Vastgoedbevaks
TIP
Re: Vastgoedbevaks
ook sommige bevaks hebben een ferme klap gekregen: zijn er koopjes te doen?
Indien je denkt dat de rentestijging gaat stoppen is het een goed moment om in te stappen.Jhn schreef:ook sommige bevaks hebben een ferme klap gekregen: zijn er koopjes te doen?
als de rente verder blijft stijgen gaan ze het moeilijk blijven hebben.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ikzelf was nog op zoek naar 1 extra bevak naast WDP. Ik wou Leasinvest kopen à €65, maar daar zijn we net niet geraakt deze week. Ga maandag proberen à €66.
@jens, waarom lease invest?
volg die ook al een tijdje, nu redelijk goedkoop.
volg die ook al een tijdje, nu redelijk goedkoop.
Gediversifieerd profiel, groot deel van de aandelen zit bij AVH & AXA (die beide volledig ingetekend hebben op de kapitaalverhoging, dus vertrouwen hebben), dividend is minder dan de kantoren-bevaks (Befimmo & Cofinimmo), maar wél stijgend! Intrinsiek €66, dus geen premie, hoge bezettingsgraad + ik vind dat ze te fel zijn afgestraft in het licht van de kapitaalverhoging en de stijgende rentes.
Kies nu ook voor Lease, hebben het moeilijk na de kapitaalsverhoging.
Investeren veel in Luxemburg wat een plus is.
Wel rekening houden dat je volgend maar een halve koepon krijgt (eerste deel is al geknipt)
Retail Estate is ook top kwaliteit (jaarlijks stijgende koepons) in winkelvastgoed. Ook net een kapitaalsverhoging mogelijk volgende week wat extra druk op de koers. Lease invest heeft 10 % van Retail in handen.
Warehouses Estates heeft een koers en koepon die erg gelijkloopt met WDP.
Investeren veel in Luxemburg wat een plus is.
Wel rekening houden dat je volgend maar een halve koepon krijgt (eerste deel is al geknipt)
Retail Estate is ook top kwaliteit (jaarlijks stijgende koepons) in winkelvastgoed. Ook net een kapitaalsverhoging mogelijk volgende week wat extra druk op de koers. Lease invest heeft 10 % van Retail in handen.
Warehouses Estates heeft een koers en koepon die erg gelijkloopt met WDP.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
ik heb nog een oud artikel van Afrodiziak opgerakeld.Afrodiziak schreef:Aardig wat meldenswaardig bevak-nieuws.
...
5. Kapitaalverhoging Leasinvest Real Estate
LEAS kondigde gisteren eveneens een – intentie tot - kapitaalverhoging aan. Ditmaal een klassieke kapitaalverhoging met voorkeurrecht, dus niet via keuzedividend. Omvang zou 60 miljoen EUR bedragen (vergelijk dit met een beurskapitalisatie van 309 miljoen EUR, een significante operatie dus). Modaliteiten zijn nog niet gekend, de kapitaalverhoging is zelfs nog niet zeker: het is de INTENTIE tot kapitaalverhoging die werd aangekondigd.
Over LEAS hebben we het hier nog niet vaak gehad. Terecht of onterecht?
Het is alvast de meest gediversifieerde vastgoedbevak: 47% kantoren, 24% logistiek en 29% commercieel vastgoed. Ook geografisch gediversifieerd met 47% van de portefeuille en 53% in Luxemburg. De aandelen van LEAS zitten in vaste handen: 30% bij Ackermans & van Haaren en 29% bij AXA Belgium.
Year to Date is het aandeel met 15% gestegen, en recentelijk gedaald van 82.5 EUR naar 77 EUR. In afwachting van een kapitaalverhoging staat de koers van een aandeel vaak onder druk (modaliteiten nog niet gekend, verwatering, onzekerheid,…). Dat, en vooral het knippen van een 4.4 EUR brutodividend eerder deze week verklaren de recente koersval.
Laatste gekende intrinsieke waarde per aandeel bedroeg 66.3 EUR. Met een discount op de NAV kan je deze bevak dus alvast niet kopen.
De voorbije jaren hebben de resultaten en bezettingsgraad wat onder druk gestaan. Sinds vorig jaar lijken de zaken beter te gaan. Gemiddelde looptijd van de contracten is toegenomen, het huurrendement, de bezettingsgraad (95.5%), de NAV,…
Schuldgraad ligt op 53.7%.
Strategisch gezien werkt LEAS volop aan het verhogen van het aandeel in de portefeuille van retail, en vastgoed in Luxemburg. Het is pas sinds 2006 dat men actief is in Luxemburg, maar sindsdien is de Lux-portefeuille jaarlijks in omvang toegenomen zodat deze intussen meer dan de helft van de totale portefeuille uitmaakt.
Ook de focus op retail is er sinds 2006 gekomen, ten nadele van kantoren.
2006 was dus een sleuteljaar voor LEAS, oa dankzij de overname van Dexia Immo Lux dat jaar.
http://hugin.info/134311/R/1704627/563651.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://leasinvest.dotnet17.hostbasket.c ... 13_LOW.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
heel interessant om nog eens na te lezen, zeker diegene die nu willen instappen in LEAS.
de intrinsieke waarde was toen, 66 euro ... wel dat is de waarde waar het nu tegen staat genoteerd.
Ik las dat beleggingsvennootschappen met vast kapitaal (bevaks) onder de nieuwe belastingen vallen.
Zouden ook de vastgoedbevaks hieronder vallen?
Als dat zo is dan zullen niet alleen de meerwaarden, maar ook de dividenden met 25% worden belast.
Zouden ook de vastgoedbevaks hieronder vallen?
Als dat zo is dan zullen niet alleen de meerwaarden, maar ook de dividenden met 25% worden belast.
Is nu toch al, niet?
2 met uitzondering die worden aan 15% belast.
2 met uitzondering die worden aan 15% belast.
voor de vastgoedbevaks verandert er niets met de nieuwe maatregelen Di Rupo.
Vooral kapitaalgarantie fondsen zijn de pineut.
Vooral kapitaalgarantie fondsen zijn de pineut.
WDP , warehouse estates herstellen van het rente(?)dipje dat de vastgoedbevaks opliepen.
Verwacht dat Retail Estate en Lease invest dat ook gaan doen met vertraging door de kapitaalsverhoging.
Ga mijn retails van de kapitaalverhoging deels verkopen omdat flirten met 10% van de totale portefeuille en regel 2 van de aandelenbelegger is spreiding. mogelijk trek ik belang in Lease dan nog wat op.
Cofinimmo trekt ook wat aan, als ik nieuwe kans krijg om te verkopen boven de 90 gaan ze de deur uit.
Verwacht dat Retail Estate en Lease invest dat ook gaan doen met vertraging door de kapitaalsverhoging.
Ga mijn retails van de kapitaalverhoging deels verkopen omdat flirten met 10% van de totale portefeuille en regel 2 van de aandelenbelegger is spreiding. mogelijk trek ik belang in Lease dan nog wat op.
Cofinimmo trekt ook wat aan, als ik nieuwe kans krijg om te verkopen boven de 90 gaan ze de deur uit.
Een hele hoop bevaks hebben vandaag een flinke hoop winst gemaakt.
Sommige, door goede cijfers, van andere geen idee.
Hopelijk blijft er morgen nog iets van over, want ook deze aandelen maken soms flinke sprongen.
Sommige, door goede cijfers, van andere geen idee.
Hopelijk blijft er morgen nog iets van over, want ook deze aandelen maken soms flinke sprongen.
En wat denk je van Befimmo? Ze bevestigen de dividendprognose van 3,45 euro !
Zou kunnen, zelf heb ik deze niet.
Ter info:
https://mobile.twitter.com/gertdemesure" onclick="window.open(this.href);return false;
Ter info:
https://mobile.twitter.com/gertdemesure" onclick="window.open(this.href);return false;
spurtje van INTO intervest office vlak voor sluiting iemand koopt er 3000 en koers naar 19,4
Befimmo bevestigt dat dividend gelijk gehouden wordt, is beter dan COFB en into die dalingen aankondigen.
Kantoorbevaks presteren al een tijdje zwakker dan de overige.
Lease invest dat na de kapitaalsverhoging achterblijft draagt mijn voorkeur weg . Stijgend dividend link met luxemburg.
WDP en Retail Estate zijn ook mooie groeiers maar prijziger
Befimmo bevestigt dat dividend gelijk gehouden wordt, is beter dan COFB en into die dalingen aankondigen.
Kantoorbevaks presteren al een tijdje zwakker dan de overige.
Lease invest dat na de kapitaalsverhoging achterblijft draagt mijn voorkeur weg . Stijgend dividend link met luxemburg.
WDP en Retail Estate zijn ook mooie groeiers maar prijziger