De crash van 2018
TIP
Re: De crash van 2018
Oeps, wellicht een tikfout. Anders is het wel heel slecht gesteld met Belca2Belca2 schreef: ↑8 december 2017, 16:56 Voor USA: US Dividend Kings (Situatie einde 2016 - wordt wellicht bij leven en welzijn bijgewerkt voor 2017)
Het is al erger geweest, maar toch bedankt voor uw attentie annetje
Helaas geen tikfout. Misschien wel dubbelzinnig geformuleerd. Wat ik bedoelde is dat ik het document denk bij te werken
(bij leven en ...) voor de US aandelen die in 2017 dividend king waren of geworden zijn.
PS: vorig document werd op 29 december gepubliceerd. Verwacht nu ook zo iets.
Nu ik het opnieuw gelezen heb, heb ik hem .
De Deense Saxo Bank voorspelt elk jaar tien zwarte zwanen voor het het volgend jaar. Hieronder enkele zwarte zwanen voor 2018:
- Het ‘Oostenrijks-Hongaarse Rijk’ neemt de macht binnen de EU over. Oostenrijk wordt lid van de Viségrad-groep, die er in slaagt 13 landen te verzamelen die een gemeenschappelijke anti-immigratiepolitiek gaan voeren. Eén van die 13 is Italië, dat opnieuw onder leiding komt van Silvio Berlusconi. De groep bereikt een blokkeringsmeerderheid binnen de EU. De financiële markten reageren fors en de euro is eind 2018 nog exact één dollar waard.
- De bitcoin en andere cryptomunten zetten gedurende 2018 hun koersexplosie verder, maar storten dan in. De bitcoinkoers stijgt zelfs tot 60.000 dollar, tot Rusland en China samen een crash veroorzaken. De koers gaat 90% lager om een evenwicht te vinden rond de 1.000 dollar.
- De beursindex S&P verliest 25% van zijn waarde nadat de volatiliteit op de beurzen een plotse crash veroorzaakt, vergelijkbaar met die van 1987.
- De tussentijdse Amerikaanse verkiezingen in november zorgen voor een ruk naar links. De Democraten heroveren zowel het Huis van Afgevaardigden als de Senaat.
Dat Bitcoin zal crashen denk ik ook wel, maar no way dat die ooit nog aan $1000 of minder gaan noteren. Zo diep zie ik ze nooit vallen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Als je naar het verleden kijkt zit Saxo Bank met haar voorspellingen er meer naast dan erop. Voorspellingen voor 2016 die niet uitgekomen zijn:
- de olieprijs stijgt naar $100;
- de euro stijgt naar $1,23;
- de Democraten winnen de presidentsverkiezingen en heroveren het Congres.
- Groot-Brittannië ziet af van de Brexit en blijft in de EU;
- terwijl de dollar en de Amerikaanse rentevoeten in 2017 verder stijgen en steeds meer pijn doen, leidt het gespierde begrotingsbeleid van de nieuwe Amerikaanse president ertoe dat de rente op 10-jaars schatkistpapier oploopt tot 3%, wat paniek in de markten veroorzaakt. Oog in oog met een ramp besluit de Federal Reserve het beleid van de Bank of Japan, namelijk de beheersing van de rentecurve, te kopiëren door de rente op 10-jaars schatkistpapier te fixeren op 1,5%.
ik denk dat saxo bank in hun outlook schrijft dat je de scenarios als "1% likelihood" moet beschouwen, maar dat ze wel meer waarschijnlijk zijn dan dat de markt denkt.
Yaris schreef: ↑17 december 2017, 12:30 De Deense Saxo Bank voorspelt elk jaar tien zwarte zwanen voor het het volgend jaar. Hieronder enkele zwarte zwanen voor 2018:
Wat voor geweldige impact zou dat moeten veroorzakenEen Black Swan of ‘zwarte zwaan’ moet aan drie criteria voldoen: ze is onvoorspelbaar, ze creëert een geweldig impact
10. Vrouwen veroveren de macht in de bedrijfswereld. In niet minder dan 60 van de Fortune 500-bedrijven zwaait eind 2018 een vrouw de scepter.
Dan kunnen de mannen ook een #MeToo-beweging opzetten: Eerste vrouw legt functie neer na beschuldiging van seksuele intimidatie.
Nadat de MeToo-beweging een aantal machtige mannen de kop heeft gekost, stapt nu ook een vrouw op wegens beschuldigingen van seksuele intimidatie. Andrea Ramsey, die namens de Democraten in de staat Kansas streed om een zetel in het Huis van Afgevaardigden, wordt ervan beschuldigd een mannelijke oud-werknemer te hebben lastiggevallen.
Het is voor zover bekend de eerste keer dat een vrouw haar functie moet neerleggen na beschuldigingen van seksueel wangedrag.
Vrouwen die in 60 van de Fortune 500-bedrijven de scepter zwaaien, dat is inderdaad de macht veroveren. Een ongeziene revolutie.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
laat ons alleen negatieve commentaar geven over BTC wanneer je short zit, en alleen positieve commentaar wanneer je long zit.
“There are two types of people in these Bitcoin threads. Those without crypto holdings who are experts, and those that do have holdings and aren't afraid of the sky falling down because they were minimal investments in the first place now worth 6 or 7 figures.” #staysalty