Updaten gegevens Rabobank.be
Actualisatie persoonlijke gegevens
Aan Rabobank.be,
Vandaag ontving ik, als Rabobank-klant, per post een document "Actualisatie persoonlijke gegevens" met de vraag om dit ingevuld en ondertekend terug te sturen.
Dit zou in een bijgevoegde retouromslag moeten opgestuurd worden per post.
Kan ik deze privé-gegevens eventueel ook doorgeven via de beveiligde website?
Vandaag ontving ik, als Rabobank-klant, per post een document "Actualisatie persoonlijke gegevens" met de vraag om dit ingevuld en ondertekend terug te sturen.
Re: Updaten gegevens Rabobank.be
Het berichtensysteem in de beveiligde omgeving heeft enkel het tekst-formaat. Een kopie-tje van uw ID is bijgevolg onmogelijk.Kan ik deze privé-gegevens eventueel ook doorgeven via de beveiligde website?
Op de retourenveloppe hoeft geen postzegel, toch? Het kost enkel moeite om een papieren kopietje te maken van uw ID en vervolgens de zending in een rode bpost brievenbus te steken.
Suc6.
Vorig jaar moest/kon je alles elektronisch opsturen en was het ook al niet goed.
ergens begrijp ik wel dat ze niet streng genoeg kunnen zijn, met al die internetfraudeurs
en als je iets met de gewone post naar het adres van iemand opstuurt, heb je al een aantal controles extra
- dan komt het opn dat adres aan ( woont die er niet( meer ) dan komt alles mogelijk terug )
-heb je een orgineel handtekening van de klant, kan je ook al vergelijken met de handtekening die je hebt
-klant moet er zich alleen voor naar een postbus verplaatsen, die klant zal daar niet van dood gaan zeker ?
-als bv. een zoon met de digipass van de ouders zou werken, dan kan die ook al moeilijker frauderen
en als je iets met de gewone post naar het adres van iemand opstuurt, heb je al een aantal controles extra
- dan komt het opn dat adres aan ( woont die er niet( meer ) dan komt alles mogelijk terug )
-heb je een orgineel handtekening van de klant, kan je ook al vergelijken met de handtekening die je hebt
-klant moet er zich alleen voor naar een postbus verplaatsen, die klant zal daar niet van dood gaan zeker ?
-als bv. een zoon met de digipass van de ouders zou werken, dan kan die ook al moeilijker frauderen
Dat klopt, maar ik stuur niet graag mijn privé-gegevens op per post; vandaar mijn vraag hier in "Vraag het aan Rabobank.be".
ze electronisch en " beveiligd " versturen is ook niet zonder gevaar.
Want men denkt dat het veilig is, maar daarom is het nog niet zo
Wie weet stuurt er binnenkort eens iemand een fishing mail om zo kopies van ID's te bekomen en zo wat zaken te kopen bv op ebay met jou gegevens
Ooit heeft er een bank mij eens per vergissing de klantgegevens van honderden mensen doorgestuurd met kopies van identiteitskaarten. (rekeningnummers, adressen, handtekeningen, enz )
Op mijn vraag waarom ze dat gedaan hadden, kreeg ik als reactie nog eens de klantgegevens van honderdern mensen.
Laat bleek het iets te maken hebben met het uitklapvenster om een mail te versturen, dat wordt in het geheugen opgeslagen en soms suggereert dat venster het foutieve mailadres.
Had toen geen zin om het aan vtm te melden, omdat het tenslotte een menselijke fout is.
Ik ben over het algemeen iemand die nooit iets weggooit
Bank is ondertussen niet meer in belgie gevestigd
Want men denkt dat het veilig is, maar daarom is het nog niet zo
Wie weet stuurt er binnenkort eens iemand een fishing mail om zo kopies van ID's te bekomen en zo wat zaken te kopen bv op ebay met jou gegevens
Ooit heeft er een bank mij eens per vergissing de klantgegevens van honderden mensen doorgestuurd met kopies van identiteitskaarten. (rekeningnummers, adressen, handtekeningen, enz )
Op mijn vraag waarom ze dat gedaan hadden, kreeg ik als reactie nog eens de klantgegevens van honderdern mensen.
Laat bleek het iets te maken hebben met het uitklapvenster om een mail te versturen, dat wordt in het geheugen opgeslagen en soms suggereert dat venster het foutieve mailadres.
Had toen geen zin om het aan vtm te melden, omdat het tenslotte een menselijke fout is.
Ik ben over het algemeen iemand die nooit iets weggooit
Bank is ondertussen niet meer in belgie gevestigd
Paul, hoe komt u er bij om te zeggen dat de bank ( Rabobank ) niet meer in Belgie zou gevestigd zijn. Op hun site staat nog steeds een adres in Belgie en het telefoonnummer is nog steeds een Belgisch nummer ( zone Antwerpen )
Waar lees je dat paul het over Rabobank heeft?
Heb het inderdaad niet over rabobank
maar er zijn enkele jaren geleden 2 banken uit belgie gaan lopen, beiden van Turkse afkomst
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Actualisatie persoonlijke gegevens
Beste NefertariNefertari schreef: ↑29 augustus 2018, 19:16 Aan Rabobank.be,
Wij hebben uw post rond het verzenden van het document ‘Actualisatie persoonlijke gegevens” gelezen en geven hierbij graag meer informatie.
Momenteel kunt u inderdaad geen bijlage toevoegen aan een bericht via de beveiligde website. We aanvaarden wel een mail met het gehandtekende formulier en een kopie van uw identiteitskaart in bijlage. Als u hiervoor wilt opteren, stuur dan een mail naar info@rabobank.be. Uiteraard kunt u de nodige documenten ook per post opsturen.
Indien u nog vragen heeft, kunt u ons altijd bereiken per telefoon (03/289.28.88) of zoals hierboven aangegeven via info@rabobank.be.
Met vriendelijke groeten,
Het Rabobank.be-team
Laatst gewijzigd door Rabobank.be op 31 augustus 2018, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan het Rabobank.be-team,
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Mvg,
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Mvg,
En bij me direct kan dit gewoon via mail na het inloggen.
Estate Guru believer.