UCB
TIP
Re: UCB
Er zit weer wat leven in de brouwerij. 50. Koersdoel of niet, vlot erover. Hupsakee. En Tubize heeft nog wat tegoed. Als ucb volhoudt tenminste. Heeft wel weinig volgers hier. Helemaal niet sexy, 'k weet het.
ik ben ferm blij dat ik mijn obligatie van ucb met 5,75% die volgend jaar vervalt, heb ingewisseld voor ene van 10 jaar met 5,125% rente.
niemand prees dit aan en de wissel was ook geen succes. wat blijkt nu : herstel van economie blijkt maar een pril herstel, in USA spreken ze al van de rente ongewijzigd te laten tot 2016 en de nieuwe obligatie staat al 5% boven pari maw als de meeste analisten iets afraden, doe dan het omgekeerde!!
niemand prees dit aan en de wissel was ook geen succes. wat blijkt nu : herstel van economie blijkt maar een pril herstel, in USA spreken ze al van de rente ongewijzigd te laten tot 2016 en de nieuwe obligatie staat al 5% boven pari maw als de meeste analisten iets afraden, doe dan het omgekeerde!!
Eind vorige week herhaalde de farma-analist van beurshuis Jefferies zijn 'underperform'-advies voor UCB.
Een patat van 3€, waarvan ucb nu aan het uitzieken is.
Ook nog een 7,5% drempeloverschrijding door Capital (8/1). Hierbij moet wel opgemerkt worden dat zij op 21 mei '13 nog 18,335,682 aandelen ucb controleerden, later minder dan 7.5% (13,737,874), nu terug meer dan 7.5%, maar toch nog 'maar' 13,905,411 stuks nu. Je zou het een spijtoptant kunnen noemen.
Een patat van 3€, waarvan ucb nu aan het uitzieken is.
Ook nog een 7,5% drempeloverschrijding door Capital (8/1). Hierbij moet wel opgemerkt worden dat zij op 21 mei '13 nog 18,335,682 aandelen ucb controleerden, later minder dan 7.5% (13,737,874), nu terug meer dan 7.5%, maar toch nog 'maar' 13,905,411 stuks nu. Je zou het een spijtoptant kunnen noemen.
Ik dacht dat de aanstaande conversie van een converteerbare obligatie de aanleiding was. Paar dagen geleden gelezen dat dit tot 6% verwatering kan leiden.
Zo een conversie is niet een 1-dagsgebeuren. Een daling met 3€ op enkele dagen tegenover een conversie die toch in de tijd gespreid is, en waarvan de gegevens sinds de uitgifte bekend zijn. Ik zou het daar niet op steken.jens_dev schreef:Ik dacht dat de aanstaande conversie van een converteerbare obligatie de aanleiding was. Paar dagen geleden gelezen dat dit tot 6% verwatering kan leiden.
Gewone winstnemingen kan ook natuurlijk.
Zelfs de Tijd steekt het nu op de converteerbare.Fientje schreef:Zo een conversie is niet een 1-dagsgebeuren. Een daling met 3€ op enkele dagen tegenover een conversie die toch in de tijd gespreid is, en waarvan de gegevens sinds de uitgifte bekend zijn. Ik zou het daar niet op steken.jens_dev schreef:Ik dacht dat de aanstaande conversie van een converteerbare obligatie de aanleiding was. Paar dagen geleden gelezen dat dit tot 6% verwatering kan leiden.
Gewone winstnemingen kan ook natuurlijk.
Op zich is dat wat beangstigend. Degene die nu verkopen zijn zij die een verkoopgolf zien aankomen. Die verkoopgolf zelf, die moet nog komen. Hopelijk kan Tubize de pijn wat verzachten door haar positie enigszins uit te breiden.
(Ucb zelf bespaart nochtans 12 miljoen € per jaar. Verschil tussen 4.5% rente en lager dividendrendement.)
Ucb (52.9€), als farmaceut, en defensieve waarde, lijkt het nu toch te houden. Maar wat gedacht van Tubize? Iemand kocht er vandaag in 1 ruk 20.000 op. Sinds nieuwjaar: Ucb -2.3%, Tubize +4%.
Dat verschil in koersverloop tussen ucb en Tubize blijft bestaan. Sinds 1/1 ucb -1.6%, tubize +4.4%. (Het lijkt erop dat ze terug naar eenzelfde notering gaan, en dat is enkele decennia geleden.)
Bij Ancora/Kbc is er geen verschil meer. Vorig jaar nog wel maar sinds 1/1 beide ongeveer +10%, met zelfs een lichte achterstand van Ancora.
Bij Ancora/Kbc is er geen verschil meer. Vorig jaar nog wel maar sinds 1/1 beide ongeveer +10%, met zelfs een lichte achterstand van Ancora.
Het is bijna geruisloos gegaan: UCB heeft op Valentijn voor het eerst
sinds eind 2006 een vers record laten optekenen. De biofarmaciegroep sloopt nu
voor de derde keer in goed vijftien jaar de grens van 55 euro.
De eerste keer was in 1998, toen de toenmalige chemiegroep zich door het
eclatante succes van het allergiemiddel Zyrtec in ijltempo omvormde tot een
farmaciegroep.
De tweede keer was eind 2006. Toen had de groep er net twee gedurfde
miljardendeals - Celltech en Schwarz Pharma - op zitten. Doel was een nieuwe
pijplijn aan producten verwerven om het uitdovend succes van Zyrtec op te
vangen. Via Celltech legde UCB de hand op reumamiddel Cimzia, met Schwarz kwamen
epilepsiemiddel Vimpat en Neupro (ziekte van Parkinson) in de portefeuille.
Reeds in het voorjaar van 2011 argumenteerde CEO Roch Doliveux dat UCB met dat
'CVN-trio' na zeven magere jaren nu gewapend was voor minstens zeven vette
jaren. Afgaand op de vele koopadviezen lijken de meeste beurshuizen nu ook
overstag te gaan. De meest recente katalysator van de koersklim was de deal met
de Amerikaanse hoogvlieger Biogen Idec, die UCB moet toelaten zijn CVN-trio
vlotter te laten doorbreken in de Aziatische ziekenhuissector.
Bron: Tijd/Binck
sinds eind 2006 een vers record laten optekenen. De biofarmaciegroep sloopt nu
voor de derde keer in goed vijftien jaar de grens van 55 euro.
De eerste keer was in 1998, toen de toenmalige chemiegroep zich door het
eclatante succes van het allergiemiddel Zyrtec in ijltempo omvormde tot een
farmaciegroep.
De tweede keer was eind 2006. Toen had de groep er net twee gedurfde
miljardendeals - Celltech en Schwarz Pharma - op zitten. Doel was een nieuwe
pijplijn aan producten verwerven om het uitdovend succes van Zyrtec op te
vangen. Via Celltech legde UCB de hand op reumamiddel Cimzia, met Schwarz kwamen
epilepsiemiddel Vimpat en Neupro (ziekte van Parkinson) in de portefeuille.
Reeds in het voorjaar van 2011 argumenteerde CEO Roch Doliveux dat UCB met dat
'CVN-trio' na zeven magere jaren nu gewapend was voor minstens zeven vette
jaren. Afgaand op de vele koopadviezen lijken de meeste beurshuizen nu ook
overstag te gaan. De meest recente katalysator van de koersklim was de deal met
de Amerikaanse hoogvlieger Biogen Idec, die UCB moet toelaten zijn CVN-trio
vlotter te laten doorbreken in de Aziatische ziekenhuissector.
Bron: Tijd/Binck
Zo, daar is UCB. En dat oogt wat tegenvallend. Het stertrio Cimzia, Vimpat en Neupro boekte over 2013 een groei van 27 procent, terwijl analisten op 30 procent rekenden. Opmerkelijk is dat UCB voor boekjaar 2014 door het stijgend aantal aandelen nauwelijks winstgroei voorspelt met een prognose voor een winst per aandeel van 1,90 à 2,05 euro, tegenover 1,93 euro in 2013.
Ja, moest ook effkens slikken. Geen winsstijging voor volgend jaar (tenminste het jaar dat bezig is). Echt dure aandelen dus. Helaas. Dan toch maar gokken op overnamespeculatie? 10 Mrd€. Iemand hier kandidaat? Een habbekrats toch?
Ja, moest ook effkens slikken. Geen winsstijging voor volgend jaar (tenminste het jaar dat bezig is). Echt dure aandelen dus. Helaas. Dan toch maar gokken op overnamespeculatie? 10 Mrd€. Iemand hier kandidaat? Een habbekrats toch?
Amgen?Fientje schreef:Zo, daar is UCB. En dat oogt wat tegenvallend. Het stertrio Cimzia, Vimpat en Neupro boekte over 2013 een groei van 27 procent, terwijl analisten op 30 procent rekenden. Opmerkelijk is dat UCB voor boekjaar 2014 door het stijgend aantal aandelen nauwelijks winstgroei voorspelt met een prognose voor een winst per aandeel van 1,90 à 2,05 euro, tegenover 1,93 euro in 2013.
Hebben ongeveer $19 miljard cash
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Opening was zoals verwacht (5% eraf, leek mij nog redelijk), het vervolg niet. Véél beter dan verwacht.
Moest er een potentiële overnemer op pad zijn, blijft de meldingsdrempel een probleem. Sinds De Benedetti kan je niet zomaar 'stilletjes' een bedrijf overnemen. 3% of 5%, en je moet je al bekend maken, en voorlopig zelfs geen meldingen te zien, en wat is nu 3%. 2 keer niets, als je heel het bedrijf wilt.
Koers-winst boven de 27, ook niet niks.
Wat een contrast met inbev. Puike resultaten (behalve dat er minder bier geconsumeerd wordt, maar dat is bekend), serieuze stijging dividend, en nauwelijks koersreactie.
Moest er een potentiële overnemer op pad zijn, blijft de meldingsdrempel een probleem. Sinds De Benedetti kan je niet zomaar 'stilletjes' een bedrijf overnemen. 3% of 5%, en je moet je al bekend maken, en voorlopig zelfs geen meldingen te zien, en wat is nu 3%. 2 keer niets, als je heel het bedrijf wilt.
Koers-winst boven de 27, ook niet niks.
Wat een contrast met inbev. Puike resultaten (behalve dat er minder bier geconsumeerd wordt, maar dat is bekend), serieuze stijging dividend, en nauwelijks koersreactie.
Er was wat verwarring over de res. van ucb, vandaar het forse herstel - en blijvende koersstijging, ook vandaag. IFRS-verwarring. De nettowinst over 2014 zou op 2.30 kunnen uitkomen, voor of na verwatering ontschiet mij nu even. Dat zou met een huidige koers van 57.5 een kw 25 of 26.5 geven. Nog altijd vrij normaal voor dit type groeibedrijf, gegeven de huidige beurscontext waarbij hogere kw's geaccepteerd worden. En dus heeft Tubize weer een kleine achterstand opgelopen (1,5 à 2€?).
https://twitter.com/sanofi" onclick="window.open(this.href);return false;
#Sanofi and UCB Partner for Breakthrough Innovation in Immune-mediated Diseases
#Sanofi and UCB Partner for Breakthrough Innovation in Immune-mediated Diseases
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Enkele dagen geleden:
Voor Financière de Tubize (50,36 euro, -1,4%) behoudt Degroof dan weer zijn koersdoel van 50 euro, maar verlaagt het zijn advies van 'houden' tot 'verkopen'. Aanleiding is de sterke rally van het aandeel de voorbije 12 maanden.
Vooral dat laatste maakt mij intriest. Bankiers, nota bene, die zeggen verkopen omdat het zo mooi gestegen is. Eerder iets voor beginnende beleggers.
Mijn eigen persoonlijk advies: houden, vasthouden. Het beste moet nog komen, en nu nog altijd een stevige onderwaardering tgo. Ucb. Momenteel zelfs veel te veel onderwaardering (absoluut verschil 8 €, was enkele weken geleden nog 4.3 €).
Voor Financière de Tubize (50,36 euro, -1,4%) behoudt Degroof dan weer zijn koersdoel van 50 euro, maar verlaagt het zijn advies van 'houden' tot 'verkopen'. Aanleiding is de sterke rally van het aandeel de voorbije 12 maanden.
Vooral dat laatste maakt mij intriest. Bankiers, nota bene, die zeggen verkopen omdat het zo mooi gestegen is. Eerder iets voor beginnende beleggers.
Mijn eigen persoonlijk advies: houden, vasthouden. Het beste moet nog komen, en nu nog altijd een stevige onderwaardering tgo. Ucb. Momenteel zelfs veel te veel onderwaardering (absoluut verschil 8 €, was enkele weken geleden nog 4.3 €).