Vastgoedbevaks
TIP
Re: Vastgoedbevaks
Zeezout, ben je niet net te snel bij Home Invest?
Ik heb ze ook al even op het oog, maar wil ze nog een beetje lager zien.
Ik heb ze ook al even op het oog, maar wil ze nog een beetje lager zien.
dat zou best kunnen.
kans om op absolute dip te kopen is niet zo groot. Dat ze juist beginnen te stijgen wanneer mijn order is uitgevoerd is meer geluk dan kunde.
Hopelijk komen er niet teveel kapitaalverhogingen bij, dat zou mijn bevak gewicht te hoog doen oplopen
kans om op absolute dip te kopen is niet zo groot. Dat ze juist beginnen te stijgen wanneer mijn order is uitgevoerd is meer geluk dan kunde.
Hopelijk komen er niet teveel kapitaalverhogingen bij, dat zou mijn bevak gewicht te hoog doen oplopen
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Je krijgt gelijk Zeezout, en ik ben dus te laat :-)
Home Invest + 2,68%
Home Invest + 2,68%
Niet panikeren hansv... Home Invest heeft nogal een beperkte verhandelbaarheid, zeker op dit ogenblik en daardoor kunnen er zich eerder grote koersschommelingen voordoen... Straks kan het goed terug 2 a 3 % lager staan of eindigen... een laag aankooporder instellen en dan afwachten...
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
De Stelling van Frank Vranken in De Tijd (zaterdag 6 juni, blz 28) poneert dat de GVVs duur, maar zeker niet te duur geworden zijn. Het rendementsverschil tussen een gemiddelde 10-jarige staatsobligatie en het gemiddeld bruto rendement van de GVVs bedraag nog altijd 3.3%. De rente mag dus nog flink stijgen eer de obligaties voordeliger zijn. De recente koersdaling van de GVVs was dus onterecht (maar ze was er wel) en vermoedelijk ingegeven door enige paniek en de plotse beschikbaarheid van drie obligaties voor de particuliere belegger op korte termijn.
Een bijhorende grafiek toont de correlatie (?) tussen het rendement op eigen vermogen en de premie waartegen de GVVs noteren. Het hoogste rendement is weggelegd voor WDP (12%), gevolgd door Montea en IO&W (beiden ~9.5%). WDP en Montea noteren wel met de hoogste premie tov de intrinsieke waarde (resp. ~80% en ~50%). Niettegenstaande de koersval noteert IO&W nog met een premie van ~25%
Opmerkelijk is de positie van HOMI: laagste rendement van allen (4%) voor een premie van ~30%. In mijn simulatie gesteund op dividenden groei (cfr deze draad, 10 mei) bekleed HOMI de eerste plaats.
Een bijhorende grafiek toont de correlatie (?) tussen het rendement op eigen vermogen en de premie waartegen de GVVs noteren. Het hoogste rendement is weggelegd voor WDP (12%), gevolgd door Montea en IO&W (beiden ~9.5%). WDP en Montea noteren wel met de hoogste premie tov de intrinsieke waarde (resp. ~80% en ~50%). Niettegenstaande de koersval noteert IO&W nog met een premie van ~25%
Opmerkelijk is de positie van HOMI: laagste rendement van allen (4%) voor een premie van ~30%. In mijn simulatie gesteund op dividenden groei (cfr deze draad, 10 mei) bekleed HOMI de eerste plaats.
Ik vind dat ook opmerkelijk, aangezien ik er steeds van uitging dat Aedifica en Care Prop. Inv een nog lager dividendrendement voorleggen. En beide staan ze voor een kapitaalverhoging, wat de situatie niet onmiddellijk zal doen keren.Belca2 schreef: De Stelling van Frank Vranken in De Tijd (zaterdag 6 juni, blz 28) poneert dat de GVVs duur, maar zeker niet te duur geworden zijn. (...)
Zwygy: het gaat om het rendement op eigen vermogen, niet het dividendenrendement. Sorry voor de verwarring. Toch blijf ik het opmerkelijk vinden.Zwygymor schreef:Ik vind dat ook opmerkelijk, aangezien ik er steeds van uitging dat Aedifica en Care Prop. Inv een nog lager dividendrendement voorleggen. En beide staan ze voor een kapitaalverhoging, wat de situatie niet onmiddellijk zal doen keren.Belca2 schreef:...Opmerkelijk is de positie van HOMI: laagste rendement van allen (4%) ....
Ik wacht al een hele tijd om een gvv te kunnen aankopen.
Mijn "eigen selectie" is redelijk basic: is alle info vlot beschikbaar, heeft het een mooie grafiek wat betreft dividenden en wat is het gemiddelde dividend van de afgelopen jaren.
In mijn eigen selectie zitten WDP, Home Invest en Lease Invest.
Lease invest doet het daar iets minder wat betreft grafiek van dividend. Rest me dus nog wdp en home invest.
Home invest geniet mijn voorkeur gezien de te hoge stijging van wdp sinds dit jaar. De info van Belca geeft ook meer voorkeur aan Home Invest.
Wat denken jullie? Home Invest, Wdp of nog eentje dat ik over het hoofd zie?
Mijn "eigen selectie" is redelijk basic: is alle info vlot beschikbaar, heeft het een mooie grafiek wat betreft dividenden en wat is het gemiddelde dividend van de afgelopen jaren.
In mijn eigen selectie zitten WDP, Home Invest en Lease Invest.
Lease invest doet het daar iets minder wat betreft grafiek van dividend. Rest me dus nog wdp en home invest.
Home invest geniet mijn voorkeur gezien de te hoge stijging van wdp sinds dit jaar. De info van Belca geeft ook meer voorkeur aan Home Invest.
Wat denken jullie? Home Invest, Wdp of nog eentje dat ik over het hoofd zie?
Het leuke aan gvv's is dat ze allemaal anders zijn, de ene doet in kantoren, winkels, rusthuizen, appartementen, ... Of een mix.
Ze doen het in belgie of ook in het buitenland.
Maw, je kan mooi spreiden.
Wdp en homi zijn prima, montea heb ik ook.
Dit op zich is al een mooie mix.
Wil je nog wat rusthuizen, kies dan aedifica.
Montea en wdp bvb hieden ook keuzedividenden aan.
Ze doen het in belgie of ook in het buitenland.
Maw, je kan mooi spreiden.
Wdp en homi zijn prima, montea heb ik ook.
Dit op zich is al een mooie mix.
Wil je nog wat rusthuizen, kies dan aedifica.
Montea en wdp bvb hieden ook keuzedividenden aan.
Montea: keuzedividend
Montea deelt in een PR mee dat 2/3 van de coupons voor het eerste half jaar 2014 en zelfs 3/4 van de coupons voor het tweede half jaar 2014 werden aangeboden voor uitkering in aandelen. Daardoor worden 243,213 nieuwe aandelen uitgegeven wat het totaal nu op 9,211,701 brengt, een toename van ruim 2.7%.
http://www.montea.com/sites/montea/file ... update.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.montea.com/sites/montea/file ... update.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Wdp aan de huidige koers interessanter dan homi?
Vinger aan de muis!
Vinger aan de muis!
ik ga wachten ... het kan nog altijd veel minder ...
als blijkt dat de grieken er in blijven kan het snel omhoog gaan.
misschien loop ik dan X% mis ... maar dan heb ik wel meer zekerheid
gaan de grieken eruit, dan maak ik gegarandeerd nog meer verlies.
nu zie ik alleen maar vallende messen
als blijkt dat de grieken er in blijven kan het snel omhoog gaan.
misschien loop ik dan X% mis ... maar dan heb ik wel meer zekerheid
gaan de grieken eruit, dan maak ik gegarandeerd nog meer verlies.
nu zie ik alleen maar vallende messen
toevloed aan nieuwe aandelen (kapitaalsverhogingen) en grote pakket dat van INTO op de markt werd losgelaten bleek teveel van het goede te zijn.
(grote) beleggers willen ze wel opnemen maar wilden hun totale positie vastgoedbevaks niet verhogen en verkochten dus een deel van hun andere bevaks.
Dit lijkt me de de hoofdreden achter de slechte prestatie van deze sector laatste maanden.
Zeker de rente steeg ook maar een LT rente België van 1,2 % is nog altijd peanuts.
Koersen zijn zeer volatiel geworden , bij de kleintjes had je dat in verleden wel eens maar nu is het daily.
Ook opvallend als je groot pakket wilt verkopen aan grote beleggers. ( Care Property Invest, INTO) moet je tevreden zijn met een prijs fors onder de koers. Doet vermoeden dat de hausse gedreven werd door particulieren en veel minder door grote jongens.
Koersbewegingen hebben de zeezout rangschikking niet fundamenteel dooreengeschut. HOMI, WDP en WEB blijven de top3
WEHB springt over LEAS naar de 4de plaats
Care Property Invest komt na de koersdaling niet verder dan de middenmoot.
INTO krijgt geen score wegens dalende dividenden, als deze gestopt wordt en er terug uitzicht is op stijgende dividenden zouden ze in de buurt van WEHB kunnen komen. Maar mijn regel verbiedt me te kopen als laatste dividend verlaagd werd. Mss heeft de regel hier ongelijk, maar in 70+ % bleek ie juist.
Heb mijn eigen posities wat verhoogd (WEHB, WEB, HOMI) en verminderd (RET) LEAS en WDP status quo gehouden.
(grote) beleggers willen ze wel opnemen maar wilden hun totale positie vastgoedbevaks niet verhogen en verkochten dus een deel van hun andere bevaks.
Dit lijkt me de de hoofdreden achter de slechte prestatie van deze sector laatste maanden.
Zeker de rente steeg ook maar een LT rente België van 1,2 % is nog altijd peanuts.
Koersen zijn zeer volatiel geworden , bij de kleintjes had je dat in verleden wel eens maar nu is het daily.
Ook opvallend als je groot pakket wilt verkopen aan grote beleggers. ( Care Property Invest, INTO) moet je tevreden zijn met een prijs fors onder de koers. Doet vermoeden dat de hausse gedreven werd door particulieren en veel minder door grote jongens.
Koersbewegingen hebben de zeezout rangschikking niet fundamenteel dooreengeschut. HOMI, WDP en WEB blijven de top3
WEHB springt over LEAS naar de 4de plaats
Care Property Invest komt na de koersdaling niet verder dan de middenmoot.
INTO krijgt geen score wegens dalende dividenden, als deze gestopt wordt en er terug uitzicht is op stijgende dividenden zouden ze in de buurt van WEHB kunnen komen. Maar mijn regel verbiedt me te kopen als laatste dividend verlaagd werd. Mss heeft de regel hier ongelijk, maar in 70+ % bleek ie juist.
Heb mijn eigen posities wat verhoogd (WEHB, WEB, HOMI) en verminderd (RET) LEAS en WDP status quo gehouden.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Het 'opportuniteitsvenster' voor de GVV's om aan hoge koersen nieuw kapitaal op te halen, is zich aan het sluiten. Cofinimmo, Retail Est., CP Inv, Aedifica, de INTO placement ... het ging voor zowel particuliere beleggers als institutionele/professionele investeerders net iets te snel. De spons is leeg en laat de GVV's hun groeiambities nu maar wat bijstellen. 'Zaaien naar de zak' zoals bompa het zei.
Door de liquidatie van Kortrijk Shopping had ik wel wat extra middelen, maar toch heb ik bij de hogere koersen een pakket van oa Cofinimmo en Aedifica verkocht, vooraleer (weken/maanden later) mee te gaan in de KV. Voor COFB is dat vooral uitgedraaid op 'beperken van het verlies'. Met de KV van Ascencio vorig jaar en die van Retail Est onlangs hou ik nog een behoorlijk deel over van mijn pakket ' handelsvastgoed.'. De kans zit erin dat ook het vastgoedcertificaat Basilix (volgend jaar ?) geliquideerd wordt. Of daar nog een mooie meerwaarde te rapen is, valt nog te bezien. Ik hou mijn positie wel aan.
De koersen van bvb WDP en WEHB lijken nu wel snel te herstellen. Ik heb me compleet verkeken op die dip.
Door de liquidatie van Kortrijk Shopping had ik wel wat extra middelen, maar toch heb ik bij de hogere koersen een pakket van oa Cofinimmo en Aedifica verkocht, vooraleer (weken/maanden later) mee te gaan in de KV. Voor COFB is dat vooral uitgedraaid op 'beperken van het verlies'. Met de KV van Ascencio vorig jaar en die van Retail Est onlangs hou ik nog een behoorlijk deel over van mijn pakket ' handelsvastgoed.'. De kans zit erin dat ook het vastgoedcertificaat Basilix (volgend jaar ?) geliquideerd wordt. Of daar nog een mooie meerwaarde te rapen is, valt nog te bezien. Ik hou mijn positie wel aan.
De koersen van bvb WDP en WEHB lijken nu wel snel te herstellen. Ik heb me compleet verkeken op die dip.
Intervest officies zal wshl wel zijn dividend wat verhogen voor 2015. De resultaten zitten terug wat in stijgende lijn.