United Natural Foods: distributeur
TIP
Re: United Natural Foods: distributeur
Al $40 vandaag... Hoe lang ga ik mijn relativeringsvermogen nog moeten aanspreken 

Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Het heeft even geduurd na een stormachtig begin van het jaar, maar gisteren toch een nieuwe 52W high neergezet.
Waarschijnlijk aan het meesurfen op de GME/AMC/BB hype van geshorte stocks. Of zou DOMO capital zoveel nieuwe klanten aantrekken?
Ze komen wel dicht bij mijn koersdoel van ~$44 dus misschien ga ik de oogst binnenhalen
Waarschijnlijk aan het meesurfen op de GME/AMC/BB hype van geshorte stocks. Of zou DOMO capital zoveel nieuwe klanten aantrekken?
Ze komen wel dicht bij mijn koersdoel van ~$44 dus misschien ga ik de oogst binnenhalen
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Niet op de cijfers wachten ?
Zodadelijk komen de Q3 cijfers
Gisteren heb ik een stuk van mijn positie verkocht. Ik heb nl. ontdekt dat de consensus voor de omzet op +2,0% ligt terwijl het management tijdens de Q2 earnings call heeft gezegd dat de omzet voor Q3 yoy wellicht làger ging liggen. Dus het is goed mogelijk dat er alleen al daardoor een grote verkoopdruk zal zijn straks. Verder denk ik dat mijn verwachting van $300 mio vrije kasstroom op jaarbasis misschien te optimistisch is. Als ik zou rekenen met $250 mio fcf en een multiple van 10 dan kom ik uit op een persoonlijk sell target van $44,4 p/a.
FCF consensus ligt op $393 mio voor dit boekjaar en $430 mio voor volgend boekjaar en dat lijkt mij wel héél rooskleurig als je weet dat er vorig boekjaar iets van een $280 mio behaald werd en er dit jaar $50 mio extra capex bijkomt door de bouw van een nieuw distributiecentrum.
EDIT: persbericht loopt net binnen zie ik, omzet ligt idd lager dan de consensus.
Gisteren heb ik een stuk van mijn positie verkocht. Ik heb nl. ontdekt dat de consensus voor de omzet op +2,0% ligt terwijl het management tijdens de Q2 earnings call heeft gezegd dat de omzet voor Q3 yoy wellicht làger ging liggen. Dus het is goed mogelijk dat er alleen al daardoor een grote verkoopdruk zal zijn straks. Verder denk ik dat mijn verwachting van $300 mio vrije kasstroom op jaarbasis misschien te optimistisch is. Als ik zou rekenen met $250 mio fcf en een multiple van 10 dan kom ik uit op een persoonlijk sell target van $44,4 p/a.
FCF consensus ligt op $393 mio voor dit boekjaar en $430 mio voor volgend boekjaar en dat lijkt mij wel héél rooskleurig als je weet dat er vorig boekjaar iets van een $280 mio behaald werd en er dit jaar $50 mio extra capex bijkomt door de bouw van een nieuw distributiecentrum.
EDIT: persbericht loopt net binnen zie ik, omzet ligt idd lager dan de consensus.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Zie het ook net, had ook wel op $1 EPS gehoopt en ze stranden op $0,94. Wel een kleine earningsbeat maar stevige revenue miss. Zullen vandaag onder de $40 gaan wellicht, heb mijn koersdoel verlaagd naar $42,75 maar door de daling bij opening lijkt houden mij beter.
Net debt reduction wel al goede invloed op de rentelasten $3,8 miljoen op kwartaalbasis YoY
Marges zijn heel dun, dus van groot belang om die schulden snel onder controle te krijgen. Lijkt sterk op Greenyard eigenlijk.
Net debt reduction wel al goede invloed op de rentelasten $3,8 miljoen op kwartaalbasis YoY
Marges zijn heel dun, dus van groot belang om die schulden snel onder controle te krijgen. Lijkt sterk op Greenyard eigenlijk.
Laatst gewijzigd door reteiP op 9 juni 2021, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij steekt het wel een beetje dat ik die discrepantie tussen omzetconsensus en de 'guidance' van UNFI zelf pas gisteren opgemerkt heb. Vorige week stond het aandeel op $42,40 - wellicht zal het nog lang duren eer dat opnieuw bereikt wordt. Analisten gaan hun koersdoelen en fcf-verwachtingen neerwaarts moeten bijstellen. Het positieve momentum is weg.
Vermoedelijk een bloedrood koersverloop vandaag.
Vermoedelijk een bloedrood koersverloop vandaag.
Mmm door de lagere EBITDA is hun net debt to adjusted EBITDA leverage ratio in feite gestegen ondanks schuldafbouw naar 3,3
Vooruitzichten zijn wel goed, ze verwachten upper end van de EBITDA range $690 - $730 miljoen. Terwijl ik nog met $700 rekende. Ga er dan toch $710 van maken.
Vooruitzichten zijn wel goed, ze verwachten upper end van de EBITDA range $690 - $730 miljoen. Terwijl ik nog met $700 rekende. Ga er dan toch $710 van maken.
Wat mij nu opvalt is dat ze hun omzet voor Q3 van vorig jaar veranderd hebben: van $6668 mio oorspronkelijk gepubliceerd naar $7031 mio nu. Een reden vind ik niet, nochtans gaat het om exact dezelfde periode: de 13 weken tem 2 mei 2020. Ten opzichte van dat nieuwe cijfer hadden analisten met hun $6803 mio dan toch een daling voorspeld 

I'm out @ ~$35,16
Les die we geleerd hebben: niet wachten op 10x de fcf maar 9,5x de fcf, en beter kijken of mijn fcf-prognose niet te rooskleurig is.
$250 mio fcf x 9,5 = $42,19 per aandeel, die prijs werd vorige week gehaald
Les die we geleerd hebben: niet wachten op 10x de fcf maar 9,5x de fcf, en beter kijken of mijn fcf-prognose niet te rooskleurig is.
$250 mio fcf x 9,5 = $42,19 per aandeel, die prijs werd vorige week gehaald
-20% is nu ook wel wat overdreven 

Forward P/E van 15 x $5.25 = $78.75 tov de huidige koers van $37.95
- United Natural Foods (UNFI +3.6%) mentions in an investor presentation, that it expects fiscal 2024 sales to be above $30B, consensus of $29.38B.
- Adjusted EBITDA expected to be above $900M, and EPS above $5.25, vs. consensus of $3.22.

2024 ligt wel nog even in de toekomst maar aan mijn gemiddelde aankoopprijs van $22 moet dit een multibagger worden.
Eerder deze week ook een bericht van een grote investering in PV zonnepanelen:
United Natural Foods, Inc. announced that in collaboration with solar project developer, Pine Gates Renewables (Pine Gate) as well as U.S. Bank, it is investing in Trent River Solar, a 108.5 MW solar facility located in Jones County, North Carolina.
Aandeel blijft maar zakken, nu al 22% onder de $42,40 van begin vorige maand. Misschien worden beleggers nerveus omdat er nog altijd geen nieuwe CEO aangekondigd is. De huidige stapt over een dikke twee weken op.
Ik heb gisteren en daarnet in ieder geval bijgekocht.
Ik heb gisteren en daarnet in ieder geval bijgekocht.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Zonet ook een pakketje gekocht.
https://seekingalpha.com/article/445170 ... -valuation
Summary
UNFI recently acquired a competitor, Supervalu, forcing it to take on a lot of debt, which it had previously reduced significantly.
The company's EBITDA has soared to more than $600 million this year, but the market cannot seem to keep up with it.
Management came up with a new development plan that aimed to show numerous hidden synergies, reduce debt, and start shares buyback in 2023.
Even though the plan is overly optimistic, modeling company cash flow with growth below management's lowest estimation gives more than a 90% potential upside to the stock.
Summary
UNFI recently acquired a competitor, Supervalu, forcing it to take on a lot of debt, which it had previously reduced significantly.
The company's EBITDA has soared to more than $600 million this year, but the market cannot seem to keep up with it.
Management came up with a new development plan that aimed to show numerous hidden synergies, reduce debt, and start shares buyback in 2023.
Even though the plan is overly optimistic, modeling company cash flow with growth below management's lowest estimation gives more than a 90% potential upside to the stock.
https://seekingalpha.com/pr/18489166-un ... 21-results
Knappe resultaten en positieve outlook
Shares +11% momenteel
Knappe resultaten en positieve outlook
Shares +11% momenteel