Verhoging lasten verhuurder door De Wever I
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Verhoging lasten verhuurder door De Wever I
Ergo een tekort. Gezinnen worden kleiner, mensen worden ouder, migranten komen erbij. Dat is de realiteit. Woningen worden eveneens talrijker en kleiner, maar aan een veel lager tempo dan de eerder genoemde effecten.
Ik heb gezegd.
Zouden er de laatste jaren niet teveel luxe appartementen gebouwd zijn? Met die budgetten en ruimtes konden er allicht een pak meer kleinere en goedkopere gezet zijn. Maar de winsten ... Veel van die 'nieuwe blokken' hebben op het gelijkvloers commerciële ruimtes die vaak lang (of snel terug) leeg blijven staan. Daar ware extra appartementen ook de betere keuze geweest. Soit, eindelijk een fiscale aftrek die verdwijnt en mij niet raakt.
Wat dan te zeggen van de bosgronden die gekapt zijn om er villa's te bouwen in de zeventiger en tachtiger jaren? Die woningen zijn onbruikbaar geworden: slecht geisoleerd, veel te groot om te verwarmen, te ver van stads- of dorpskernen gelegen, technisch en esthetisch verouderd...pukkie007 schreef: ↑Vandaag 10:08 Zouden er de laatste jaren niet teveel luxe appartementen gebouwd zijn? Met die budgetten en ruimtes konden er allicht een pak meer kleinere en goedkopere gezet zijn. Maar de winsten ... Veel van die 'nieuwe blokken' hebben op het gelijkvloers commerciële ruimtes die vaak lang (of snel terug) leeg blijven staan. Daar ware extra appartementen ook de betere keuze geweest. Soit, eindelijk een fiscale aftrek die verdwijnt en mij niet raakt.
Laatst gewijzigd door Rhijnvis op 5 februari 2025, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb gezegd.
Juist ja en door te subsidiëren (is meer koopkracht) stijgt de vraag terwijl het aanbod is wat het is, gevolg prijs stijgt.
't Ja, wie zou daar de 'fout' dan gemaakt hebben? Stedenbouw en de verwevenheid met de grondbezitters?
Als die woningen echt onbruikbaar zijn, dat men er maar terug bos van maakt. Daar we hebben we ook een tekort aan.
Als die woningen echt onbruikbaar zijn, dat men er maar terug bos van maakt. Daar we hebben we ook een tekort aan.
Waarna die woningen, die er anders niet geweest zouden zijn, verhuurd kunnen worden.
Ik heb gezegd.
Daar spreek ik mij niet over uit. Ik stel enkel vast.
Ik heb gezegd.
Maar dat zijn niet de typische verhuurwoningen, deze zijn doorgaans bewoond en al lang afbetaald door de eigenaar. Het tekort aan huurwoning situeert zich dan ook niet in het hogere segment met open bebouwing op een groot stuk grond, vooral in het allerlaagste segment zijn er tekorten, het gaat dus vooral om appartementen en rijhuizen.Rhijnvis schreef: ↑Vandaag 10:12 Wat dan te zeggen van de bosgronden die gekapt zijn om er villa's te bouwen in de zeventiger en tachtiger jaren? Die woningen zijn onbruikbaar geworden: slecht geisoleerd, veel te groot om te verwarmen, te ver van stads- of dorpskrenen gelegen, technisch en esthetisch verouderd...
Een hogere woning prijs geeft niet tot gevolg dat er meer woningen gebouwd of opgewaardeerd worden als ook de kosten om dat te doen navenant stijgen.