Veiligheid Internetbankieren
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Veiligheid Internetbankieren
Ik stel mij een vraag omtrent de veiligheid van het nieuwe systeem met de digipass.
Bij Dexia is het aanloggen met kaartnummer, digipass en pin-code.
Indien iemand toch hand weet te slaan aan uw pin-code (ja, ik weet dat je er zelf voor verantwoordelijk bent) kan die persoon met uw kaart en digipass( iedereen heeft er 1) makkelijk je geld versluizen naar zijn eigen rekeningen.
Dit zou dan wel eens een kostelijke grap kunnen zijn voor iemand die heel even niet aandachtig genoeg is bij het uitvoeren van een betaling bij menig handelaar en zich daarna laat bestelen.
In hoeverre komt de bank tussen als malafide personen op deze manier uw rekeningen plunderen? (Ik vrees helemaal niet).
Argenta is op dat gebied veel veiliger, ik ken het abonnementsnummer uit het hoofd en iemand die mijn Argenta kaartje kan bemachtigen met pin-code kan hooguit betreffende zichtrekening plunderen.
Graag jullie reacties.
Indien iemand toch hand weet te slaan aan uw pin-code (ja, ik weet dat je er zelf voor verantwoordelijk bent) kan die persoon met uw kaart en digipass( iedereen heeft er 1) makkelijk je geld versluizen naar zijn eigen rekeningen.
Dit zou dan wel eens een kostelijke grap kunnen zijn voor iemand die heel even niet aandachtig genoeg is bij het uitvoeren van een betaling bij menig handelaar en zich daarna laat bestelen.
In hoeverre komt de bank tussen als malafide personen op deze manier uw rekeningen plunderen? (Ik vrees helemaal niet).
Argenta is op dat gebied veel veiliger, ik ken het abonnementsnummer uit het hoofd en iemand die mijn Argenta kaartje kan bemachtigen met pin-code kan hooguit betreffende zichtrekening plunderen.
Graag jullie reacties.
Re: Veiligheid Internetbankieren
Als iemand je code zou bemachtigen, zal hij hoogstwaarschijnlijk geen geld overschrijven naar zijn eigen rekening daar dit volledig traceerbaar is, maar gewoon geld afhalen aan een geldautomaat, moest hij ook je kaart bemachtigen.
Als je al iets leest over fraude via het internet ( internetbankieren ) gaat het meestal over mensen die zeer onvoorzichtig omspringen met hun codes.
Als je al iets leest over fraude via het internet ( internetbankieren ) gaat het meestal over mensen die zeer onvoorzichtig omspringen met hun codes.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik dacht dat er vorig jaar toch een paar belgische banken ( en vooral klanten ) slachtoffer waren van een of andere buitenlandse maffia die erin geslaagd waren om overboekingen naar het buitenland op frauduleuze wijze via internet te doen.
Ze zullen natuurlijk wel goed opletten dat ze niet te vlug geklist worden.
Ze zullen natuurlijk wel goed opletten dat ze niet te vlug geklist worden.
relativity schreef: Ik stel mij een vraag omtrent de veiligheid van het nieuwe systeem met de digipass.
Graag jullie reacties.
Dexia is al jaren cardreader in plaats van digipass hoor.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Bij Argenta noemt dat bakske Digipass, bij Dexia Card Reader, alst beestje maar een naam heeft zeker...
bij keytrade log ik aan met m'n Eid + een random cijfer dat op een "digipas" verschijnt.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Heb gehoord van dat systeem bij Keytrade.
Blijkbaar zijn er systemen genoeg die beletten dat je met de bankkaart en pin-code alleen niet alle rekeningen van iemand kan plunderen.
Blijkbaar zijn er systemen genoeg die beletten dat je met de bankkaart en pin-code alleen niet alle rekeningen van iemand kan plunderen.
idd - ik kan zelfs NIET aan mijn rekeningen zonder mijn Eid. (je kan dat aanvinken)relativity schreef: Heb gehoord van dat systeem bij Keytrade.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Mijns inzien is er dan voor Dexia nog wel wat ruimte tot het verbeteren van de veiligheid...