Wie tussen 1/7 en 30/9 2023 investeert in een tak21-spaarverzekering van Patronale, moet de 2% premietaks niet betalen
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
-
- Newbie
- Contacteer:
Wie tussen 1/7 en 30/9 2023 investeert in een tak21-spaarverzekering van Patronale, moet de 2% premietaks niet betalen
Wie tussen 1 juli en 30 september 2023 geld investeert in een tak21-spaarverzekering van Patronale, moet de 2% premietaks niet betalen, mail van Futuria, alleen 50€.
Klanten die geld beleggen in de tak21-spaarverzekeringen Starfix, Safe21 en Fructisafe krijgen gedurende de eerstvolgende acht jaar een gegarandeerde rentevoet van 2%.
interessant???
Klanten die geld beleggen in de tak21-spaarverzekeringen Starfix, Safe21 en Fructisafe krijgen gedurende de eerstvolgende acht jaar een gegarandeerde rentevoet van 2%.
interessant???
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Wie tussen 1/7 en 30/9 2023 investeert in een tak21-spaarverzekering van Patronale, moet de 2% premietaks niet betal
interessant of nog verder afwachten op hogere gegarandeerde rentevoet??
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Wie tussen 1/7 en 30/9 2023 investeert in een tak21-spaarverzekering van Patronale, moet de 2% premietaks niet betal
Dat is zoals met alle interessante aanbiedingen: steek er een beetje van je geld in maar niet alles. Wat je hebt, heb je en je houdt nog genoeg geld vrij voor latere interessante aanbiedingen. Je kunt altijd blijven wachten op beter tot er niets beter meer komt.
Is AG Insurance AG Invest+ dan geen beter product ?
Ongeveer per jaar: 3% bruto - 0,2% taks - 0,3% beheerskosten - 0,15% instapkosten geeft ongeveer 2,35 % netto/jaar...
Ongeveer per jaar: 3% bruto - 0,2% taks - 0,3% beheerskosten - 0,15% instapkosten geeft ongeveer 2,35 % netto/jaar...
In het kader van diversificatie is het zeker niet oninteressant. Je moet sowieso nog altijd 50 euro dossierkosten betalen naast die normaal geziene 2% taks.
Op een bedrag van 2500 euro is 50 euro dossierkosten ook al 2%. Uiteraard enkel op de storting maar dit loop voor kleinere bedragen alles samen wel op. Als je dan die 2% taks uitspaart heb je wel dat...
Dus best indien je een nieuw contract aangaat of bijstort, geen te kleine bedragen investeren...
Op een bedrag van 2500 euro is 50 euro dossierkosten ook al 2%. Uiteraard enkel op de storting maar dit loop voor kleinere bedragen alles samen wel op. Als je dan die 2% taks uitspaart heb je wel dat...
Dus best indien je een nieuw contract aangaat of bijstort, geen te kleine bedragen investeren...
Taks op Tak 21 is altijd 2%. Ik weet niet waar jij die 0,2 % haalt. Maar het klopt dat AG, momenteel 3% geeft. Patronale loopt dus achter.
Goed lezen: ik zeg ONGEVEER en per JAAR: 2% verdeeld over pakweg 10 jaar (om het eenvoudig te houden) is een kost van 0,2%/jaar
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Uppie Moon van AG via Keytrade is nog iets beter!
Staat hier in andere topic.
En er loopt ook nog een cashback van 50€ op.
2,35% of netto na inflatie misschien een negatief rendement - bovendien is dat geld "bijna" geblokkeerd gedurende 8 jaar, anders zware uitstapkosten (onder meer door de belastingen) - is op zo'n lange termijn het dan niet beter om IWDA te kopen (rendement is uiteraard niet gegarandeerd bij IWDA en dus niet vergelijkbaar - reacties op mijn redenering zijn altijd welkom, alvast bedankt)
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb een groot bedrag staan op de oude Integrale 786.
Mijn gemiddeld rendement is ongeveer 2%
Als Monument Re nooit geen renteverhoging wil doorvoeren en geen bonus wil uitkeren zal mijn rendement ieder jaar zakken.
Ik overweeg dan ook sterk een volledige afkoop.
Die 2% taks die wegvalt bij instap bij Patronale is alvast zeer aanlokkelijk.
En ik vermoed dat de rentes minimum 2% zullen zijn bij een Secure 21 incl bonus.
Mijn gemiddeld rendement is ongeveer 2%
Als Monument Re nooit geen renteverhoging wil doorvoeren en geen bonus wil uitkeren zal mijn rendement ieder jaar zakken.
Ik overweeg dan ook sterk een volledige afkoop.
Die 2% taks die wegvalt bij instap bij Patronale is alvast zeer aanlokkelijk.
En ik vermoed dat de rentes minimum 2% zullen zijn bij een Secure 21 incl bonus.
Voor contracten Secure21 wordt een levenslange intrestvoet van 0.60% toegekend en deze wordt aangevuld met een jaarlijks herzienbare intrestvoet van 1% (vastgelegd voor 2023).
Bron:Futuria
Waarom Secure 21 minder krijgt dan de anderen, is niet duidelijk, ook niet waar het verschil zit bij de 3 anderen.
Bron:Futuria
Waarom Secure 21 minder krijgt dan de anderen, is niet duidelijk, ook niet waar het verschil zit bij de 3 anderen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
De Secure is iets dynamischer belegd.
Rendementen uit het verleden waren ook steeds iets beter tov de andere.
Daarom dat ik voor Secure 21 zou kiezen
Rendementen uit het verleden waren ook steeds iets beter tov de andere.
Daarom dat ik voor Secure 21 zou kiezen
Ik heb de Secure 21 meer dan 8 jaar en blijkbaar moet je vanaf dan jaarlijks 0.0925 % abonnemententaks betalen aan de Belgische Staat!
Je kan dat dan enkel vermijden door opnieuw te herbeleggen in een nieuw contract. Maar dan begin je opnieuw aan een termijn van 8 jaar.
Dus twijfel ik wat te doen, voor deze actie kiezen en de 2% instaptaks recupereren en van contract veranderen. Vraag is dan wel het welke of gewoon laten staan? De actie geldt niet voor de Secure 21.
Je kan dat dan enkel vermijden door opnieuw te herbeleggen in een nieuw contract. Maar dan begin je opnieuw aan een termijn van 8 jaar.
Dus twijfel ik wat te doen, voor deze actie kiezen en de 2% instaptaks recupereren en van contract veranderen. Vraag is dan wel het welke of gewoon laten staan? De actie geldt niet voor de Secure 21.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Op de site van Futuria staat de Secure 21 wel erbij voor de 2% gratis taks promotie