Van energieleverancier veranderen of niet
-
- Full Member
- Contacteer:
Van energieleverancier veranderen of niet
Ik ben enkele jaren geleden overgestapt van Electrabel (7 j klant) naar Lampiris omdat de prijzen van Electrabel de pan uit swingden en Lampiris een aanbod had voor 3 jaar met korting voor overstap. Ondertussen zijn we dat stadium al wel voorbij en gewoon uit nieuwsgierigheid heb ik de test nog eens gedaan op mijnenergie.be en den VREG. Nu merk ik dat Lampiris verre van nog de goedkoopste is. Natuurlijk is het geen 100% stroom. Zelfs Essent staat aan kop voor wat mij betreft. Het scheelt op jaarbasis 60 euro voor mezelf. In hoeverre moet ik dat voor waar aannemen en is het inderdaad aangeraden om te veranderen naar Essent of Electrabel? Ik had altijd gedacht, mocht ik Lampiris verlaten ik zou kiezen voor Eneco maar het scheelt ocharme 15 euro met Lampiris. Ik neem aan dat je deze oefening best jaarlijks maakt en telkens van energieleverancier verandert. Ik wilde graag eens weten wat jullie zouden doen? Blijven of veranderen? Het is ook zo dat ik binnenkort ga verhuizen maar mijn huidige woonst staat nog te koop. Dien ik dan 2 aparte contracten te nemen, één voor het oude en één voor het nieuwe zolang het niet verkocht is? Bedankt voor de tips.
Re: Van energieleverancier veranderen of niet
De ene is beter af met leverancier A en de andere met leverancier B, niet elk huisverbruik of situatie is hetzelfde.
Op je oude adres, als je dit gaat verkopen en leegstaat, kan je een " leegstand kontrakt " afsluiten. Dan betaal je enkel de huur van de meter, zo heb je daar als het nodig is voor avondbezoek ofzo nog beetje licht. Als het verkocht is, en voor je de sleutels overhandigd moet je met de nieuwe kopers alle meterstanden ( gas-water-electriciteit ) noteren en laten ondertekenen of een " overname document " opmaken,om betwisting achteraf te vermijden. Op je nieuwe adres kan je eventueel een nieuw kontrakt afsluiten en of het oude overzetten.
Je kan ook op het oud adres de meters laten opnemen door een meteropnemer ( betalend ? ) en de meters laten afsluiten.(Zo heb je achteraf nooit discussie) De nieuwe eigenaar/bewoner moet dan de meters terug laten openstellen ( betalend dacht ik ?)
Op je oude adres, als je dit gaat verkopen en leegstaat, kan je een " leegstand kontrakt " afsluiten. Dan betaal je enkel de huur van de meter, zo heb je daar als het nodig is voor avondbezoek ofzo nog beetje licht. Als het verkocht is, en voor je de sleutels overhandigd moet je met de nieuwe kopers alle meterstanden ( gas-water-electriciteit ) noteren en laten ondertekenen of een " overname document " opmaken,om betwisting achteraf te vermijden. Op je nieuwe adres kan je eventueel een nieuw kontrakt afsluiten en of het oude overzetten.
Je kan ook op het oud adres de meters laten opnemen door een meteropnemer ( betalend ? ) en de meters laten afsluiten.(Zo heb je achteraf nooit discussie) De nieuwe eigenaar/bewoner moet dan de meters terug laten openstellen ( betalend dacht ik ?)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben vorig jaar overgeschakeld naar Eneco en zeer tevreden. Ik ben recentelijk m'n 2de jaar in gegaan (ben na m'n jaarcontract gebleven omdat ik 2% korting kreeg, en na controle zat ik héél goed)robinvandyck schreef:Ik had altijd gedacht, mocht ik Lampiris verlaten ik zou kiezen voor Eneco maar het scheelt ocharme 15 euro met Lampiris.
En vorige week kreeg ik 'n brief van Eneco met 2 "Comfort Bonus"-kaarten. Nu nog 'n Tesla kopen.

Blijkbaar dat iedereen die langer dan 'n jaar bij Eneco blijft zo'n voordeel.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Hier ook een tevreden Eneco-klant.
Inderdaad ook de Comfort-kaart gekregen waardoor ik 3 jaar garantie heb op electro ipv 2 jaar. Of ik dat ooit ga kunnen gebruiken, geen idee, maar de kaart zit alvast in m'n portfeuille.
Af en toe doen ze ook gratis wedstrijden, zo heb ik vorig jaar een rit in de Eneco-tour vanuit de vip kunnen volgen. Nu interesseert wielrennen mij ongeveer zo veel als het stervenritueel van een eendagsvlieg met alzheimer, maar 't was GRATIS.
Eten en drinken, goe in de watten gelegd.
Inderdaad ook de Comfort-kaart gekregen waardoor ik 3 jaar garantie heb op electro ipv 2 jaar. Of ik dat ooit ga kunnen gebruiken, geen idee, maar de kaart zit alvast in m'n portfeuille.
Af en toe doen ze ook gratis wedstrijden, zo heb ik vorig jaar een rit in de Eneco-tour vanuit de vip kunnen volgen. Nu interesseert wielrennen mij ongeveer zo veel als het stervenritueel van een eendagsvlieg met alzheimer, maar 't was GRATIS.

Blijkbaar dat iedereen die langer dan 'n jaar bij Eneco blijft zo'n voordeel.[/quote]
Ja ze moeten met iets nieuws komen , nu ze niet meer de goedkoopste zijn en al klanten zijn verloren.
Ja ze moeten met iets nieuws komen , nu ze niet meer de goedkoopste zijn en al klanten zijn verloren.
Estate Guru believer.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
@djtw: Het is 3 jaar EXTRA garantie op je electro. Je hebt maw 5 jaar garantie op je electro: de eerste 2 jaar heb je de standaard garantie van het merk, het 3de, 4de en 5de jaar kan je beroep doen op ENECO.
Verder fietsbijstand voor het ganse gezin en bijstand voor elektrische wagen (als je die hebt).
Met die 2% extra korting zitten ze wel bij de groep van de goedkoopste hoor.
Ps: Weet je nog hoeveel de schifting was vorig jaar (ik heb dit jaar meegedaan).
Ik moet je waarschijnlijk wel vaak zien passeren hebben...
Is dat dan met die zwarte Volvo's XC60? Met oa Leon Van Bon of is het in 'n wagen die tussen de renners rijdt?
Verder fietsbijstand voor het ganse gezin en bijstand voor elektrische wagen (als je die hebt).
Met die 2% extra korting zitten ze wel bij de groep van de goedkoopste hoor.
Ps: Weet je nog hoeveel de schifting was vorig jaar (ik heb dit jaar meegedaan).

Ik moet je waarschijnlijk wel vaak zien passeren hebben...

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Vorig jaar veranderd naar luminus, 100€ premie voor elektriciteit en 100€ voor gas.
En nog eens 0,5500 c€/kWh korting op gas.
En nog eens 0,5500 c€/kWh korting op gas.
Jaarlijks veranderen, en vooral uitkijken naar de hoge "welkomst"kortingen voor nieuwe klanten.
Ik weet niet of je ook als "nieuwe klant" beschouwd wordt als je na een aantal jaren terugkeert naar een vroegere leverancier.
Ik weet niet of je ook als "nieuwe klant" beschouwd wordt als je na een aantal jaren terugkeert naar een vroegere leverancier.
Klopt:
Elk jaar (her)bekijk ik mijn leverancier. Ik schrijf me ook in voor groepsaankopen. Deze laatste zijn vaak interesanter dan het gewone marktaanbod, maar vaak zijn er betere aanbiedingen.
Het hangt af van je verbruik:
Heb je een laag verbruik, dien je vooral te letten op abonementskosten en meterhuur. Je kan dan beter een iets hogere prijs per KWh betalen, maar een lage meterhuur. Heb je een hoger verbruik, dan is het omgekeerd en speelt die meterhuur minder.
Ook de welkomskortingen kunnen een grote rol spelen. En er zijn veel leveranciers, dus ik kan nog wel enkele jaren verder :-D
Elk jaar (her)bekijk ik mijn leverancier. Ik schrijf me ook in voor groepsaankopen. Deze laatste zijn vaak interesanter dan het gewone marktaanbod, maar vaak zijn er betere aanbiedingen.
Het hangt af van je verbruik:
Heb je een laag verbruik, dien je vooral te letten op abonementskosten en meterhuur. Je kan dan beter een iets hogere prijs per KWh betalen, maar een lage meterhuur. Heb je een hoger verbruik, dan is het omgekeerd en speelt die meterhuur minder.
Ook de welkomskortingen kunnen een grote rol spelen. En er zijn veel leveranciers, dus ik kan nog wel enkele jaren verder :-D
Voila zie, vandaag weer es van leverancier veranderd. De tweede keer al in een kleine drie jaar tijd. Opnieuw een besparing van een goeie 100 euro op jaarbasis, grotendeels dankzij de welkomstpremie. En volgend jaar, ah, dat zien we dan wel weer
iemand trouwens ervaring met Poweo?

iemand trouwens ervaring met Poweo?

Ik denk er niet aan Ecopower te verlaten, voor aardgas toch weer even herbekijken 

Verander ook wel regelmatig maar vooral via groepsaankopen, de tarieven zijn dan meestal toch nog wat gunstiger al blijft het narekenen. Voor electriciteit zit ik bij Lampiris met het Coop tarief en kan ik mij niet echt veel verbeteren.
het gras is altijd groener aan de overkant
Hier ook veranderd van aardgasleverancier. Na de V-test overgestapt naar Elegant zou mij dik 200 euro op jaarbasis besparen. Eerste contact is zeer positief verlopen. Nu maar hopen op een goed eindresultaat 

Vandaag 'groepsaankoopvoorstel' ontvangen van provincie Antwerpen. Ik had 20.000 KWh voor gas opgegeven.
Niets voor electriciteit, daarvoor ben ik bij Ecopower.
In dat voorstel staat :
- Groepsvoorstel keuze tussen Eni 817euro of Lampiris 847 euro
-Actueel marktaanbod : 1066, Luminus 1113, Essent 1085, Electrabel 1071, Eni 1058, Eneco 1016, Lampiris 968
Het beste voorstel is Eni en is zoveel goedkoper dat ik me afvraag of er geen addertje onder het gras zit.
Heeft iemand ervaring met Eni of heeft iemand weet wat er kan mislopen met een groepsaankoop ?
mvg,
Niets voor electriciteit, daarvoor ben ik bij Ecopower.
In dat voorstel staat :
- Groepsvoorstel keuze tussen Eni 817euro of Lampiris 847 euro
-Actueel marktaanbod : 1066, Luminus 1113, Essent 1085, Electrabel 1071, Eni 1058, Eneco 1016, Lampiris 968
Het beste voorstel is Eni en is zoveel goedkoper dat ik me afvraag of er geen addertje onder het gras zit.
Heeft iemand ervaring met Eni of heeft iemand weet wat er kan mislopen met een groepsaankoop ?
mvg,
Heb hetzelfde voorstel gehad, Eni heeft enkele jaren terug Nuon overgenomen en daar had ik toen echt slechte ervaringen mee, denk dat ik dus voor Lampiris ga, het verschil is weinig en tot een verbruik van 11.000 is Lampiris zelfs voordeliger. Zit al bij Lampiris voor electriciteit met het Coop tarief omdat ik zo'n aandeel heb in die windmolen in Frasnes lez Couvin.
het gras is altijd groener aan de overkant