Vastned Retail Belgium
TIP
Re: Vastned Retail Belgium
Een slabakkende beurskoers is altijd een uitnodiging voor een geïnteresseerde partij om een overnamebod te doen. De -al bij al beperkte- dividendknip vorig jaar heeft de koers van VastNed B. natuurlijk geen goed gedaan. Het was een gelukkig toeval dat ik me door de koersdaling liet overhalen om in VastNed B in te stappen.
Tijdens het eerste semester van 2015 noteerde VastNed B nog aan topkoersen boven €60. Investeerders van betere tijden moeten genoegen nemen met het feit dat hun verlies plots veel kleiner wordt.
Tijdens het eerste semester van 2015 noteerde VastNed B nog aan topkoersen boven €60. Investeerders van betere tijden moeten genoegen nemen met het feit dat hun verlies plots veel kleiner wordt.
Ik ben dank zij Test-Invest en jullie uitgebreide adviezen en grafieken ook bij de gelukkige bezitters van aandelen van Vastned retail B.
Ik kocht ze aan 46.26 en vervolgens op 7 december 2017 ook nog eens aan 44.86 (alle kosten inclusief). Ik deed dit gelukkig ook voor de kinderen.
Dit gebeurde met geld van de First alwaar ik in 2017 ook 25% winst op deed. Dubbel geluk gehad.
Ik ga in op het aanbod van 57.5€. Ik weet wel niet goed, wat ik dan nog zal moeten kopen. Zal weer zoeken worden naar rendement.
National Grid vind ik wel een goed alternatief. Britse Pond staat superlaag en National Grid zal mooie winsten opstrijken in USA doordat ze er nu 20% en meer gas en elektriciteit verdelen vanwege de koude winter. Haar dividend is al even hoog als van een GVV.
Ik kocht ze aan 46.26 en vervolgens op 7 december 2017 ook nog eens aan 44.86 (alle kosten inclusief). Ik deed dit gelukkig ook voor de kinderen.
Dit gebeurde met geld van de First alwaar ik in 2017 ook 25% winst op deed. Dubbel geluk gehad.
Ik ga in op het aanbod van 57.5€. Ik weet wel niet goed, wat ik dan nog zal moeten kopen. Zal weer zoeken worden naar rendement.
National Grid vind ik wel een goed alternatief. Britse Pond staat superlaag en National Grid zal mooie winsten opstrijken in USA doordat ze er nu 20% en meer gas en elektriciteit verdelen vanwege de koude winter. Haar dividend is al even hoog als van een GVV.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Mooie zet voor wie er recentelijk is ingestapt.
Heb dat zelf niét gedaan, omwille van verschillende redenen.
Gebrek aan groei en vooral ook: groeiambities.
Netto courante winst en dividend krompen al enkele jaren.
Maar I admit: het element "value" begon wel érg op te vallen.
Heb dat zelf niét gedaan, omwille van verschillende redenen.
Gebrek aan groei en vooral ook: groeiambities.
Netto courante winst en dividend krompen al enkele jaren.
Maar I admit: het element "value" begon wel érg op te vallen.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Is dit een los staand event of wordt dit een mode?
GVV die elkaar opkopen.
GVV die elkaar opkopen.
Vraag mij af wat ik met het vrijgekomen geld ga doen... Vastned retail heb ik eind 2017 gekocht net omwille van het feit dat het een interessante investering was. Misschien nu investeren in HOMI of Wereldhave Belgium (las gisteren dat het aantal bezoekers in kleine en middelgrote shoppingcentra nog steeds in de lift zit).
Op korte termijn blijft dit een alleenstaand geval(*). Vastned bezat immers al 65% van de aandelen, en VASTB noteerde met een flinke korting op de intrinsieke waarde. Bovendien is de financiering van de deal (€101M) voor VASTB geen enkel probleem.
De expansie van VASTB zelf is op dit ogenblik beperkt door dat één huurder (H&M) meer dan 20% van de portefeuille uitmaakt. Door de spelregels ter bescherming van de belegger mag VASTB daardoor slecht 33% schulden aangaan. De schuldgraad is nu ~27%. Er blijft weinig ruimte over. Door VASTB van de beurs te halen valt die beperkende maatregel weg.
Goede zet van de Nederlanders.
(*) WEHB zou een gelijkaardige kandidaat kunnen zijn, maar noteert nu wel met een premie. Ik denk niet dat hun moederNederlanders daarvoor wensen te betalen.
Netto actief waarde = 54,52 euro. Die Nederlanders brengen maar een karig bod uit. Ik ben benieuwd of ze ons het dividend nog gaan geven of nuet
Verdere uitvoering van de strategie om op termijn het aandeel core city assets in de vastgoedportefeuille boven 75% te brengen.
Acquisitie van 3 aaneensluitende core city assets in de historische binnenstad van Antwerpen, gelegen te Steenhouwersvest 44 - 46 - 48 voor een investeringsbedrag van circa € 6 miljoen.
Op 31 december 2017 bestaat 59% van de vastgoedportefeuille uit core city assets en 41% uit mixed retail locations (binnenstadswinkels, retailparken en baanwinkels).
Realisatie van 23 verhuurtransacties die circa 9% van de totale jaarlijkse huurinkomsten vertegenwoordigen.
Bezettingsgraad op 31 december 2017: 99% (98% op 31 december 2016).
Stijging van de reële waarde van de bestaande vastgoedportefeuille met circa 6,2% in boekjaar 2017, voornamelijk door de aanscherping van de rendementen van de core city assets en mixed retail locations.
Bruto dividend bedraagt € 2,62 per aandeel voor boekjaar 2017 (€ 2,45 voor boekjaar 2016). Bruto dividendrendement van 5,8% op basis van de slotkoers op 31 december 2017 zijnde, € 45,00.
Stijging van het EPRA resultaat in het boekjaar 2017 tot € 2,62 per aandeel (€ 2,45 voor boekjaar 2016) mede als gevolg van lagere financieringskosten.
Beperkte schuldgraad van 27% op 31 december 2017.
Verdere uitvoering van de strategie om op termijn het aandeel core city assets in de vastgoedportefeuille boven 75% te brengen.
Acquisitie van 3 aaneensluitende core city assets in de historische binnenstad van Antwerpen, gelegen te Steenhouwersvest 44 - 46 - 48 voor een investeringsbedrag van circa € 6 miljoen.
Op 31 december 2017 bestaat 59% van de vastgoedportefeuille uit core city assets en 41% uit mixed retail locations (binnenstadswinkels, retailparken en baanwinkels).
Realisatie van 23 verhuurtransacties die circa 9% van de totale jaarlijkse huurinkomsten vertegenwoordigen.
Bezettingsgraad op 31 december 2017: 99% (98% op 31 december 2016).
Stijging van de reële waarde van de bestaande vastgoedportefeuille met circa 6,2% in boekjaar 2017, voornamelijk door de aanscherping van de rendementen van de core city assets en mixed retail locations.
Bruto dividend bedraagt € 2,62 per aandeel voor boekjaar 2017 (€ 2,45 voor boekjaar 2016). Bruto dividendrendement van 5,8% op basis van de slotkoers op 31 december 2017 zijnde, € 45,00.
Stijging van het EPRA resultaat in het boekjaar 2017 tot € 2,62 per aandeel (€ 2,45 voor boekjaar 2016) mede als gevolg van lagere financieringskosten.
Beperkte schuldgraad van 27% op 31 december 2017.
Bij de voorstelling van de jaarresultaten van Vastned (Nederland) werd met geen woord gerept over de timing van het bod op VASTB. Alleen een korte zin zonder verder nieuws verschijnt in het jaarverslag:
Besluit: ik begin meer en meer te geloven dat het aangekondigde dividend (€2.62) bovenop de €57.50 zal komen. In dat geval moet ik mijn mening over de Hollanders herzien...
Ik heb geen idee hoe lang het duurt om een formeel bod aan te kondigen en uit te voeren. Maar we zijn nu ongeveer op twee maand van de AV (25 april) en daar zou toch enige klaarheid moeten geschonken worden. Meer nog tussen de AV en de dividendknip (17 mei) liggen amper drie weken. Het zou mij verwonderen dat de uitkoopoperatie in die korte tijdspanne kan volbracht worden.In addition, in January we announced our intention to make a takeover bid of € 57.50 in cash for all shares in Vastned Retail Belgium that we do not yet hold. This ongoing integration will help to create an even simpler and more effective organisation.
Besluit: ik begin meer en meer te geloven dat het aangekondigde dividend (€2.62) bovenop de €57.50 zal komen. In dat geval moet ik mijn mening over de Hollanders herzien...
Pas op, tussen de intention en het offer KUNNEN ze zeggen dat het uiteindelijke bod 57.5 (intended) - 2.62 (tussentijds dividend) : 54.88 bedraagt. Het zal vooral afhangen van het marktpolsen. Als ze denken dat ze met 54.88 gaan kunnen wegkomen, gaan ze dat zeker proberen. Maar 57.5 zou inderdaad de veiligste oplossing zijn, en het sop van het uitpersen kan de kool niet waard zijn. Wat zou het schelen, hoop en al 5M EUR?
Ik ben nog niet te euforisch, maar ik denk dat de tijd in het voordeel speelt. Het nadeel is natuurlijk dat met 65% VASTNED de touwtjes in handen heeft en de gewone aandeelhouders niet veel zullen kunnen tegenspartelen. Anderzijds hoe dichter we komen bij de exDatum, hoe moeilijker dat VASTNED zal kunnen volhouden dat het dividend inbegrepen was in het overnamebod. Het zou mij als bedrog overkomen. Maar waarschijnlijk volkomen legaal bedrog ??
'in het overnamebod'
DAAR zit het addertje juist. Voorlopig IS er helemaal geen bod. Enkel de INTENTIE om een bod uit te brengen Het zijn sloeberkes!
DAAR zit het addertje juist. Voorlopig IS er helemaal geen bod. Enkel de INTENTIE om een bod uit te brengen Het zijn sloeberkes!
De Tijd 17 maart 2018, blz 38
Poldermol had de sloebers door...Kan je als belegger die coupon opstrijken, om nadien nog 57,50 euro te krijgen? Neen, leert navraag bij de Nederlandse moeder... Indien het dividend onthecht wordt voor het einde van de aanvaardingsperiode, zal de biedprijs hiervoor worden gecorrigeerd', zegt Véronique Schyns, investor relations manager bij Vastned Retail.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
@Belca,
Overnamebod is een feit.
http://hugin.info/137399/R/2183930/843624.pdf
De passage die jou wellicht het meest interesseert:
"De biedprijs bedraagt € 57,50 per aandeel, wat het brutobedrag vertegenwoordigt dat
aan de aandeelhouders zal toekomen indien het overnamebod slaagt. Indien de
gewone algemene vergadering van 25 april 2018 van Vastned Retail Belgium het
voorgestelde bruto dividend van € 2,62 per aandeel voor het boekjaar 2017 goedkeurt,
en de ex dividend datum vóór de dag van de verwerving van de aandelen in Vastned
Retail Belgium door Vastned Retail N.V. valt, dan zal het bedrag van dit bruto dividend
met de biedprijs worden verrekend en zal deze aldus € 54,88 bedragen."
FYI
De ex-date werd aangekondigd als "17/05/2018" terwijl het bod loopt tot en met 01/06/2018.
Overnamebod is een feit.
http://hugin.info/137399/R/2183930/843624.pdf
De passage die jou wellicht het meest interesseert:
"De biedprijs bedraagt € 57,50 per aandeel, wat het brutobedrag vertegenwoordigt dat
aan de aandeelhouders zal toekomen indien het overnamebod slaagt. Indien de
gewone algemene vergadering van 25 april 2018 van Vastned Retail Belgium het
voorgestelde bruto dividend van € 2,62 per aandeel voor het boekjaar 2017 goedkeurt,
en de ex dividend datum vóór de dag van de verwerving van de aandelen in Vastned
Retail Belgium door Vastned Retail N.V. valt, dan zal het bedrag van dit bruto dividend
met de biedprijs worden verrekend en zal deze aldus € 54,88 bedragen."
FYI
De ex-date werd aangekondigd als "17/05/2018" terwijl het bod loopt tot en met 01/06/2018.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Ik heb vandaag al mijn Vastned aandelen verkocht aan 57 euro.
De beloofde 57.5€ is immers netto geen 57.5€ want de brutodividenden zijn er in opgenomen.
Netto krijgen we slechts 54,88 EUR + 1,83 EUR netto dividend (2.62€ * 70%) = 56,7 EUR per aandeel.
Ik kan de roerende voorheffing toch niet recuperen wegens te hoge bedragen.
Ik verkocht ze aan 57 euro zijnde netto 56.77 euro per aandeel na afhouding van makelaarsloon en beurstaksen.
Een kleine winst van 7 cent of hoger want ik vermoed dat er u ook kosten zullen aangerekend worden bij de inkoop aan 57,5€?
De beloofde 57.5€ is immers netto geen 57.5€ want de brutodividenden zijn er in opgenomen.
Netto krijgen we slechts 54,88 EUR + 1,83 EUR netto dividend (2.62€ * 70%) = 56,7 EUR per aandeel.
Ik kan de roerende voorheffing toch niet recuperen wegens te hoge bedragen.
Ik verkocht ze aan 57 euro zijnde netto 56.77 euro per aandeel na afhouding van makelaarsloon en beurstaksen.
Een kleine winst van 7 cent of hoger want ik vermoed dat er u ook kosten zullen aangerekend worden bij de inkoop aan 57,5€?