Verhoogt de Staatsbon de staatsschuld?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Verhoogt de Staatsbon de staatsschuld?
Ik dacht dat ik de reden waarom we geen schulden terug betalen, maar er juist bijmaken toch duidelijk had geformuleerd ?Sammy2 schreef: ↑13 februari 2024, 21:31Waarom betalen wij niet gewoon een "schuld" terug? Zoals iedere normale burger zou doen? Afbouw van schulden al eens van gehoord? Hoe verloopt de overheidsschuld; negatief of positief? Waarom lijkt de Nederlandse overheidsschuld af te nemen? Waarom is dit in Belgie niet mogelijk?voorheenCP1234 schreef: ↑13 februari 2024, 21:26 Tuurlijk verhoogt het uitschrijven op zich van een staatsbon de schuld niet in theorie moest deze alleen maar dienen om een vervallen schuld te herfinancieren.
Dat is het zelfde als dat ik honderd euro aan een bankautomaat zou afhalen en in mijn zak steek, mijn vermogen blijft exact hetzelfde.
Echter, omdat onze zo on-bekwame politiekers jaar na jaar meer tekorten hebben, worden er staatsbonnen uitgeschreven om enerzijds vervallen schulden te herfinancieren en anderzijds de nieuwe schulden te financieren. Dus verhogen de bijkomende staatsbonnen de schuld !
Dat er hier nog steeds discussie over is op een forum als dit zegt veel ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Twee stellingen die bewijzen wat een persoon je bent:huisjetuintjefiets schreef: ↑13 februari 2024, 21:36Het is maar een minderheid van 41% die denkt zoals jijvoorheenCP1234 schreef: ↑13 februari 2024, 21:26 Dat er hier nog steeds discussie over is op een forum als dit zegt veel .... Het "forum als dit" bestaat dus uit 59% mensen die het correct hebben. Een zeer goed resultaat
![]()
- een minderheid heeft dus altijd ongelijk volgens jou ...
- mensen die stemmen ( 18% !! ) dat de staatsbon de schuld zelfs verlaagt hebben het volgens jou ook aan het juiste einde !?
Juist, ik excuseer mij. Sorry.voorheenCP1234 schreef: ↑13 februari 2024, 22:35Ik dacht dat ik de reden waarom we geen schulden terug betalen, maar er juist bijmaken toch duidelijk had geformuleerd ?Sammy2 schreef: ↑13 februari 2024, 21:31
Waarom betalen wij niet gewoon een "schuld" terug? Zoals iedere normale burger zou doen? Afbouw van schulden al eens van gehoord? Hoe verloopt de overheidsschuld; negatief of positief? Waarom lijkt de Nederlandse overheidsschuld af te nemen? Waarom is dit in Belgie niet mogelijk?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Beste Sammy, iedereen kan al eens ergens over lezen, excuses waren niet nodig maar sieren U wel ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
-
- Verbannen Gebruiker
Je legt me hier weer totaal verkeerde dingen in de mond.voorheenCP1234 schreef: ↑13 februari 2024, 22:38Twee stellingen die bewijzen wat een persoon je bent:huisjetuintjefiets schreef: ↑13 februari 2024, 21:36
Het is maar een minderheid van 41% die denkt zoals jij. Het "forum als dit" bestaat dus uit 59% mensen die het correct hebben. Een zeer goed resultaat
![]()
- een minderheid heeft dus altijd ongelijk volgens jou ...
Maar aangezien je geen inhoudelijke argumenten hebt, moet je dingen verzinnen.
Jouw 41% heeft ongelijk. Niet omdat jullie in de minderheid zijn, maar gewoon omdat jullie redenering totaal verkeerd is.
Nog maar eens een bewijs dat je de argumenten van anderen niet leest.- mensen die stemmen ( 18% !! ) dat de staatsbon de schuld zelfs verlaagt hebben het volgens jou ook aan het juiste einde !?
Vastgeroest in jouw denken, wijs je alles a priori af wat niet in jouw denken past. Je weigert dus om het te lezen. Het wordt direct weggelachen.
Je moet er niet per se in meegaan, maar lees ze tenminste.
Als je ze wel had gelezen, zou je gemerkt hebben:
- wie gestemd heeft op de 2 andere keuzes, is van mening dat de staatsbon de staatsschuld niet vergroot
- wie gestemd heeft dat de staatsschuld vermindert door de staatsbon, heeft de bijkomende consideratie gemaakt dat de rente die de staat betaalt op de staatsbon uiteindelijk minder is, dan als ze een OLO hadden uitgegeven. Dus in die zin verkleint de staatsbon de staatsschuld.
Ik maak mij geen enkele illusie dat je dit aandachtig zult lezen. Jammer
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)