaren stabiel. Echt een falen van het management. M.a.w. je hebt gelijk dat veel anderen hun zaakjes beter op orde hebben, maar hun waardering is er ook naar. Dus ik acht het neerwaarts potentieel van Unilever erg klein. Al geef ik toe dat ik onlangs PepsiCo bij kocht en momenteel Nestlé in de gaten houdt omdat de waardering interessant wordt.Rise schreef: ↑4 januari 2024, 14:31 Zeer oneens met Unilever, blijft achter voor een reden. Onderschat de concurrentie van 'hippe' merken en lokalere producten niet tov de oude conglomeraten. Hebben ook een hoop rommel voeding in hun assortiment (denk aan Kraft Heinz) en middelmatige marketing. Vergelijk dat met een Nestlé, Pepsi, Mondelez of P&G die hun zaken veel beter op orde hebben.
Toen ik in m'n post hierboven verwees naar de verschillende toppen was ik me ervan bewust dat daarover een opmerking kon komen. Price anchoring an sich is natuurlijk onzin, bij een "saai" bedrijf als McCormick kan het een trigger zijn om eens dieper naar het bedrijf te kijken. Het bedrijf noteert inderdaad relatief duur qua bv. koers/winst, maar historisch gezien is dat eigenlijk altijd wel zo. Idem met Hershey trouwens. En ik denk dat bij McCormick de koers/winst momenteel artificieel hoog zit; als je naar de langetermijntrendlijn van de winst per aandeel kijkt, noteert McCormick eigenlijk historisch redelijk goedkoop.
Thx!
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik zal hier ook mijn bijdrage eens neerzetten. Ik heb bewust voor bedrijven gekozen die ik (zover ik zag) niet vermeld staan in het topic. Ik had geen zin om de Melexissen, Ahold Delhaizes en AB Inbev's van deze wereld nog eens boven te halen
In willekeurige volgorde met de huidige koersen vermeld
Munich RE (Münchener Rück) - €384 Grootste herverzekeraar ter wereld. Koers is afgelopen jaar al stevig opgelopen (+-20%) maar de waardering vind ik nog altijd niet extreem duur. Zo'n bedrijf dat "elke" belegger in z'n portefeuille hoort te steken als defensieve hoeksteen van een portefeuille omdat je het oppikt en eigenlijk nooit meer verkoopt omdat ze zelden of nooit teleurstellen. *In eigen portefeuille sinds Q2 2021
Novartis - CHF90 - Zwitserse pharmareus heeft de afgelopen anderhalf jaar veel beweging gekend. De exit uit Roche heeft geld opgebracht, de spin-off van hun generische tak (Sandoz) heeft de focus nu volledig op hun innovatieve tak gelegd. Pipeline lijkt veelbelovend. Noteert duurder dan sectorgenoten, wat mij betreft voor een reden. *In eigen portefeuille sinds Q1 2021
Akamai Technologies - $115 - Akamai is een wereldwijde actieve speler in (vooral) van edge-services (content delivery), web- en mobiele prestaties en cloud security voor bedrijven. Lijken succesvol de switch van CDN richting compute en security te maken (groeicijfers van 20% YoY in die branches). *In eigen portefeuille sinds Q1 2021
Kering - €380 - Modehuis dat onder andere de luxemerken Gucci, Yves Saint Laurent & Balenciage uitbaat. Afgelopen jaar stevige klappen gekregen waardoor het best goedkoop noteert, zeker in vergelijking met sectorgenoten. Niet de kwaliteit van een LMVH, maar wel een value play in het luxesegment. *In eigen portefeuille sinds deze week (Q1 2024)
Vonovia - €27,50 - De Duitse verhuurder heeft woelige tijden achter de rug. De (dure) overname van concurrent Deutsche Wohnen kon achteraf gezien niet op een slechter moment komen (een paar maanden voor de Russische invasie van Oekraïne) waarna de intresten stegen. Er was lang veel onzekerheid maar het ergste lijkt achter de rug en het aandeel heeft inmiddels al een serieuze rally achter de rug. Er is inmiddels 80% bij tegenover het diepste dal. Maar is is nog veel ruimte naar boven toe. *In eigen portefeuille sinds Q3 2021
Joker: ADMA Biologics (biotech, aanraken op eigen risico )
In willekeurige volgorde met de huidige koersen vermeld
Munich RE (Münchener Rück) - €384 Grootste herverzekeraar ter wereld. Koers is afgelopen jaar al stevig opgelopen (+-20%) maar de waardering vind ik nog altijd niet extreem duur. Zo'n bedrijf dat "elke" belegger in z'n portefeuille hoort te steken als defensieve hoeksteen van een portefeuille omdat je het oppikt en eigenlijk nooit meer verkoopt omdat ze zelden of nooit teleurstellen. *In eigen portefeuille sinds Q2 2021
Novartis - CHF90 - Zwitserse pharmareus heeft de afgelopen anderhalf jaar veel beweging gekend. De exit uit Roche heeft geld opgebracht, de spin-off van hun generische tak (Sandoz) heeft de focus nu volledig op hun innovatieve tak gelegd. Pipeline lijkt veelbelovend. Noteert duurder dan sectorgenoten, wat mij betreft voor een reden. *In eigen portefeuille sinds Q1 2021
Akamai Technologies - $115 - Akamai is een wereldwijde actieve speler in (vooral) van edge-services (content delivery), web- en mobiele prestaties en cloud security voor bedrijven. Lijken succesvol de switch van CDN richting compute en security te maken (groeicijfers van 20% YoY in die branches). *In eigen portefeuille sinds Q1 2021
Kering - €380 - Modehuis dat onder andere de luxemerken Gucci, Yves Saint Laurent & Balenciage uitbaat. Afgelopen jaar stevige klappen gekregen waardoor het best goedkoop noteert, zeker in vergelijking met sectorgenoten. Niet de kwaliteit van een LMVH, maar wel een value play in het luxesegment. *In eigen portefeuille sinds deze week (Q1 2024)
Vonovia - €27,50 - De Duitse verhuurder heeft woelige tijden achter de rug. De (dure) overname van concurrent Deutsche Wohnen kon achteraf gezien niet op een slechter moment komen (een paar maanden voor de Russische invasie van Oekraïne) waarna de intresten stegen. Er was lang veel onzekerheid maar het ergste lijkt achter de rug en het aandeel heeft inmiddels al een serieuze rally achter de rug. Er is inmiddels 80% bij tegenover het diepste dal. Maar is is nog veel ruimte naar boven toe. *In eigen portefeuille sinds Q3 2021
Joker: ADMA Biologics (biotech, aanraken op eigen risico )
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
PE stapt in PAY: David Yativ, de stichter, CEO en meerderheidsaandeelhouder van het in Brussel genoteerde Israëlische techbedrijf Payton Planar Industries PAY 0,00% , verkoopt een groot deel van de moedergroep boven Payton aan de Israëlische private equity-groep Fimi Israel Opportunity. Een van de fondsen van de groep verwerft (deels via een kapitaalverhoging) 1,47 miljoen aandelen van de moederholding Payton Industries en nog eens 1 miljoen aandelen van Yativ zelf. Fimi zal na de deal 29,85 procent van de moederholding Payton Industries bezitten, evenveel als Yativ. De verkoop gebeurt aan 50 shekel per aandeel Payton Industries, maar het is onbekend welke waardering dat op het genoteerde Payton plakt.
Bid staat nu op 8.65 eur.
stockzombie schreef: ↑15 februari 2024, 11:31 PE stapt in PAY: David Yativ, de stichter, CEO en meerderheidsaandeelhouder van het in Brussel genoteerde Israëlische techbedrijf Payton Planar Industries PAY 0,00% , verkoopt een groot deel van de moedergroep boven Payton aan de Israëlische private equity-groep Fimi Israel Opportunity. Een van de fondsen van de groep verwerft (deels via een kapitaalverhoging) 1,47 miljoen aandelen van de moederholding Payton Industries en nog eens 1 miljoen aandelen van Yativ zelf. Fimi zal na de deal 29,85 procent van de moederholding Payton Industries bezitten, evenveel als Yativ. De verkoop gebeurt aan 50 shekel per aandeel Payton Industries, maar het is onbekend welke waardering dat op het genoteerde Payton plakt.
He's back!
Wereldreis gemaakt na de GameStop saga?
Hopelijk volgt er geen overname van Payton Planar. Ik zie veel meer waarde dan een eventuele premie op KT.
Umi schreef: ↑15 februari 2024, 18:44stockzombie schreef: ↑15 februari 2024, 11:31 PE stapt in PAY: David Yativ, de stichter, CEO en meerderheidsaandeelhouder van het in Brussel genoteerde Israëlische techbedrijf Payton Planar Industries PAY 0,00% , verkoopt een groot deel van de moedergroep boven Payton aan de Israëlische private equity-groep Fimi Israel Opportunity. Een van de fondsen van de groep verwerft (deels via een kapitaalverhoging) 1,47 miljoen aandelen van de moederholding Payton Industries en nog eens 1 miljoen aandelen van Yativ zelf. Fimi zal na de deal 29,85 procent van de moederholding Payton Industries bezitten, evenveel als Yativ. De verkoop gebeurt aan 50 shekel per aandeel Payton Industries, maar het is onbekend welke waardering dat op het genoteerde Payton plakt.
He's back!
Wereldreis gemaakt na de GameStop saga?
Hopelijk volgt er geen overname van Payton Planar. Ik zie veel meer waarde dan een eventuele premie op KT.
Waarschijnlijk paar jaar waardecreatie door hun netwerk en expertise aan te wenden en misschien wat korte termijn gefoefel. En dan grote kans op een verkoop. Ze verkopen doorgaans aan Amerikaanse bedrijven, er zal interesse genoeg zijn gezien de markten waarin Payton actief is.Founded in 1996, FIMI is Israel's longest-established and biggest private equity firm with NIS 7 billion in assets under management. FIMI's funds buy controlling stakes in companies, and implement processes to significantly enhance their value.
To date, FIMI has acquired control of more than 100 companies and sold 75 of them for more than NIS 7.5 billion.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Leuk dat stockzombie nog eens iets post.
Na de mooie rit op Gamestop zit ik ondertussen met Moury Construct met een nieuwe all time winner (meeste winst uit 1 positie).
Payton Planar staat nog niet eens break even hier dus ik hoop toch op nog wat jaren groei en multiple expansion! En als dat laatste niet gebeurt dat zorgen de groeiende dividenden wel voor een aanvaardbaar rendement.
Na de mooie rit op Gamestop zit ik ondertussen met Moury Construct met een nieuwe all time winner (meeste winst uit 1 positie).
Payton Planar staat nog niet eens break even hier dus ik hoop toch op nog wat jaren groei en multiple expansion! En als dat laatste niet gebeurt dat zorgen de groeiende dividenden wel voor een aanvaardbaar rendement.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Mooie rit? De grootste short squeeze van de geschiedenis!
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."