Van energieleverancier veranderen of niet
-
gast9876
Re: Van energieleverancier veranderen of niet
https://samengaanwegroener.ichoosr.com/ ... tionId=526
terug groepsaankoop, ook mensen die niet in A'pen wonen.
terug groepsaankoop, ook mensen die niet in A'pen wonen.
-
masterbatal
- Newbie

Er lopen in de provinsie antwerpen 2 samenaankopen energie die elkaar overlappen.
Best is om bij beiden in te schrijven.
Meerdere keren per jaar overstappen is alleen in je voordeel.
De prov regeld alles.
Best is om bij beiden in te schrijven.
Meerdere keren per jaar overstappen is alleen in je voordeel.
De prov regeld alles.
-
gast9876
Mss. Link posten, anders heeft het weinig zin.
-
masterbatal
- Newbie

even intypen in google
Een late bedenking hierop (omdat deze thread toevallig vandaag bovenaan kwam te staan) ... kan je me eens uitleggen waarom het aanbod van Essent niet interessant zou zijn ... het klopt dat je je volledig geraamd jaarverbruik in één keer dient te betalen ... maar in huidige renteloze tijden kan je toch moeilijk spreken van een gratis lening ... als dit bedrag nu in één keer van mijn rekening gaat of in maandelijkse schijven de rente die ik 'verdien' is toch nul komma nul. Mochten de interesten aan 5 % staan dan kan je zeggen dat het aanbod van Essent geen goede zaak zou zijn, in het huidig renteklimaat is dit toch een mooi aanbod ... niet ? Indien niet, probeer het met je economische kennis eens uit te leggen misschienpastr schreef: Je doet mij denken aan het aanbod van Essent waar je vooraf een enorm bedrag kunt voorschieten. Aangezien mijn verbruik een fractie van dat voorschot is, had ik ze gevraagd of ik een redelijke interest kon krijgen op het bedrag dat ik teveel zou voorschieten, maar dat deden ze niet dus heb ik het maar zo gelaten. Ik vraag mij af hoeveel zij verdienen op klanten met een laag verbruik, waar het aanbod van Essent ook bovenaan in de V-test springt, maar die de economische kennis ontbreken om te snappen dat door die renteloze lening dat aanbod helemaal niet zo interessant is...
-
anonymous
Ze krijgen precies wat schrik van groepsaankopen. Vorig jaar ben ik via een groepsaankoop veranderd naar electrabel. Vorige maand was er een nieuwe groepsaankoop waar ik mij voor ingeschreven heb en waar Eni blihkbaar als de goedkoopste uit kwam en vandaag krijg ik een voorstel van electrabel met serieuze kortingen. Leve de groepsaankopen.
OOk al een paar jaar een lampiris klant en na controle v test , merkte ik ook dat lampiris niet meer bij de goedkoopste was , gemaild naar lampiris met de vraag of ze nog iets konden doen ,dat na de v test bleek dat ik niet meer het goedkoopste tarief had , en na paar dagen mededeling dat ze zowel voor elect. en gas toch nog een vermindering konden geven , al een 2 tal j op rij dat ik het zo op los , van service en facturatie zeer content .
http://led.essent.be/nl/nachttarief/
Lijkt een mooie aanbieding tot ge de tarieven weet!
5,97cent voor dag en nacht energieprijs
. En 70 euro vaste vergoeding.
Als ik dit vergelijk met m'n huidige leverancier ligt de dagprijs zelfs iets lager dan wat essent aanbied voor nacht.
Dat is gewoon een dagtarief, dit lijkt mij echt een corrupte leverancier waar ik nooit mee in zee zal gaan!
Dus oppassen geblazen,laat u niet vangen!
5,97cent voor dag en nacht energieprijs
Als ik dit vergelijk met m'n huidige leverancier ligt de dagprijs zelfs iets lager dan wat essent aanbied voor nacht.
Dat is gewoon een dagtarief, dit lijkt mij echt een corrupte leverancier waar ik nooit mee in zee zal gaan!
Groepsaankopen zijn niet altijd een goede zaak. Vaak is het verschil marginaal. Het gebeurt zelfs dat een leverancier die niet deelneemt aan een groepsaankoop toch goedkoper is, dus best na de veiling altijd nog eens de V-test doen.anonymous schreef:Ze krijgen precies wat schrik van groepsaankopen. Vorig jaar ben ik via een groepsaankoop veranderd naar electrabel. Vorige maand was er een nieuwe groepsaankoop waar ik mij voor ingeschreven heb en waar Eni blihkbaar als de goedkoopste uit kwam en vandaag krijg ik een voorstel van electrabel met serieuze kortingen. Leve de groepsaankopen.
Wat mij ook opviel, nadat ik enkele jaren geleden mij inschreef op zo'n groepsaankoop, is dat na verloop van de actie, de prijzen fel stegen. Men rekent blijkbaar op de inertie van de klant om de kosten van een groepsaankoop terug te verdienen.
Ik vraag me trouwens ook af wat er over blijft van het begrip "contract van bepaalde duur", zijnde 1, 2 of 3 jaar. Door die nieuwe regelgeving zitten we de facto allemaal met contracten van onbepaalde duur. Volgens mij het enige zinvolle contract by the way, maar ik vraag me af waarom aanbieders nog altijd voorstellen om de prijs 3 jaar vast te zetten. Zakt die, is de klant ribbedebie. Stijgt die, dan snij je in je eigen vel.
Ik heb al jaren enkel dagtarief. Ik kan door mijn beroepsactiviteiten niet anders dan overdag veel stroom verbruiken. Voor het modale gezin zal dat wel duur zijn, maar ik vind het een hele verademing niet op mijn klok te moeten kijken als je de was of vaatwas moet doen.dries944 schreef:http://led.essent.be/nl/nachttarief/
5,97cent voor dag en nacht energieprijs. En 70 euro vaste vergoeding.
6 cent is wel veel. Ik betaal 4,79cent BTWi en een vaste kost van €24,2 voor het 24-uurstarief.
Ik ben vorig jaar van energieleverancier verandert en nu wil ik dit jaar weer wisselen maar de kortingen zijn maar geldig op een jaar, wanneer moet ik dan mijn opzeg geven aangezien deze 1 maand voor afloop van het contract moet zijn?
Geen bal van aantrekken, als particulier of KMO hoef je je niets aan te trekken van al die bepalingen en kan je even vaak van leverancier veranderen als van onderbroek.Tiziano schreef:Ik ben vorig jaar van energieleverancier verandert en nu wil ik dit jaar weer wisselen maar de kortingen zijn maar geldig op een jaar, wanneer moet ik dan mijn opzeg geven aangezien deze 1 maand voor afloop van het contract moet zijn?
http://www.vreg.be/nl/veranderen-van-le ... r-contract
Enige voorwaarde: 30 dagen opzegtermijn. Zoals gezegd: de facto bestaan er enkel nog contracten van onbepaalde duur. Als particulier/KMO kan je immers al na 30 dagen weggaan en doe je dat niet, wordt je contract automatisch verlengd.
Toch mee opletten. Bij een contract bepaalde duur wordt dit inderdaad stilzwijgend verlengd, maar niet noodzakelijk aan dezelfde voorwaarden. Lees: na verlenging betaal je vaak een veel minder gunstig tarief, zelfs los van nieuwe-klant promoties.Inversor schreef:Zoals gezegd: de facto bestaan er enkel nog contracten van onbepaalde duur. Als particulier/KMO kan je immers al na 30 dagen weggaan en doe je dat niet, wordt je contract automatisch verlengd.
Bij een contract van onbepaalde duur daarentegen kunnen de voorwaarden niet eenzijdig gewijzigd worden door de leverancier.
Ik denk dat momentel alleen ebem en Elegant nog energiecontracten van onbepaalde duur aanbieden. Hierbij ben je dus gerust dat je na X jaar niet terugvalt op een minder gunstig tarief.
(let wel: een variabele prijs is niet hetzelfde als gewijzigde voorwaarden - het tarief volgt dan volgens een in het contract vastgelegde formule per kwartaal de marktprijs)
I stand corrected...
-
zappiduppi
En nog iets waar je enorm mee moet opletten, is de praktijk van met name Essent om een hoge vaste vergoeding te rekenen. Dit komt in feite neer op een verkapte verbrekingsvergoeding, wat m.i. niet wettelijk is. Ik ben onlangs van energieleverancier veranderd, nadat ik bij Essent een contract van 1 jaar had (via een groepsaankoop). Ik was niet op de hoogte dat ze de voorwaarden hadden gewijzigd (dat was ergens onder het pdf-document met de maandelijkse factuur weggemoffeld), waardoor ik nu voor veertig dagen energielevering een vaste vergoeding van 120 euro moet betalen (dus los van het bedrag voor de verbruikte kWh). Hou dit dus goed in de gaten!