Veranderingen op het forum
Re: Veranderingen op het forum
En over welke threads gaat het dan?
Neen SG_AR. Dit was van toepassing op sommige REACTIES in die threads. Dus de posters van die REACTIES dienden op zijn minst aangemaand te worden. Niet eenieder die ter goeder trouw erin postte.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb enkel Shimane El Kaouasubsidi geschreven. Da's volgens mij niet racistisch.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hoogstaand is dat idd niet maar racistisch? Eerder ethnocentristisch. De term racisme is aan hevige inflatie onderhevig maar op heden gaat het in de dikke Zeeuw nog steeds over huidskleur:
Racisme
Semieten hebben niet noodzakelijk een andere huidskleur dan wij - blanke bleekscheten. De naakte Asjkenazische Jood is niet van een naakte 'rasechte' Vlaming te onderscheiden. Of het zou aan het ontbreken van een velletje moeten zijn1
opvatting dat mensen met een bepaalde huidskleur beter zouden zijn dan mensen met een andere kleur, gebruikt als rechtvaardiging om mensen met een andere kleur slecht te behandelen
2
discriminatie op grond van huidskleur; = rassendiscriminatie
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het stoorde al dat ze topics volledig lieten ontsporen en dan gemakshalve in de vuilnisbak kieperden. Nu komt daar blijkbaar al censuur bij (geen topics openen zonder toelating?). Zelfcensuur voel ik ook aankomen. Dat was toch de bedoeling van hun mail.
Uit alles blijkt zo'n dedain. Eens zien wat ze met deze draad gaan doen . Wanneer ze eindelijk eens de moeite doen om zelfs maar te reageren. Als een dief in de nacht weggooien waarschijnlijk. Negatieve opmerkingen of kritische vragen aan ons? Delete …
Ze denken dat de meeste mensen toch gemakshalve op Spaargids zullen blijven. En ze hebben waarschijnlijk gelijk. Niet omdat de site zo geweldig is, maar omdat we de crowd hier nu gewoon zijn, warts and all . En waarom zou DPG meer moeite doen dan strikt noodzakelijk om zijn product te behouden ?
Zelfcensuur,
of anders gezegd, iedereen zijn manieren houden.
Is dat niet hoe de meesten hier zich in het dagelijkse leven gedragen?
Is dat niet VERUIT te verkiezen boven moderators die van politieagent moeten spelen?
of anders gezegd, iedereen zijn manieren houden.
Is dat niet hoe de meesten hier zich in het dagelijkse leven gedragen?
Is dat niet VERUIT te verkiezen boven moderators die van politieagent moeten spelen?
Grapjes maken? Plaatjes posten? Met "zelfcensuur" bedoel ik niet: gewoon je manieren houden. Dat deden de meeste mensen hier al.
Nu je het zegt: als ik een nieuw draadje wil starten moet dat eerst goedgekeurd worden.
Slippery slope?
Zeer goed gezien Perro ! De Oost-Duitsers wisten het wel !
Dat is toch wel een erg nauwe definitie van racisme.CarpeNoctem schreef: ↑16 april 2021, 21:54 ...
Hoogstaand is dat idd niet maar racistisch? Eerder ethnocentristisch. De term racisme is aan hevige inflatie onderhevig maar op heden gaat het in de dikke Zeeuw nog steeds over huidskleur:
RacismeSemieten hebben niet noodzakelijk een andere huidskleur dan wij - blanke bleekscheten. De naakte Asjkenazische Jood is niet van een naakte 'rasechte' Vlaming te onderscheiden.1
opvatting dat mensen met een bepaalde huidskleur beter zouden zijn dan mensen met een andere kleur, gebruikt als rechtvaardiging om mensen met een andere kleur slecht te behandelen
2
discriminatie op grond van huidskleur; = rassendiscriminatie
Op grond van die definitie valt antisemitisme, zelfs dat van de nazi's, niet onder racisme.
Hmmm
Racisme = discriminatie niet alleen op basis van huidskleur, maar op basis van onderscheid in (vermeend) ras of etniciteit in de ogen van de beoefenaar. Er zijn nog veel ruimere definities.
De auteur van de uitspraken die ik citeerde, ziet de arabieren (en de joden?) wel degelijk als een apart "ras".
Een verwerpelijk ras.
Verder heeft de policy heeft het niet enkel over racisme=rassendiscriminatie, maar over elke vorm van discriminatie;
dus ook een erg nauwe definitie van racisme wast sommige uitspraken niet "wit"
Los van de exacte definitie, zie je hier niet regelmatig dingen passeren waarvan je denkt: dat is toch wel héél aangebrand?
En compleet niet ter zake doende?
Een streepje humor toch in deze discussie, wordt geapprecieerdCarpeNoctem schreef: ↑16 april 2021, 21:54 Of het zou aan het ontbreken van een velletje moeten zijn
Sparspaar is het vuur aan het oppoken . Misschien moeten we dan in codetaal beginnen posten/draadjes aanvragen
Nu, de mods doen maar - ik vind spaargids wel geestig/interessant om volgen met een aantal leuke members - maar de dag dat het stopt of de mods nog van die disproportionele berichtjes menen te moeten sturen, dan gaan we gewoon verder met ons leven hé. Als je bv. de reacties op hln.be/dhnet.be leest tegenover hier... dan is er toch geen fotofinish nodig en vind ik het hier toch vrij beschaafd. Ze kunnen misschien beter meteen de kroeg sluiten dan ... want een kroeg zonder bier of iets leutigs ...
Nu, de mods doen maar - ik vind spaargids wel geestig/interessant om volgen met een aantal leuke members - maar de dag dat het stopt of de mods nog van die disproportionele berichtjes menen te moeten sturen, dan gaan we gewoon verder met ons leven hé. Als je bv. de reacties op hln.be/dhnet.be leest tegenover hier... dan is er toch geen fotofinish nodig en vind ik het hier toch vrij beschaafd. Ze kunnen misschien beter meteen de kroeg sluiten dan ... want een kroeg zonder bier of iets leutigs ...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik pik dit niet.
Ik ga jullie verlaten en wens dus niet langer meer deel uit te maken van dit forum.
Na een privé-bericht met de webmaster krijg ik nog steeds geen motivatie WAAR, HOE of WANNEER ik in fout ben gegaan. Iedereen in mijn leefomgeving kan getuigen dat ik helemaal niet racistisch ingesteld ben, ik heb respect voor elk ras, elke gender, of geaardheid. Ik voel mij hier ten persoonlijke titel dan ook aangevallen zonder enige vorm van duiding.
Ik wijs hier niemand met de vinger, het is louter de tijdsgeest. Wie dit soort kenmerken ‘leest’ en projecteert op andere periodes uit het verleden weet ook dat we weldra voor héél moeilijke tijden staan. Draag daarom zorg voor jullie dierbaren want ‘fysieke’ vrienden zijn véél en véél belangrijker dan de ‘digitale’ vrienden. Ze zijn immers de basis van onze wereldse rijkdom.
Na 12,5 jaar hier op het forum wordt het dus tijd om afscheid te nemen. Ook al kende ik jullie niet persoonlijk toch waren veel wel degelijk belangrijk en heb ik aan sommigen hier veel steun gehad in moeilijke tijden. Bedankt daarvoor. Het waren 10 mooie jaren, het staartje daaraan was meestal gevuld met een dosis bagger wat mij eigenlijk tegen hield van nog veel te posten. Dat laatste maakt het misschien iets minder zwaar doch zullen de vriendschappen van het eerste uur, de pioniers hier op het forum toch wel wat tijd vragen. Maar wie weet komen we elkaar wel eens tegen… ergens op de dijk naast het 40ste smaldeel.
Ik ga mijn avonden voortaan veel nuttiger besteden. Ik ga mijn posts niet overnight gaan schrappen of een pak Filipijnse deernes los laten. Alea iacta est.
Het ga jullie goed, er wachten morgen nog tal van mooiere zaken.
Ik ga jullie verlaten en wens dus niet langer meer deel uit te maken van dit forum.
Na een privé-bericht met de webmaster krijg ik nog steeds geen motivatie WAAR, HOE of WANNEER ik in fout ben gegaan. Iedereen in mijn leefomgeving kan getuigen dat ik helemaal niet racistisch ingesteld ben, ik heb respect voor elk ras, elke gender, of geaardheid. Ik voel mij hier ten persoonlijke titel dan ook aangevallen zonder enige vorm van duiding.
Ik wijs hier niemand met de vinger, het is louter de tijdsgeest. Wie dit soort kenmerken ‘leest’ en projecteert op andere periodes uit het verleden weet ook dat we weldra voor héél moeilijke tijden staan. Draag daarom zorg voor jullie dierbaren want ‘fysieke’ vrienden zijn véél en véél belangrijker dan de ‘digitale’ vrienden. Ze zijn immers de basis van onze wereldse rijkdom.
Na 12,5 jaar hier op het forum wordt het dus tijd om afscheid te nemen. Ook al kende ik jullie niet persoonlijk toch waren veel wel degelijk belangrijk en heb ik aan sommigen hier veel steun gehad in moeilijke tijden. Bedankt daarvoor. Het waren 10 mooie jaren, het staartje daaraan was meestal gevuld met een dosis bagger wat mij eigenlijk tegen hield van nog veel te posten. Dat laatste maakt het misschien iets minder zwaar doch zullen de vriendschappen van het eerste uur, de pioniers hier op het forum toch wel wat tijd vragen. Maar wie weet komen we elkaar wel eens tegen… ergens op de dijk naast het 40ste smaldeel.
Ik ga mijn avonden voortaan veel nuttiger besteden. Ik ga mijn posts niet overnight gaan schrappen of een pak Filipijnse deernes los laten. Alea iacta est.
Het ga jullie goed, er wachten morgen nog tal van mooiere zaken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Beheerder heeft hier duidelijk geschreven dat het om een waarschuwing gaat, niet om een beschuldiging.
Ik begrijp niet hoe iedereen zich hier op zijn tenen getrapt voelt. Drama voor niks.
... er is natuurlijk niet alleen die disproportionele waarschuwing op zich, maar ook dat de aanvraag van draadjes nu blijkbaar gecensureerd verloopt. Dat neigt helaas op dit discussieforum meer en meer naar een politiek correcte gedachtepolitie wat de facto het debat zal laten verschralen. Jammer ...