VAPZ/IPT Instapkosten
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle VAPZ aanbieders
VAPZ/IPT Instapkosten
Wat is een goed percentage van instapkosten bij het nemen van een VAPZ en IPT?
De meeste maatschappijen publiceren maximum percentages van 6 à 7% wat ik gigantisch veel vind.
Via spaargids wordt reclame gemaakt voor een VAPZ verzekeringsmakelaar die instapkosten van 0 à 1% aanrekent. Die zou normaal gezien binnen het uur reageren op een offerte aanvraag maar ik heb na een aantal dagen nog geen reactie gehad dus dat is ook geen oplossing...
De meeste maatschappijen publiceren maximum percentages van 6 à 7% wat ik gigantisch veel vind.
Via spaargids wordt reclame gemaakt voor een VAPZ verzekeringsmakelaar die instapkosten van 0 à 1% aanrekent. Die zou normaal gezien binnen het uur reageren op een offerte aanvraag maar ik heb na een aantal dagen nog geen reactie gehad dus dat is ook geen oplossing...
Re: VAPZ/IPT Instapkosten
hallo foxy,
kan je me eens een pb sturen met je naam, dan vraag ik eens na bij de makelaar
er zijn momenteel tientallen aanvragen per dag, is niet normaal dat je geen antwoord krijgt
Kristof
kan je me eens een pb sturen met je naam, dan vraag ik eens na bij de makelaar
er zijn momenteel tientallen aanvragen per dag, is niet normaal dat je geen antwoord krijgt
Kristof
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Blijf toch af van die IPT's. 30 of 40 jaar uw geld vastzetten waar ge niet meer aan kunt bij een maatschappij die onmogelijk de rendementen van contracten nog kan dragen... Dat eindbedrag lijkt natuurlijk nu gigantisch, maar bedenk dat "inflatie" de enige belasting is die niet geen vakje heeft op het belastingsformulier. En dat heeft zo zijn redenen...
En een maatschappij die 0.1% instapkosten zou hanteren, dat is dan een VZW ? Die gaan misschien nog meer risico's nemen met uw centen om er rendement mee te maken.
BTW; spaargids is niet neutraal en onafhankelijk, uiteindelijk is dit gewoon een bvba die ook graag wat wil mee grabbelen.
En een maatschappij die 0.1% instapkosten zou hanteren, dat is dan een VZW ? Die gaan misschien nog meer risico's nemen met uw centen om er rendement mee te maken.
BTW; spaargids is niet neutraal en onafhankelijk, uiteindelijk is dit gewoon een bvba die ook graag wat wil mee grabbelen.
Napoleon, ik denk niet dat gij der veel van kent.
Die instapkosten zijn meestal voor de makelaar en niet voor de maatschappij. Het is de maatschappij die uw geld beheert.
Daarnaast is er een groot fiscaal voordeel aan IPT's. Toch zou ik daar niet vroeg aan beginnen omdat je in een IPT een backservice kunt doen (= het verleden terug inhalen), wat bij een VAPZ niet kan. Met die backservice moogt ge wel niet te lang wachten, want dat wordt door de fiscus dan weer niet aanvaard (bvb 2 jaar voor het pensioen).
Naast de instapkost zijn er nog beheerskosten, maatschappijen zijn idd geen VZW's.
En een IPT kunt ge gebruiken om vastgoed mee te kopen. Zo wordt het terug een beetje liquide.
Die instapkosten zijn meestal voor de makelaar en niet voor de maatschappij. Het is de maatschappij die uw geld beheert.
Daarnaast is er een groot fiscaal voordeel aan IPT's. Toch zou ik daar niet vroeg aan beginnen omdat je in een IPT een backservice kunt doen (= het verleden terug inhalen), wat bij een VAPZ niet kan. Met die backservice moogt ge wel niet te lang wachten, want dat wordt door de fiscus dan weer niet aanvaard (bvb 2 jaar voor het pensioen).
Naast de instapkost zijn er nog beheerskosten, maatschappijen zijn idd geen VZW's.
En een IPT kunt ge gebruiken om vastgoed mee te kopen. Zo wordt het terug een beetje liquide.
laat me toe ook even te reageren
De instapkost bestaat doorgaans uit twee delen: kosten voor de verzekeringsmaatschappij (meestal 0,0% tot 1% ) plus kosten voor de tussenpersoon (makelaar). Spaargids onderhandelde voor u de laagste instapkost met enkele makelaars. Het principe is eenvoudig. De tussenpersoon rekent op zijn deel geen instapkost.
Dit betekent niet dat de makelaar niets meer verdient, want elke makelaar heeft naast de inkomsten uit instapkosten ook nog een jaarlijkse commissie op het ingelegd bedrag.
De verlaagde instapkosten staan dus los van de prestaties van de maatschappij, want het gaat voor het grootste deel om bijkomende vergoedingen die de makelaars vragen.
We vergelijken op een transparante manier alle tak 21 producten. Bij de aanbieders waarmee we samenwerken kan onmiddelijk ingetekend worden (vaak nog aan de laagste kosten in de markt).
Onze site is volledig gratis voor iedereen. Niemand is verplicht in te tekenen via de makelaar waarmee wij onderhandeld hebben. De makelaars waarmee we samenwerken betalen ons een vergoeding. Dat is onze manier om aan inkomsten te raken, want banners trachten we te beperken tot een minimum.
De instapkost bestaat doorgaans uit twee delen: kosten voor de verzekeringsmaatschappij (meestal 0,0% tot 1% ) plus kosten voor de tussenpersoon (makelaar). Spaargids onderhandelde voor u de laagste instapkost met enkele makelaars. Het principe is eenvoudig. De tussenpersoon rekent op zijn deel geen instapkost.
Dit betekent niet dat de makelaar niets meer verdient, want elke makelaar heeft naast de inkomsten uit instapkosten ook nog een jaarlijkse commissie op het ingelegd bedrag.
De verlaagde instapkosten staan dus los van de prestaties van de maatschappij, want het gaat voor het grootste deel om bijkomende vergoedingen die de makelaars vragen.
We vergelijken op een transparante manier alle tak 21 producten. Bij de aanbieders waarmee we samenwerken kan onmiddelijk ingetekend worden (vaak nog aan de laagste kosten in de markt).
Onze site is volledig gratis voor iedereen. Niemand is verplicht in te tekenen via de makelaar waarmee wij onderhandeld hebben. De makelaars waarmee we samenwerken betalen ons een vergoeding. Dat is onze manier om aan inkomsten te raken, want banners trachten we te beperken tot een minimum.
Ik was aan 't nadenken hoe ik je op een vriendelijke manier kon zeggen, dat als je zoiets schrijft, je aangeeft dat je van die VAPZ/IPT heel weinig begrepen hebt. Nuyttie was me echter voor.Napoleon schreef:Blijf toch af van die IPT's. 30 of 40 jaar uw geld vastzetten waar ge niet meer aan kunt bij een maatschappij die onmogelijk de rendementen van contracten nog kan dragen... Dat eindbedrag lijkt natuurlijk nu gigantisch, maar bedenk dat "inflatie" de enige belasting is die niet geen vakje heeft op het belastingsformulier.
Neem echter gerust van me aan dat een VAPZ/IPT ( net zoals pensioensparen ) elk jaar ruim meer rendement heeft, dan de inflatie.
Om te "concurreren" met een VAPZ/IPT moet je momenteel een belegging vinden die je op jaarbasis meer dan 5 à 6 % netto rendement geeft zonder risico. Als je ze gevonden hebt, geef ons dan een tip: we willen die allemaal wel.
Het systeem VAPZ/IPT is zo interessant dat men daar een limiet heeft moeten opzetten ( VAPZ ongeveer 8 % van de RSZ-bijdrage en IPT de 80%-regel )want anders zouden er firma's hun volledige winst instorten en bleef er voor de belastingen niks over.
VAPZ komt dit in dezelfde pot als een groepsverzekering voor de berekening van de 80% regel?
Da's juist, je moet die beide kapitalen optellen en dan controleren of je de 80% niet te boven gaat.
Vroeger werd dat niet ( of meestal niet ) gecontroleerd. De laatste tijd beschikken de controleurs over de info en ze controleren.
( VAPZ bevindt zich in de Personenbelasting en de IPT in de vennootschapsbelasting = twee diensten ).
Vroeger werd dat niet ( of meestal niet ) gecontroleerd. De laatste tijd beschikken de controleurs over de info en ze controleren.
( VAPZ bevindt zich in de Personenbelasting en de IPT in de vennootschapsbelasting = twee diensten ).
Jaja, backservice, voorschot nemen voor vastgoed of inpandgeving. Lees de kleine letterkes maar is, ge zult nogal verschieten. Fiscaal voordeel, haha, over 30 of 40 jaar zullen we eens zien hoe makkelijk ge aan uw geld zult geraken. Toebak junior was al een idee aan het lanceren om het in schijven uit te betalen... als er nog iets overschiet. Ach ja, dat kan niet, zo'n maatschappijen gaan niet failliet...
Stop nu aub eens met ongefundeerde zaken te schrijven zodat we het niveau van het forum wat hoger kunnen tillen.
Dus heeft iemand een idee van de instapkosten?
0 a 1% is zeer laag. Maar als ge controle krijgt van de belastingen en er klopts iets niet vrees ik een beetje voor de service die je zal krijgen van een makelaar die je nog nooit gezien of gehoord hebt.
Ik zou hier Nuyttie nogmaals willen bijtreden. Zorg dat je een goeie makelaar hebt.
Die 80%-regel is geen éénmalig gegeven. Uit jarenlange ervaring weet ik dat je die berekening nog een aantal keren in je loopbaan zal moeten overdoen want al die gegevens wijzigen nog al eens. Iemand die weet waarover ie praat en wat de mogelijkheden zijn, is zijn geld meer dan waard.
Voor een éénmalige storting zijn instapkosten realtief belangrijk: voor een product met "nazorg" heb je een vakman nodig. Je tegenstander is de controleur van de belastingen: die kan veel dieper in je portemonnee hakken.
Die 80%-regel is geen éénmalig gegeven. Uit jarenlange ervaring weet ik dat je die berekening nog een aantal keren in je loopbaan zal moeten overdoen want al die gegevens wijzigen nog al eens. Iemand die weet waarover ie praat en wat de mogelijkheden zijn, is zijn geld meer dan waard.
Voor een éénmalige storting zijn instapkosten realtief belangrijk: voor een product met "nazorg" heb je een vakman nodig. Je tegenstander is de controleur van de belastingen: die kan veel dieper in je portemonnee hakken.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Voor IPT zou ik ook niet zonder een goede makelaar willen werken, zeker omdat in een IPT, in mijn geval, ook andere dekkingen zitten: rente bij invaliditeit bijvoorbeeld. En omdat de berekening van de 80% regel niet altijd evident is.
Maar voor een eenvoudig VAPZ, zonder sociaal luik, ik zie niet in waarom daar veel gemakelaar bij moet komen. Je krijgt toch een verslag elk jaar met de stand van zaken van elke maatschappij, daarmee kan men toch verder?
Maar voor een eenvoudig VAPZ, zonder sociaal luik, ik zie niet in waarom daar veel gemakelaar bij moet komen. Je krijgt toch een verslag elk jaar met de stand van zaken van elke maatschappij, daarmee kan men toch verder?
En hoeveel rekent een goede makelaar ongeveer aan?