Vastgoedbevaks
TIP
Vastgoedbevaks: analyses
Marktanalyse (Benchmark) van vastgoedbevaks tov de bredere aandelenmarkt (13 juli)
Presentatie van Gert De Mesure op de VFB dag (mei)
http://cms6.proximedia.com/files/62049/ ... 14_mei.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Genoeg leesvoer om het wisselvallige zomerweer een dag te vergeten...
http://vastgoedcertificaten.blogspot.be ... ichte.html" onclick="window.open(this.href);return false;De evolutie van de sectorindex REITE van Europese vastgoedbevaks wordt vergeleken met de FTSE Eurofirst 100 en de sectorindex BEREP van Belgische vastgoedbevaks wordt vergeleken met zijn Europese evenknie en met de BEL20.
Presentatie van Gert De Mesure op de VFB dag (mei)
http://cms6.proximedia.com/files/62049/ ... 14_mei.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Genoeg leesvoer om het wisselvallige zomerweer een dag te vergeten...
Re: Vastgoedbevaks
Europa gaat de "alternatieve beleggingsfondsen" beter controleren. Het heeft daarvoor strengere regels uitgevaardigd, die vooral de hedge funds moeten treffen. Belgische vastgoedbevaks hebben per ongeluk een juridisch statuut dat hen in diezelfde categorie onderbrengt. Dus worden zij ook onderworpen aan die strengere regels. Maar zie: in al zijn wijsheid heeft de wetgever nu een nieuw statuut uitgevonden waardoor ze onder die verplichtingen uit kunnen komen. De GVV: gereglementeerde vastgoedvennootschap
De huidige bevaks zijn niet verplicht zich om te vormen. Doen ze dat niet dan geldt de administratieve Europese rompslomp wel. De overgang moet evenwel goed gekeurd worden door de aandeelhouders tijdens een (B)AV. Bent U aanwezig op deze vergadering en stemt u tegen, dan heeft u het recht te vragen dat uw aandelen aan een vooraf bepaalde prijs en tot een bedrag van €100K terug betaald worden. Die vooraf bepaalde prijs wordt bepaald door de slotkoers van de dag voor de uitnodiging tot de AV ofwel de gemiddelde koers van de 30 kalenderdagen voor de AV.
Er wordt niet verwacht (gehoopt?)dat de huidige (brave) aandeelhouders van die mogelijkheid zullen gebruik maken.
Bronnen: Bevakbeleggers krijgen gratis verkoopoptie
Belgische REIT-sector krijgt statuut van "Gereglementeerde Vastgoedvennootschap"
Wet van 12 mei 2014 gepubliceerd op 30 juni 2014
De huidige bevaks zijn niet verplicht zich om te vormen. Doen ze dat niet dan geldt de administratieve Europese rompslomp wel. De overgang moet evenwel goed gekeurd worden door de aandeelhouders tijdens een (B)AV. Bent U aanwezig op deze vergadering en stemt u tegen, dan heeft u het recht te vragen dat uw aandelen aan een vooraf bepaalde prijs en tot een bedrag van €100K terug betaald worden. Die vooraf bepaalde prijs wordt bepaald door de slotkoers van de dag voor de uitnodiging tot de AV ofwel de gemiddelde koers van de 30 kalenderdagen voor de AV.
Er wordt niet verwacht (gehoopt?)dat de huidige (brave) aandeelhouders van die mogelijkheid zullen gebruik maken.
Bronnen: Bevakbeleggers krijgen gratis verkoopoptie
Belgische REIT-sector krijgt statuut van "Gereglementeerde Vastgoedvennootschap"
Wet van 12 mei 2014 gepubliceerd op 30 juni 2014
lease invest en wereldhave doen weer een bevakje laatste minuten van handel een uitschieter naar boven.
helft van mijn leasejes weg. nu terug lager order inleggen, lukt het niet dan wordt het montea
gebeurt te vaak om toeval te zijn, iemand moet hier een reden voor hebben.
omgekeerde soms ook bizar
correctie blijkbaar zijn de mijne niet verkocht
helft van mijn leasejes weg. nu terug lager order inleggen, lukt het niet dan wordt het montea
gebeurt te vaak om toeval te zijn, iemand moet hier een reden voor hebben.
omgekeerde soms ook bizar
correctie blijkbaar zijn de mijne niet verkocht
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Vandaag mooie dag voor de meeste vastgoedbevaks. Mijn port bevaks is vandaag alleen met ruim 4% gestegen... De voorbije week was er inderdaad ook wel een correctie en gingen ze wat mee de dieperik in...
WDP doet wat het hoort te doen. Alles op schema
Sinds kort terug ingestapt.
Sinds kort terug ingestapt.
Gert De Mesure vindt WDP niet te duur door de goede operationele gang van zaken, goed managmement van de portefeuille en realisitsche perspecieven voor groei.
In het segment fan de retail-bevaks geeft hij de voorkeur aan Ascencio: lage schuldgraad (na de kapitaalverhoging) laat ruimte voor investeringen. Een stuk minder duur dan Vastned Retail Belgium en Retail Estates en daardoor ook een hoger netto-rendment
http://www.gertdemesure.be/vastgoedbeva ... &langue=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
In het segment fan de retail-bevaks geeft hij de voorkeur aan Ascencio: lage schuldgraad (na de kapitaalverhoging) laat ruimte voor investeringen. Een stuk minder duur dan Vastned Retail Belgium en Retail Estates en daardoor ook een hoger netto-rendment
http://www.gertdemesure.be/vastgoedbeva ... &langue=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb momenteel evenredige spreiding in WDP (Warehouse De Pauw), MONT (Montea) en WEB (Warehouse Estates Belg).
Iemand advies om evenredigheid te wijzigen of bij te kopen van één?
http://www.qrf.be/nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.qrf.be/sites/default/files/2 ... 14_DEF.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat denken jullie van bovenstaande bevak?
http://www.qrf.be/sites/default/files/2 ... 14_DEF.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat denken jullie van bovenstaande bevak?
Het zijn de drie bevaks met 'logistiek' vastgoed. In dit opzicht is er wel een spreiding van ondernemingen maar niet van subsector. Het is wel een subsector met gemiddeld hoge rendementen. Wat Ascencio (retail), Care Properties (rusthuizen) of Befimmo (kantoren) bijkopen verbetert de diversificatie.filipvdm schreef:Heb momenteel evenredige spreiding in WDP (Warehouse De Pauw), MONT (Montea) en WEB (Warehouse Estates Belg).
sluit me aan bij voorganger.
Als je de drie "beste" bevaks zoekt is dit een verdedigbare keuze.
Logistiek lijkt me naar toekomst toe meer potentieel te hebben dan burelen en retail.
Wil je verschillende soorten bevaks. Zou je andere bevaks moeten toevoegen.
persoonlijk heb ik in volgorde waarin ik ze verkies WDP , HOME INVEST , WEB , en Lease invest (ook retail in Lux )
Leuk dat ik niet de enige ben die WEB heeft opgepikt
daarna volgen (heb ik dus niet) montea, ascencio, retail estates en befimmo.
"verwacht" rendement liggen dicht bij elkaar volgens mijn model.
qrf is een nieuwe bevak en moet nog alles bewijzen, moedermaatschappij heeft een deel van haar vastgoed naar beurs gebracht, denk niet dat ze hun beste stukjes erin gestoken hebben, denk niet dat er haast is om ze te kopen.
Als je de drie "beste" bevaks zoekt is dit een verdedigbare keuze.
Logistiek lijkt me naar toekomst toe meer potentieel te hebben dan burelen en retail.
Wil je verschillende soorten bevaks. Zou je andere bevaks moeten toevoegen.
persoonlijk heb ik in volgorde waarin ik ze verkies WDP , HOME INVEST , WEB , en Lease invest (ook retail in Lux )
Leuk dat ik niet de enige ben die WEB heeft opgepikt
daarna volgen (heb ik dus niet) montea, ascencio, retail estates en befimmo.
"verwacht" rendement liggen dicht bij elkaar volgens mijn model.
qrf is een nieuwe bevak en moet nog alles bewijzen, moedermaatschappij heeft een deel van haar vastgoed naar beurs gebracht, denk niet dat ze hun beste stukjes erin gestoken hebben, denk niet dat er haast is om ze te kopen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik heb Befimmo ( reeds lang), Leasinvest ( reeds lang) en Retail Estates ( sinds kort) !
Misschien koop ik, bij een dip, ook nog Immobel.
Misschien koop ik, bij een dip, ook nog Immobel.
Ik wandelde onlangs in een transportzone alwaar veel magazijnen staan. Heel wat staan te huur of te koop. Volgens mij gaat de logistieke keten achteruit.
Ik denk dat de logistieke sector voor een gigantische revolutie staat omwille van de online aankopen. Waar vroeger de goederen vanuit het warenhuis in bulk verstuurd werden naar de retailsector, moeten nu deze magazijnen aangepast worden voor het versturen van individuele pakjes naar particuliere gebruikers. Vastgoedbedrijven, zoals Montea en WDP, die hierop inspelen via nieuw Build-to-Suit projecten hebben volgens mij een goede toekomst.
Befimmo: in de marge van het keuzedividend
Vastgoedbevak Befimmo noteert vanaf vandaag ex-dividend. Het interimdividend bedraagt € 2,59 bruto of € 1,9425 netto. Dit betreft opnieuw een keuzedividend.
Verder lezen: http://vastgoedcertificaten.blogspot.be ... n-het.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder lezen: http://vastgoedcertificaten.blogspot.be ... n-het.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag publiceert De Tijd een artikel onder de hoofding: Lage Rente? Koop een groeibaksteen
Naast een beschouwing over de 'gedwongen' statuut- en daarbij horende naamsverandering in GVV (Gereglementeerde Vastgoed Vennootschap) horen enkele analisten commentaren:
-GVVs zijn duur geworden daarom is de algemene aanbeveling 'houden' - maar zes maanden geleden was dit ook de aanbeveling en ondertussen zijn de meeste toch nog doorgestegen.
-Cofinnimo vs Befimmo: volgens Petercam is het dividend van Cof duurzamer dan dat van Bef
-WDP vs Montea: volgens KBC groeit Montea sterker
-Wereldhave vs Retail Estates: Analisten verkiezen WDP, maar opwaarts potentieel is klein.
Edited 1 december: Tijd link aangepast naar standaard artikel
Naast een beschouwing over de 'gedwongen' statuut- en daarbij horende naamsverandering in GVV (Gereglementeerde Vastgoed Vennootschap) horen enkele analisten commentaren:
-GVVs zijn duur geworden daarom is de algemene aanbeveling 'houden' - maar zes maanden geleden was dit ook de aanbeveling en ondertussen zijn de meeste toch nog doorgestegen.
-Cofinnimo vs Befimmo: volgens Petercam is het dividend van Cof duurzamer dan dat van Bef
-WDP vs Montea: volgens KBC groeit Montea sterker
-Wereldhave vs Retail Estates: Analisten verkiezen WDP, maar opwaarts potentieel is klein.
Edited 1 december: Tijd link aangepast naar standaard artikel
Laatst gewijzigd door Belca2 op 1 december 2014, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.