De crash van 2018
TIP
Re: De crash van 2018
Jij moet fondsbeheerder worden.
Ja ja ... een al fonds beheerder
Nee laat maar, ik heb enkel chance door te kunnen afkijken, voor de rest ken ik er niet veel van
Nee laat maar, ik heb enkel chance door te kunnen afkijken, voor de rest ken ik er niet veel van
Klinkt perfect, zolang je het maar kan verkopen.
Voor je rapporten kan je u wellicht ook laten inspireren door anderen
Voor je rapporten kan je u wellicht ook laten inspireren door anderen
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Dit draadje eens van onder het stof halen en de crash lovers een hart onder de riem steken:
Indicator berenmarkt op hoogste niveau in 40 jaar
De bull-bear-indicator van Goldman Sachs geeft aan dat de waarschijnlijkheid van een berenmarkt zich op het hoogste punt bevindt sinds halverwege de jaren zeventig. Dat meldt MarketWatch op basis van een rapport van de investeringsbank.
Hoofdstrateeg Peter Oppenheimer van Goldman Sachs stelde dat een ongewone periode voor Wall Street, gekenmerkt door een soepel monetair beleid en een recente golf van fiscale prikkels, heeft geresulteerd in een ongekend optimistische cyclus voor de markten die waarschijnlijk tot stilstand zal komen.
https://www.beursduivel.be/Column/28370 ... -jaar.aspx
Indicator berenmarkt op hoogste niveau in 40 jaar
De bull-bear-indicator van Goldman Sachs geeft aan dat de waarschijnlijkheid van een berenmarkt zich op het hoogste punt bevindt sinds halverwege de jaren zeventig. Dat meldt MarketWatch op basis van een rapport van de investeringsbank.
Hoofdstrateeg Peter Oppenheimer van Goldman Sachs stelde dat een ongewone periode voor Wall Street, gekenmerkt door een soepel monetair beleid en een recente golf van fiscale prikkels, heeft geresulteerd in een ongekend optimistische cyclus voor de markten die waarschijnlijk tot stilstand zal komen.
https://www.beursduivel.be/Column/28370 ... -jaar.aspx
Als er in 2018 nog een crash komt kunnen we geen draadje meer volschrijven over de crash van 2019.
Natuurlijk wel. Men zal dan schrijven dat de crash van 2018 maar een flauw voorsmaakje was van de crash van 2019. De moeder aller crashes, erger dan wat we ooit eerder gezien hebben. Het faillissement van de wereldeconomie, de ondergang van de westerse beschaving. De instorting van het kapitalisme. HEt einde der tijden.
Vooral technische analisten zullen een nooit eerder geziene woordenschat en beeldspraak kunnen hanteren om grafieken te beschrijven.
Jim Rogers is daar goed in:
2011: 100% Chance of Crisis, Worse Than 2008: Jim Rogers
2012: Jim Rogers: It’s Going To Get Really “Bad After The Next Election”
2013: Jim Rogers Warns: “You Better Run for the Hills!”
2014: JIM ROGERS – Sell Everything & Run For Your Lives
2015: Jim Rogers: “We’re Overdue” for a Stock Market Crash
2016: $68 TRILLION “BIBLICAL CRASH” Dead Ahead? Jim Rogers Issues a DIRE WARNING
2017: THE BOTTOM LINE
2011: 100% Chance of Crisis, Worse Than 2008: Jim Rogers
2012: Jim Rogers: It’s Going To Get Really “Bad After The Next Election”
2013: Jim Rogers Warns: “You Better Run for the Hills!”
2014: JIM ROGERS – Sell Everything & Run For Your Lives
2015: Jim Rogers: “We’re Overdue” for a Stock Market Crash
2016: $68 TRILLION “BIBLICAL CRASH” Dead Ahead? Jim Rogers Issues a DIRE WARNING
2017: THE BOTTOM LINE
Had ik bij de eerste "tekenen" van een crash mijn aandelenportefeuille verkocht, dan had ik een volledige verdubbeling gemist.
Timing the market, time in the market... je kent het wel
Timing the market, time in the market... je kent het wel
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Klopt volledig reteIP. Op lange termijn stijgen aandelen altijd. Kijk maar eens naar het verloop van de Dow Jones vanaf 2010 en hoeveel rendement beleggers op gelijk welk ogenblik gemist hebben door uit te stappen of niet in te stappen omdat de beurs op een hoogtepunt stond en een crash onvermijdelijk en nakende was.
Iedereen moet maar eens proberen de markt te timen met dit spel:
https://qz.com/487013/this-game-will-sh ... right-now/
Het geeft je een 10 jarig werkelijke curve van een belangrijke index. En je stapt in met een startkapitaal en kan 1 maal uitstappen en daarna terug instappen. De bedoeling is beter te doen dan gewoon 10 jaar stil zitten. Succes.
Doe het een vijftal keer om wat variatie te hebben.
https://qz.com/487013/this-game-will-sh ... right-now/
Het geeft je een 10 jarig werkelijke curve van een belangrijke index. En je stapt in met een startkapitaal en kan 1 maal uitstappen en daarna terug instappen. De bedoeling is beter te doen dan gewoon 10 jaar stil zitten. Succes.
Doe het een vijftal keer om wat variatie te hebben.
Als de huidige zwakte in de opkomende markten uitmondt in een wereldwijde crisis zou Europa wel eens het epicentrum kunnen worden. Dat stelt Bank of America Merrill Lynch. Europese aandelen presteren de laatste tijd slechter in het licht van de dalende valuta van opkomende markten te midden van een verkrapping van de dollarliquiditeit. Door de open economie en hoge schuldniveaus is de regio kwetsbaarder voor zwakte in ontwikkelingslanden. (Beursduivel)
Heb met moeite aandelen in port die in groeilanden / exotische valuta's omzet boeken, maar die dalen mooi mee hoor.
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat we een nieuw draadje mogen gaan openen voor 'de crash van 2019', maar eens zal het er toch echt wel weer van gaan komen, ondanks of juist dóór Trump.
De langst verwachte crash aller tijden?