Veranderen energieleverancier
Re: Veranderen energieleverancier
Wat een soep zijn heel die energietarieven toch geworden. Ieder jaar meer kleine lettertjes.
Mega rekent volgens VREG bij de aanvang van ieder contractjaar de jaarlijkse vergoeding volledig aan. Bij andere leveranciers is dit enkel het eerste jaar volledig en vanaf het tweede jaar a pro rata.
De korting ( bv via aanbieders of mijnenergie) geldt echter maar 1 jaar en ook enkel wanneer je een volledig jaar klant bent geweest. Ben jij dan niet altijd gejost als je wil veranderen? Je hebt sowieso een vaste kost voor het tweede jaar aan je been, maar alle voordelen vallen wel weg?
Mega rekent volgens VREG bij de aanvang van ieder contractjaar de jaarlijkse vergoeding volledig aan. Bij andere leveranciers is dit enkel het eerste jaar volledig en vanaf het tweede jaar a pro rata.
De korting ( bv via aanbieders of mijnenergie) geldt echter maar 1 jaar en ook enkel wanneer je een volledig jaar klant bent geweest. Ben jij dan niet altijd gejost als je wil veranderen? Je hebt sowieso een vaste kost voor het tweede jaar aan je been, maar alle voordelen vallen wel weg?
Laatst gewijzigd door Maarten op 27 februari 2021, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
vandaag bij Mediamarkt geweest, er stonden daaar een paar pipos van Luminus voor een nieuwe energieleverancier
- kortingbon van 100 euro op te kopen bij mediamarkt aangeboden door Luminus
- abo bij Luminus laten aansmeren - hopelijk scheur ik er mijn broek niet aan, die gladde pipo vertelde dat ik 8 euro per maand minder moest betalen
het is allemaal zo ingewikkeld dat er bijna geen kat nog aan uit kan
- thuis gezien abo voor 2jaar vaste prijs
- thuis opgezocht dat ik voordien bij Mega was ( wist het zelf ook niet meer )
- kortingbon van 100 euro op te kopen bij mediamarkt aangeboden door Luminus
- abo bij Luminus laten aansmeren - hopelijk scheur ik er mijn broek niet aan, die gladde pipo vertelde dat ik 8 euro per maand minder moest betalen
het is allemaal zo ingewikkeld dat er bijna geen kat nog aan uit kan
- thuis gezien abo voor 2jaar vaste prijs
- thuis opgezocht dat ik voordien bij Mega was ( wist het zelf ook niet meer )
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Als ik mijn echte eindafrekening vraag omdat ik toch weer ga overstappen gaat dat wel terugvloeien mag ik hopen... Ze hopen natuurlijk zo dat de mensen langer klant blijven, want het abonnementsgeld e.d. beginnen pas vanaf het tweede jaar meestal.satsurfer schreef: ↑27 februari 2021, 16:10en ze gaan dat -automatisch- storten? Ga wachten tot groepsaankoop oost-Vl. 17/3 en dan evt. beslissen.azerty_123 schreef: ↑26 februari 2021, 22:55Nu mag ik nog 3 maand dokken om dan die korting in 1 keer terug te krijgen...
Engie was te duur nu.
ze zouden wel eens een wet mogen maken TEGEN de energieleveranciers om dergelijke koehandel tegen te gaan
Mega had hun tarief voor herziening meegedeeld en die was 30% duurder dan wat ik nu betaal en heb dan maar beslist te veranderen. Krijg ik de dag nadien al telefoon van Mega met de vraag om te blijven aan mijn huidig tarief en een korting van €50 als ik nog 6 maand klant blijf.
Die aan de helpdesk gaf gewoon aan dat als je niet akkoord bent met het herziening tarief dat je gewoon het tarief voor nieuwe klant mag aanvragen. Die €50 korting krijg ik nu ook nog bij omdat ik mijn de overstap dan maar geannuleerd had.
Beide tarieven waren dan praktisch gelijk aan elkaar en met die korting kwam Mega beter uit de hoek.
Die aan de helpdesk gaf gewoon aan dat als je niet akkoord bent met het herziening tarief dat je gewoon het tarief voor nieuwe klant mag aanvragen. Die €50 korting krijg ik nu ook nog bij omdat ik mijn de overstap dan maar geannuleerd had.
Beide tarieven waren dan praktisch gelijk aan elkaar en met die korting kwam Mega beter uit de hoek.
Zoals bij gsm abonnementen beslis je toch zelf of je wil overstappen... Toch
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Als ze mij kontakteren, verbreek ik beleefd en direkt het gesprek, als niet geinteresseerd..
SMGGM schreef: ↑27 februari 2021, 22:31 Mega had hun tarief voor herziening meegedeeld en die was 30% duurder dan wat ik nu betaal en heb dan maar beslist te veranderen. Krijg ik de dag nadien al telefoon van Mega met de vraag om te blijven aan mijn huidig tarief en een korting van €50 als ik nog 6 maand klant blijf.
Als je dan ineens wel die korting krijgt, hebben ze al die jaren daarvoor je eigenlijk teveel aangerekend.. Toch ??
Toen ik vorig jaar naar hen ging waren ze het goedkoopst op de Vreg test, na eindfacturatie te bekijken ook. Bij de nieuwe test waren ze opnieuw de goedkoopste (met mijn huidig tarief) maar niet met hun vernieuwingstarief (want die was +30%).
Dat ze mij nu het goedkoopste + €50 korting aanbieden duiken ze onder de concurrentie.
Ik vergelijk overigens niet met "mijnenergie" al weer ik dat ik dat hogere kortingen te rapen vallen, maar die kortingen zou louche naar mijn mening (teveel kleine lettertjes, te hoge abo kosten,...).
Groepsaankoop Provincie Oost-Vlaanderen dus quasi hetzelfde...Engie nog veel extra kortingen mogelijk bij externe partners...
er staat ook 'geschatte' prijs...
<400 € zal niet lukken zoals Mega, die nà de 12 maanden de korting geeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
en geef dan je parameters eens in op mijnenergie.be
veel kans dat er nog goedkoper uitkomen dan die groepsaankopen
veel kans dat er nog goedkoper uitkomen dan die groepsaankopen
Ludo,ludo schreef: ↑28 februari 2021, 13:24SMGGM schreef: ↑27 februari 2021, 22:31 Mega had hun tarief voor herziening meegedeeld en die was 30% duurder dan wat ik nu betaal en heb dan maar beslist te veranderen. Krijg ik de dag nadien al telefoon van Mega met de vraag om te blijven aan mijn huidig tarief en een korting van €50 als ik nog 6 maand klant blijf.
Als je dan ineens wel die korting krijgt, hebben ze al die jaren daarvoor je eigenlijk teveel aangerekend.. Toch ??
Dat gaat van welk contract aangegaan afhangen.
Jaarlijks - 3 j - 5 j.
De gas energie kost + vaste kost meter is waar alles om draait.
Taksen en dergelijke is bij iedereen hetzelfde.
Iedereen zou beter eens gaan vergelijken op de energie kost.
En hoe groter verbruik hoe belangrijker. (afgelopen jaar 334 m3 voor ons stulpje)
Estate Guru believer.
Daarnet mijn afrekening van Luminus gehad. Met mijn zonnepanelen en terugdraaiende analoge teller
moet ik enkel de vaste kost betalen aan Luminus (19.50€ BTW in) en natuurlijk Fluvius en de bijdrage voor het energiefonds.
Vermits ik graag de vaste kost van Luminus zou willen verminderen heb ik op mijnenergie.be eens de berekening gedaan voor 0 kWh verbruik + zonnepanelen.
Blijkt nu dat Mega Group vast (of variabel) het goedkoopste tarief is:
- vaste abonnementskost 75€
- elektriciteitskost 8.30c€/kWh x 0 kWh = 0€
- korting via mijnenergie -160€
TOTAAL voor Mega: -85€
Daar komen nog de nettarieven bij en de vaste heffing.
Dit betekent dus dat Mega een deel van mijn prosumententarief zou betalen en mij dus geld geeft om elektriciteit te mogen leveren. Is dit te mooi om waar te zijn?
Heeft iemand al een dergelijk contract afgesloten?
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Vermits ik graag de vaste kost van Luminus zou willen verminderen heb ik op mijnenergie.be eens de berekening gedaan voor 0 kWh verbruik + zonnepanelen.
Blijkt nu dat Mega Group vast (of variabel) het goedkoopste tarief is:
- vaste abonnementskost 75€
- elektriciteitskost 8.30c€/kWh x 0 kWh = 0€
- korting via mijnenergie -160€
TOTAAL voor Mega: -85€
Daar komen nog de nettarieven bij en de vaste heffing.
Dit betekent dus dat Mega een deel van mijn prosumententarief zou betalen en mij dus geld geeft om elektriciteit te mogen leveren. Is dit te mooi om waar te zijn?
Heeft iemand al een dergelijk contract afgesloten?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Philippe, die vraag heb ik me zelf ook al vaak gesteld: ik denk dat ze het prosumententarief apart afrekenen als een aparte taks. Heb 't nooit geprobeerd en al mijn jaren met terugdraaiende teller doorgebracht bij Ecopower (die geen abo kosten hebben en windenergie leveren, dus mooie aanvulling ecologisch gezien, op je eigen zonne-energie).
Nu met DM ga ik het spelletje opnieuw meespelen en ben ik net overgestapt naar Engie. Ik kies gewoon de goedkoopste op Mijnenergie.be, mijn cijfers zijn exact. Nu met terugleveringscontracten wordt het nog ingewikkelder.
Nu met DM ga ik het spelletje opnieuw meespelen en ben ik net overgestapt naar Engie. Ik kies gewoon de goedkoopste op Mijnenergie.be, mijn cijfers zijn exact. Nu met terugleveringscontracten wordt het nog ingewikkelder.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Na 8 jaar bij Lampiris nu via provincie groepsaankoop naar Engie.
Van 379 euro per maand naar 270 euro per maand.
Intussen telefoon van Lampiris gekregen, die gaan kijken om me een tegenvoorstel te doen om onder de prijs van Engie te zakken. Toen ik vroeg waarom ze nu een betere prijs gaan geven, en waarom ze dat niet spontaan gedaan hebben, zeggen ze dat ze niet alle 1 miljoen klanten kunnen opbellen.
Ik heb nogal zin om toch te switchen naar Engie, anderzijds als Lampiris eronder gaat zou dat het voordeligste zijn.
Wat denken jullie ?
Van 379 euro per maand naar 270 euro per maand.
Intussen telefoon van Lampiris gekregen, die gaan kijken om me een tegenvoorstel te doen om onder de prijs van Engie te zakken. Toen ik vroeg waarom ze nu een betere prijs gaan geven, en waarom ze dat niet spontaan gedaan hebben, zeggen ze dat ze niet alle 1 miljoen klanten kunnen opbellen.
Ik heb nogal zin om toch te switchen naar Engie, anderzijds als Lampiris eronder gaat zou dat het voordeligste zijn.
Wat denken jullie ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.