Updaten gegevens Rabobank.be
-
- Hero Member
- Contacteer:
Updaten gegevens Rabobank.be
Beste Rabobank,
Om mijn gegevens te kunnen updaten moet ik zowel mijn gebruikersnaam als geboorte datum invoeren op een onveilige website (ezine.rabobank.be) en een copy ID kaart doorsturen via de mail.
Lang verhaal kort,
Dan krijgen mijn details geen update
Vriendelijke groet
Henkie
Om mijn gegevens te kunnen updaten moet ik zowel mijn gebruikersnaam als geboorte datum invoeren op een onveilige website (ezine.rabobank.be) en een copy ID kaart doorsturen via de mail.
Lang verhaal kort,
Dan krijgen mijn details geen update
Vriendelijke groet
Henkie
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Re: Updaten gegevens Rabobank.be
vandaag ook zo een mail gekregen
Het zal toch geen oplichtersmail zijn zeker.
Zit hier die moderator van rabobank hier nog , of is die ondertussen op 45 jarige leeftijd op brugpensioen ?
edit : die is met de toestemming van heerschap Kris Peeters op een welverdiend brugpensioen gestuurd, de laatste reaktie van rabolbank was van 7 februari 2017 ( 'jobstudent' )
Het zal toch geen oplichtersmail zijn zeker.
Zit hier die moderator van rabobank hier nog , of is die ondertussen op 45 jarige leeftijd op brugpensioen ?
edit : die is met de toestemming van heerschap Kris Peeters op een welverdiend brugpensioen gestuurd, de laatste reaktie van rabolbank was van 7 februari 2017 ( 'jobstudent' )
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mail ook gekregen, lijkt me legitiem, ik wacht even af.
Ook mail gekregen.
Er wordt ook naar beroepscategorie, bedrijfssector, ondernemingsnummer/btw-nummer gevraagd. Sinds wanneer is dat verplichte info bij het hebben van een rekening ?
Er wordt ook naar beroepscategorie, bedrijfssector, ondernemingsnummer/btw-nummer gevraagd. Sinds wanneer is dat verplichte info bij het hebben van een rekening ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Was me ook opgevallen,
Na een mailtje binnen het half uur een telefoontje van de rabobank met een uitleg: de link is alleen beschikbaar via de beveiligde omgeving en dus "veilig". Als ik niet akkoord was kon ik de details ook doorsturen via de mail naar administration(punt)anr(add)rabobank(punt)com.
Heb het nu via de mail doorgezonden
Details die ze nodig hebben.
Kopie ID
Usernummer
Geboortedatum
Statuut
(btw nr)
sector
Dit is alles behalve correct Rabo![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
Na een mailtje binnen het half uur een telefoontje van de rabobank met een uitleg: de link is alleen beschikbaar via de beveiligde omgeving en dus "veilig". Als ik niet akkoord was kon ik de details ook doorsturen via de mail naar administration(punt)anr(add)rabobank(punt)com.
Heb het nu via de mail doorgezonden
Details die ze nodig hebben.
Kopie ID
Usernummer
Geboortedatum
Statuut
(btw nr)
sector
Dit is alles behalve correct Rabo
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
Quote rabobank FAQ https://www.rabobank.be/nl/vragen/hulp- ... anten.aspx :
Welke vragen kunt u verwachten?
We kunnen vragen naar uw beroep en uw activiteitsector, ook een recente en leesbare kopie van uw ID kaart moet steeds in ons bezit zijn. Indien dit niet het geval is, vragen wij u om een kopie of foto van de ID-kaart, voor- en achterkant, te mailen naar fm.be.antwerp.Administration@rabobank.com.
Afhankelijk van de producten die u in uw portefeuille hebt, kunnen de volgende vragen ook gesteld worden.
Om u beter te kennen en om vreemde transacties te kunnen onderscheppen, kunnen we u ook een aantal vragen stellen in verband met de herkomst van het geld dat u bij ons op de rekening zet, alsook omtrent de transacties die u van plan bent te doen’.
Let op
We zullen u nooit vragen naar uw inloggegevens, zoals uw gebruikersnummers, uw pincode of uw rekeningnummers.
Ik verschiet er nog niet van dat ze niet vragen of wij een "politiek prominent" persoon zijn
( die figureren zijn TOTAAL onbetrouwbaar maar dat weet het kleinste kind )
Ik schreef dat ik de achterneef van de aanhoudster van de Koning van Syrie was, ze konden er blijkbaar niet mee lachen
https://www.rabobank.be/nl/binaries/Vra ... 112339.pdf
alle politiekers moeten nu zo een vragenlijst( laten invullendoor hun sexcretaresse )
als rabobank een dergelijke mail naar al hun 100 000 zenden klanten gelijktijdig stuurt, gaan ze daar de eerste dagen nog niet aan de nieuw patatjes zijn
( die figureren zijn TOTAAL onbetrouwbaar maar dat weet het kleinste kind )
Ik schreef dat ik de achterneef van de aanhoudster van de Koning van Syrie was, ze konden er blijkbaar niet mee lachen
https://www.rabobank.be/nl/binaries/Vra ... 112339.pdf
alle politiekers moeten nu zo een vragenlijst( laten invullendoor hun sexcretaresse )
als rabobank een dergelijke mail naar al hun 100 000 zenden klanten gelijktijdig stuurt, gaan ze daar de eerste dagen nog niet aan de nieuw patatjes zijn
Mail ook gehad. Ik log 1x per 3m in als ik het m'n financiën update in Excel. Volgende keer is medio april, dus zolang doe ik niks. Dat ze een kopie willen van m'n (nieuwe) id-kaart vind ik logisch. Dat ze willen weten waar ik werk, al veel minder. Dat is irrelevant tenzij voor marketing, en dan nog.
Wat voor zaken heeft een bank of de overheid voor welk en wat soort werk je doet? De overheid kan dat trouwens zelf wel te weten komen via allerhande kanalen. De belastingen weten dat trouwens toch ook via uw loonfiche?
Wat is het volgende dat ze moeten weten? Welke (politieke) kleur je hebt, hoeveel keer je op de pot gaat per dag, etc.
Wat is het volgende dat ze moeten weten? Welke (politieke) kleur je hebt, hoeveel keer je op de pot gaat per dag, etc.
Gaan ze dan rekeningen blokkeren als je die info niet doorgeeft dan ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
zeker en vast en u met u klikken en klakken buitengooien. Ze moeten dat zo van die mannen in de Wetstraat - die met hun 50 postjes - om " fraude" en wiet-was praktijken en vrouwenhandel te bestrijdenStofke schreef:Gaan ze dan rekeningen blokkeren als je die info niet doorgeeft dan
https://juridischforum.be/viewtopic.php ... en#p425444
kbc heeft "het" al gedaan
Uit dezelfde FAQ :Stofke schreef:Gaan ze dan rekeningen blokkeren als je die info niet doorgeeft dan
Wat als ik deze informatie niet wil delen?
Helaas dienen we dan uw rekeningen tijdelijk te blokkeren. Het weigeren van informatie laat banken niet toe om op een correcte manier klanten te identificeren en dus ook niet mogelijk verdachte transacties te monitoren, wat een verplichting is voor elke bank.
heb zelf en cours de route gestopt,
vond het wat verdacht: je logt in met je persoonlijk codenummer en daarna kom je op een nieuwe pagina waar nog eens naar datzelfde codenummer gevraagd wordt?
better safe dan sorry, nu lees ik hier dat ik niet de enige ben die het wat raar vindt
vond het wat verdacht: je logt in met je persoonlijk codenummer en daarna kom je op een nieuwe pagina waar nog eens naar datzelfde codenummer gevraagd wordt?
better safe dan sorry, nu lees ik hier dat ik niet de enige ben die het wat raar vindt
ik logde in en er was ineens 1,2 miljard euro van mijn rekening verdwenen
ook raar dat ze naar alle spaargidsers die bij rabo een rekening hebben, GELIJKTIJDIG een mail hebben gestuurd
Is de database van spaargids gehackt ?
ook raar dat ze naar alle spaargidsers die bij rabo een rekening hebben, GELIJKTIJDIG een mail hebben gestuurd
Is de database van spaargids gehackt ?
Kregen jullie die vraag via gewone e-mail?
Er wordt regelmatig gewaarschuwd dat banken nooit gegevens vragen via e-mail, (zowel door consumentenverenigingen als door andere banken).
Noch mijn man, noch ikzelf kregen (tot nu toe) dergelijke vraag voor onze respectievelijke Rabo-rekeningen.
Er wordt regelmatig gewaarschuwd dat banken nooit gegevens vragen via e-mail, (zowel door consumentenverenigingen als door andere banken).
Noch mijn man, noch ikzelf kregen (tot nu toe) dergelijke vraag voor onze respectievelijke Rabo-rekeningen.