Tuinhuis
Tuinhuis
Deze ochtend was ik eens aan het kijken naar een tuinhuis in metaal en de prijzen ervan.
Ik was nogal verbaasd dat HUBO die dingen bv 3 a 4 keer duurder scheen te verkopen dan Makro.
Voor wie er iets mee vooruit is..
Of als iemand nog ideeën heeft daarover.. Laat ze maar komen !
Ik was nogal verbaasd dat HUBO die dingen bv 3 a 4 keer duurder scheen te verkopen dan Makro.
Voor wie er iets mee vooruit is..
Of als iemand nog ideeën heeft daarover.. Laat ze maar komen !
Re: Tuinhuis
Wat een tuinhuis zou moeten kosten weet ik niet. Ik ben eerder het soort man die zelf wat planken tegen mekaar slaat. En de graad van afwerking laat bepalen door het doel. 
Het valt me wel op dat HUBO zeer duur is. Ik ga daar alleen maar zaken halen die ik nu nodig heb en die ik vergeten ben bij de grotere boodschappentoer. Wanneer ik dus niet wat verder wil rijden en redeneer dat vooral de tijd ook geld is. Die paar cent diesel zou ik direct terugverdienen, denk ik.
Het kan aan de prijzen van de plaatselijke HUBO liggen of aan de prijzen van de zaken die ik nu net nodig heb, daar heb ik nooit een vergelijking van gemaakt. Maar de prutsen die ik koop zijn inderdaad 3 à 4 maal duurder dan waar ik ze normaal zou kopen, moest dat geheugen me niet regelmatig een loer draaien.

Het valt me wel op dat HUBO zeer duur is. Ik ga daar alleen maar zaken halen die ik nu nodig heb en die ik vergeten ben bij de grotere boodschappentoer. Wanneer ik dus niet wat verder wil rijden en redeneer dat vooral de tijd ook geld is. Die paar cent diesel zou ik direct terugverdienen, denk ik.
Het kan aan de prijzen van de plaatselijke HUBO liggen of aan de prijzen van de zaken die ik nu net nodig heb, daar heb ik nooit een vergelijking van gemaakt. Maar de prutsen die ik koop zijn inderdaad 3 à 4 maal duurder dan waar ik ze normaal zou kopen, moest dat geheugen me niet regelmatig een loer draaien.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Naargelang van waar ik te gast ben ga ik naar Hubo of gamma.
Zelfs gamma doet het voor doorsnee doe het zelf producten beter. Brico trouwens ook..
Zelfs gamma doet het voor doorsnee doe het zelf producten beter. Brico trouwens ook..
-
- Newbie
- Contacteer:
metalen tuinhuizen vind je nergens zo goedkoop als bij de makro
vorig jaar heb ik deze gezet :
https://www.makroshop.be/nl/tuin/tuinhu ... 6-cm-groen
ik heb die wel 2dehands gekocht voor een 200 euro , afgebroken bij iemand en thuis terug opgebouwd
ik zou dat nooit meer terug doen , veel moeten uitboren teveel gedoe , maar bon van het tuinhuis zelf ben ik wel tevreden , op een dag gemonteerd
vorig jaar heb ik deze gezet :
https://www.makroshop.be/nl/tuin/tuinhu ... 6-cm-groen
ik heb die wel 2dehands gekocht voor een 200 euro , afgebroken bij iemand en thuis terug opgebouwd
ik zou dat nooit meer terug doen , veel moeten uitboren teveel gedoe , maar bon van het tuinhuis zelf ben ik wel tevreden , op een dag gemonteerd
Terwijl we daar toch over bezig zijn... Ik zou nog een kippenhok ook willen.
Ik zie er zo van rond de 100 euro.
Mijn huidig kot was zo oud en zo rot dat ik het met de voet heb gerepareerd ... en het ligt nu plat tegen de grond.
Ik zie er zo van rond de 100 euro.
Mijn huidig kot was zo oud en zo rot dat ik het met de voet heb gerepareerd ... en het ligt nu plat tegen de grond.
Goedkoop kippenhok 2dehands en zoek naar een plastieken kinderhuisje. Eenvoudig te reinigen en geen broeihaard voor bloedluizen.
https://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/pr ... onijnenhok
Deze lijkt me ook niet slecht, als goedkope instapper.
Deze lijkt me ook niet slecht, als goedkope instapper.
-
- Newbie
Kippen hebben niet echt een hok nodig; maak gewoon een windvrij afdakje met een slaapstok, dat mag gerust open zijn. Zorg wel voor een omheining zadot er geen vossen aankeunen.
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Vossen gaan hier van ver moeten komen. Ratten daarentegen, die zie je hier vaker.
Egels ook. Al eens een fret..
Mijn huidig probleem is niet het slapen of de plaats waar ze dat moeten doen.
Ze kregen eerder al een redelijk mooi hok maar verkiezen om in de bomen te gaan slapen.
Ik krijg ze alleen niet meer aan het leggen of ze willen geen nieuwe plaats meer kiezen om dat te doen.
Of het veel gaat helpen dat ik hen een nieuw kot koop, is een andere vraag.
Ik zal eens wat hooi smijten en een kalkei leggen ... In een bestaand maar half vergaan hok
Van de grond af zou ik denken ... We zien wel.
Het mooiste hok dat ze gekregen hebben van het genre 'eigen fabrikaat' negeren ze en niemand die schijnt te weten waarom. Het blijven rare beesten met eigen regels (die ik niet ken).
Egels ook. Al eens een fret..
Mijn huidig probleem is niet het slapen of de plaats waar ze dat moeten doen.
Ze kregen eerder al een redelijk mooi hok maar verkiezen om in de bomen te gaan slapen.
Ik krijg ze alleen niet meer aan het leggen of ze willen geen nieuwe plaats meer kiezen om dat te doen.
Of het veel gaat helpen dat ik hen een nieuw kot koop, is een andere vraag.
Ik zal eens wat hooi smijten en een kalkei leggen ... In een bestaand maar half vergaan hok

Van de grond af zou ik denken ... We zien wel.
Het mooiste hok dat ze gekregen hebben van het genre 'eigen fabrikaat' negeren ze en niemand die schijnt te weten waarom. Het blijven rare beesten met eigen regels (die ik niet ken).
-
- Newbie
Kippen hebben een zeer eigen karakter, en ze apen elkaar na. Als één kip buiten een ei legt, dan gaan de andere dat ook op die plek doen. En zelfs al sluit je dat 'slechte voorbeeld' een tijdje op, om dat buiten leggen af te leren, van de eerste keer dat die de kans krijgt, begint die dat opniew te doen. En na een week liggen er zo 20 eieren op een plaats die je niet verwacht had, want ze zoeken steeds een verborgen plaats, uit het zicht.
Als je zulk een rare kip hebt, kan je maar één ding doen : slachten en de soep in!
Als je zulk een rare kip hebt, kan je maar één ding doen : slachten en de soep in!
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Ik zit nu aan minder dan 1 ei per kip, meer iets van <1 ei voor vijf kippen per dag.
Ik geef volop oesterschelpen en grid, mais, granen en minder brood dan voordien.
Ik heb ergens onder een oud stuk golfplaat veel eieren gevonden waar ik dacht dat ze daar niet eens onder konden. 18 ineens, voor drie of vier weken.
Enfin... Ik ben de kippen nu beter gezind toch en heb minder de neiging om een gietijzeren pan die daar binnen bereik staat naar hun kop te gooien.
Ik geef volop oesterschelpen en grid, mais, granen en minder brood dan voordien.
Ik heb ergens onder een oud stuk golfplaat veel eieren gevonden waar ik dacht dat ze daar niet eens onder konden. 18 ineens, voor drie of vier weken.
Enfin... Ik ben de kippen nu beter gezind toch en heb minder de neiging om een gietijzeren pan die daar binnen bereik staat naar hun kop te gooien.
De eierproductie bij kippen verminderd door de jaren, als je een optimaal rendement kwa eieren wil doe je ze beter na 2 jaar weg.
Bedrijven doen ze weg na 1,2 jaar. Heb dit weekend afgedankte gekocht, is zoals tweedehandsauto's: veel goedkoper (3€ i.p.v. 9€?) en hopen dat je er nog veel kilometers mee kan doen.
Een 20 tal kippen hier. Slachten is geen optie bij ons ook al leggen ze niet meer. Zoals al de dieren bij ons horen ze bij het gezin en mogen ze hun oude dag dan rustig beleven.
Misschien te sentimenteel maar dieren hebben eigenschappen die veel mensen niet meer kunnen of willen tonen.
Misschien te sentimenteel maar dieren hebben eigenschappen die veel mensen niet meer kunnen of willen tonen.
Ook niet meer eierleggend bewijzen deze dieren nog hun nut.
Gooi uw overtollig voedsel in de kippenren samen met allerlei plantafval al dan niet uit de keuken.
Onze gevederde vriend(innet)jes maken er zonder uw tussenkomst rijke compost van. De ren eenmaal per jaar afscheppen tot op de grond en klaar is kees!
Voor het woord composteren een hype werd, deden mijn ouders dit al.