Trusts
TIP
Re: Trusts
Wil nog wat trusts analyseren met het oog er nog eentje toe te voegen aan mijn portefeuille. Ik zoek er liefst eentje met een DRIP. Voorlopig kijk ik naar Alliance Trust en Murray International Trust, maar er zijn er vast nog meer grote goed gespreide met een DRIP. Trustnet laat me op het eerste zicht geen selectie maken op DRIP ja/nee. Of kijk ik erover?Wimpies schreef: ↑21 april 2021, 15:24 Bijna een jaar geleden ingestapt in The Bankers Investment Trust.
Zowel geografisch als qua sectoren brede spreiding.
Yield bruto +/- 2%
Factsheet: https://cdn.janushenderson.com/webdocs/ ... b+2021.pdf
Uiteraard iets voor de lange termijn
Ik bekijk deze zomer of ik nog een andere Trust toevoeg aan mijn portefeuille.
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Zeer stil in dit topic, jammer, dat komt deels door de mindere prestatie van (britse) trusts veronderstel ik...
Maar zijn er die het laatste jaar een trust in portefeuille hebben genomen?
Maar zijn er die het laatste jaar een trust in portefeuille hebben genomen?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ga voor een aankoop van The City of Londen Investment Trust onder de 400p. Aantrekkelijk dividendrendement. Vooral op de Britse bedrijven gericht, maar zijn wel internationale kleppers natuurlijk. Shell, BAE systems, Diageo, Astra Zeneca, maar ook beperkter dan in andere bedrijven zoals Nestlé, Coca Cola, Muenchener Rueck ..
Portefeuille:
O ja hoor, diverse. Ik ben een liefhebber van investment trusts. MIjn favoriet, al sinds jaren is Avi Global.
Maar er zijn er een heel aantal die interessant zijn. ZO zijn er een stuk of 10 private equity trusts (ik lees altijd dat mensen hier kagen dat ze zo moeilijk een positie in private equity kunnen nemen, maar dat is het echt niet,)
Scottish Mortgage, Monks, Baillie GIfford US growth, Caledonia zijn ook aantrekkelijk op het moment, allemaal (bij)gekocht het aflopen jaar.
Ik houd altijd een goed oog op de korting. Als de korting flink hoger is dan het gemiddelde over de laatste jaren zijn ze voor miij koopwaardig, anders niet. En als ze met een premie noteren al helemaal niet!
Maar pas op, er zitten ook een aantal dubieuze trust tussen die tot doel lijken te hebben de aandeelhouder langzaam leeg te plukken met hoge kosten zonder ook maar iets noemenswaardigs te doen. (Symphony, JZ capital, tetragon).
Recent grote brok Thames river property investment trust gekocht. Dividendrendement is in de afgelopen 25 jaar maar 2 keer hoger geweest dan nu (>5%). In die 25 jaar is het dividend nog nooit verlaagd. Caledonia ook gekocht afgelopen jaar.
Tja, ze zitten voor 86% in de UK, dat is wel heel veel, maar goed, als je dat wilt is dat natuurlijk prima.Wimpies schreef: ↑25 mei 2023, 17:57 Ik ga voor een aankoop van The City of Londen Investment Trust onder de 400p. Aantrekkelijk dividendrendement. Vooral op de Britse bedrijven gericht, maar zijn wel internationale kleppers natuurlijk. Shell, BAE systems, Diageo, Astra Zeneca, maar ook beperkter dan in andere bedrijven zoals Nestlé, Coca Cola, Muenchener Rueck ..
De TER is 0.37%, dat is natuurlijk heel netjes, en ze lijken de index toch met circa 1 procentpunt te verslaan, de laatste 10 jaar.
Aantrekkelijk dividendrendement (das'ook ongeveer het enige rendement de laatste 10 jaar), maar daar lever je 30% van in.
Ze noteren (al heel lang) aan 2% premie. Dat is voor mij sowieso een rode vlag.
Ze zijn lang niet slecht, maar vanwege die dividend RV zou ik dan liever voor een kapitalisatie ETF op een Engelse grote-bedrijven-index gaan, en vanwege die premie van 2% zou ik dan liever een andere trust kiezen, bijv Murray Income, of Edinburgh, dan heb je in ieder geval een kleine bescherming bij een daling van het vertrouwen.
Kortom: Als UK en hoog-dividend in je beleggingsplan past, is dit prima, er zijn zeker slechtere, maar misschien ook wel een beperkt aantal betere.
Dank voor uw insteek. Het is inderdaad voor de door u aangehaalde redenen dat ik deze Trust op mijn radar heb. Ga hem wel eens bekijken tegenover Murray Income. Deze trust zou een aanvulling zijn op de trusts die ik reeds in mijn bezit heb (Bankers en Avi)Kempen123 schreef: ↑25 mei 2023, 19:18Tja, ze zitten voor 86% in de UK, dat is wel heel veel, maar goed, als je dat wilt is dat natuurlijk prima.Wimpies schreef: ↑25 mei 2023, 17:57 Ik ga voor een aankoop van The City of Londen Investment Trust onder de 400p. Aantrekkelijk dividendrendement. Vooral op de Britse bedrijven gericht, maar zijn wel internationale kleppers natuurlijk. Shell, BAE systems, Diageo, Astra Zeneca, maar ook beperkter dan in andere bedrijven zoals Nestlé, Coca Cola, Muenchener Rueck ..
De TER is 0.37%, dat is natuurlijk heel netjes, en ze lijken de index toch met circa 1 procentpunt te verslaan, de laatste 10 jaar.
Aantrekkelijk dividendrendement (das'ook ongeveer het enige rendement de laatste 10 jaar), maar daar lever je 30% van in.
Ze noteren (al heel lang) aan 2% premie. Dat is voor mij sowieso een rode vlag.
Ze zijn lang niet slecht, maar vanwege die dividend RV zou ik dan liever voor een kapitalisatie ETF op een Engelse grote-bedrijven-index gaan, en vanwege die premie van 2% zou ik dan liever een andere trust kiezen, bijv Murray Income, of Edinburgh, dan heb je in ieder geval een kleine bescherming bij een daling van het vertrouwen.
Kortom: Als UK en hoog-dividend in je beleggingsplan past, is dit prima, er zijn zeker slechtere, maar misschien ook wel een beperkt aantal betere.
Scottisch Mortgage is mij te volatiel en teveel op tech gericht. Dividend ook te laag. Ook sinds recent een nieuwe fondsenbeheerder aangesteld dacht ik. Ik volg met een half oog op.
Portefeuille:
Ik heb een beetje dezelfde bedenking bij SMT, zijn voor mij ook wat te volatiel en is inderdaad zo dat de fondsenbeheerder naar Kinnevik is getrokken.
Het laatste jaar aangekocht? Eens even kijken he :
- real estate credit investments
- ruffer investment company
- cqs new city high yield fund
- HICL
Op watchlist:
Avi global ( reeds in port)
Blackrock world mining
TRIG
Op lijstje maar via saxo en bolero niet te kopen wegens geen informatie:
Ecofin global utillies &infrastructure (reeds in port)
BBGI ( reeds in port)
Twenty four income
In port:
Avi global
Scottish mortgage
Scottish oriental smaller companies
Pacific horizon
BBGI
Ecofin global utillities & infrastructure
Rit capital
Capital gearing
3i infrastructure
Thames river property
- real estate credit investments
- ruffer investment company
- cqs new city high yield fund
- HICL
Op watchlist:
Avi global ( reeds in port)
Blackrock world mining
TRIG
Op lijstje maar via saxo en bolero niet te kopen wegens geen informatie:
Ecofin global utillies &infrastructure (reeds in port)
BBGI ( reeds in port)
Twenty four income
In port:
Avi global
Scottish mortgage
Scottish oriental smaller companies
Pacific horizon
BBGI
Ecofin global utillities & infrastructure
Rit capital
Capital gearing
3i infrastructure
Thames river property
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik probeer al een jaar lang trusts aan te kopen bij Saxo, maar het is technisch nog altijd onmogelijk, haha.
Ik ook niet. Ik heb inmiddels al de helft van mijn geld bij Saxo weggehaald en naar Bolero gebracht. Zeker in de Binck-tijd vond ik ze heel fijn, maar daarna is het alleen maar bergaf gegaan.di_Morean0 schreef: ↑29 mei 2023, 12:03 Ik probeer al een jaar lang trusts aan te kopen bij Saxo, maar het is technisch nog altijd onmogelijk, haha.
Eerste positie genomen vandaagWimpies schreef: ↑25 mei 2023, 17:57 Ik ga voor een aankoop van The City of Londen Investment Trust onder de 400p. Aantrekkelijk dividendrendement. Vooral op de Britse bedrijven gericht, maar zijn wel internationale kleppers natuurlijk. Shell, BAE systems, Diageo, Astra Zeneca, maar ook beperkter dan in andere bedrijven zoals Nestlé, Coca Cola, Muenchener Rueck ..
Portefeuille:
Jarenlang kon je TR Property investment trust niet kopen bij Bolero. Nu ging het een klein jaar wel, ik heb 3 keer gekocht, en nu opeens weer afgesloten. Wat een klucht. Opeens is er geen KID meer. De positie valt nu niet meer te managen (hoog wat verkopen, laag wat bijkopen). Alleen buy & hold kan nog…
Keytrade heeft die KID dan wel? Zij beschouwen het precies als een aandeel.
Keytrade heeft die KID dan wel? Zij beschouwen het precies als een aandeel.