Vanden Borre: laagste prijsgarantie klacht
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Vanden Borre: laagste prijsgarantie klacht
Wat je met de internetwinkels wel hebt is dat je geen controle hebt over de behandeling in het transport tussen de winkel en jijzelf.
Vaak worden ook zaken binnen de eerste 14 dagen terug gestuurd omdat ze niet aan de verwachtingen van de klant voldoen, de klant moet zelfs geen reden opgeven waarom hij afziet van de aankoop. De volgende die dan het product krijgt ontvangt dan eigenlijk 'n product dat mogelijk al gebruikt is door iemand anders...
... en dus niet meer nieuw is.
Een beetje het verhaal van een nieuwe wagen te kopen waarvan je dan merkt dat er al 60 km op de teller staan, een wagen die dan mogelijk al gebruikt is om enkele testritjes te maken. Wat valt onder de definitie 'nieuw'.
Vaak worden ook zaken binnen de eerste 14 dagen terug gestuurd omdat ze niet aan de verwachtingen van de klant voldoen, de klant moet zelfs geen reden opgeven waarom hij afziet van de aankoop. De volgende die dan het product krijgt ontvangt dan eigenlijk 'n product dat mogelijk al gebruikt is door iemand anders...
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Een beetje het verhaal van een nieuwe wagen te kopen waarvan je dan merkt dat er al 60 km op de teller staan, een wagen die dan mogelijk al gebruikt is om enkele testritjes te maken. Wat valt onder de definitie 'nieuw'.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik denk dat die "vaak" nog redelijk goed meevalt hoor. Bij kleding wel, maar dat ligt voornamelijk aan de sector zelf die maar niet met een gedetailleerde standaard komt voor kledingmaten en blijft aanmodderen met 30 verschillende merkgebonden kledingmaten. Als je elektronica koopt, dan beslis je toch vooral op basis van prijs en technische specificaties en die zaken zijn meestal zeer goed terug te vinden. Zelf heb ik nog maar één keer van dat recht gebruik gemaakt toen ik een "onbeperkt" abonnement bij Telenet had gekocht en na installatie bleek dat ze o.a. de poort voor mijn VPN blokkeerden...niet wat beloofd was.Spruitekop schreef:Vaak worden ook zaken binnen de eerste 14 dagen terug gestuurd omdat ze niet aan de verwachtingen van de klant voldoen, de klant moet zelfs geen reden opgeven waarom hij afziet van de aankoop. De volgende die dan het product krijgt ontvangt dan eigenlijk 'n product dat mogelijk al gebruikt is door iemand anders...... en dus niet meer nieuw is.
vrijdagavond online besteld, zondagmiddag rond 11.30 geleverd. Eerst mail ontvangen met richtuur, dag zelf ruim op voorhand sms gevonden met correct leveringsuur. Verpakking was splinternieuw. Winkel is ook geen echte internetwinkel aangezien ze twee vestigingen hebben. Ik ben zeer tevreden, al meerdere malen daar besteld. Telkens goedkoper dan de grote ketens....
Ik kocht recent een blender van een bekend Nederlands merk waar de aanbieding van de webshop van VDB de goedkoopste was...
Verzending gratis en de volgende dag in huis.
Dus ja, vergelijken loont
Verzending gratis en de volgende dag in huis.
Dus ja, vergelijken loont
Omdat er dus die twee vestigingen zijn heb je dan wel als groot nadeel bij een aankoop op afstand, dat je geen beroep kunt doen op je recht je oude toestel mee te geven. Je moet dit dan in theorie bij één van die twee vestigingen binnen steken. Dit is dus soms een groot nadeel, als het over bijv. kapot elektrisch witgoed gaat. Dan kun je naar het containerpark en moet je er voor betalen.Ief schreef:vrijdagavond online besteld, zondagmiddag rond 11.30 geleverd. Eerst mail ontvangen met richtuur, dag zelf ruim op voorhand sms gevonden met correct leveringsuur. Verpakking was splinternieuw. Winkel is ook geen echte internetwinkel aangezien ze twee vestigingen hebben. Ik ben zeer tevreden, al meerdere malen daar besteld. Telkens goedkoper dan de grote ketens....
Ook iets om rekening mee te houden.
Mijn kookplaat inductie, vaatwasser, oven, microgolf, diepvriezer, allemaal bij internetwinkels gekocht. Oude toestellen meegenomen en geinstaleerd thuis mits kleine vergoeding, en 30% goedkoper dan de baanwinkels.
patrick1,
Die ene shop met dus die twee vestigingen doet dit in elk geval niet. Ik denk zelfs dat dit één van de voornaamste redenen is, waarom ze die twee vestigingen hebben.
Echte webshops doen dit idd zoals u het beschrijft.
Die ene shop met dus die twee vestigingen doet dit in elk geval niet. Ik denk zelfs dat dit één van de voornaamste redenen is, waarom ze die twee vestigingen hebben.
Interessant, maar waar heb je die info vandaan?Diane1 schreef: Omdat er dus die twee vestigingen zijn heb je dan wel als groot nadeel bij een aankoop op afstand, dat je geen beroep kunt doen op je recht je oude toestel mee te geven. Je moet dit dan in theorie bij één van die twee vestigingen binnen steken.
Bij mijn weten is er een terugnameverplichting - ook voor webshops / verkoop op afstand / thuislevering.
Alleen weet bijna niemand dat en lijken OVAM / Recubel er momenteel geen issue van te maken.
Dat klopt, de koerier neemt kapotte zaken niet mee. Ik ben deze dan ook naar de winkel (1 vd 2 vestigingen) gaan brengen toen ik er in de buurt was. Ter plaatse was een container waar mijn defect toestel mocht in gedeponeerd worden.Diane1 schreef:Omdat er dus die twee vestigingen zijn heb je dan wel als groot nadeel bij een aankoop op afstand, dat je geen beroep kunt doen op je recht je oude toestel mee te geven. Je moet dit dan in theorie bij één van die twee vestigingen binnen steken. Dit is dus soms een groot nadeel, als het over bijv. kapot elektrisch witgoed gaat. Dan kun je naar het containerpark en moet je er voor betalen.Ief schreef:vrijdagavond online besteld, zondagmiddag rond 11.30 geleverd. Eerst mail ontvangen met richtuur, dag zelf ruim op voorhand sms gevonden met correct leveringsuur. Verpakking was splinternieuw. Winkel is ook geen echte internetwinkel aangezien ze twee vestigingen hebben. Ik ben zeer tevreden, al meerdere malen daar besteld. Telkens goedkoper dan de grote ketens....
Ook iets om rekening mee te houden.
Prijsverschil was wel enkele honderden euro's dus wat mij betreft de moeite waard.
Ik denk dat je al goed moet zoeken op de site van koelbloe om het terug te vinden. Publiekelijk zwijgen ze erover als vermoord. Als je belt krijg je in elk geval een beetje uitleg. Volgens henzelf is het wel degelijk wettelijk.VTEC schreef: Interessant, maar waar heb je die info vandaan?
Bij mijn weten is er een terugnameverplichting - ook voor webshops / verkoop op afstand / thuislevering.
Alleen weet bijna niemand dat en lijken OVAM / Recubel er momenteel geen issue van te maken.
Getuigenis van Ief bevestigt dit.
Edit: wat het hier verguisde Vanden Borre betreft (dus niet koelbloe): voor dingen die ze niet met bpost versturen, maar zelf komen brengen (alle grote elektrische dingen dus), kun je idd je kapot toestel gewoon meegeven. Dingen via bpost kun je in de dichtstbijzijnde vestiging binnen steken. Je hoeft dan zelfs niet eens een factuur of zo te tonen. Ze nemen dat automatisch aan.
Ik koop veel. elektrische apparaten bij http://www.piot.be" onclick="window.open(this.href);return false; vind je op internet ergens goedkoper passen ze hun prijs aan. Ze hebben een 'echte' winkel in het Antwerpse, en plaatsen de toestellen thuis mits een kleine vergoeding. Daar hun personeel ook keukens plaatst zijn het stielmannen, en geen prutsers, en oh ja, ze nemen uw oude toestellen zonder problemen mee.Diane1 schreef:patrick1,
patrick1,
Bedankt voor de tip.
Maar koelbloe doet dit - zoals gesteld - duidelijk niet. Je moet daar echt je oud kapot toestel naar één van die twee vestigingen brengen of het in het containerpark binnen steken.
Voor mijn volgende aankoop van iets groot elektrisch zal ik eens goed bij http://www.piot.be kijken.
Nogmaals, bedankt voor de tip!
Bedankt voor de tip.
Maar koelbloe doet dit - zoals gesteld - duidelijk niet. Je moet daar echt je oud kapot toestel naar één van die twee vestigingen brengen of het in het containerpark binnen steken.
Voor mijn volgende aankoop van iets groot elektrisch zal ik eens goed bij http://www.piot.be kijken.
Nogmaals, bedankt voor de tip!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn oud witgoed krijgt niemand. Staat gewoon klaar om mee te nemen naar het oud ijzer, dan krijg ik er nog een paar euro's voor. Niet veel, maar alle beetjes helpen.
In het containerpark mag je toch elektrische apparaten gratis afleveren?
Dat mag zelfs in eender welke winkel die dergelijke elektrische apparaten verkoopt. Je moet zelfs niets kopen (al is dat natuurlijk zo fair).anonymous schreef:In het containerpark mag je toch elektrische apparaten gratis afleveren?