Tweedehands leasen
Tweedehands leasen
Hoi iedereen,
Ik ben sinds 1 jaar freelancer en mijn boekhouder zei me om meer kosten te maken en dus een wagen te nemen. Sinds er een kind op komst is lijkt me dat geen slecht idee, maar ben er nog niet uit of ik zou kopen of leasen. Leasen is handig omdat alles inbegrepen is, maar komt duur uit
nu kwam ik Lizy tegen en de prijzen lijken goed mee te vallen. heeft iemand daar ervaring mee? 
Ik ben sinds 1 jaar freelancer en mijn boekhouder zei me om meer kosten te maken en dus een wagen te nemen. Sinds er een kind op komst is lijkt me dat geen slecht idee, maar ben er nog niet uit of ik zou kopen of leasen. Leasen is handig omdat alles inbegrepen is, maar komt duur uit

Re: Tweedehands leasen
geen ervaring met lease, maar nu kosten maken om kosten te maken is niet echt lonend; dit wordt een afschrijving pro-rata. Koop je iets op 1 oktober, dan is je afschrijving dit jaar ook maar 3/12 of 25%....
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Typisch boekhouder gelul... Kosten maken, koop maar een auto...
Boek je eventuele winst over naar het volgende boekjaar......
Of reserveer ze naar een liquidatiereserve om ze dan na minstens 5 jaar of bij de vereffening van uw vennootschap uit te keren, is normaal de beste winstbestemming
Boek je eventuele winst over naar het volgende boekjaar......
Of reserveer ze naar een liquidatiereserve om ze dan na minstens 5 jaar of bij de vereffening van uw vennootschap uit te keren, is normaal de beste winstbestemming
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Is je plan dan om na de lease de wagen volledig te kopen? Of naar de volgende wagen? Of gewoon niets?
Een auto leasen om te leasen, zonder dat je hem effectief veel gaat gebruiken vind ik net als Ludo maar zever.
Eén van de eerste, standaard opmerkingen van een boekhouder inderdaad.
Kosten maken op de vennootschap om de belastbare winst naar beneden te halen is alleen aan te raden als je de aankoop ook echt gaat gebruiken. Als 't gewoon is om de 'winst voor belasting' te verlagen zou ik ook voor de liquidatiereserve gaan. Daar geldt dan een eenmalige aanslag van 10% op in het begin. En bij uitkering na 5 jaar nog eens 5%.
Een auto leasen om te leasen, zonder dat je hem effectief veel gaat gebruiken vind ik net als Ludo maar zever.
Eén van de eerste, standaard opmerkingen van een boekhouder inderdaad.
Kosten maken op de vennootschap om de belastbare winst naar beneden te halen is alleen aan te raden als je de aankoop ook echt gaat gebruiken. Als 't gewoon is om de 'winst voor belasting' te verlagen zou ik ook voor de liquidatiereserve gaan. Daar geldt dan een eenmalige aanslag van 10% op in het begin. En bij uitkering na 5 jaar nog eens 5%.
bijberoep, en nu zelfs nog geen auto; activiteit in vennootschap is waarschijnlijk niet aan de orde wel om een eenmanszaak? Dus winst overboeken, reserve etc ook niet van toepassing, toch?
Of is het maar reclame: TS heet uitgesproken "Klies" en komt reclame maken voor een "Liesingsfirma Lizy".....
Of is het maar reclame: TS heet uitgesproken "Klies" en komt reclame maken voor een "Liesingsfirma Lizy".....
Niks kopen of leasen, asap uw boekhouder buiten gooien. Hoeveel kost die brave man u om enkele papiertjes in orde te maken? Right, dat kan ook goedkoper. 

Investeren is nu niet slecht met de verhoogde investeringsaftrek. Maar dan mag je het goed niet privé gebruiken. Auto's vallen ook uit de boot. .
Zou dan eerder kijken naar iets wat je echt nodig hebt. Vb een heel goede pc, kantoortje? ....
Zou dan eerder kijken naar iets wat je echt nodig hebt. Vb een heel goede pc, kantoortje? ....