United Natural Foods: distributeur
TIP
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Re: United Natural Foods: distributeur
Vandaag opnieuw flink omhoog voor UNFI. Los door de 50 USD.
Het is tenenkrullend om te zien hoeveel winst ik aan mijn neus heb zien voorbijgaan dit jaar door ofwel niét in te stappen in een aandeel (ik overwoog heel sterk om alles in Moderna te steken eerder dit jaar aan de helft van de huidige koers toen ik mij realizeerde wat voor een kolossale nettokaspositie ze gingen opbouwen de komende jaren omwille van de vaccins / Recent wou ik alles in Moderna steken voor een ritje van 10% omdat alles erop wees dat beleggers zouden blijven kopen, en ja, de dagen nadien steeg de koers 10% maar ik zat er niet in), ofwel door te verkopen voordat de rally begon (Matas, ZIM). Ook de goedkope brolaandelen die ik begin september verkocht, waaronder UNFI (mijn target was $50
), staan nu wat hoger.
Op Esprinet zit ik nu met een verlies van ruim 9%, al heb ik wel een héél goed gevoel bij dit aandeel. Het zal opnieuw een kwestie van psychologie zijn om niet op het verkeerde moment te verkopen mocht het slecht uitdraaien.
Mijn YTD is nu amper +6,4%
Blijven lachen zeker

Op Esprinet zit ik nu met een verlies van ruim 9%, al heb ik wel een héél goed gevoel bij dit aandeel. Het zal opnieuw een kwestie van psychologie zijn om niet op het verkeerde moment te verkopen mocht het slecht uitdraaien.
Mijn YTD is nu amper +6,4%
Blijven lachen zeker

Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Ik laat hier in UNFI door een paar geschreven calls op $40 ook wel wat winst liggen. Maar vanaf die prijs ging ik toch sowieso deze positie afbouwen dus dat verzacht.
@gpv1 vroeger leek je wat meer overtuiging te hebben in je picks. Maar die goeie timings zijn gewoon zeer moeilijk, nooit gedacht dat MRNA nog zo hard zou stijgen. Idem TPL, idem GME...
Bij quality moet je ook posities houden zonder koersdoel, ik probeer meer en meer kernposities op te bouwen in mijn portefeuille waar dat van toepassing is.
Bij value picks heb ik er minder problemen mee dat posities in een paar maand volledig in en uit gaan. Ik blijf toch op dezelfde allocatie zitten, desnoods een ETF om tussendoor in te wachten.
@gpv1 vroeger leek je wat meer overtuiging te hebben in je picks. Maar die goeie timings zijn gewoon zeer moeilijk, nooit gedacht dat MRNA nog zo hard zou stijgen. Idem TPL, idem GME...
Bij quality moet je ook posities houden zonder koersdoel, ik probeer meer en meer kernposities op te bouwen in mijn portefeuille waar dat van toepassing is.
Bij value picks heb ik er minder problemen mee dat posities in een paar maand volledig in en uit gaan. Ik blijf toch op dezelfde allocatie zitten, desnoods een ETF om tussendoor in te wachten.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Bij quality had ik ook geen koersdoelen, maar als de waardering te hoog oploopt of de markt zit in een zeepbel dan kan je beter verkopen denk ik en wachten op een crash. De vraag is wat ik dan ondertussen moet doen met mijn geld als ik toch rendement wil. Als ik een crash verwacht, dan zal value waarschijnlijk meecrashen en heeft het weinig zin om in value te beleggen. Al zijn er misschien toch uitzonderingen, en dat is waar ik probeer naar op zoek te gaan: aandelen die zodanig extreem goedkoop zijn en toch iets van kwaliteit hebben (Esprinet lijkt me wel zo iets te zijn), en die bij een algemene beurscrash misschien minder zullen dalen dan de indexen terwijl ze in het geval van een aanhoudende zeepbel ruimte hebben om te stijgen naar meer faire niveaus.
Maar misschien is dat een naïeve verwachting van mij en zou ik er beter aan doen om gewoon aan de zijlijn te blijven staan, wat dan weer héél moeilijk is voor mij want ik heb last van fomo. Dus ge ziet hoe chaotisch het in mijn hoofd is hé
Maar misschien is dat een naïeve verwachting van mij en zou ik er beter aan doen om gewoon aan de zijlijn te blijven staan, wat dan weer héél moeilijk is voor mij want ik heb last van fomo. Dus ge ziet hoe chaotisch het in mijn hoofd is hé

Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)