Total Produce
TIP
Re: Total Produce
Het gaat hier over Total produce, niet over Total het tankstationKevva schreef:Naast Total zijn ook Royal Dutch Shell en BP misschien ook interessant, aangezien je blijkbaar een olie-aandeeltje wil?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Ah, ik dacht dat hij het had over RPS Group. Vond het ook al zo'n vreemde opmerking van Kevva in dit topic...derocker schreef:Het gaat hier over Total produce, niet over Total het tankstationKevva schreef:Naast Total zijn ook Royal Dutch Shell en BP misschien ook interessant, aangezien je blijkbaar een olie-aandeeltje wil?
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Tabel over aandelen in dranken- en voedingssector op de vorige pagina aangevuld met de volgende bedrijven:
Bonduelle, Wessanen, Fleury Michon, Rémy Cointreau, Vranken-Pommery Monopole, Laurent Perrier, Belvédère, Lanson-BCC, AG Barr, Baron de Ley, Constellation Brands, Molson Coors, Boston Beer, National Beverage en Natra
En nu hoop ik het wat rustiger aan te doen op het forum want ik ben wat overactief geweest de laatste tijd... Ik heb mijn huiswerk gemaakt denk ik.
Bonduelle, Wessanen, Fleury Michon, Rémy Cointreau, Vranken-Pommery Monopole, Laurent Perrier, Belvédère, Lanson-BCC, AG Barr, Baron de Ley, Constellation Brands, Molson Coors, Boston Beer, National Beverage en Natra
En nu hoop ik het wat rustiger aan te doen op het forum want ik ben wat overactief geweest de laatste tijd... Ik heb mijn huiswerk gemaakt denk ik.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Veel en veel beter dan ik het mijne gewoonlijk doe. Uitstekende input, waarvoor dank.gpv1 schreef:... Ik heb mijn huiswerk gemaakt denk ik.
Ook vanwege mij. Ik heb Ter Beke en Total Produce gekocht, ik hoop dus dat je gelijk krijgtFientje schreef:Veel en veel beter dan ik het mijne gewoonlijk doe. Uitstekende input, waarvoor dank.gpv1 schreef:... Ik heb mijn huiswerk gemaakt denk ik.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Bij aankoop op de Ierse beurs is 'stamp Duty' ter waarde van 1% te betalen. Is dat bij verkoop ook zo? Wilde niet in Ponden terecht komen, vandaar mijn keuze voor Ierland.
De idee om het wisselkoersrisico uit te sluiten is waarschijnlijk fout, gezien er toch een nauwgezette arbitrage in de koers van het aandeel zelf zal gebeuren. Is het daarom zinvoller om verder te kopen in London?
De idee om het wisselkoersrisico uit te sluiten is waarschijnlijk fout, gezien er toch een nauwgezette arbitrage in de koers van het aandeel zelf zal gebeuren. Is het daarom zinvoller om verder te kopen in London?
De £ maakt niet uit, voor zover de markt efficiënt is en zoals je zegt eventuele koersverschillen meteen wegwerkt.
In dit geval denk ik dat er wel (tijdelijk) verschillen kunnen zijn door de beperkte liquiditeit in Londen.
1% aankooptaks in Ierland? Niet niks.
Als je ze jaren wilt bijhouden en je ziet een interessante 'laat' in Londen zou ik zeker daar kopen. Minder taksen bij aankoop en op dividend.
In dit geval denk ik dat er wel (tijdelijk) verschillen kunnen zijn door de beperkte liquiditeit in Londen.
1% aankooptaks in Ierland? Niet niks.
Als je ze jaren wilt bijhouden en je ziet een interessante 'laat' in Londen zou ik zeker daar kopen. Minder taksen bij aankoop en op dividend.
Volgens mijn rekeninguittreksels is die stamp duty van 1% is enkel bij aankoop.
Zelf zou ik resoluut kiezen voor de Ierse beurs vanwege de liquiditeit en de meest efficiënte koersvorming. Die 1% is naar mijn mening peanuts als je het vergelijkt met het serieuze opwaartse koerspotentieel.
Zelf zou ik resoluut kiezen voor de Ierse beurs vanwege de liquiditeit en de meest efficiënte koersvorming. Die 1% is naar mijn mening peanuts als je het vergelijkt met het serieuze opwaartse koerspotentieel.
Hetgeen mij ook doet twijfelen is dat een illiquide beurs (of aandeel) je uitstapmoment zwaar hypothekeert. Je krijgt dan nooit de 'beste' koers, en verkopen op de top is dan helemaal onmogelijk. Die ene % instapkosten zou op dat moment betekenen blijven zitten of een lagere verkoopkoers voor lief nemen. En dan gaat het meestal over veel meer dan 1%.
http://www.londonstockexchange.com/exch ... 3IEGBXASQ1" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk naar de laatste 5 trades. Laag volume dus.
http://www.ise.ie/Market-Data-Announcem ... uity=45350" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor wie verder wil volgen. Nu al 44.082 stuks volume (shares traded on day). Binck vermeld op dit ogenblik een volume van 22.041. Exact de helft?
http://www.londonstockexchange.com/exch ... 3IEGBXASQ1" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk naar de laatste 5 trades. Laag volume dus.
http://www.ise.ie/Market-Data-Announcem ... uity=45350" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor wie verder wil volgen. Nu al 44.082 stuks volume (shares traded on day). Binck vermeld op dit ogenblik een volume van 22.041. Exact de helft?
London Stock Exchange rekent mij toch ook 0,5% Stamp Duty aan.
Bijna 3m aandelen verhandeld, zowat 10x volume van de laatste dagen, en ruim hoogste volume in het laatste jaar voor zover ik zie. Kan evenwel nergens nieuws vinden.
Kon het niet laten... ik heb de overzichtstabel met voedings- en drankenproducten bijgewerkt met nog info over 37 bedrijven:
General Mills, JM Smucker, Orkla, Sanderson Farms, Sysco, AdVini, Tipiak, Duc, Bell, Premier Foods, Flowers Foods, Cott, High Liner Foods, Leroy Seafood, TreeHouse Foods, Stock Spirits, Gusbourne, Andrew Peller, Atria, Orior, WhiteWave Foods, Lifeway Foods, Boulder Brands, Lancaster Colony, B&G Foods, J&J Snack Foods, Post Holdings, Pilgrim's Pride, Diamond Foods, Snyder's-Lance, Hain Celestial, Calavo Growers, Seneca Foods, Inventure Foods en Bridfgord Foods, Tootsie Roll Industries en John B. Sanfilippo & Sons.
Hiermee heb ik het gross van de beursgenoteerde aandelen uit de sector in een lijst gegoten. De lijst zal niet meer aangepast worden.
General Mills, JM Smucker, Orkla, Sanderson Farms, Sysco, AdVini, Tipiak, Duc, Bell, Premier Foods, Flowers Foods, Cott, High Liner Foods, Leroy Seafood, TreeHouse Foods, Stock Spirits, Gusbourne, Andrew Peller, Atria, Orior, WhiteWave Foods, Lifeway Foods, Boulder Brands, Lancaster Colony, B&G Foods, J&J Snack Foods, Post Holdings, Pilgrim's Pride, Diamond Foods, Snyder's-Lance, Hain Celestial, Calavo Growers, Seneca Foods, Inventure Foods en Bridfgord Foods, Tootsie Roll Industries en John B. Sanfilippo & Sons.
Hiermee heb ik het gross van de beursgenoteerde aandelen uit de sector in een lijst gegoten. De lijst zal niet meer aangepast worden.
@GVP : de conclussie blijft gewoon dat Total Produce serieus ondergewaardeerd is ?
Indrukwekkende lijst.
Kraft & Heinz gaan samen. Koers van Kraft slaat meteen op hol, dus je kan al terug huiswerk doen
Kraft & Heinz gaan samen. Koers van Kraft slaat meteen op hol, dus je kan al terug huiswerk doen
Aandeel blijft al een paar maanden ter plaatse trappelen ... sta vandaag op exact 0.00% verschil met aankoopprijs, dat is al de 6de keer sinds ik hem heb gekocht