TV kijken zonder klassiek abonnement.
TV kijken zonder klassiek abonnement.
Zijn er onder jullie al veel mensen die de stap hebben gezet of overwegen om te cord cutten ?
Ik heb deze week een Google Chromecast 3 in huis gehaald.
Even zien wat dat doet.
Enkele bevindingen :
Ik heb ingetekend op Amazon Prime. Eerste maand gratis, daarna 3 euro per maand.
Vaak vind ik series op Google, gelinkt aan Amazon Prime, die ze dan toch niet hebben.
Veel oude series die ik probeer te vinden zijn er niet. Bijna niks eigenlijk.
Voorbeelden : afleveringen van de klassieke cartoon van de Flintstones, Upstairs Downstairs, Keeping up appearances, Space 1999.. Allemaal niet gevonden.
Verder is er op Play store één app waar apps voor chromecast gebundeld worden maar ik verwacht er niet echt veel van.
Voor wat ik WEL kan bekijken op Prime is de aankoop van de Chromecast al verantwoord IMHO.
Qua dataverbruik moet je al zeker de zuinige stream selecteren of je komt er niet met een basisabonnement voor internet.
Het is mijn plan om mijn huidige Start van proximus te behouden en er nog lang mee toe te komen.
Maar als ik echt intensief zou gaan streamen moet ik het elders gaan zoeken.
Bij Prime zit de zuinigste stream aan 0.7 GB per uur.
Ik vind het beeld nog goed genoeg maar verwacht natuurlijk geen HD de Luxe.
Ervaringen of opmerkingen ? Laat maar komen.
Ik heb deze week een Google Chromecast 3 in huis gehaald.
Even zien wat dat doet.
Enkele bevindingen :
Ik heb ingetekend op Amazon Prime. Eerste maand gratis, daarna 3 euro per maand.
Vaak vind ik series op Google, gelinkt aan Amazon Prime, die ze dan toch niet hebben.
Veel oude series die ik probeer te vinden zijn er niet. Bijna niks eigenlijk.
Voorbeelden : afleveringen van de klassieke cartoon van de Flintstones, Upstairs Downstairs, Keeping up appearances, Space 1999.. Allemaal niet gevonden.
Verder is er op Play store één app waar apps voor chromecast gebundeld worden maar ik verwacht er niet echt veel van.
Voor wat ik WEL kan bekijken op Prime is de aankoop van de Chromecast al verantwoord IMHO.
Qua dataverbruik moet je al zeker de zuinige stream selecteren of je komt er niet met een basisabonnement voor internet.
Het is mijn plan om mijn huidige Start van proximus te behouden en er nog lang mee toe te komen.
Maar als ik echt intensief zou gaan streamen moet ik het elders gaan zoeken.
Bij Prime zit de zuinigste stream aan 0.7 GB per uur.
Ik vind het beeld nog goed genoeg maar verwacht natuurlijk geen HD de Luxe.
Ervaringen of opmerkingen ? Laat maar komen.
Re: TV kijken zonder klassiek abonnement.
Ik heb een Intel NUC met Kodi aan de TV hangen. Kijk ermee naar oa. VRT NU en Youtube, dat is voor mij al aanbod genoeg, maar er zijn addons voor allerlei (al dan niet betalende) streaming diensten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ben een tijdlang geabonneerd geweest op Netflix maar vond er mijn gading niet. Uitsluitend geweld-, actie- en horrorfilms. Wat ik mis zijn die films van vroeger waar je nog goed mee kon lachen zoals de komedies met Louis de Funès.
Die hebben ze op Prime ook niet.
Als Aion in zijn lidmaatschapbankieren een formule had om die dingen te zien met meer keuze dan bij Prime, zouden ze misschien meer klanten krijgen.
Als Aion in zijn lidmaatschapbankieren een formule had om die dingen te zien met meer keuze dan bij Prime, zouden ze misschien meer klanten krijgen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat als je iets van comedie wil zien dat je beter kijkt bij https://stream.sooner.be/genres/comedy
Al sinds november cordcutter.
Ik betaal enkel mijn 24,95 abonnement van EDPnet XL en als ik toch nog iets van gewone tv wil zien heb ik:
Op dit moment nog geen nood gehad aan Netflix of gelijkaardig.
Kwaliteit van VRT Nu en VTM Go zijn best wel OK (goed te doen op 55" tv) maar 100% bugvrij zijn ze niet. VTM Go is soms wat geplaagd met dat het niet werkt (de Android tv versie), dat na een reclameblok de video niet verder gaat of dat na de reclameblok de ondertiteling verdwenen is.
Vier.be (en vooral hoe ik het gebruik) is met heel soms een stottering hier en daar (zal beter zijn als je zelf een pc aansluit aan je tv).
Bij VTM Go en Vier.be merk ik dat het geluid niet altijd van hetzelfde niveau is waardoor je soms uit de stoel springt van het geluid of het juist niet kan horen (al is dat minder een probleem met reclame). Bereid je ook maar voor dat je na een paar reclameblokken al de reclame al eens hebt gezien (want dat lijkt precies een serieuze repeat te zijn dat het echt begint te vervelen).
Een beetje in zijn kinderschoenen en niet aangeraden als je minder IT-minded bent.
Maar gezien ik relatief weinig klassieke tv kijk, is het best doenbaar en een goede besparing. Als ik dit niet had zou ik naar Scarlet Trio moeten (+€15/maand).
Snelheid van EDPnet XS is prima om te streamen en belangrijker het is onbeperkt (want je zal behoorlijk dat data verbruiken als je veel begint te streamen.
Ik verbruik wel ergens gemiddeld 3GB aan data per dag (met een zeer luie dag uitschieters van 5 à 6GB). Dit is wel met mijn normaal surf verkeer erbij. Een standaard limietje van Telenet (150GB) zou ik zeker niet toekomen (vorige maand zat ik aan 350GB maar daar zaten een paar zware downloads tussen).
Ik betaal enkel mijn 24,95 abonnement van EDPnet XL en als ik toch nog iets van gewone tv wil zien heb ik:
- Voor alles van de VRT, VRT Nu in combinatie met Chromecast (ingebouwd in mijn tv)
- Voor alles van VTM, VTM Go app op mijn Android tv (werkt ok, al heb ik soms eens een probleem met de app en dan val ik terug op hun app in combinatie met Chromecast)
- Vier is een behoorlijk irritant verhaaltje, want die hebben geen app of Chromecast ondersteuning in hun video player. Hiervoor zet ik op afstand mijn pc aan (home assistant en Wake on LAN) en doe ik een remote desktop naar die PC, start Chrome op, Surf naar vier.be en cast ik het volledige scherm naar mijn tv. Zet de video player in full screen, wacht tot de eerst blok reclame gedaan is (want de tab moet "actief" blijven in de eerste reclame blok) en druk dan de Home knop van de Android tablet om de schokken in de tv weg te hebben.
Alternatief is gewoon op een pc aan te koppelen aan de tv (maar hier had ik geen zin in vanwege lelijk).
Op dit moment nog geen nood gehad aan Netflix of gelijkaardig.
Kwaliteit van VRT Nu en VTM Go zijn best wel OK (goed te doen op 55" tv) maar 100% bugvrij zijn ze niet. VTM Go is soms wat geplaagd met dat het niet werkt (de Android tv versie), dat na een reclameblok de video niet verder gaat of dat na de reclameblok de ondertiteling verdwenen is.
Vier.be (en vooral hoe ik het gebruik) is met heel soms een stottering hier en daar (zal beter zijn als je zelf een pc aansluit aan je tv).
Bij VTM Go en Vier.be merk ik dat het geluid niet altijd van hetzelfde niveau is waardoor je soms uit de stoel springt van het geluid of het juist niet kan horen (al is dat minder een probleem met reclame). Bereid je ook maar voor dat je na een paar reclameblokken al de reclame al eens hebt gezien (want dat lijkt precies een serieuze repeat te zijn dat het echt begint te vervelen).
Een beetje in zijn kinderschoenen en niet aangeraden als je minder IT-minded bent.
Maar gezien ik relatief weinig klassieke tv kijk, is het best doenbaar en een goede besparing. Als ik dit niet had zou ik naar Scarlet Trio moeten (+€15/maand).
Snelheid van EDPnet XS is prima om te streamen en belangrijker het is onbeperkt (want je zal behoorlijk dat data verbruiken als je veel begint te streamen.
Ik verbruik wel ergens gemiddeld 3GB aan data per dag (met een zeer luie dag uitschieters van 5 à 6GB). Dit is wel met mijn normaal surf verkeer erbij. Een standaard limietje van Telenet (150GB) zou ik zeker niet toekomen (vorige maand zat ik aan 350GB maar daar zaten een paar zware downloads tussen).
Hier al enkele maanden enkel Telenet internet...
TV zelf is nog een oude Sony Bravia en is dom dus hebben er een NVidia Shield (Pro) aangehangen met Kodi/VTM GO/Youtube/... Shield is pak performanter dan built-in Android TV btw. Ik had eerst de gewone maar doe ook wat retro emulatie en dan is de pro iets krachtiger en heeft meer uitgangen.
In Kodi zelf heb ik enkele add-ins:
- VRT: plugin.video.vrt.nu
- VTM: plugin.video.vtm.go
- Vier en Co: plugin.video.retrospect (had wel Stieve nodig maar opgezegd ondertussen, kijken enkel via catalogus van deze add-in dus NIET live grrr)
Voor VTM gebruiken we meestal de VTM Go app ipv Kodi/plugin.
De rest (films, series, ..) vind mijn NAS (Synology) "vanzelf" en komt mooi in Kodi te staan met ondertitels.
Als er interesse is en ik heb es tijd wil ik wel es een kleine kostenraming maken.
Vragen? Shoot!
TV zelf is nog een oude Sony Bravia en is dom dus hebben er een NVidia Shield (Pro) aangehangen met Kodi/VTM GO/Youtube/... Shield is pak performanter dan built-in Android TV btw. Ik had eerst de gewone maar doe ook wat retro emulatie en dan is de pro iets krachtiger en heeft meer uitgangen.
In Kodi zelf heb ik enkele add-ins:
- VRT: plugin.video.vrt.nu
- VTM: plugin.video.vtm.go
- Vier en Co: plugin.video.retrospect (had wel Stieve nodig maar opgezegd ondertussen, kijken enkel via catalogus van deze add-in dus NIET live grrr)
Voor VTM gebruiken we meestal de VTM Go app ipv Kodi/plugin.
De rest (films, series, ..) vind mijn NAS (Synology) "vanzelf" en komt mooi in Kodi te staan met ondertitels.

Als er interesse is en ik heb es tijd wil ik wel es een kleine kostenraming maken.
Vragen? Shoot!
Laatst gewijzigd door grmbl op 2 september 2020, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag de lancering van Streamz, de Vlaamse tegenhanger van Netflix ?
Chrome screen streamen naar tv met Chromecast lukt bij mij niet. Komt dat vaker voor ?
Apps streamen die een cast voorziening hebben lukt goed.
Chrome screen streamen naar tv met Chromecast lukt bij mij niet. Komt dat vaker voor ?
Apps streamen die een cast voorziening hebben lukt goed.
Hier al enkele jaren Telenet basic internet dus nog niet cordless.
Maar wel TV kijken zonder klassiek abonnement met de interne internetverbinding van de TV.
Films bekijken via de 'oude' externe blu ray player en een afgeschreven laptop met de HDMI kabel verbonden aan de TV.
Maandelijkse kosten zijn alom gekend.
Cordless verbinding zijn geen optie want woning ontvangt binnenhuis geen externe stralen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jeetje streamz
- 11,95 euro per maand
- Streamz+: voor 8 euro meer krijg je zo'n 300 films extra
Dat is peperduur
- 11,95 euro per maand
Dat is peperduur

telenet basic
raspberry met kodi (uitgesteld kijken naar vtm,vrt,...) en plex met mini usb drives voor storage. Minimale setup.
chromecast
firestick (was eens superpromo en gekocht uit interesse)
wanneer je telenet basic hebt kan je ook proberen om eens je tv te laten scannen naar (digitale) tvkanalen. Mogelijks heb je wat geluk en ontvang je er een 20 tal via de telenetkabel. Je moet de settings maar eens opzoeken waarbinnen je moet scannen freq enzo. Tenzij er een blokeerder op je kabel zit.
Bovendien hoe meer tv kanalen hoe meer brol.
raspberry met kodi (uitgesteld kijken naar vtm,vrt,...) en plex met mini usb drives voor storage. Minimale setup.
chromecast
firestick (was eens superpromo en gekocht uit interesse)
wanneer je telenet basic hebt kan je ook proberen om eens je tv te laten scannen naar (digitale) tvkanalen. Mogelijks heb je wat geluk en ontvang je er een 20 tal via de telenetkabel. Je moet de settings maar eens opzoeken waarbinnen je moet scannen freq enzo. Tenzij er een blokeerder op je kabel zit.
Bovendien hoe meer tv kanalen hoe meer brol.
Mijn gedacht !! Wie willen ze daarmee aantrekken als klant ?Timoootjex schreef: ↑3 september 2020, 13:56 Jeetje streamz
- 11,95 euro per maand
Dat is peperduur![]()
Streamen zou toch goedkoop moeten zijn .. Voor mezelf zeg ik : dit wordt niks !
dat heb ik mij ook al afgevraagd, ze zijn duurder dan netflix en amazon. Ik kijk al enkele maanden naar amazon prime, en vermits ik niet echt een tv-kijker ben, vind ik daar mijn gade. Zeker voor die prijs, en vergeet ook niet, er is gratis verzending inbegrepen voor talrijke producten op hun webshop.