Veranderingen op het forum
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Veranderingen op het forum
En zeggen dat dit allemaal de schuld is van Yaris
Die moest per se NTO/Calco/Weverke/Armatuur van het forum bannen. Die heeft dat heel sluw gespeeld en zit nu ergens op een zolderkamer een nabuko donosor Veuve Clicquot soldaat te maken al schaterlachend.
Die moest per se NTO/Calco/Weverke/Armatuur van het forum bannen. Die heeft dat heel sluw gespeeld en zit nu ergens op een zolderkamer een nabuko donosor Veuve Clicquot soldaat te maken al schaterlachend.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Idd, da's wat je verkrijgt als je bepaalde meningen niet meer toelaat tot het publiek debat. Die meningen verdwijnen niet maar gaan dan verder ondergronds. Contraproductief
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Daar zeg je het ... als je weet wat je zelf hebt geschreven in die bepaalde threads en je weet of vindt van jezelf dat het niet over de schreef ging dan kan je wel even verontwaardigd zijn - net zoals in de tijd een hele klas straf kreeg omdat één pipo iets achter de rug van de meester had uitgestoken en er niet voor wou uitkomen - maar daarna ga je verder. Een échte straf is dit trouwens niet, je krijgt een algemeen verstuurd PM'etje ... so what ...
Anders is het voor diegenen die wel degelijk racistische praat hebben neergepend ... (ik heb de threads niet gelezen dus weet niet over wat het precies ging) die mogen zich even bezinnen en bedenken dat zij (of misschien gaat het maar over één iemand) de stoute jongen zijn waarvoor de hele klas nu wordt gestraft ... en ik kan me wel een paar nicknames bedenken die "zouden" (voorwaardelijke wijs) kunnen passen in dat plaatje.
Ik heb dat bericht trouwens niet gekregen, ik ben ook verontwaardigd, ik voel me uitgesloten, ik ben geen deel van de klas
Dus dit. Geen zin om op één of ander lijstje te staan wat door "iemand" de titel "racist" meekrijgt. Jammer dat de linkse-woke-cancel-cultuur zijn rot ook hier is doorgedrongen.vortex schreef: ↑16 april 2021, 17:19Mooi is dat. Mag ik u dan even vriendelijk vragen om per direct van die lijst, met Spaargids forumgebruikers die meediscussieerden in één of meerdere van drie verschillende topics die omwille van racismeklachten aan ons adres offline werden gehaald, geschrapt te worden? Ik kom namelijk liever niet onterecht voor op lijstjes in verband met racismeBrecht_Coene schreef: ↑16 april 2021, 16:17 Wij beschuldigen hiermee, heel bewust, voor alle duidelijkheid niemand.
Iedere username die in die topics voorkwam hebben wij identiek hetzelfde, en volgens mij vriendelijke bericht toegestuurd voor info om te herinneren aan de voowaarden, niet meer niet minder.
Mvg,
Ik ben klaar!
Ik doe mee!
Laatst gewijzigd door anonymous7 op 17 april 2021, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Inderdaad een bijzonder onhandige actie van DPG. Zou niet in Vaganza's schoenen willen staan, eerst te lui om te modereren, en dan alles ineens maar censureren. Om toch maar niet te hoeven opkuisen en eens een PM te sturen met een waarschuwing of een beleefde vraag (werkt heel dikwijls wonderen). Anderzijds zullen ze hopen dat het nu een stille dood sterft. Zoniet zou dit wel eens een staartje kunnen groeien. Eerst een forumlid (amturingas en co.) hier de boel op de klippen laten drijven. Als daar terechte reactie op komt, alles maar censureren. Hem/haar dan maar bannen (hoogst waarschijnlijk zonder waarschuwing of maar een uitleg), terwijl het duidelijk is dat hij/zij hier al jaren actief is met meerdere nicks, en dit forum voor die persoon een heel belangrijke bezigheid is. En het zou wel eens kunnen dat het nu net deze persoon is die die klacht heeft neergelegd.
Dat staartje zou wel eens heel pijnlijk kunnen worden. Want, wiens rechten zijn hier precies met voeten getreden? Er zijn geen rassen, blijkbaar, daaruit volgt dat er geen racisme kan bestaan. Maar er werd in die topics toch bijzonder denigrerend gepost op de kap van de boze blanke man, vandaar ook die terechte reacties.
Ik heb het hier al eerder gezegd: censuur, daar kots ik op. Vrijheid van meningsuiting voor iedereen, altijd en overal. Zowel voor 'hun' als voor 'ons'. (art.10 van het EVRM nota bene)
Tot zover de mooie woorden. We weten allemaal waar dit in gaat eindigen. De woorden van een Oost-Europees politicus (mijn geheugen laat me weer in de steek) toen de grote 'vluchtelingen' invasie plaats vond indachtig: "dit verdient een heel nieuw Neuremberg proces op zichzelf". Laten we vooral de aanranding van ontelbare vrouwen die nieuwjaarsnacht van '15-'16 niet vergeten. Als mijn mening ventileren over zulke toestanden en wat daarachter schuil gaat van mij een 'racist' maakt, dan draag ik dat stigma met de nodige trots.
Dat staartje zou wel eens heel pijnlijk kunnen worden. Want, wiens rechten zijn hier precies met voeten getreden? Er zijn geen rassen, blijkbaar, daaruit volgt dat er geen racisme kan bestaan. Maar er werd in die topics toch bijzonder denigrerend gepost op de kap van de boze blanke man, vandaar ook die terechte reacties.
Ik heb het hier al eerder gezegd: censuur, daar kots ik op. Vrijheid van meningsuiting voor iedereen, altijd en overal. Zowel voor 'hun' als voor 'ons'. (art.10 van het EVRM nota bene)
Tot zover de mooie woorden. We weten allemaal waar dit in gaat eindigen. De woorden van een Oost-Europees politicus (mijn geheugen laat me weer in de steek) toen de grote 'vluchtelingen' invasie plaats vond indachtig: "dit verdient een heel nieuw Neuremberg proces op zichzelf". Laten we vooral de aanranding van ontelbare vrouwen die nieuwjaarsnacht van '15-'16 niet vergeten. Als mijn mening ventileren over zulke toestanden en wat daarachter schuil gaat van mij een 'racist' maakt, dan draag ik dat stigma met de nodige trots.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
DPG is toch geen politieke partij. Of wel ?paul schreef: ↑16 april 2021, 18:31Is de vtm liberaal ?CarpeNoctem schreef: ↑16 april 2021, 18:30
Mij eigenlijk wel.
Die van BLM lijkt me voor de hand liggend, die van Sihame el Handindekassadinges vind ik niet meer terug. Iemand een idee waar die derde over ging?
Dat die draad van Sihame is verdwenen is louter toeval
Toeval bestaat niet naar het schijnt
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Je mag het beestje gerust bij naam noemen. Ik gaf geschiedkundige feiten nadat jullie kliekje hier de boze blanke man voor de zoveelste keer met onjuiste feiten door het slijk haalden.
En voor die andere post waar je "geen klop doen" gebruikte na een andere term die ook al niet correct gereproduceerd werd, daar had ik het over een M.O. die ik als parasiteren klasseerde, ook weer in zijn geschiedkundige context.
Maar ik heb hier begrepen dat ik dat allemaal fout heb. Er bestaan helemaal geen rassen, dus ook geen racisme. Waarom jullie dan staan te springen bij ieder woord dat jullie niet aanstaat en zelfs klacht kunnen indienen voor 'racisme' blijft mij een raadsel.
Een nog groter raadsel: waarom kan ik (of een andere boze blanke) geen klacht tegen jullie indien voor racisme wanneer dat overduidelijk aan de orde is?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja, maar dan nog. Foute opinies naar de krochten van internet verbannen werkt enkel contraproductief.
Dit gezegd zijnde: ik ben een voorstander van vrije meningsuiting. En die is net als zwanger zijn, je kan het niet een beetje zijn. Ofwel is er vrije meningsuiting ofwel is die er niet. Vrije meningsuiting betekent wel niet de verplichting om te luisteren.
In de VS is die vrije meningsuiting gelukkig verankerd in de grondwet, bij ons wordt er gradueel aan geschaafd. Dus inderdaad een slippery slope.
Maar dit is een privé-forum, spaargids bepaalt wat er hier verschijnen mag en als we er niet kunnen mee leven houdt niets ons tegen om ons eigen forum op te richten.
Och, moet alles nu per se ter zake doen? En vooral hier in de kroeg?
Ik probeer mijne zever te beperken tot de kroeg zodat ik de serieuze posters niet voor de voeten loop
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hela jongens. Whatever happened to si tous les dégoûtés s'en vont il n'y a que les dégoûtants qui restent?
Ik vond je eerste afbeelding raker
Ik wil ook niet op zo'n lijstje staan, toch niet onverdiend. Salut & de kost!
Zoals we het gewoon zijn van racisten, de ene keer bestaat racisme niet en de andere keer dragen ze de term met trots.DeanThe2nd schreef: ↑16 april 2021, 23:46 Als mijn mening ventileren over zulke toestanden en wat daarachter schuil gaat van mij een 'racist' maakt, dan draag ik dat stigma met de nodige trots.
Ik gaf geschiedkundige feiten nadat jullie kliekje hier de boze blanke man voor de zoveelste keer met onjuiste feiten door het slijk haalden.
Maar ik heb hier begrepen dat ik dat allemaal fout heb. Er bestaan helemaal geen rassen, dus ook geen racisme.
Een nog groter raadsel: waarom kan ik (of een andere boze blanke) geen klacht tegen jullie indien voor racisme wanneer dat overduidelijk aan de orde is?
Oef
Vrije meningsuiting: daar ben ik zeker ook voorstander van hoor, en zeker niet alleen van de meningen die mij aanstaan.CarpeNoctem schreef: ↑17 april 2021, 00:05 Foute opinies naar de krochten van internet verbannen werkt enkel contraproductief.
Dit gezegd zijnde: ik ben een voorstander van vrije meningsuiting. En die is net als zwanger zijn, je kan het niet een beetje zijn. Ofwel is er vrije meningsuiting ofwel is die er niet. Vrije meningsuiting betekent wel niet de verplichting om te luisteren.
In de VS is die vrije meningsuiting gelukkig verankerd in de grondwet, bij ons wordt er gradueel aan geschaafd. Dus inderdaad een slippery slope.
Zo vind ik het verbod op negationisme compleet belachelijk. Je kan de geschiedenis niet afkondigen met een wet.
(en ben geen negationist als je dat nog niet door had)
Vrije meningsuiting een van de belangrijkste punten van de westerse cultuur. En de VS zijn op dat punt veel beter dan wij hier.
Maar zelfs in de VS zijn ze maar "een beetje" zwanger: ook daar is het verboden om in een bomvolle cinema "brand" te roepen, of om op te roepen tot geweld. Aan elke vrijheid hangen beperkingen - er verantwoord mee omgaan.
Voor mij - en elk weldenkend mens m.i. - is racisme een grens.
Dit gaat niet meer over een duel van meningen, maar over het schofferen van uw medemens.
Beeld u in, een hard werkende belgen van vreemde origine, met een spaarpotje die hier rondneuzen op zoek naar ideeën
En dan op deze bagger uitkomen...
Dan schaam ik mij voor mijn medeburgers.
Dit heeft NIETS met opinies en ideeën te zien.
Je hebt wel een punt met krochten van internet, ware het niet dat dit een forum is over sparen en geld.
Op een forum over politiek zou je de grens wat ruimer kunnen zetten.
Kijk, ik heb hier nu met u een discussie over moderatie van forum, vrije meningsuiting etc.CarpeNoctem schreef: ↑17 april 2021, 00:05Och, moet alles nu per se ter zake doen? En vooral hier in de kroeg?
Ik probeer mijne zever te beperken tot de kroeg zodat ik de serieuze posters niet voor de voeten loop
Zeer relevant in deze thread en de moeite waard.
En ook al vind ik het bericht van de moderators niks bijzonders, kan ergen wel begrijpen dat sommige mensen
daarover in hun wiek geschoten zijn.
Maar wat is de relevantie van Sparspaar zijn bijdrage met Franse Leger & islamitische "staat in de staat"?
Geen enkele.
Gewoon wat bagger droppen.
Ik meen me ook dergelijke "bijdragen" buiten de kroeg te herinneren, maar daar zal ik morgen eens achter zoeken.
les dégoûtants, slaat dat op mij? :-)CarpeNoctem schreef: ↑17 april 2021, 00:10 Hela jongens. Whatever happened to si tous les dégoûtés s'en vont il n'y a que les dégoûtants qui restent?
Als je racisten ongehinderd hun ding te laten doen jaag je de rest weg. Vrije meningsuiting of niet.
Heb bericht ook gehad, ben niet zo snel "in mijn gat gebeten", maar dit is de zoveelste blijk van overdreven politieke correctheid die onze maatschappij overspoelt als een zeker virus.
Heb bericht ook gehad, ben niet zo snel "in mijn gat gebeten", maar dit is de zoveelste blijk van overdreven politieke correctheid die onze maatschappij overspoelt als een zeker virus.