Veiligheidsprobleem bij Dexia Direct Net ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Veiligheidsprobleem bij Dexia Direct Net ?
Deze week viel het mij al op dat bij het inloggen bij Dexia Direct Net er melding was om voorzichtig te zijn om de M2 toets te gebruiken bij de procedure. Nu echter wordt er gevraagd volgende tekst te lezen:
Belangrijk bericht voor gebruikers van Dexia Direct Net
12/12/2008
Sinds kort stellen we vast dat er enkele pogingen ondernomen werden om frauduleuze overschrijvingen uit te voeren via Dexia Direct Net.
België heeft één van de veiligste systemen op het gebied van online bankieren en de banken nemen alle nodige maatregelen om het veilig te houden. Maar het internet blijft een ‘open’ net met de mogelijkheid van misbruik. Het risico is zeer klein, maar om de fraudeurs geen enkele kans te geven vonden wij het belangrijk om ook u hierover in alle openheid te informeren.
Hoe gaan de fraudeurs te werk?
Binnen de Dexia Direct Net sessie plaatsen zij een ‘ongebruikelijk’ scherm, net alsof het een speciale boodschap van de bank is. Er wordt gevraagd om via de kaartlezer een aantal cijfers in te voeren en te bevestigen via de procedure van de M2 toets op de kaartlezer. Op die manier wordt er geld overgeschreven naar een andere rekening zonder dat de cliënt het zelf beseft. Dit is mogelijk omdat er zich virussen op de PC van de gebruiker bevinden!
Wat kunt u doen ?
• Bij ongewone boodschappen, schermen of enige twijfel, sluit uw Dexia Direct Net sessie af en contacteer ons onmiddellijk op 02 222 82 70.
• Gebruik de M2 toets van de kaartlezer alleen om uw overschrijvingen te ondertekenen. De bank vraagt u in geen enkel ander geval om de M2 toets te gebruiken.
• Om veilig te bankieren is het absoluut nodig dat u een antivirus en firewall installeert en up-to-date houdt. (een onbeveiligde computer werkt misbruik in de hand).
Heeft er iemand weet van veiligheidsproblemen bij Dexia Direct Net?
Belangrijk bericht voor gebruikers van Dexia Direct Net
12/12/2008
Sinds kort stellen we vast dat er enkele pogingen ondernomen werden om frauduleuze overschrijvingen uit te voeren via Dexia Direct Net.
België heeft één van de veiligste systemen op het gebied van online bankieren en de banken nemen alle nodige maatregelen om het veilig te houden. Maar het internet blijft een ‘open’ net met de mogelijkheid van misbruik. Het risico is zeer klein, maar om de fraudeurs geen enkele kans te geven vonden wij het belangrijk om ook u hierover in alle openheid te informeren.
Hoe gaan de fraudeurs te werk?
Binnen de Dexia Direct Net sessie plaatsen zij een ‘ongebruikelijk’ scherm, net alsof het een speciale boodschap van de bank is. Er wordt gevraagd om via de kaartlezer een aantal cijfers in te voeren en te bevestigen via de procedure van de M2 toets op de kaartlezer. Op die manier wordt er geld overgeschreven naar een andere rekening zonder dat de cliënt het zelf beseft. Dit is mogelijk omdat er zich virussen op de PC van de gebruiker bevinden!
Wat kunt u doen ?
• Bij ongewone boodschappen, schermen of enige twijfel, sluit uw Dexia Direct Net sessie af en contacteer ons onmiddellijk op 02 222 82 70.
• Gebruik de M2 toets van de kaartlezer alleen om uw overschrijvingen te ondertekenen. De bank vraagt u in geen enkel ander geval om de M2 toets te gebruiken.
• Om veilig te bankieren is het absoluut nodig dat u een antivirus en firewall installeert en up-to-date houdt. (een onbeveiligde computer werkt misbruik in de hand).
Heeft er iemand weet van veiligheidsproblemen bij Dexia Direct Net?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Veiligheidsprobleem bij Dexia Direct Net ?
Bij Argenta staat er ook een waarschuwing
Ik gebruik nu altijd Firefox om in te loggen. Nu ik denk dat ik daar in de toekomst safari ofzo ga nemen als webbrowser. Internet Explorer vertrouw ik al een tijdje niet meer!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ik gebruik Firefox in combinatie met NoScript, een plugin die ervoor zorgt dat er geen onbetrouwbare scripts kunnen worden uitgevoerd op je PC. Hier een link:
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/722
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/722
Ik heb die add-on geïnstalleerd, moet je dan bij elke pagina die je voor de eerste keer opent zeggen of hij dat mag toestaan?
vaganzza[at]spaargids[punt]be