Upkot A-aandeel
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Upkot A-aandeel
Upkot aandelen lijken me een redelijk interessant rendement te bieden, en niet al te veel risico. Mijn eerste contacten met het bedrijf en werfbezoeken bevestigden de indruk dat het om een degelijk bedrijf gaat. Ik sprak ook met investeerders en huurders die allemaal positief waren. Het enige wat me nog wat tegenhoudt is de zekerheid om aandelen te kunnen verkopen wanneer je wil. Het is mijn bedoeling om minstens 5 jaar in te stappen, maar ik wil wel zekerheid dat ik de aandelen kan verkopen wanneer ik cash nodig heb, en dat dit gegarandeerd is (ik besef dat er een risico op minderwaarde is en aanvaard dat de verkoop niet onmiddellijk kan maar bvb op 1 jaarlijks moment). Heeft iemand van de eerste investeerders al verkocht, en is dit vlot gegaan?
Re: Upkot A-aandeel
Waarom niet eerder in een beursgenoteerde GVV investeren? Is meer liquide en het rendement zal gelijkaardig zijn. Ik heb posities in de 3 onderstaande GVV’s
- XIOR - student housing
- Aedifica - care housing
- Care property invest - care housing
- XIOR - student housing
- Aedifica - care housing
- Care property invest - care housing
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je brengt niet veel argumenten aan voor "niet te veel risico".Constant40 schreef: ↑20 december 2020, 09:16 Upkot aandelen lijken me een redelijk interessant rendement te bieden, en niet al te veel risico. Mijn eerste contacten met het bedrijf en werfbezoeken bevestigden de indruk dat het om een degelijk bedrijf gaat. Ik sprak ook met investeerders en huurders die allemaal positief waren. Het enige wat me nog wat tegenhoudt is de zekerheid om aandelen te kunnen verkopen wanneer je wil. Het is mijn bedoeling om minstens 5 jaar in te stappen, maar ik wil wel zekerheid dat ik de aandelen kan verkopen wanneer ik cash nodig heb, en dat dit gegarandeerd is (ik besef dat er een risico op minderwaarde is en aanvaard dat de verkoop niet onmiddellijk kan maar bvb op 1 jaarlijks moment). Heeft iemand van de eerste investeerders al verkocht, en is dit vlot gegaan?
Daarentegen identificeer je duidelijk aan aantal risico's
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Naar wat ik ervan gelezen heb online en in brochures lijkt het me eerder een (legale) carrousel met slim financieel geschuif waar vnl. het meeste geld in de zakken van de oprichters gaat. De meeste mensen snappen niet hoe de vehikels en structuren in elkaar steken. Ik zou er geen geld in steken.
+ 1Roo schreef: ↑20 december 2020, 16:16 Naar wat ik ervan gelezen heb online en in brochures lijkt het me eerder een (legale) carrousel met slim financieel geschuif waar vnl. het meeste geld in de zakken van de oprichters gaat. De meeste mensen snappen niet hoe de vehikels en structuren in elkaar steken. Ik zou er geen geld in steken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Schoonbroer van mij heeft geïnvesteerd bij Upkot en is heel tevreden. Het was ook één van mijn vragen hoe de (her)verkoop gaat. Gezien men nog niet lang bezig is en de rendementen correct worden nagestreefd, zijn er blijkbaar weinigen die verkopen. Wel zou men zelf de aandelen aan marktconforme prijs terugkopen. Dus mij lijkt dit een investering die veilig is en meer liquide dan je initieel misschien zou denken. Je kan blijkbaar ook als investeerder bestuurder worden waarbij je alle cijfers extra in detail kan bekijken, mijn schoonbroer zegt toch dat Upkot heel transparant is. Mijn persoonlijke mening, liever investeren in iets wat je kan gaan bekijken en weten dat het goed beheerd wordt, dan in een GVV waar je maar de helft van weet en waarbij je wakker moet liggen van de beurswaarde.Constant40 schreef: ↑20 december 2020, 09:16 Upkot aandelen lijken me een redelijk interessant rendement te bieden, en niet al te veel risico. Mijn eerste contacten met het bedrijf en werfbezoeken bevestigden de indruk dat het om een degelijk bedrijf gaat. Ik sprak ook met investeerders en huurders die allemaal positief waren. Het enige wat me nog wat tegenhoudt is de zekerheid om aandelen te kunnen verkopen wanneer je wil. Het is mijn bedoeling om minstens 5 jaar in te stappen, maar ik wil wel zekerheid dat ik de aandelen kan verkopen wanneer ik cash nodig heb, en dat dit gegarandeerd is (ik besef dat er een risico op minderwaarde is en aanvaard dat de verkoop niet onmiddellijk kan maar bvb op 1 jaarlijks moment). Heeft iemand van de eerste investeerders al verkocht, en is dit vlot gegaan?
ObjectieveKijk, eerste bericht, hmm ...
Transparant wil nog niet zeggen dat het duidelijk, eenvoudig, of begrijpbaar is.
Een glazen doolhof is ook transparant.
Een glazen doolhof is ook transparant.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Boekwaarde van gebouwen gaat elk jaar mooi beetje omhoog. Boekwaarde. Dat is de prijs die een schatter er op plakt. Laat u niet vangen he..
Meer zeg ik er verder niet over.
Ik ben benieuwd wanneer het eerste gebouw effectief verkocht zal worden, en niet wanneer de papieren aandelen doorschuiven van A, naar B, en dan naar C.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ik ben benieuwd wanneer het eerste gebouw effectief verkocht zal worden, en niet wanneer de papieren aandelen doorschuiven van A, naar B, en dan naar C.
De kernactiviteit van Upkot (Upgrade Estate) is enorm verlieslatend.
In het laatste boekjaar was er meer dan 2 miljoen bedrijfsverlies (excl financiele opbrengsten). Het jaar daarvoor bijna 600.000.
Het gaat dus absoluut niet de goede kant op.
Waar de bruto marge op de kernactiviteit (verhuur) in het voorlaatste boekjaar ongeveer een miljoen winst was, was het in het laatste jaar veranderd in een verlies van meer dan 300.000.
Op 1 jaar tijd van + 1 miljoen naar - 300.000. Heel gezond lijkt het allemaal niet.
In het laatste boekjaar was er meer dan 2 miljoen bedrijfsverlies (excl financiele opbrengsten). Het jaar daarvoor bijna 600.000.
Het gaat dus absoluut niet de goede kant op.
Waar de bruto marge op de kernactiviteit (verhuur) in het voorlaatste boekjaar ongeveer een miljoen winst was, was het in het laatste jaar veranderd in een verlies van meer dan 300.000.
Op 1 jaar tijd van + 1 miljoen naar - 300.000. Heel gezond lijkt het allemaal niet.
Wil je investeren in studentenkoten? Koop XIOR. Een bedrijf in volle expansie, met een jaarlijks dividend conform het GVV statuut.
Euh, Upgrade Estate doet wel meer dan enkel studentenkoten. In volle expansie zijn is geen goed argument volgens mij om te bewijzen dat er op langere termijn winst te halen valt als belegger. Bij Upgrade Estate ben je misschien wel een speelbal in een doolhof, maar je bent niet potentieel elke dag het slachtoffer van een beurskoers die 10 % of 30 % zakt.
Ieder zijn goesting en ieder zijn waarheid natuurlijk.
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Ondertussen drie jaar verder bijkomende reakties van believers en non-believers
Upoffiz/Upliving Ghent Loop 5 op zoek naar investeerders...
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Upoffiz/Upliving Ghent Loop 5 op zoek naar investeerders...