Trading bots
TIP
Trading bots
Een van de laatste hypes zijn trading bots. Zelf ben ik niet geneigd om toe te happen, ik sta er argwanend tegenover maar het maakt me wel nieuwsgierig. Zijn er forumleden die hier ervaring meehebben? Op het internet staat het vol met positieve ervaringen 

-
- Full Member
- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Trading bots
Waarom zou iemand een succesvolle trading bot strategie willen delen met anderen?
Ofwel om zelf te kunnen handelen met voorkennis tov wat de bot doet.
Ofwel om gewoon te verdienen aan het subscription model.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Op elke trade moet je TOB betalen.
En op elke trade met winst betallnje de meerwaardebelasting (of het wordt als inkomen geteld)
En op elke trade met winst betallnje de meerwaardebelasting (of het wordt als inkomen geteld)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Over welke bots heb je het bijvoorbeeld, want diegene die ik ken, beleggen uiteindelijk ook gewoon in behoorlijk normale ETF’s.
Ik had al zo'n vermoeden.Jintro schreef: ↑15 januari 2022, 20:47Deze bijvoorbeeld: https://nl.bots.io/how-it-works
Als je alles mag geloven is dit het warm water!
(dit staat er al twee jaar)BOTS exclusively supports bots that trade in cryptocurrencies for the moment.
We see the cryptocurrency market as the perfect incubator for our platform. We are planning to expand to other asset markets like shares and forex as soon as possible.
Op zich geen probleem als je je hiervan bewust bent, maar ik ben niet zo'n grote van van cryptomunten. Allicht koos men hiervoor om geen last te hebben van allerlei belastingsverplichtingen en beursgerelateerde verplichtingen en kosten.
Als de bots zo goed zouden werken zouden ze
- Hier zelf vollebak geld in pompen. Als je consistent de markt kan verslaan zal je snel heel rijk worden
- Een soort van fonds oprichten om grote beleggers aan te trekken met een managementfee
- Deze vooral niet delen met anderen voor een paar euro.
Ik kan natuurlijk fout zijn. Als je erg overtuigd bent, kan je het altijd proberen met een klein bedrag.
O ja en de slechte vertaling naar het Nederlands is ook al een goede indicator dat ze niet erg betrouwbaar zijn.
- Hier zelf vollebak geld in pompen. Als je consistent de markt kan verslaan zal je snel heel rijk worden
- Een soort van fonds oprichten om grote beleggers aan te trekken met een managementfee
- Deze vooral niet delen met anderen voor een paar euro.
Ik kan natuurlijk fout zijn. Als je erg overtuigd bent, kan je het altijd proberen met een klein bedrag.
O ja en de slechte vertaling naar het Nederlands is ook al een goede indicator dat ze niet erg betrouwbaar zijn.
Geen ervaring met bots maar indien je interesse hebt, kijk dan eens naar Trade Sation, dat was oorspronkelijk een platform voor professioneel gebruik maar is sinds commision-free handelen nu ook toegankelijk voor de kleine trader. Weet wel dat het niet simpel is om met een trading bot te werken, je moet zelf de instructies programmeren uit een set van bestaande algoritmes of zelf zo een algoritme schrijven. Vermits bots voor een groot stuk op TA steunen, is enige kennis en vertrouwen in TA vereist. Investopedia heeft hier een review over Trade Station.
Trading bots waarbij je enkel maar cash op het account moet zetten en er vervolgens gehandeld wordt met het algo van de aanbieder, zou ik links laten liggen, die dienen enkel om met zo veel mogelijk trades zo veel mogelijk aan jou te verdienen.
Ik heb een tijdje terug eens wat geexperimenteerd met https://www.metatrader5.com/ (of het was toen nog 4) en backtesten van traden op forex, dat was wel interessant, maar ik heb er geen winnende strategie aan over gehouden 
In metatrader kan je ook met virtueel geld traden, ik denk dat dat nog altijd zo is.

In metatrader kan je ook met virtueel geld traden, ik denk dat dat nog altijd zo is.
Ik heb ooit een webinar gevolgd van Tim Nijsmans over etf's.
En hij heeft nog geëxperimenteerd met Matti van Bollero, hij wist te vertellen toen de beurzen aan het herstellen waren van de covid-crash, hij steeds een alert kreeg om zijn etf's te verkopen. Bots hebben dan mss geen sentiment maar ze zien niet het totale plaatje.
En hij heeft nog geëxperimenteerd met Matti van Bollero, hij wist te vertellen toen de beurzen aan het herstellen waren van de covid-crash, hij steeds een alert kreeg om zijn etf's te verkopen. Bots hebben dan mss geen sentiment maar ze zien niet het totale plaatje.