De crash van 2018
TIP
Re: De crash van 2018
Zo'n topic zou de beste manier zijn om interesse in je posts te wekken me dunkt.Dirk2 schreef: ↑5 oktober 2018, 13:07Dit heb ik nog nooit meegemaakt op een forum. Men gaat zich gaan bemoeien met iemand zijn privezaken.B7H4long schreef: ↑5 oktober 2018, 12:56 Dirk2,
Misschien kan je het voor ons wat concreter maken.
Kan je een schaduwportefeuille, van zeg 100000 Euro?, aanmaken en ons hier al je transacties signaleren.
We kunnen zo heel concreet de uitwerking zien van de ideen die in verschillende threads neerpent.
Voor mij is het genoeg geweest. Ik heb al energie genoeg gestoken in alsmaar die dips en de tops van vooral de Amerikaanse beurzen aan te geven.
Je mag niet vergeten dat de mensen die het jouw moeilijk maken je energie hier wegvreten omdat die niet willen dat andere mensen even snel als hun gaan lopen.Dirk2 schreef: ↑5 oktober 2018, 13:07Dit heb ik nog nooit meegemaakt op een forum. Men gaat zich gaan bemoeien met iemand zijn privezaken.B7H4long schreef: ↑5 oktober 2018, 12:56 Dirk2,
Kan je een schaduwportefeuille, van zeg 100000 Euro?, aanmaken en ons hier al je transacties signaleren.
We kunnen zo heel concreet de uitwerking zien van de ideen die in verschillende threads neerpent.
Voor mij is het genoeg geweest. Ik heb al energie genoeg gestoken in alsmaar die dips en de tops van vooral de Amerikaanse beurzen aan te geven.
Iemand als ik lees met plezier je comment en heb er niet veel op te zeggen buiten bedankt. Dus weet dat er mensen zijn die dat wel apprecieëren en laat je je energie niet wegvreten door diegene die comments geven en het jouw moeilijk maken met comments waarvan ze zelf weten dat het onzin is.
Er is geen enkel academisch onderzoek dat sluitend aantoont dat technische analyse (momentum niet meegerekend) werkt maar keer op keer heb je van die gasten die beweren dat ze de toekomst kunnen voorspellen. Uw patroonherkennende voorouders zouden trots zijn maar hedendaags vrees ik dat je jezelf wat voorliegt.Dirk2 schreef: ↑5 oktober 2018, 12:39reteiP schreef: ↑5 oktober 2018, 12:04
Je hebt eigenlijk op 30 augustus en bij de openingspost letterlijk gezegd dat we net in deze sterkste waarden moeten zitten en nu beweer je het omgekeerde, dat ze harder gaan zakken. Zelfs met een trailing stoploss zou je je broek scheuren want ze zaten wellicht toen allemaal al aan hun piek.
Ik ben hier steeds verrast van het gebrek aan kennis over de beurs.
Ten eerste op 30 augustus gaf ik juist aan dat we voorlopig te hoog stonden. je moest op een dip wachten en ik dat maar steeds aangeven waar dat dal en die top was. Nergens vind je die info die juist uitkwam en die alle ervaren rotten zien!
Het geeft dus helemaal geen zin om dit nog te posten. Ik heb zelfs voor dat deze recente daling begon aangegeven dat we een stijgende wig hadden. Ook dit heb je niet gelezen en mijn draadje over de DAX waarschijnlijk ook niet.
Ik moet hier steeds energie steken in alles maar te herhalen. Best eens wat Amerikaanse boeken lezen, want al die wat langere termijn traders werken uniform op deze manier. Ik ben dan nog de enige die dit op een forum verklapt.
Ik ben veel te goed. Al die anderen komen nooit op forums.
Je moet ook de index waarin je belegt opvolgen. Markettiming is heel belangrijk.
De meeste waarden hebben zelfs op deze korte periode mooie winsten gehad, ik heb er zelfs via AMD mooi uitgelegd waar je steeds je stoploss moet plaatsen, of best een stoploss in gedachten om het slot af te wachten. Gisteren rond het slot zijn er bij mij waarden uitgegaan, maar nog anderen zitten nog goed. Als de markt verder daalt wordt je alsmaar meer uitgestopt en zit je meer en meer in cash. Risico management is het belangrijkst. Hoeveel keer heb ik niet geschreven al van in de zomer "trail up your stops".
De markt valt niet consistent te timen en wie beweert van wel moet inderdaad maar eens bewijzen voorleggen a.d.h.v. een lang track record en een sluitend proces dat systematisch outperformance garandeert. Tegelijk warm en koud blazen kan iedereen.
crashje komt zo, crashje komt zo, crashje komt zo, crashje komt zo....
eventjes geduld nog want het craaashje komt ZO
x2 = refrein
eventjes geduld nog want het craaashje komt ZO
x2 = refrein
Stilletjes aan tijd om een nieuwe draad te openen: de crash van 2019?
We spreken hier wel over een fictieve portefeuille he :-). Of je echt de transacties doet weet niemand. :-).Dirk2 schreef: ↑5 oktober 2018, 13:07Dit heb ik nog nooit meegemaakt op een forum. Men gaat zich gaan bemoeien met iemand zijn privezaken.B7H4long schreef: ↑5 oktober 2018, 12:56 Dirk2,
Met het publiceren van transacties volgens de strategie die je hier preekt kan je bewijzen dat je strategie echt werkt.
Als het bijhouden van een fictieve portefeuille te veel energie vraagt dan wil ik dat wel doen voor jou; je hoeft me gewoon de transacties door te geven.
Ofwel blijf je abstracte post schrijven die velen blijkbaar niet verstaan, ofwel kan je het zeer concreet maken zodat ieder je vooruitgang kan volgen en eventueel dupliceren.
aan jou de keuze.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
@ B7H4long Beter kan ik het niet verwoorden/schrijven. Heel duidelijke stellingname.B7H4long schreef: ↑6 oktober 2018, 20:36We spreken hier wel over een fictieve portefeuille he :-). Of je echt de transacties doet weet niemand. :-).
Met het publiceren van transacties volgens de strategie die je hier preekt kan je bewijzen dat je strategie echt werkt.
Als het bijhouden van een fictieve portefeuille te veel energie vraagt dan wil ik dat wel doen voor jou; je hoeft me gewoon de transacties door te geven.
Ofwel blijf je abstracte post schrijven die velen blijkbaar niet verstaan, ofwel kan je het zeer concreet maken zodat ieder je vooruitgang kan volgen en eventueel dupliceren.
aan jou de keuze.
Ik heb geen probleem met abstracte T.A. posts, maar de auteur hangt er geen conclusie noch enige wenselijke transacties aan vast. Vaak warm en koud tegelijk. Dan is het achteraf altijd makkelijk beweren dat je "het toch voorspelt had".
Verschillende mensen hier zeggen dat F.A je zegt wat te kopen en T.A wanneer te (ver)kopen. Maar dat is nu net de boodschap die ontbreekt in de T.A posts en analyses.
Verschillende mensen hier zeggen dat F.A je zegt wat te kopen en T.A wanneer te (ver)kopen. Maar dat is nu net de boodschap die ontbreekt in de T.A posts en analyses.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Denk dat je dat ook niet mag verwachten van TA. Sommigen verwachten van TA dat het een glazen bol is waarin de toekomst te zien is, TA is eerder een kans afweging, zeker geen accuraat "ja" of "nee" tool dat de toekomst voorspelt. Zou het ook niet wegzetten als complete onzin, je zou er van versteld staan hoeveel kapitaal dagelijks door computer algoritmes wordt verhandeld, wellicht speelt TA daar een belangrijke rol in. Iemand die met TA bezig is heeft mij met een voorbeeld van een blinde bergwandelaar eens uitgelegd hoe je TA (momentum) moet zien. Een blinde bergwandelaar weet niet of zijn volgende stap omhoog of omlaag zal gaan, op het eerste zicht zou je zeggen dat de kans 50/50 is. Echter op basis van voorgaande stappen die bv gemiddeld stijgend waren, de wandelaar loopt al een tijdje bergop, zou je kunnen stellen dat de kans groter dan 50% is dat de volgende stap ook stijgend gaat zijn. De kans dat het omlaag gaat bestaat natuurlijk ook, de wandelaar is daarvoor op zijn hoede, een TA belegger zet een stop-loss.
Toch niet moeilijk om dan je transacties te posten die uitgestopt werden?
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Een artikel vandaag op Beursduivel heeft mij als langetermijnbelegger een hart onder de riem gestoken.
https://www.beursduivel.be/Column/28541 ... kfout.aspx'Buy low, sell high is een denkfout'
'Koop laag, verkoop hoog' is een veel voorkomende mantra op aandelenmarkten. Maar het is eigenlijk een denkfout, zegt beleggingsexpert Justin Waring van UBS. Als je wacht tot de markt daalt voordat je koopt, kun je volgens hem grote opwaartse bewegingen missen.
Het is veel beter om gewoon aandelen te kopen en deze voor de lange termijn vast te houden, betoogt Waring.
Onder het 'koop laag, verkoop hoog'-mantra, zou die belegger in het algemeen moeten wachten tot een 5% of 10% daling in de markt om opnieuw te kopen. Maar, vaker wel dan niet, zet de markt na het bereiken van een record nieuwe recordhoogten neer.
"Het kernprobleem bij het wachten op een marktdaling en het verkopen op nieuwe hoogtepunten, is dat je geïnvesteerd blijft tijdens het grootste deel van elke berenmarkt, maar het grootste deel van de stijging van de stieren misloopt."
Quot homines tot sententiae. Vraag aan 100 mensen hun mening en je krijgt 100 verschillende meningen.
Je zult altijd wel iemand vinden die exact vertolkt wat je zelf denkt/aanvoelt.
Ik ben er ook van overtuigd dat aandelen op de lange duur meer opbrengen dan de alternatieven. Op termijn worden alle crashes (1929, 1940, 1974, 1987, 2001, 2008) uitgewist. En ik laat nu even de tulpenbollencrisis van de 17e eeuw, de spoorweg-obligaties in tsaar-rusland, Lernout & Hauspie, Parmalat, ... achterwege.
Ik ben er alleen niet van overtuigd dat ik lang genoeg leef om die termijn telkens opnieuw te halen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Denk je? Je zal eind vorig millennium maar een aandeel als Xerox gekocht hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Tja, als dat je enige transactie ooit geweest is...
Zulke voorbeelden leiden tot niets.
Vandaar het logische advies om regelmatig te blijven investeren, voldoende spreiding te voorzien en dergelijke.
Zulke voorbeelden leiden tot niets.
Vandaar het logische advies om regelmatig te blijven investeren, voldoende spreiding te voorzien en dergelijke.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou de dot.com-rampen maar niet onderschatten. En bij al die andere crashes zijn er genoeg die nooit hun geld terug gezien hebben. Zeg in West-Vlaanderen (en bij uitbreiding met de rest van Vlaanderen) maar eens dat je 'Jan Lernout' of 'Miel Hauspie' bent. Je weet meteen al met wat voor een vies gezicht ze jou allemaal dezelfde vraag gaan stellen: 'Familie van...?'
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.