Trends beleggen stockpicks
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Trends beleggen stockpicks
Ayhrual schreef: ↑16 februari 2024, 10:56
Werelds rijkste belegger Warren Buffett verkocht het voorbije kwartaal 10 miljoen aandelen van Apple, de legendarische Stan Druckenmiller verkocht zijn posities in Amazon en Google en Jeffrey Bezos verkocht de voorbije dagen voor meer dan $6 miljard aandelen Amazon.
Het slimme geld stapt uit de technologiesector en de kleine belegger kan er niet genoeg van krijgen. Wie denk je dat er gelijk heeft?
Ik koop liever IWDA of S&P 500 ETF.
Hebben de laatste 20 jaar 10% per jaar opgebracht.
Exact evenveel als Berkshire
Vroeger klopt Buffett de beurzen met heel grote voorsprong. De laatste 20 jaar haalde hij hetzelfde rendement als een brede index.
Alweer een beursillusie in de grond geboord. Objectieve, harde cijfers kunnen heel confronterend zijn
….:-)
Leest hij ergens mee?
Zijn etf ptf vind ik vrij vanzelfsprekend.
Zijn analyses voor stock picking vind ik veel beter.
Dag Karin,
Daar heb ik ook wel interesse in, ik lees graag mee.
Bedankt
Daar heb ik ook wel interesse in, ik lees graag mee.
Bedankt
En wat is 'goed gaan' en 'verkeerd gaan'? Is dat dat het bedrijf beter of slechter draait, of dat het aandeel stijgt of daalt?Barryke schreef: ↑16 februari 2024, 14:31
Belangrijker dan “het juiste aandeel” te kiezen is hoe je er daarna mee omgaat. Als het verkeerd gaat, moet je het verkopen. Gaat het goed, dan moet je bijkopen (of toch minstens vasthouden). De meeste mensen doen het andersom. Verkopen met winst of verlies maakt niets uit. Enkel de totale waarde van uw portefeuille is belangrijk. En die moet je dus beschermen door een slecht aandeel te verkopen.
Ik zit zelf soms met de situatie dat een aandeel daalt, zonder dat er een reden is. Natuurlijk wil je dan bijkopen. Als gisteren de bananen 2 euro per kilo kostten, en vandaag 1,5€, en je vond het gisteren al een aantrekkelijke deal, dan is dat vandaag natuurlijk in nog grotere mate zo.
En als het aandeel stijgt, zonder nieuws, dan is het op een gegeven moment ook logisch om te verkopen, want dan komt het aandeel op een niveau waarop je het niet meer had gekocht. Dan zijn de bananen zo duur geworden dat je liever 2 kilo peren hebt dan een kilo bananen.
Ik denk juist dat je eigenlijk permanent de markt moet scannen, en altijd voor de beste deal OP DAT MOMENT moet kiezen. Dat betekent dus: veel handelen. Dat is natuurlijk theorie, omdat er transactiekosten zijn, maar toch... je kunt best wel een 'goed' aandeel verkopen omdat je overtuigd bent dat een ander aandeel nog beter is. En je kunt ook best een slecht aandeel houden omdat je eigenlijk geen betere alternatieven ziet of vanwege sectorspreiding.
Het komt bijvoorbeeld best wel voor dat de ene oliemaatschappij 1% daalt, en de andere 1% stijgt, op een dag, zonder reden, gewoon marktsentiment. Eigenlijk zou je dan moeten switchen.
IWDA of een brede index zoals de S&P50 kopen is exact wat Buffett aanraadt.huisjetuintjefiets schreef: ↑16 februari 2024, 21:13 Ik koop liever IWDA of S&P 500 ETF.
Hebben de laatste 20 jaar 10% per jaar opgebracht.
Exact evenveel als Berkshire
Vroeger klopt Buffett de beurzen met heel grote voorsprong. De laatste 20 jaar haalde hij hetzelfde rendement als een brede index.
Alweer een beursillusie in de grond geboord. Objectieve, harde cijfers kunnen heel confronterend zijn
Gemiddeld genomen, over het hele parcours, klopt Buffett nog altijd de beurs. HEt jaar is alvast mooi gestart We zullen zien hoe dit evolueert.
In ieder geval waarschuwde Munger reeds voor het feit dat de outperformance van Berkshire tov de S&P beduidend minder zou zijn dan vroeger. "This I predict confidently". Toch zou hij zijn vermogen liever in BerkShire onderbrengen dan in de S&P.
We kunnen ze uiteraard ook beiden kopen.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik wil mijn posities in aandelen tot een minimum beperken
IWDA en SWRD (om niet alle eieren in 1 mand te leggen) is het enige dat ik nodig heb
bedankt voor de interessante reacties iedereen.
Carine: ik heb zekere interesse in uw aanbod.
Carine: ik heb zekere interesse in uw aanbod.
Ik moet het nog eens bekijken want heb nu al zoveel aanvragen hiervoor gekregen.
Zijn tip voor vandaag was trouwens : Koers Games Workshop Group PLC, GB0003718474.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
We lezen meer en meer dingen als ' wekelijkse voorschrijfdata van het psoriasismiddel Bimzelx van UCB', info die ons veel later bereikt. Als ze dat al doet.
Het minen van high-frequency data wordt steeds efficiënter. Laat daar in de toekomst nog eens een meer geavanceerde AI op los.
Hoe vlotter en goedkoper de nieuwe technologie, op hoe relatief kleinere aandelen het ook zal worden toegepast.
Idem voor sector- of themakeuze.
Het lijkt wel een vorm van legale voorkennis.
Tegen die legale voorkennis ons bereikt (pos en neg) is die al lang in een tracker of de koers verwerkt.
Hoe denken particuliere stockpickers in grote aandelen een vuist te maken tegen deze versnelde evolutie?
Enkele voorbeelden van high-frequency data die kunnen worden gebruikt bij het waarderen van bedrijven:
Social Media Activiteit:
Monitoring van sociale media-platforms zoals Twitter, Facebook en LinkedIn voor sentimentanalyse en het volgen van merkperceptie.
Het meten van het aantal likes, shares, en comments op bedrijfspagina's.
Webverkeer:
Analyseren van het webverkeer naar de officiële website van het bedrijf.
Het bijhouden van zoekmachine ranking en zoekopdrachten die verband houden met het bedrijf.
Creditcardtransacties:
Het analyseren van creditcardtransacties om verkoopvolumes en consumentengedrag te begrijpen.
Het monitoren van transacties om trends in de vraag naar producten of diensten te identificeren.
Supply Chain Data:
Het volgen van de voorraadniveaus in de toeleveringsketen om verstoringen te identificeren.
Het monitoren van vrachtverkeer en logistieke gegevens om inzicht te krijgen in de activiteit van een bedrijf.
Smartphone App Gebruik:
Analyseren van het gebruik van mobiele apps die verband houden met het bedrijf.
Het volgen van downloads en gebruikersinteracties met de app.
Voetverkeer:
Het monitoren van het aantal mensen in fysieke winkels met behulp van camera's of bewegingssensoren.
Het analyseren van gegevens van beacons of mobiele apparaten om winkelbezoeken in kaart te brengen.
Energieverbruik:
Het analyseren van het energieverbruik van bedrijfsgebouwen als indicator voor bedrijfsactiviteit.
Het volgen van patronen in het energieverbruik om seizoensinvloeden te begrijpen.
Openbare Verordeningen:
Het monitoren van wijzigingen in openbare verordeningen en overheidsaankondigingen die van invloed kunnen zijn op bedrijfsactiviteiten.
Weerdata:
Het gebruik van weerinformatie om de vraag naar bepaalde producten te voorspellen (bijvoorbeeld ijsverkoop bij warm weer).
Aantal Online Recensies:
Het bijhouden van het aantal en de aard van online recensies over het bedrijf.
Deze gegevens kunnen beursanalisten helpen bij het maken van snelle en geïnformeerde beslissingen met betrekking tot investeringen en het evalueren van de prestaties van bedrijven op korte termijn.
Het minen van high-frequency data wordt steeds efficiënter. Laat daar in de toekomst nog eens een meer geavanceerde AI op los.
Hoe vlotter en goedkoper de nieuwe technologie, op hoe relatief kleinere aandelen het ook zal worden toegepast.
Idem voor sector- of themakeuze.
Het lijkt wel een vorm van legale voorkennis.
Tegen die legale voorkennis ons bereikt (pos en neg) is die al lang in een tracker of de koers verwerkt.
Hoe denken particuliere stockpickers in grote aandelen een vuist te maken tegen deze versnelde evolutie?
Enkele voorbeelden van high-frequency data die kunnen worden gebruikt bij het waarderen van bedrijven:
Social Media Activiteit:
Monitoring van sociale media-platforms zoals Twitter, Facebook en LinkedIn voor sentimentanalyse en het volgen van merkperceptie.
Het meten van het aantal likes, shares, en comments op bedrijfspagina's.
Webverkeer:
Analyseren van het webverkeer naar de officiële website van het bedrijf.
Het bijhouden van zoekmachine ranking en zoekopdrachten die verband houden met het bedrijf.
Creditcardtransacties:
Het analyseren van creditcardtransacties om verkoopvolumes en consumentengedrag te begrijpen.
Het monitoren van transacties om trends in de vraag naar producten of diensten te identificeren.
Supply Chain Data:
Het volgen van de voorraadniveaus in de toeleveringsketen om verstoringen te identificeren.
Het monitoren van vrachtverkeer en logistieke gegevens om inzicht te krijgen in de activiteit van een bedrijf.
Smartphone App Gebruik:
Analyseren van het gebruik van mobiele apps die verband houden met het bedrijf.
Het volgen van downloads en gebruikersinteracties met de app.
Voetverkeer:
Het monitoren van het aantal mensen in fysieke winkels met behulp van camera's of bewegingssensoren.
Het analyseren van gegevens van beacons of mobiele apparaten om winkelbezoeken in kaart te brengen.
Energieverbruik:
Het analyseren van het energieverbruik van bedrijfsgebouwen als indicator voor bedrijfsactiviteit.
Het volgen van patronen in het energieverbruik om seizoensinvloeden te begrijpen.
Openbare Verordeningen:
Het monitoren van wijzigingen in openbare verordeningen en overheidsaankondigingen die van invloed kunnen zijn op bedrijfsactiviteiten.
Weerdata:
Het gebruik van weerinformatie om de vraag naar bepaalde producten te voorspellen (bijvoorbeeld ijsverkoop bij warm weer).
Aantal Online Recensies:
Het bijhouden van het aantal en de aard van online recensies over het bedrijf.
Deze gegevens kunnen beursanalisten helpen bij het maken van snelle en geïnformeerde beslissingen met betrekking tot investeringen en het evalueren van de prestaties van bedrijven op korte termijn.
Mailing is wel volledig Engelstalig en je moet ook zeker de tijd nemen/hebben om zijn advies door te nemen. Wij zijn half januari gestart en intussen toch een 20 tal mails ontvangen.
Wil je er geen tijd insteken kan je ook zijn etf portefeuille meevolgen waar hij maandelijks een aankoop doet.(max 5 etf's)
In tegenstelling tot andere analisten koopt hij ook zelf de aandelen aan en die portefeuille kan je ook meevolgen.(bedragen zijn wegens privacy wel aangepast)
Abonnement kan per maand of jaar en lijkt me voor de kwaliteit die je krijgt zeker niet duur.
Ik overwoog het ook omwille van de etf's maar het maand abonnement is niet langer meer volgens mee. Het jaar abonnement is me toch wat duur. Jammer want ik had graag zijn zienswijze op de etfs gelezen
Wil je er geen tijd insteken kan je ook zijn etf portefeuille meevolgen waar hij maandelijks een aankoop doet.(max 5 etf's)
In tegenstelling tot andere analisten koopt hij ook zelf de aandelen aan en die portefeuille kan je ook meevolgen.(bedragen zijn wegens privacy wel aangepast)
Abonnement kan per maand of jaar en lijkt me voor de kwaliteit die je krijgt zeker niet duur.
Ik overwoog het ook omwille van de etf's maar het maand abonnement is niet langer meer volgens mee. Het jaar abonnement is me toch wat duur. Jammer want ik had graag zijn zienswijze op de etfs gelezen
Zijn er mensen die gezamenlijk een abo nemen om de kosten te delen ?
Laatst gewijzigd door canis op 19 februari 2024, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn etf ptf vind ik vrij vanzelfsprekend.
[/quote]
Ik had graag enkele maanden een abonnement genomen om inzicht te krijgen in zijn ETF's en aandelen maar het lijkt dat de maandformule niet meer mogelijk is. Jammer wel
[/quote]
Ik had graag enkele maanden een abonnement genomen om inzicht te krijgen in zijn ETF's en aandelen maar het lijkt dat de maandformule niet meer mogelijk is. Jammer wel
Jij was topicstarter, zie pm.
De andere 2 links zijn ook doorgestuurd, gelieve de ervaringen zowel positief als negatief te posten op het forum.
Betreft analisten.
En wat lezen we vandaag in de krant(als je het een krant kan noemen), Pascal Paepen geeft advies om in Japan te gaan beleggen ondanks de beurs aan hoogste koersen noteert.