Verhuurprijs bepalen appartement
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Verhuurprijs bepalen appartement
Waarom zou dat schandalig duur zijn, als ik vragen mag?Idoitlikekingsdo schreef: ↑24 januari 2020, 06:49 Terzijde, Ik vind een appartement met 2 slaapkamers voor 850 wel erg veel geld. Beetje schandalig eigenlijk. Gaat om een appartement he... niet om een huisje buiten de stad.
Niet vergeten dat LIGGING bij vastgoed een heel belangrijk gegeven is bij de prijsbepaling!
U lijkt met uw opmerking enkel naar 'de hoop stenen' te kijken om het zo oneerbiedig te zeggen, waardoor u natuurlijk tot een volledig vertekend beeld komt waarbij u vindt dat een huisje buiten de stad duurder zou mogen zijn dan een appartement (in de stad), puur omdat het eerste ruimer is, en misschien nog een tuin heeft (wat op zich dan weer een last betekent wat betreft onderhoud en dus niet voor iedereen aangenaam is)
Ik kan u stellen dat er in het Brusselse 2-slaapkamerappartementen van 85m² worden verhuurd aan een veelvoud van de prijs die hier is opgegeven: bedragen van 1,500 euro (exclusief kosten) zijn hier echt geen uitzondering hoor...
Ben zeker dat u er zelfs een riante villa zou kunnen mee huren ergens in het Limburgse met dat bedrag, maar ja, dan woon je ook niet op 5 minuten van de EU instellingen bv...
Daar zeg je het. De parastatale instellingen, bevolkt door parasieten die nagenoeg onbelast exorbitante 'lonen' opstrijken. Wiens 'werk' erin bestaat onzin te verzinnen waar dan 'maatregelen' tegen genomen moeten worden, waardoor ze 'verzuipen' in het 'werk'.
Voor Jan Modaal zijn zulke prijzen niet serieus meer, gewoon omdat ze onbetaalbaar zijn, waardoor hij ver weg in een krot moet kruipen en alle dagen door gecreëerde files (door diezelfde parasieten) naar zijn werk moet pendelen. Kwestie van hem goed onder de knoet te houden.
Wat me wel opvalt op het SG-forum (waarschijnlijk afhankelijk van het publiek dat hier post) is dat veel mensen de waarde van geld niet meer kunnen inschatten. 50€ mag weinig geld lijken omdat je er niet veel meer mee doet, maar het is een enorm bedrag voor iemand die ze niet heeft. Ik bedoel dit in de zin van bv. iets in bulk of voordeel-verpakking te kopen omdat je daarmee kunt besparen, als je die extra centen niet hebt ga je noodgedwongen de kleinere verpakking moeten nemen of niet eten, dat kan ook.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Het zal u verbazen, maar het aantal personen dat in private dienst in en rondom Brussel wenst te verblijven voor hun werk overtreft vele malen het aantal EU ambtenaren hoor: hun lonen en housing allowances zijn trouwens ook veel exorbitanter dan wat ze bij de EU slechts zouden kunnen verdienen, want de private huurder zetten serieus druk op de ambtelijke huurders in Brussel: tegenwoodig wonen rond Schumann veel meer lobbyisten dan ambtenaren... die komen met de metro van een eind verderop.GreenDean schreef: ↑24 januari 2020, 09:50
Daar zeg je het. De parastatale instellingen, bevolkt door parasieten die nagenoeg onbelast exorbitante 'lonen' opstrijken. Wiens 'werk' erin bestaat onzin te verzinnen waar dan 'maatregelen' tegen genomen moeten worden, waardoor ze 'verzuipen' in het 'werk'.
Housing allowances van 2K euro per maand en schoolfees voor de kids van 10K per semester in de internationale scholen in de rand zijn echt geen uitzonderingen voor expats die voor hun bedrijf in Brussel komen werken hoor...
Je kan daar jaloers op zijn, maar het is wat het is: een multinational die een bepaald profiel van manager zoekt, die betaalt dat gewoon, of hij nu pampers maakt, auto's produceert of vliegtuigonderdelen ontwerpt: het zijn de gebruikelijke tarieven, om het zo te zeggen...
-
- Newbie
inquirer schreef: ↑24 januari 2020, 08:26Waarom zou dat schandalig duur zijn, als ik vragen mag?Idoitlikekingsdo schreef: ↑24 januari 2020, 06:49 Terzijde, Ik vind een appartement met 2 slaapkamers voor 850 wel erg veel geld. Beetje schandalig eigenlijk. Gaat om een appartement he... niet om een huisje buiten de stad.
Niet vergeten dat LIGGING bij vastgoed een heel belangrijk gegeven is bij de prijsbepaling!
Er zijn huurwoningen met slechte ligging en duur
U lijkt met uw opmerking enkel naar 'de hoop stenen' te kijken om het zo oneerbiedig te zeggen, waardoor u natuurlijk tot een volledig vertekend beeld komt waarbij u vindt dat een huisje buiten de stad duurder zou mogen zijn dan een appartement (in de stad), puur omdat het eerste ruimer is, en misschien nog een tuin heeft (wat op zich dan weer een last betekent wat betreft onderhoud en dus niet voor iedereen aangenaam is)
Een tuintje is niet onaangenaam en onderhoud is nt zo groot
Ik kan u stellen dat er in het Brusselse 2-slaapkamerappartementen van 85m² worden verhuurd aan een veelvoud van de prijs die hier is opgegeven: bedragen van 1,500 euro (exclusief kosten) zijn hier echt geen uitzondering hoor...
Ben zeker dat u er zelfs een riante villa zou kunnen mee huren ergens in het Limburgse met dat bedrag, maar ja, dan woon je ook niet op 5 minuten van de EU instellingen bv...
Dat kan maar dat is dan ook heel erg.
Het valt in ons land heel erg mee hoor. Wonen in een Belgische stad is naar West-Europese normen eigenlijk spotgoedkoop.
De gemiddelde aankoopprijs voor een appartement in het centrum van Brussel ligt rond de 3000 euro/m2. In Keulen betaal je al 5000 euro/m2 en in Amsterdam tussen 7000-8000 euro/m2... (reken zelf maar uit wat dat betekent voor de verkoopsprijs van een studio van 50m2) De gemiddelde huurprijs is in Amsterdam dan ook meer dan dubbel zo duur in vergelijking met Brussel.
En zelf al betaal je in een stadscentrum een beetje meer huur dan voor een huis op het platteland, het is echt niet moeilijk om véél goedkoper te leven in de stad. Iedereen vergeet steeds de extra kosten mee te rekenen die gepaard gaan met landelijk wonen.
Voor veel mensen in Gent, Antwerpen of Brussel is het immers perfect mogelijk om zonder auto te leven, terwijl je op de buiten vaak niet zonder twee exemplaren per gezin kan. Maandelijks zit je voor een auto, zonder gek te doen toch al snel aan 3 à 400 euro per maand (aankoop, verzekering, benzine, belastingen, onderhoud, …)
Ik heb in heel 2019 ongeveer 550 euro aan mobiliteit gespendeerd (voor deelfietsen, onderhoudskosten eigen fiets, trein, een paar uberritjes, …), iets van een 46 euro per maand.
Bovendien ben ik met de fiets in 15 minuten op mijn werk in plaats van anderhalf uur te staan fileschuiven. Dat scheelt op een maand 50 uur. Iemand die freelancer is, en aan 25 euro per uur werkt, kan zo per maand 1250 euro meer verdienen en toch op hetzelfde uur thuis zijn als z’n collega die ’s avonds naar zijn landelijke fermette rijdt die hij misschien voor 650 euro per maand huurt, ocharm 200 euro goedkoper dan een deftig appartement in de stad. En dan heb ik nog niets gezegd over alle extra voorzieningen die je hebt in stad, die ook hun prijs hebben.
Als je vergelijkt met het buitenland kan je alleen maar vaststellen dat onze steden nog serieus ondergewaardeerd zijn, wat gek is, gezien de centrale ligging van België in Europa. (maar ook weer niet zo gek aangezien de meeste Vlamingen niet verder kijken dan hun kerktoren)
Als er verder ingezet wordt op het autoluwer en leefbaarder maken van onze centra, zoals Gent al een aantal jaar met succes doet, en het onhoudbare bedrijfswagensysteem opgedoekt wordt, verwacht ik dat zowel de huur- als de verkoopsprijzen in onze grootste centra nog veel zullen stijgen in de toekomst.
Je kan dat erg vinden, maar is uiteindelijk gewoon het resultaat van vraag en aanbod.
-
- Newbie
Toch nog heel erg.