Trends beleggen stockpicks
TIP
Re: Trends beleggen stockpicks
Ik gebruik daarvoor het dividend. Het dividend is voor mij "de pook" in het vuur van het bedrijf.
Wanneer het dividend verlaagd wordt gaan de aandelen er onvermijdelijk uit!
Ik koop aan vooral op basis van dividend gegevens. Natuurlijk spreiding en andere fundamentele gegevens van het beleggen niet uit het oog verliezen.
Ben destijds ook begonnen, zoals velen, met tips van een beursblad en aanraders van anderen aan te kopen. Op den duur zie je door de bomen het bos niet meer en heb grote kuis gehouden.
Daarna het het dividendgroeibeleggen ontdekt (mede door enkele oude forumleden hier),verder in verdiept en begonnen.
Gelukkig ben je meer ervaren dan je in je eerste bericht aangaf,en bezit je meer dan die 4 aandelen.
Dus volharden,jongen.
Wanneer het dividend verlaagd wordt gaan de aandelen er onvermijdelijk uit!
Ik koop aan vooral op basis van dividend gegevens. Natuurlijk spreiding en andere fundamentele gegevens van het beleggen niet uit het oog verliezen.
Ben destijds ook begonnen, zoals velen, met tips van een beursblad en aanraders van anderen aan te kopen. Op den duur zie je door de bomen het bos niet meer en heb grote kuis gehouden.
Daarna het het dividendgroeibeleggen ontdekt (mede door enkele oude forumleden hier),verder in verdiept en begonnen.
Gelukkig ben je meer ervaren dan je in je eerste bericht aangaf,en bezit je meer dan die 4 aandelen.
Dus volharden,jongen.
Eerst en vooral, analisten leven niet van beleggen maar van "de belegger".
Ik heb met iemand hier op het forum een maandabonnement genomen bij Compounding Quality en het lijkt mij wel een kerel die weet waar hij mee bezig is en er ook blijkbaar dag en nacht mee bezig is. Hij geeft ook internationaal lezingen maar dat doet er natuurlijk niet toe.
Als hij een advies geeft voor een aankoop krijg je er ook een volledige doorlichting van het bedrijf bij met al de argumenten voor een aankoop. Zijn eerste tip LVMH heb ik spijtig genoeg links laten liggen.(intussen +20%)
Mailing is wel volledig Engelstalig en je moet ook zeker de tijd nemen/hebben om zijn advies door te nemen. Wij zijn half januari gestart en intussen toch een 20 tal mails ontvangen.
Wil je er geen tijd insteken kan je ook zijn etf portefeuille meevolgen waar hij maandelijks een aankoop doet.(max 5 etf's)
In tegenstelling tot andere analisten koopt hij ook zelf de aandelen aan en die portefeuille kan je ook meevolgen.(bedragen zijn wegens privacy wel aangepast)
Abonnement kan per maand of jaar en lijkt me voor de kwaliteit die je krijgt zeker niet duur.
Ik heb hem ook de vraag gesteld of het wel de moment is om nog aan te kopen vanwege te dure beurzen, en zijn mening was dat de beurzen inderdaad duur staan maar er zeker nog kwaliteit aan mooie prijzen te vinden is.
Luister niet naar zo iemand. Herinner mij nog de crash van 2007/2008. Begin 2009 was hij zeer negatief, nochtans was toen het herstel begonnen.JeroenBW schreef: ↑14 februari 2024, 10:27 De heer Danny Reweghs onderbouwde zijn tips voor 2024 mijns inzien goed dus heb ik een deel effectief ook aangekocht begin dit jaar. Jammer genoeg niet met het verhoopte resultaat tot nu toe vandaar dat ik hier eens wou aftoetsen wat jullie denken. Volgende aandelen gekocht:
- Albemarl Corp: -20 %
- Newmont Corp: -21%
- Vodaphone: - 3 %
- Aker BP: - 13%
- Mosaic: - 18 %
Letterlijk alles behalve Vodaphone gigantisch slecht presterend. Gelukkig kleine posities gekocht maar zit er enorm mee verveeld. Anderzijds misschien een leerkans dus wat heb ik fout gedaan of zie ik over het hoofd?
- had ik stoploss moeten zetten ergens -5 of - 10 procent?
- heb ik de expertise van deze man volledig verkeerd ingeschat?
- zijn dergelijke schommelingen "normaal" voor dat type bedrijven?
- neem ik mijn verliezen op dit moment of behoud ik het vertrouwen in herstel?
Spaar mij niet Bedankt!
Van al die abonnements-verkopers is Compounding Quality (die recent uit de aninimiteit trad) wel de enige die bij mij een zekere geloofwaardigheid kan genieten. Ik wacht tot zijn boek uitkomt om hem wat beter in te schatten.
Maar ik kom uiteindelijk altijd tot de slotconclusie: als iemand echt zo goed is in beleggen, waarom moet hij dan nog abonnementjes verkopen? Zie je Warren Buffett abonnementen verkopen? Ik koop dan liever gewoon wat aandelen Berkshire. Daar slaap ik beter van.
Maar ik kom uiteindelijk altijd tot de slotconclusie: als iemand echt zo goed is in beleggen, waarom moet hij dan nog abonnementjes verkopen? Zie je Warren Buffett abonnementen verkopen? Ik koop dan liever gewoon wat aandelen Berkshire. Daar slaap ik beter van.
Exact het tegenovergestelde van wat Monish Pabrai zegt dus. Wie van die 2 wil je geloven?
Geef mij een adviseur en ik geef er een die het tegenovergestelde zegt. Als je niet zelf je onderzoek wilt doen, koop dan een index.
Hoeveel % van de mensen hier op het forum kunnen zelfonderzoek doen ?? (10% ??)
Waarom nog abonnementjes verkopen, waarom nog lezingen geven ?
Wanneer ik door mijn kennis te delen een mooie extra kan bijverdienen waarom niet ?
€364/jaar * 500 nieuwe klanten na artikel in Trends = €182.000, lijkt mij mooi meegenomen.
Maar dan komen we terug bij mijn eerste zin : Eerst en vooral, analisten leven niet van beleggen maar van "de belegger".
Om van een belegging te leven heb je eerst veel geld nodig.
Op welke leeftijd is Buffett grof geld beginnen verdienen ?
P.S : langs de andere kant ben ik ook aardig ik het zak gezet door een analist a la Reweghs. Wanneer ik dan verneem dat een senior adviseur bij BNP einde loopbaan privé een gemiddelde haalt van 10% zeg ik ook, neem een simpele etf.
Wat lithium betreft moet je volgens mij niet te pessimistisch zijn, die grondstof kent een zeer sterke groei in zowel vraag en aanbod, heel normaal dat die twee niet synchroon stijgen, het huidige overaanbod kan zo weer overgaan in schaarste. De lage prijs maakt dat er minder geïnvesteerd wordt in nieuwe projecten en schaal vergroting, de vraag gaat met horten en stoten toch blijven stijgen. Gewoon afwachten en eenmaal de lithium prijzen weer in een up trend zitten eventueel bijkopen.Tycoon schreef: ↑14 februari 2024, 13:01
Mijnbouwaandelen zijn cyclisch en zeer volatiel.
Alle mijnbedrijven die het nieuwe goud (nikkel, lithium) delven krijgen/kregen klappen door de dalende grondstofprijzen, sputterende energietransitie en dalende vraag naar EV's. Evenals sommige traders Trafigura en Glencore. De bullmarkt is over en die grondstoffen beginnen nu aan een bearcyclus. Glencore, BHP en Rio Tinto staakten hun expansiedrift. Ze verkochten of sloten reeds mijnen.
Lees deze avond de q4 resultaten van Albemarle nabeurs en luister morgen naar de call. Beslis dan o.b.v. hun vooruitzicht of je nog achter je aankoop staat.
Newmont komt op 22/2 met resultaten. Neem die door en luister ook hier naar de call. Evalueer nadien uw aankoop.
Bepaal per aandeel het maximale verlies dat je wilt lijden en zet daar uw stop-loss.
Als je die modelportefeuille van Trends Beleggen wil volgen, dan betaal je je gewoon blauw aan transactiekosten. Ongeveer elke week doen die 4 à 5 transacties.
Ik ben verrast dat iemand die toch al geruime tijd een vrij groot platform krijgt in België (tijdschrift, website, podcast) zo weinig geloofwaardigheid geniet afgaande op deze topic.
Issues met de modelportefeuillle van Reweghs:
- veel te veel posities (40-50)
- amper aandelen die meer dan 5% van de portefeuille uitmaken, dus als er dan eens een winnaar bij zit is het effect op het totaal minimaal
- vol speculatieve grondstof- en biotechaandelen
- handelt zoals de meeste blaadjesvullers veel te vaak (transactiekosten!!!)
- lijdt aan home bias waardoor hij binnenlandse crap boven internationale kwaliteit kiest
- veel te veel posities (40-50)
- amper aandelen die meer dan 5% van de portefeuille uitmaken, dus als er dan eens een winnaar bij zit is het effect op het totaal minimaal
- vol speculatieve grondstof- en biotechaandelen
- handelt zoals de meeste blaadjesvullers veel te vaak (transactiekosten!!!)
- lijdt aan home bias waardoor hij binnenlandse crap boven internationale kwaliteit kiest
Ik zou denken dat je intussen je les al geleerd hebt.
Die mannen leven daarvan, niet van hun winsten op de beurs, laat staan dat ze er zelf iets van aankopen van wat ze aanbevelen.
Veel van die analisten lijden daaraan en schrijven vaak ook voor het VFB en dan krijg je van die rampzalige tips als Miko, Fagron, Barco, Ontex.
Dan nog liever een simpele man uit de stille Kempen geloven die tenminste zijn eigen tips allemaal zelf aankoopt.
Paul D'Hoore is in hetzelfde bedje ziek. Hij slaagt erin zelfs in een goed beursjaar verlies te draaien. Een kleine die random briefjes uit een tonnetje haalt zou betere rendementen halen.
Ja dat bedoel ik, je zou toch denken dat alle lezers al lang zouden afgehaakt zijn? Of dat hij ontslagen wordt?