Variabel tarief elektriciteit/gas: maandelijks overschakelen naar nieuwe tarieven nuttig?
Variabel tarief elektriciteit/gas: maandelijks overschakelen naar nieuwe tarieven nuttig?
De laatste maanden zijn de prijzen voor gas en elektriciteit in vrije val. Ik heb zonet de nieuwe fiches bekeken van mijn abonnement Octa+ Activ en de prijzen liggen alweer een stuk lager dan die van april. Het betreft een variabel tarief, waarbij de prijs wordt aangepast obv de spotparameter.
Hetgeen ik mij nu al een tijdje afvraag: als de tarieven blijven dalen, heeft het dan nut om maandelijks aan Octa+ te vragen om over te schakelen naar de nieuwe tarieven of heb ik deze nieuwe tarieven d'office aangezien het een variabel tarief betreft?
Hetgeen ik mij nu al een tijdje afvraag: als de tarieven blijven dalen, heeft het dan nut om maandelijks aan Octa+ te vragen om over te schakelen naar de nieuwe tarieven of heb ik deze nieuwe tarieven d'office aangezien het een variabel tarief betreft?
Re: Variabel tarief elektriciteit/gas: maandelijks overschakelen naar nieuwe tarieven nuttig?
Een variabel tarief betekent in principe dat de prijs automatisch aangepast wordt aan de huidige officiële tarieven, en dus mee evolueert met de marktprijs. Dat kan dus zowel in het voordeel als in het nadeel van de klant zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Variabel tarief elektriciteit/gas: maandelijks overschakelen naar nieuwe tarieven nuttig?
Uit Test-Aankoop nieuws 08 april 2020:
https://www.test-aankoop.be/woning-ener ... gasprijzenLage elektriciteits- en gasprijzen: bespaar nu honderden euro’s!
De vraag naar olie, aardgas en elektriciteit is mede door de coronacrisis de afgelopen periode fors afgenomen.
… Als je nu een voordelig energiecontract kiest, kun je honderden euro’s besparen.
… / ...
Gemoedsrust? Kies voor vast
…/...