Trade republic
TIP
Re: Trade republic
Trade Republic maakt niet gebruik van reguliere beurzen, en is dus niet gebonden door de Amerikaanse openingstijden. Handelen is mogelijk van 7:30 tot 23:00.Aerolla schreef: ↑6 januari 2023, 14:11 Ik heb het eens bekeken, en inderdaad: Berkshire noteert 1% duurder bij Trade republic dan bij Lynx...
Blackrock ook ietsjes meer dan 1% duurder.
enige 2 voorbeelden die ik dat random eruit pikte
Allebei bij gesloten beurs dus geen tijdseffect ofzo, pure foute prijzen bij Trade Republic
Dus op een transactie van 1000€ betaal je 10€ te veel
Maar verder is de transactiekost lager![]()
![]()
Gereedschap gebruik je waarvoor het gemaakt/nuttig is.
Met een hamer boor je geen gat in de muur, en je slaat geen spijker in een plank met een boormachine.
Voor brokers hetzelfde.
Gebruik dit waarvoor andere brokers niet goed zijn.
Ik gebruik Rebel alleen voor aandelen op de brusselse beurs, 3 euro per order en geen extra kosten voor de aandelen die ik daar koop.
Binck/Saxo gebruikte ik voor britse aandelen, totdat ze 2% commissie begonnen te vragen op buitenlandse dividenden.
Daarom is Saxo eruit voor buitenlandse dividendbetalers (= Rebel/Bolero ook niet goed voor) en ben ik voor die aandelen naar Lynx gegaan .
Waarvoor zou Trade republic goed kunnen zijn? Wel als je voor 20$ elke maand een aandeel wil kopen, denk ik dat je hier het goedkoopst af bent. Bij elke andere broker betaal je veel meer aan commissie.
Heb je dan bv 5 bedrijven waarvan je elke maand een aandeel (10$ tot bv 200$ per stuk) wilt kopen, zeg mij waar je dat beter kunt doen?
Maar voor 'grote' orders (vanaf 300 a 400 euro per order) zou ik Trade republic ook niet gebuiken.
Alleen van te voren wel nakijken, of, en voor welke prijs, je je aandelen eventueel later kunt overzetten naar een andere broker.
PS: Ik heb zelf dus geen account bij Trade republic.
Met een hamer boor je geen gat in de muur, en je slaat geen spijker in een plank met een boormachine.
Voor brokers hetzelfde.
Gebruik dit waarvoor andere brokers niet goed zijn.
Ik gebruik Rebel alleen voor aandelen op de brusselse beurs, 3 euro per order en geen extra kosten voor de aandelen die ik daar koop.
Binck/Saxo gebruikte ik voor britse aandelen, totdat ze 2% commissie begonnen te vragen op buitenlandse dividenden.
Daarom is Saxo eruit voor buitenlandse dividendbetalers (= Rebel/Bolero ook niet goed voor) en ben ik voor die aandelen naar Lynx gegaan .
Waarvoor zou Trade republic goed kunnen zijn? Wel als je voor 20$ elke maand een aandeel wil kopen, denk ik dat je hier het goedkoopst af bent. Bij elke andere broker betaal je veel meer aan commissie.
Heb je dan bv 5 bedrijven waarvan je elke maand een aandeel (10$ tot bv 200$ per stuk) wilt kopen, zeg mij waar je dat beter kunt doen?
Maar voor 'grote' orders (vanaf 300 a 400 euro per order) zou ik Trade republic ook niet gebuiken.
Alleen van te voren wel nakijken, of, en voor welke prijs, je je aandelen eventueel later kunt overzetten naar een andere broker.
PS: Ik heb zelf dus geen account bij Trade republic.
Duitse iban -> dus aan te geven als buitenlandse rekeningkikker82 schreef: ↑6 januari 2023, 08:54 @ movado:
Je krijgt maandelijks een overzicht van Trade Republic wat je transacties waren en bijhorende te betalen tax. Deze info moet je invullen op het TOB doc van de overheid.
Het bedrag aan de overheid storten en een mailtje met het document naar de overheid.
Je kan dat 1x om de 2 maanden doen. Dus 6x op een jaar. Eens je het een aantal keer gedaan hebt, draai je er je hand niet meer voor om!
@ Aerolla:
Klopt het is eveneens goed te vergelijken met Bux Zero. Doch doet het me qua zakelijkheid/efficiëntie eerder aan Binck denken dan Bux dat doet.
Info over prijzen: https://traderepublic.com/nl-be/prijzen
Info over universum, geef het aandeel in dat wenst in de zoekmachine: https://app.traderepublic.com/browse/st ... diction=BE
Verschillen die ik bemerk:
- orders zijn 1 dag of 1 jaar geldig (dit laatste vind ik goed, dan moet je ook niet continu naar kijken, is niet gezond)
- van elk order/transactie/... krijg je (downloadbaar) pdf -je in je app + historiek
- 2% op je cash saldo (tot 50.000 euro). Stortingen zijn vaak na 1 of 2 werkdagen zichtbaar. Opnames eerder na 5 werkdagen.
- groot universum in euro (bijv. Investor AB in eur, Gimv dan weer niet, ...)
- helpdesk is vlot bereikbaar via mail (bij Bux via chat in app). Soms kan de kwaliteit van de antwoorden nog wat beter, maar het is dan ook een starter...
- het is een Duitse rekening met virtuele iban, dat ben ik nog wat verder aan het uitzoeken ivm Cap verplichting
- Bux "speelt" meer in op trends, door info te verschaffen, social media, ... Trade Republic lijkt me meer sec te werk te gaan :d
@ Tissik9:
Klopt, maar dan staat je geld een jaar (en een aantal dagen) vast. En wat moet je dan doen? Het terugopnemen en een nieuwe depo maken? Interest op interest is niet mogelijk?
Neem je het geld daarvoor op dan krijg je 0%. Depo overheid is vergelijkbaar met een termijnrekening. Trade republi eerder met een niet-gereglementeerde spaarrekening.
Trade republic biedt ook maandelijkse interestuitbetaling aan. Vind ik ook wel cool systeem en misschien ook wel vernieuwend onder de niet-gereglementeerde spaarrekeningen?!
Houden ze de 30% belasting automatisch in?
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik zag deze review, ziet er toch best goed uit? Jammer genoeg de eerdere gratis aandeel actie gemist! https://dejongebelegger.nl/trade-republ ... nederland/
Die interest betaling elke maand moet ik die apart aanzetten. Dat zou ik onder profiel moeten doen maar ik kom deze optie nergens tegen (iPhone)
@ oghkru
Gewoon 2% actie bevestigen. Dan zie je "documenten geaccepteerd" in uw profiel verschijnen.
Daarna verloopt het allemaal automatisch.
Op de overzichtpagina (meest linkse) staat: "Je bent rente aan het verdienen". Klik je daarop staat het rentepercentage & maandelijks uitbetalen.
Je kan altijd nog mailtje sturen naar helpdesk.
Succes
Gewoon 2% actie bevestigen. Dan zie je "documenten geaccepteerd" in uw profiel verschijnen.
Daarna verloopt het allemaal automatisch.
Op de overzichtpagina (meest linkse) staat: "Je bent rente aan het verdienen". Klik je daarop staat het rentepercentage & maandelijks uitbetalen.
Je kan altijd nog mailtje sturen naar helpdesk.
Succes
Maar waar kan ik dit bevestigen in de app want ik ben alle opties al doorgegaan…
Ik heb recht op een gratis aandeel twv 40 eur. Moet wel eerst 5 trades doen. Iemand ervaring om deze trades zo goedkoop mogelijk te doen bvb 0.01 eur tradekes?
@oghkru
Stel de vraag aan Trade Republic of zij het voor jou kunnen activeren.
Voor nieiwe klanten las ik is het dofis geactiveerd.
@ronnie
Koop accentis. 1 aandeel kost 3.35ct
Je kan ook aandelen kopen die je effectief wil houden.
Stel de vraag aan Trade Republic of zij het voor jou kunnen activeren.
Voor nieiwe klanten las ik is het dofis geactiveerd.
@ronnie
Koop accentis. 1 aandeel kost 3.35ct
Je kan ook aandelen kopen die je effectief wil houden.
Ik kreeg een berichtje (met schrijffouten in het engels) dat de spaarplannen voor Belgen werden geschrapt?
"Due to temporary technical and operational constraints, we have to suspend the possibility for our Belgian customers to create and execute single stocks saving plans." ... "The reasons are of technical nature. Unfortunately we do not have more information for now. ... These means your existing savings plans will not be executed and you will not be able to create new ones."
[quote=kikker82 post_id=568438 time=1672991656 user_id=1174]
@ movado:
Je krijgt maandelijks een overzicht van Trade Republic wat je transacties waren en bijhorende te betalen tax. Deze info moet je invullen op het TOB doc van de overheid.
Het bedrag aan de overheid storten en een mailtje met het document naar de overheid.
Je kan dat 1x om de 2 maanden doen. Dus 6x op een jaar. Eens je het een aantal keer gedaan hebt, draai je er je hand niet meer voor om!
geld dit ook als je enkel een spaarplan opmaakt? of is het dan voldoende om enkel uw buitenlandse rekening aan te geven en verder niets, aangezien ikzelf geen tradings doe.
@ movado:
geld dit ook als je enkel een spaarplan opmaakt? of is het dan voldoende om enkel uw buitenlandse rekening aan te geven en verder niets, aangezien ikzelf geen tradings doe.
Natuurlijk: de transacties zijn op jouw spaarplan uitgevoerdfifn100 schreef: ↑24 mei 2023, 19:10geld dit ook als je enkel een spaarplan opmaakt? of is het dan voldoende om enkel uw buitenlandse rekening aan te geven en verder niets, aangezien ikzelf geen tradings doe.kikker82 schreef: ↑6 januari 2023, 08:54 @ movado:
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ben ook aan 't kijken naar Trade Republic als extra broker voor een klein spaarplan.
Kan iemand de vraag ivm roerende voorheffing beantwoorden?
Houden ze in, en indien niet, krijg je jaarlijks een overzicht om te melden in je aangifte?
-
- Hero Member
- Contacteer:
De rente op de geldrek wordt door Trade Republic uitbetaald (ook al zit het geld bij Citi in Ierland bvb).
De RV voor België (30%) wordt NIET ingehouden. In Duitsland is geen bronbelasting verschuldigd.
Lijstje maken met de maandrentes en volgend jaar invullen in belastingaangifte.
Of ze er een jaaroverzicht van maken, weet ik niet. Ik 'spaar' nog maar vanaf 1 okt bij Trade Republic, sinds de rente 4% geworden is nml.
P.S.: bestaande klanten van voor 1 okt 2023 moeten die verhoging naar 4% zelf in de app activeren, schijnt
Bron: https://www.vanspaarbankveranderen.nl/s ... -republic/
De RV voor België (30%) wordt NIET ingehouden. In Duitsland is geen bronbelasting verschuldigd.
Lijstje maken met de maandrentes en volgend jaar invullen in belastingaangifte.
Of ze er een jaaroverzicht van maken, weet ik niet. Ik 'spaar' nog maar vanaf 1 okt bij Trade Republic, sinds de rente 4% geworden is nml.
P.S.: bestaande klanten van voor 1 okt 2023 moeten die verhoging naar 4% zelf in de app activeren, schijnt

Bron: https://www.vanspaarbankveranderen.nl/s ... -republic/
Kostenoverzicht 2023 ontvangen van Lynx, toch wel indrukwekkend hoe snel kosten kunnen oplopen wanneer je wat transacties op een jaar doet.
Alhoewel Saxo met hun nieuwe tarieven nu toch ook aardig in de buurt komt van Trade republic.
Alhoewel Saxo met hun nieuwe tarieven nu toch ook aardig in de buurt komt van Trade republic.