Uw 3 banken met het meeste geld (update vanaf 01-09-2013)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Uw 3 banken met het meeste geld (update vanaf 01-09-2013)
AXA heeft dezelfde streken en truken van de foor als elke andere grootbank: lage interesten, hoge kosten en constant van (in mijn geval TAK21) producten veranderen om de oude dan te laten uitdoven.
Oh, ik erger mij er constant aan hoe banken en verzekeraars éénzijdig de spelregels veranderen en valkuilen inbrengen die gebruik maken van de vergetelheid van mensen. Onlangs nog gaat BNP-Paribas eenzijdig al zijn spaarrekeningen omzetten van gereglementeerde spaarrekeningen naar niet gereglementeerde. Mijn broer ging een termijnrekening aan bij DHB voor vijf jaar. Je zou denken dat men na vijf jaar je centen terug op je rekening stort. Vergeet het, ze hadden dit bedrag in een nieuwe termijnrekening gestopt aan de nieuwe voorwaarden (men zegt dat in de kleine lettertjes staat dat vooraf moest verwittigd worden). Waarom noemt men dit dan nog een termijnrekening ? Hetzelfde gebeurt soms met het huren van kluizen. Je zegt je bankier dit voor één of een vast aantal jaren te willen doen. Als die termijn verstreken is zegt men : Te laat, in de kleine lettertjes staat dat je drie maanden op voorhand moest opgezegd hebben. Steeds meer spant men zo van die valkuilen. Na de aankoop van een nieuwe wagen (ter vervanging van onze oude) zijn we er niet direct aan uit welk soort omnium we zullen nemen. De verzekering B.A. blijft doorlopen bij dezelfde verzekeraar (allen de nieuwe gegevens aanpassen). Voor de B.A. neemt men een nieuwe polis in plaats van de oude te laten doorlopen. We moeten de nieuwe jaarpremie volledig betalen. Geen verrekening met de teruggave die we moeten krijgen, want de kwitantie was nog maar een paar maanden betaald. Voor de teruggave moeten we maar wachten en zullen ze wellicht nog wat hoge kosten aftrekken. We beslissen drie weken later een omnium te nemen. De omnium gaat in op dezelfde dat van de nieuwe BA polis. Nochtans was het contract maar drie weken door ons ondertekend (makelaar zegt dat hij daar voor vermindering gegeven heeft en inderdaad dat scheelt slecht een paar euro). Crelan gaat zijn jaarlijkse kosten (maatschappelijke aandelen) nu driemaandelijks aanrekenen. Het gevolg was dat ik met een rekening op nul plots negatief stond. Ik kreeg plots een dreigende kostennota van 37,37 euro aangerekend. Makelaar heeft het kunnen laten vallen. Maar we zijn verwittigd en iedereen weet nu dat hij zijn rekeningen bij Crelan voldoende zal moeten spijzen. Bij diezelfde bank had ik na 5 jaar een termijnrekening uitlopen. Door een reis en andere beslommeringen was ik de datum van afloop vergeten. Niemand van de bank die mij na twee maanden had verwittigd en ook geen enkel rekeninguittreksel. 'k Ben het moeten gaan vragen en zij hebben dit dan pas in orde gebracht.
Ongelooflijk hoezeer banken en verzekeringsmaatschappijen ook kostenmaatschappijen geworden zijn en u alles ook zoveel mogelijk via digitale weg willen toesturen om geen printkosten meer te hebben.
Neen.. dat zijn ze (AXA) niet. Ze halen je binnen met kortingen en na één jaar smelten die weg als sneeuw voor de zon. Na enkele jaren begrijp je dat je duur verzekerd bent in plaats van het goedkoopst bij de start.
Maar ze weten het zelf ook. Vragen om je polissen stop te zetten is voldoende om de prijs weer op het oude niveau te brengen.
Qua service geen klagen van Axa.
Spaarproducten : spaarboekjes startten vroeger aan hogere intrest. Na 2 jaar staat die op bijna 0. Dit is nog van voor de slechte tijd er was.. jaren geleden.
Daarna begonnen ze weer een nieuw spaarproduct aan een hogere intrest. Wie dat niet gezien heeft, verliest geld.
Service in het plaatselijke kantoor : de gemiddelde bediende is er bijna bejaard en weet van niets af.
Hoe de getrouwheidspremie berekend wordt is hen bv hier een raadsel. Ze bankieren als hobby..
Omwille van dat feit werd een door hen verkeerd geboekte verrichting pas gecorrigeerd na 5 tussenkomsten waarna ze telkens zegden dat het nu in orde was ... en ik antwoordde dat dat nog niet het geval was. En ik had gelijk.
Ze bellen zelf veel te vaak om beleggingsproducten aan te smeren. Ik heb gevraagd om dat niet meer te doen en ze zijn daar op in gegaan.
Het is een marteling om daar klant te zijn. Ik ben er weg.
Een goed kantoor ipv een slecht kantoor maakt misschien een verschil.
Re: Uw 3 banken met het meeste geld (update vanaf 01-09-2013
De poll is inderdaad al verouderd, en nog geen klein beetje ook !
Twee van de drie banken die ik toen opgaf, bestaan zelfs niet meer; of althans niet meer op de Belgische markt (Credit Europe en Fortuneo).
Als ik in de voorwaarden van een te ondertekenen contract 'stilzwijgende verlenging' zie staan, dan schrap ik die clausule en deel ik dat ook mee.
Ik neem voor een nieuwe auto 1 jaar full-omnium en schakel dan over naar mini-omnium. In het verzekeringscontract van AXA stond 'stilzwijgende verlenging'. Ik heb dit dus geschrapt en medegedeeld dat ik na een jaar zou overschakelen op mini-omnium.
Na verloop van het eerste jaar, kreeg ik correct een mini-omnium toegestuurd ter ondertekening.
Ik vermoed dat een goede communicatie bij velen ontbreekt, gewoon omdat de meesten met zijn 2 werken en ze hierdoor geen tijd kunnen nemen om de voorwaarden van elk contract na te lezen.
Stilzwijgende verlengingen zijn bij prijsgunstige contracten eerder een zegen dan een vloek, omdat je anders elk jaar tijd zou moeten steken in het aangaan van een nieuw contract.
Ik neem voor een nieuwe auto 1 jaar full-omnium en schakel dan over naar mini-omnium. In het verzekeringscontract van AXA stond 'stilzwijgende verlenging'. Ik heb dit dus geschrapt en medegedeeld dat ik na een jaar zou overschakelen op mini-omnium.
Na verloop van het eerste jaar, kreeg ik correct een mini-omnium toegestuurd ter ondertekening.
Ik vermoed dat een goede communicatie bij velen ontbreekt, gewoon omdat de meesten met zijn 2 werken en ze hierdoor geen tijd kunnen nemen om de voorwaarden van elk contract na te lezen.
Stilzwijgende verlengingen zijn bij prijsgunstige contracten eerder een zegen dan een vloek, omdat je anders elk jaar tijd zou moeten steken in het aangaan van een nieuw contract.