Vanden Borre: laagste prijsgarantie klacht
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Vanden Borre: laagste prijsgarantie klacht
Gelukkig zijn er nog gewone winkels zodat domme boerkes kunnen verifiëren of een bepaald type tv wel een goed beeld geeft.
Doe zo verder en ge kunt uwe volgende tv enkel nog kopen op basis van 'n prentje op uw pc-scherm.
En dan kunt ge zagen dat ge gekloot zijt.
Doe zo verder en ge kunt uwe volgende tv enkel nog kopen op basis van 'n prentje op uw pc-scherm.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
ola Spruitekop... ! Ik reageer hier maar op de veronderstelling dat iemand er van uit gaat dat hij een goede klant is bij VDB en de illusie koestert dat hij zelf daarom gekoesterd wordt. Zo'n keten heeft geen enkele meerwaarde en bij de kleine elektricien ben je evenzeer gesjareld. 'Op basis van een prentje'? Bij VDB zal je ze niet kwalitatief aangesloten vinden, als je al eens kunt kijken vanop de juiste kijkafstand en het geluid niet overstelpt wordt door de 50 anderen ernaast. Van mij mogen ze allemaal failliet, zoals van Praag destijds. Ze weten niet waarover ze praten en ze liegen je wat voor.Spruitekop schreef:Gelukkig zijn er nog gewone winkels zodat domme boerkes kunnen verifiëren of een bepaald type tv wel een goed beeld geeft.
Telkens als ik Vanden Borre hoor of zie moet ik denken aan de parodie van Pol Goossens enkele jaren geleden:
♫ Vanden Borre, u zijt goed geschoren ♫
♫ Vanden Borre, u zijt goed geschoren ♫
tja, de meeste winkels kunnen alleen maar verkopen en over hun producten zelf weten ze geen fluit.
De service achteraf ondervind je alleen maar als je ze nodig hebt. Kleine handelaars kunnen zelfs vervelender doen dan grote ketens.
Pesroonlijk heb ik geen slechte ervaringen bij zowel VDB als Krefel ivm prijsgarantie. Qua service achteraf heb ik ze nog niet nodig gehad dus geen oordeel daarover.
De service achteraf ondervind je alleen maar als je ze nodig hebt. Kleine handelaars kunnen zelfs vervelender doen dan grote ketens.
Pesroonlijk heb ik geen slechte ervaringen bij zowel VDB als Krefel ivm prijsgarantie. Qua service achteraf heb ik ze nog niet nodig gehad dus geen oordeel daarover.
En op basis van diverse professionele reviews, uitgebreide tests, gebruikersbeoordelingen etc. Na bestelling kun je het product thuis gebruiken en indien niet tevreden meteen terugsturen zonder reden.Spruitekop schreef: Doe zo verder en ge kunt uwe volgende tv enkel nog kopen op basis van 'n prentje op uw pc-scherm.
Zoals ik al schreef: Teufel audio laat u 8 weken thuis proberen en terugsturen zonder reden. 12 jaar garantie.
Bij VDB moet je uit een veel te beperkt aanbod in een rumoerige winkel op 5 minuten proberen een audio systeem te kiezen, terwijl de verkoper op u probeert in te praten en niet eens de muziek wilt afspelen die jij kent en graag hoort. Als je zo dom bent er iets te kopen proberen ze u meteen een contract aan te smeren waarbij je extra betaalt om van 2 naar 5 jaar garantie te gaan. LOL!
Vele jaren geleden een Sony HD-camcorder gekocht bij VDB en kunnen aantonen dat diezelfde camera bij de winkel van Sony enkel duizenden bef goedkoper was.
Het verschil was dus redelijk hoog en de uitbater van dat filiaal van VDB heeft me dat toestel aan die lage prijs verkocht, maar hij werkte met een hogere factuur en dan met een creditnota om geen miserie met de top van VDB te krijgen. Vond ik toen wel vreemd.
Wat ik bij sommige goedkopere (internet)winkels wel al heb opgemerkt, is dat ze geen nederlandstalige handleiding konden aanbieden. Dat spaart ze de vertaal- en drukkosten uit. Zo heb ik eens een fotocamera Canon Eos gekocht. Na lang aandringen op die wettelijke verplichting kreeg ik kopies van een nederlandstalige handleiding. Nu is dat probleem meestal op te lossen via google.
Het verschil was dus redelijk hoog en de uitbater van dat filiaal van VDB heeft me dat toestel aan die lage prijs verkocht, maar hij werkte met een hogere factuur en dan met een creditnota om geen miserie met de top van VDB te krijgen. Vond ik toen wel vreemd.
Wat ik bij sommige goedkopere (internet)winkels wel al heb opgemerkt, is dat ze geen nederlandstalige handleiding konden aanbieden. Dat spaart ze de vertaal- en drukkosten uit. Zo heb ik eens een fotocamera Canon Eos gekocht. Na lang aandringen op die wettelijke verplichting kreeg ik kopies van een nederlandstalige handleiding. Nu is dat probleem meestal op te lossen via google.
Persoonlijk heb ik tot hiertoe ook goede ervaringen met VDB. Ook reeds beroep moeten doen op herstellingsdienst voor een Samsung TV die buiten garantie was. Snelle reactie, proper gerepareerd en goedkoper dan via Samsung zelf.
Momenteel ben ik aan het uitkijken naar de aankoop van een snijmachine. Uiteraard kom ik via internet aan goedkopere prijzen.
Dus wou ook een ticket indienen bij hen, maar op de website zie ik:
En dan nog, is "Met dezelfde servicevoorwaarden" altijd relatief
Momenteel ben ik aan het uitkijken naar de aankoop van een snijmachine. Uiteraard kom ik via internet aan goedkopere prijzen.
Dus wou ook een ticket indienen bij hen, maar op de website zie ik:
enDeze garantie kunnen we niet bieden voor prijzen van internetwinkels, bijvoorbeeld omdat ze in het buitenland gevestigd zijn, toestellen niet gratis leveren, geen toestellen aansluiten aan huis, geen winkel hebben in uw buurt, of niet dezelfde dienst na verkoop hebben ...
M.a.w.: de enige winkels die aan die voorwaarden voldoen zijn Mediamarkt, Saturn, Krefel.Terugbetaling van het verschil
Indien u ondanks onze waakzaamheid elders toch nog een toestel goedkoper heeft gevonden, betalen wij u het verschil terug!
Wanneer? U vindt het toestel:
Met dezelfde referentie, nieuw en onmiddellijk beschikbaar
Met een goedkoper geafficheerde prijs
Met dezelfde servicevoorwaarden
Binnen de 30 dagen na aankoop
In een straal van 20km rond uw Vanden Borre winkel in een fysiek verkooppunt in België (dus geen websites)
En dan nog, is "Met dezelfde servicevoorwaarden" altijd relatief
Grappig Optibear !!!!! Mijn VDB ervaring was ook in Ninove. Hoe klein is de VDB wereld.optibear schreef:Wat hier wordt gepost, komt me bekend voor. Ook erg slechte ervaringen met de VDB in Ninove. Het grootste probleem met zulke winkel is dat het verkooppersoneel totaal incompetent is. Ze weten met moeite het verschil tussen een stofzuiger en een koffiemachine.
@ Bermudez: hetzelfde als meegemaakt met Makro. Toen hier ook gepost op forum en ik was blijkbaar niet de enige. Sindsdien neem ik al die zaken met een container zout.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik had onlangs een tablet gekocht bij Collishop, en de dag nadien zag ik dat ie iets goedkoper stond bij bol.com (het was mij niet duidelijk of dat ook al gold op de dag van mijn aankoop -dat is de voorwaarde bij Collishop).
Ik stuurde een mail naar de "rode telefoon" hieromtrent... hoorde er dan een tijdlang niets van... terwijl het ding ondertussen bij Collishop (en bij VDB) nog 20 EUR goedkoper was geworden dan bij Bol... .
... en vandaag kreeg ik een mail dat het verschil tussen mijn aankoopprijs en de huidige Collishop-prijs terugbetaald wordt. Dat is beduidend meer dan ik had gevraagd. Leve Colruyt! Ik ken niet veel winkels waar ze zo soepel zijn.
Ik stuurde een mail naar de "rode telefoon" hieromtrent... hoorde er dan een tijdlang niets van... terwijl het ding ondertussen bij Collishop (en bij VDB) nog 20 EUR goedkoper was geworden dan bij Bol... .
... en vandaag kreeg ik een mail dat het verschil tussen mijn aankoopprijs en de huidige Collishop-prijs terugbetaald wordt. Dat is beduidend meer dan ik had gevraagd. Leve Colruyt! Ik ken niet veel winkels waar ze zo soepel zijn.
Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb gehad met de service van VDB.
Onze koelkast koelde heel slecht af, belde om dit te melden.
Binnen de dag waren er 2 techniekers thuis die zelfs een andere koelkast bijhadden (om indien nodig me voorlopig verder te helpen).
Bleek dat er een probleem was met de afdichtingsrubbers, deze hebben ze de dag zelf nog vervangen.
En koelkast werkt weer prima. dus op 1 dag tijd perfect geholpen.
Ik vind niet enkel de prijs belangrijk, maar de dienst na verkoop / service is minstens even belangrijk!
En daarvan dus absoluut geen klagen bij VDB, bij een online aankoop zou het toch anders verlopen zijn, denk ik ...
Onze koelkast koelde heel slecht af, belde om dit te melden.
Binnen de dag waren er 2 techniekers thuis die zelfs een andere koelkast bijhadden (om indien nodig me voorlopig verder te helpen).
Bleek dat er een probleem was met de afdichtingsrubbers, deze hebben ze de dag zelf nog vervangen.
En koelkast werkt weer prima. dus op 1 dag tijd perfect geholpen.
Ik vind niet enkel de prijs belangrijk, maar de dienst na verkoop / service is minstens even belangrijk!
En daarvan dus absoluut geen klagen bij VDB, bij een online aankoop zou het toch anders verlopen zijn, denk ik ...
Integendeel. Vaak zijn online verkopers veel beter in staat een dergelijk probleem op te lossen. Ze sturen iemand van de fabrikant zelf om uw toestel te repareren/vervangen en die zijn zowel qua kennis/wisselstukken etc doorgaans beter uitgerust dan iemand die iets van alle merken kent maar van geen enkel merk alles. Vooroordelen.RUHA schreef: En daarvan dus absoluut geen klagen bij VDB, bij een online aankoop zou het toch anders verlopen zijn, denk ik ...
laagste prijsgarantie bij VDB geldt alleen voor baanwinkels, niet voor internetwinkels.
Ik vergelijk op sites als http://www.vergelijk.be" onclick="window.open(this.href);return false; en de internetwinkels zijn vaak veel goedkoper, mijn electro koop ik vaak goedkoop bij http://www.piot.be" onclick="window.open(this.href);return false; goedkoop, goede service, vindt je toch goedkoper passen ze hun prijs aan.
conclusie = baanwinkels zijn meestal veel te duur.
Ik vergelijk op sites als http://www.vergelijk.be" onclick="window.open(this.href);return false; en de internetwinkels zijn vaak veel goedkoper, mijn electro koop ik vaak goedkoop bij http://www.piot.be" onclick="window.open(this.href);return false; goedkoop, goede service, vindt je toch goedkoper passen ze hun prijs aan.
conclusie = baanwinkels zijn meestal veel te duur.
En ondertussen zijn we december 2015 en is het nog steeds hetzelfde liedje........
Een combi stoomoven van 1699 zie ik elders voor 1199 euro.
Grote commotie,zelfs een 2e verkoper diee tegen mij mee begint te argumenteren....
Dan een korting aanbieden,die niet eens in de buurt komt.
Volgens hen is het niet een échte winkel.
Raar,want vorig jaar heb ik de laagste prijsgarantie wéll gehad,nota bene van dezelfde winkel !
Maar toen ging het om 60 eur,nu om 500,
ik denk dat ze zelf schrokken van hun eigen beleid.
1 woord:BAH!
Ik heb een klachtenbrief gestuurd naar hun klantendienst,afwachten dus.
PS de winkel was Van Lommelen.
Een combi stoomoven van 1699 zie ik elders voor 1199 euro.
Grote commotie,zelfs een 2e verkoper diee tegen mij mee begint te argumenteren....
Dan een korting aanbieden,die niet eens in de buurt komt.
Volgens hen is het niet een échte winkel.
Raar,want vorig jaar heb ik de laagste prijsgarantie wéll gehad,nota bene van dezelfde winkel !
Maar toen ging het om 60 eur,nu om 500,
ik denk dat ze zelf schrokken van hun eigen beleid.
1 woord:BAH!
Ik heb een klachtenbrief gestuurd naar hun klantendienst,afwachten dus.
PS de winkel was Van Lommelen.
Laagste prijsgaranties zijn sowieso in het nadeel van de consument. Het doel is niet om de klant te plezieren in tegenstelling tot wat men zelfs bij Test-Aankoop denkt, maar wel om de concurrentie af te leren om prijzen te verlagen om klanten te lokken.
Samenvatting: laagste prijsgaranties = kartelafspraken maar dan legaal aangezien de prijzen niet bepaald worden op basis van afspraken maar op basis van Nash-evenwichten.
Om het in mensentaal te zeggen: als Aldi, Carrefour,... allemaal hun prijzen van melk verhogen, dan volgt Colruyt ook en verdienen ze allemaal meer per karton melk. Als Carrefour klanten zou willen lokken door de prijs van melk te verlagen, dan volgt Colruyt onmiddellijk en gaan ze daar nog minstens 1 cent onder. Gevolg: actie om klanten te lokken werkt niet en zowel Carrefour als Colruyt verdienen minder per karton melk. Als Carrefour daarentegen in haar folder aankondigt dat er volgende week een tijdelijke korting is op melk als ge 2 pakken koopt en ondertussen de prijs zonder korting ietsje verhoogt, dan zal Colruyt ook volgen in die prijsverhoging...
Samenvatting: laagste prijsgaranties = kartelafspraken maar dan legaal aangezien de prijzen niet bepaald worden op basis van afspraken maar op basis van Nash-evenwichten.
Om het in mensentaal te zeggen: als Aldi, Carrefour,... allemaal hun prijzen van melk verhogen, dan volgt Colruyt ook en verdienen ze allemaal meer per karton melk. Als Carrefour klanten zou willen lokken door de prijs van melk te verlagen, dan volgt Colruyt onmiddellijk en gaan ze daar nog minstens 1 cent onder. Gevolg: actie om klanten te lokken werkt niet en zowel Carrefour als Colruyt verdienen minder per karton melk. Als Carrefour daarentegen in haar folder aankondigt dat er volgende week een tijdelijke korting is op melk als ge 2 pakken koopt en ondertussen de prijs zonder korting ietsje verhoogt, dan zal Colruyt ook volgen in die prijsverhoging...
ik doe de moeite niet meer, ik koop gewoon waar het het goedkoopste is. Klein recent voorbeeld :
http://www.vandenborre.be/citruspers/krups-zx-7000" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.artencraft.be/nl/krups-zx70 ... pert-59212" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vandenborre.be/citruspers/krups-zx-7000" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.artencraft.be/nl/krups-zx70 ... pert-59212" onclick="window.open(this.href);return false;