Top 5 voor 2021
TIP
Re: Top 5 voor 2021
Hier ga ik dit jaar voor:
1/ Care Property Invest
2/ Ontex
3/ Bpost
4/ Tubize
5/ D'Ieteren
Heb eind vorig nog wat Prosus en Telenet gekocht. Aanvullend wil ik nog wat in biotech/farma gaan via Blackrock Healthscience en in tech via Franklin Templeton Technology. Wil ook nog wat in gespreide portefeuille grondstoffen, maar weet nog niet hoe, iemand tip?
1/ Care Property Invest
2/ Ontex
3/ Bpost
4/ Tubize
5/ D'Ieteren
Heb eind vorig nog wat Prosus en Telenet gekocht. Aanvullend wil ik nog wat in biotech/farma gaan via Blackrock Healthscience en in tech via Franklin Templeton Technology. Wil ook nog wat in gespreide portefeuille grondstoffen, maar weet nog niet hoe, iemand tip?
1) ASML
2) Flow Traders
3) Prosus
4) Resilux
5) Sofina
2) Flow Traders
3) Prosus
4) Resilux
5) Sofina
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nete schreef: ↑31 december 2020, 21:20Als je bij zoveel aandelen zoveel verliezen laat opstapelen zonder in te grijpen zou ik toch mijn strategie in twijfel beginnen trekken.Jozefien1969 schreef: ↑31 december 2020, 20:09 Top 5 verkeerde aandelen sinds aankoop dus niet YTD!
Abn Amro -71.08%
Wereldhave -69.35%
General Electric – 69.25%
Ontex – 60.28%
Fugro – 48.40%
Bij een top 5 beste aandelen hoort ook een top 5 niet ''beste'' aandelen.![]()
Wat is uw strategie? Mijn strategie is lezen en weten. Helaas kom ik niet verder. En bij deze strategie zijn er winsten en verliezen. Prachtig om al die winsten te lezen van medebeleggers. Zal wel iets fout doen dat is duidelijk! Maar mijn meeste verliezen hebben uiteindelijk met valutaverschillen te maken.
En aandelen verkopen die in de min staan: nooit doen of u moet weten dat het bedrijf failliet gaat. Deze wijsheid kwam van een niet -online belegger – die al jaren bezig is met beleggen. Zijn grootste fout: te snel verkocht. Laat staan, laat staan zegt hij altijd.
Uiteraard mag u mij attenderen op al die bedrijven die diep in de min staan waar u van weet dat zij failliet gaan. Bij deze al hartelijk dank. Ze zijn alle gekocht op aanraden van de bank, behalve één aandeel. Na lang onderzoeken of het wel een veilig aandeel was bleek het tegenovergestelde. Zo ziet u maar weer wie het beter weet?
Lees, luister hier en ook naar niet online beleggers. Mijn collega is zijn huis kwijt de bovenbuurman is moeten verhuizen; de bank had verkeerd belegd! Het gaat te ver om alles op te sommen, maar het is niet allemaal rozengeur en maneschijn.
Hoe dan ook, ben blij met mijn strategie!
-
- Newbie
- Contacteer:
Top 6 Belgische aandelen Gert De Mesure:
https://www.gertdemesure.be/nl/aandelen ... ---039-20-
https://www.gertdemesure.be/nl/aandelen ... ---039-20-
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mooi hoe Gert De Mesure ook zijn slechte resultaten online zet, soms doet hij het duidelijk slechter dan de BEL20.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Je kunt de aandelen die zwaar in de min staan behouden en wachten tot het goed komt.Jozefien1969 schreef: ↑2 januari 2021, 21:21
En aandelen verkopen die in de min staan: nooit doen of u moet weten dat het bedrijf failliet gaat. Deze wijsheid kwam van een niet -online belegger – die al jaren bezig is met beleggen. Zijn grootste fout: te snel verkocht. Laat staan, laat staan zegt hij altijd.
Maar er kunnen veel jaren voorbij gaan vooraleer je winst begint te maken... misschien wel zonde van de tijd die weggegooid is?
Soms kan het beter zijn om jouw verlies te nemen en voor betere beleggingen te gaan en zo kun je veel sneller uit jouw verlies komen.
In willekeurige volgorde:
- Robeco Global Consumer Trends EUR D 353.17€
- JP Morgan China A (dist) USD 123.72$
- BlackRock Global Funds - World Technology Fund A3 EUR 63.53€
- Pimco High Income Fund PHK 6.05$
- Solar Capital Ltd SLRC 17.51$
- Robeco Global Consumer Trends EUR D 353.17€
- JP Morgan China A (dist) USD 123.72$
- BlackRock Global Funds - World Technology Fund A3 EUR 63.53€
- Pimco High Income Fund PHK 6.05$
- Solar Capital Ltd SLRC 17.51$
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Top 5 voor 2021:
1)GME
2)BIDU
3)CCJ
4)AGS
5)PRX
Brave huisvader alternatief:
1)AGS
2)ACKB
3)PROX
4)PRX
5)GILD
DISCLAIMER: momenteel alles behalve PROX in portefeuille
1)GME
2)BIDU
3)CCJ
4)AGS
5)PRX
Brave huisvader alternatief:
1)AGS
2)ACKB
3)PROX
4)PRX
5)GILD
DISCLAIMER: momenteel alles behalve PROX in portefeuille
Ik heb ook een top lijstje maar wel enkel met ETF's 
Uit pure luiheid ga ik dat van 2020 herhalen 
(geen nieuws hierover te vinden?)
Bankaandelen wel geschrapt, wegens geen zin om na te denken, en weinig vertrouwen erin voor de toekomst

Doordat de IPO van Orange uitgesteld is, kan ik dit dus hergebruiken

Bankaandelen wel geschrapt, wegens geen zin om na te denken, en weinig vertrouwen erin voor de toekomst
Iets op Expert Market?doorwinterd schreef: ↑1 januari 2021, 20:11Tip, de huidige beurskoers bedraagt exact het dividend van opgeteld 2015-2016-2018.doorwinterd schreef: ↑31 december 2020, 15:07 Nieuwjaarsquiz; zoek het op euronext Brussel genoteerd aandeel dat nu al te kennen gaf dat het 2020 zal afsluiten met een koers/winst lager dan 1 (één), dit zonder meerwaarde uit verkoop of terugname of iets.
Mijn strategie blijft dezelfde als in 2020, namelijk een wereldindex aangevuld met een tilt richting ontwikkelingslanden en Europa:
1- Vanguard FTSE All-World ETF (VWCE)
2- Vanguard FTSE All-World ETF (VWCE)
3- Vanguard FTSE All-World ETF (VWCE)
4- iShares Core MSCI EM Markets IMI (EMIM)
5- iShares MSCI Europe UCITS ETF (Acc) (IMAE)
1- Vanguard FTSE All-World ETF (VWCE)
2- Vanguard FTSE All-World ETF (VWCE)
3- Vanguard FTSE All-World ETF (VWCE)
4- iShares Core MSCI EM Markets IMI (EMIM)
5- iShares MSCI Europe UCITS ETF (Acc) (IMAE)
Da's vrij gelijkaardig aan mijn strategie, maar wat Europa betreft kies ik voor een value factor tracker (IEVL).
Verder is mijn plan om dit jaar helemaal niets te verkopen.
Verder is mijn plan om dit jaar helemaal niets te verkopen.
Jammer dat er geen degelijke "MSCI Europe Quality" tracker bestaat, of bij uitbreiding "MSCI World Quality".
UBUX van UBS is wel een degelijke optie voor de Amerikaanse markt.
UBUX van UBS is wel een degelijke optie voor de Amerikaanse markt.